Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:41

Ik zal je even pb'en _nvds, anders ist zo offtopic hier :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:42

Ik vind het wel altijd geweldig... Ouders zijn altijd geniaal. (Alle kids zijn Anky's?) Als een ouder belt; dan schrap ik diegene al van mijn lijstje. Heb een zelfstandig iemand nodig, dus die moet ook kunnen bellen ;)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:38

NWDynamite schreef:
Bij mij is het andersom, ik zoek juist een paard om te rijden! Klopt het dat er niemand in dit topic in flevoland een bijrijdster zoekt?

Waar in Flevoland?

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:18

Nicky84 schreef:
NWDynamite schreef:
Bij mij is het andersom, ik zoek juist een paard om te rijden! Klopt het dat er niemand in dit topic in flevoland een bijrijdster zoekt?

Waar in Flevoland?

Omgeving Almere. Ik werk in Muiderberg, dat is ook een optie. En ik heb een auto dus een stukje rijden is ook prima.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 01:39

O nou, paard staat net in Elburg. Denk ik iets te ver? Hoopte dat je uit Dronten kwam :( :+

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 02:14

Heh jammer, dat is 56 km. Dat is me te ver helaas...

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:03

maar 56 km , :P

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:13

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:15

Ziet er wel goed uit, 1 maar! Een wat ouder iemand kan ook heel gezellig zijn en daar kun je ook nog wat van leren... Dus weet niet of ik het leeftijdslimiet zo laag had gezet!

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:18

oh oke dankje ik heb het zo laag gezet omdat ik ook jongere kinderen de kans wil geven maar ik kijk wel even of ik het aanpas

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:21

Ik zette daarom bij mijn advertentie express geen leeftijd, maar wel de eisen dat ze zelfstandig moesten zijn. (Ik ben er namelijk niet elke keer bij).

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:43

_nvds schreef:

:') Je moet er wat voor over hebben he <<) :') Maar ik snap het wel. Pff het is lastig om iemand te vinden...en om iemand te houden blijkbaar.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:46

Lianne86 schreef:
Ziet er wel goed uit, 1 maar! Een wat ouder iemand kan ook heel gezellig zijn en daar kun je ook nog wat van leren... Dus weet niet of ik het leeftijdslimiet zo laag had gezet!

Kan mij voorstellen dat je als 12-jarige geen verzorger bij je pony wilt hebben die twee keer zo oud is. Dat gaat waarschijnlijk toch voor problemen zorgen, een oudere verzorger zal een veel jongere eigenaresse misschien niet serieus genoeg nemen, waardoor de verhoudingen door de war gegooid worden.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:47

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:48

Narya schreef:
Lianne86 schreef:

Kan mij voorstellen dat je als 12-jarige geen verzorger bij je pony wilt hebben die twee keer zo oud is. Dat gaat waarschijnlijk toch voor problemen zorgen, een oudere verzorger zal een veel jongere eigenaresse misschien niet serieus genoeg nemen, waardoor de verhoudingen door de war gegooid worden.

Dat kan ik me ook voorstellen inderdaad :j

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:00

In reactie op bovenstaande; dat vind en heb ik ook, maar dan ook andersom. Ik heb nu gemerkt dat iemand die de helft van je leeftijd is, ook niet altijd even fijn is om erbij te hebben. Dit omdat de ziens/denkwijze gewoon anders is. Sommigen pakken je aanwijzingen goed op, maar anderen minder of hebben minder inzicht. En dat werkt dan ook niet op den duur.

Ik geef mijn zoektocht 'op' en ik hou het voorlopig gewoon bij de verzorgster die ik al heb. Dus geen advertentie meer, maar ik blijf regelmatig rondkijken op de markt en marktplaats. Als ik per toeval tegen iemand aanloop, dan zien we wel, maar voor nu gaat de prioriteit even naar de grote paarden.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:04

Nicky84 schreef:
_nvds schreef:

:') Je moet er wat voor over hebben he <<) :') Maar ik snap het wel. Pff het is lastig om iemand te vinden...en om iemand te houden blijkbaar.

Ik moet op de fiets .. 15 km.. :( :(

Maar ben elke dag te vinden bij mijn horsie

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:11

Jibbel schreef:
In reactie op bovenstaande; dat vind en heb ik ook, maar dan ook andersom. Ik heb nu gemerkt dat iemand die de helft van je leeftijd is, ook niet altijd even fijn is om erbij te hebben. Dit omdat de ziens/denkwijze gewoon anders is. Sommigen pakken je aanwijzingen goed op, maar anderen minder of hebben minder inzicht. En dat werkt dan ook niet op den duur.

Hoe oud ben jij dan? Want als ik bij mij de helft van mijn leeftijd eraf haal dan kom ik op een 12-jarige, en hoewel de ene 12-jarige de andere niet is: de meeste 12-jarigen zou ik ook niet zo snel als verzorgers willen. 40 en 20 vind ik al een heel ander verhaal.

Voor mijzelf zou ik zeggen: het liefst een zo oud mogelijke eigenaar, des te groter is de kans dat er veel kennis aanwezig is waarvan ik alleen maar kan leren :)) Zelfde leeftijd geen probleem en een jaartje of wat jonger ook niet, maar 13 zou ik niet zo snel doen, precies om wat je zegt over denkwijzes. De kans dat ik met een 13-jarige op 1 lijn zit acht ik kleiner dan de kans dat ik met een 40-jarige op 1 lijn zit.

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:16

leuk topic :D
mensen zoeken bijrijders vinden niet
mensen bieden zich aan vinden geen pony/paard?

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:33

Citaat:
Ik moet op de fiets .. 15 km.. :( :(

Maar ben elke dag te vinden bij mijn horsie

Ja dat is best een stukkie, maar fietsen is gratis. 112 km afleggen om heen en weer te komen naar een bijrijdpaard wordt me iets te duur met mijn totaal niet zuinige 2 liter benzine auto. Dat gaat me zo 30 euro per dag kosten om alleen heen en terug te komen :') en dat 3 keer per week, een maand lang, is 360 euro per maand -O- . Dus als iemand nog iets dichterbij weet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:38

Als eigenaren van een paard/pony ben ik toch wel benieuwd haha.
Ik zoek een verzorgpaard in de omgeving [plaats]. Helaas via internet niet veel te vinden. Wil het vanavond met het eten erover hebben of ik een verzorgpony mag. Want ik wil het heel graag, heb alles al uitgestippeld ect. hoe ik het wil gaan doen in combinatie met school. Maar nu zag ik dat veel advertenties voor 15/18 jaar en ouder zijn.

Nu wou ik zelf langs de deuren gaan, maar misschien hier ook een advertentie plaatsen. Nu vroeg ik me af, is het handig om erbij te zetten dat ik de aanwijzingen van mijn lesgever/iemand met kennis zo goed mogelijk en direct probeer op te volgen? Want het is wel zo, maar ik ben bang dat het te opschepperig is terwijl ik zo helemaal niet ben _O-

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:39

Hey mag ik mij melden? Ik ben juist opzoek naar een paard of pony :D

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:42

Daarvoor is volgens mij de link in de OP aangezien deze volgens mij enkel voor mensen is die een bijrijder zoeken. Maar dat weet ik ook niet zeker hoor! Je kan natuurlijk wel altijd meelezen en kijken of je iemand ziet die voor jou geschikt is.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:44

Ja daarom juist maar volgens mij komt hier niet echt iemand uit Apeldoorn of uit barnveld haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:45

Of omgeving [plaats] :+
Daarom lees ik ook even mee :j