verzorger??? neee bijrijder...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Re: verzorger??? neee bijrijder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 18:40

Hoe ver laat jij hem over jou grenzen gaan voor je daadwerkelijk ingrijpt? Vind je het echt zo goed gaan? Vind je dat je hem alleen bij jou pony zou kunnen laten nu? Na alle tijd die je erin gestopt hebt, na alle grote monden terug en na alle diepe zuchten bij het doen van karweitjes?

Ik heb alleen jou posten gelezen, ben zelf jaren bijrijdster geweest (ja, ook al toen ik 13 was) eigen paard gehad en nu weer bijrijdster. En het is heel simpel: jij bent eigenaar, jij hebt de verantwoordelijkheid om je pony aan een deskundig iemand over te laten. En is hij dat niet, dan moet je hem vriendelijk doch dringend één, misschien twéé duidelijke kansen geven, maar klaar is klaar.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 22:32

Breghje schreef:
Hoe ver laat jij hem over jou grenzen gaan voor je daadwerkelijk ingrijpt? Vind je het echt zo goed gaan? Vind je dat je hem alleen bij jou pony zou kunnen laten nu? Na alle tijd die je erin gestopt hebt, na alle grote monden terug en na alle diepe zuchten bij het doen van karweitjes?

Ik heb alleen jou posten gelezen, ben zelf jaren bijrijdster geweest (ja, ook al toen ik 13 was) eigen paard gehad en nu weer bijrijdster. En het is heel simpel: jij bent eigenaar, jij hebt de verantwoordelijkheid om je pony aan een deskundig iemand over te laten. En is hij dat niet, dan moet je hem vriendelijk doch dringend één, misschien twéé duidelijke kansen geven, maar klaar is klaar.

Hij doet nu zijn best en kan hem nog niet alleen laten maar hij doet zijn best nu. Hij is nu in zeer korte tijd heel veel vooruit gegaan en begin het licht te zien dat het niet alleen rijden is.

Breghje

Re: verzorger??? neee bijrijder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:31

O kijk, dat is fijn. Maar zolang hij met zijn ogen loopt te rollen of loopt te zuchten met karweitjes, zou ie bij mij nog niet op mijn poown komen. En zeker niet als ie daarna al meteen een lidmaatschap neemt zonder overleg (of je daar nou wel of niet makkelijk in bent, hoe je het ook draait of keert of wend, het is Niet Zijn Pony en dus doe je daar Niets Mee Zonder Overleg) of alleen maar wil crossen.

Goed van je dat je hem wil opvoeden, maar let er wel op dat ie niet constant aan je grenzen zit te schuren he'.