Betalen jullie de staleigenaar ook een bedrag?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:28

Ik betaal niks aan de eigenaar van de pony`s
Maar ik geef ze soms wel chocolade en als ik ga zeg ik wel : Bedankt voor alles
Enzo
Maar het zijn ook verzorgpony`s
En bij die eigenaren zijn super rijk hebben een villa en een ruin van 2 a 3 hectare

XXX Kelsey

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:05

Ik heb er wel eens van gehoord, een staldeurdelen noemden ze dat. Nou, belachelijk.
Ik heb een bijrijder (die niets betaalt overigens), en ik kom zelf diverse dagen niet. Maar ik heb gelukkig ook geen probleem dat ik voor onzin meer moet betalen.

Maar ja, ik ben al meer absurde constructies tegengekomen. Je hebt contract met 'de faciliteiten staan niet exclusief tot je beschikking'. Oftewel, de bak heb je nooit alleen. Prima. Maar dan niet lopen zeiken als ik er bij kom en jij priveles neemt. Ik heb dat namelijk gehad, opeens werd er 2 avonden in de week priveles gegeven door een in mijn ogen waardeloze instructeur. Prima, ik reed mijn paarden gewoon die avonden zelf. Kreeg ik gezeur dat ik in de bak reed. Eh ja, is mijn goed recht contractueel. Ik wil geen les van deze instructeur. En er werd van half 7 tot 10 lesgegeven, dus ik kon ook niet uitwijken. En als ik die avonden niet kan rijden, dan heb ik recht op korting, want ik heb 2 dagen geen faciliteiten. Of ik wil gewoon zelf die 2 avonden ergens tussen de genoemde tijdstippen de bak een half uur prive, ook al heb ik geen les. Ik had toen 2 paarden, dus heb dan voor elk paard recht op die bak 1 moment prive. Als een ander een moment de bak prive mag vanwege les, heb ik dezelfde rechten ook al neem ik geen les. Ik betaal net zo veel pensiongeld. En daar heb ik de pensionhouder even heel duidelijk op gewezen. Toen was het gezeur over, ook al keken ze me liever de bak uit. Maar ze hadden geen poot om op te staan.

Of stallen die voor jou de hoefsmid en veearts uitzoeken. Je mag niet zelf bepalen.

Nu sta ik overigens bij mensen thuis en is het erg leuk.

ChaosJarig

Re: Betalen jullie de staleigenaar ook een bedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:00

Huh, maar dat is ook een vage constructie of niet?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:05

Nee. Ik betaal niet om op zijn paard te rijden, en hij betaalt mij niet. En spullen koop ik meestal zelf. En als het echt dure aankopen zijn en het is dringend nodig, doet de eigenaar dat.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:52

Nee doe ik niet, uberhaupt betalen voor een verzorgpaard doe ik niet :+

Als er een vergoeding voor de bak gevraagt wordt vind ik toch dat dat voor de rekening van de eigenaar van het paard geschreven moet worden bak wordt immers maar door 1 paard gebruikt, hij/zij beslist dan zelf of de verzorger mee moet betalen of niet. Ook dient een eigenaar er voor te zorgen dat zijn verzorgster omgaat met de spullen zoals de stalhouder dat wil.

Bij ons op stal staan er vele paarden, sommige hebben een verzorgster, maar hoeven maar een enkeling te betalen.
Zodra ik moet betalen voor een verzorgpaard kap ik er mee, waarom? ik bewijs de eigenaar een dienst als hij/zij niet kan of voor het trainen van zijn paard, waarom zou ik daarvoor gaan betalen ;) (eventuele les ofzo geen probleem natuurlijk maar vast bedrag voor mogen rijden/verzorgen nee ;))

Ambertjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:48

Bij ons vragen ze 150. ik mag wel zelf weten wanneer ik kom, maar ze zijn ook nog eens heel streng. Ik mag niet eens buitenrijden, of er maar éven op zitten voor een foto zonder hoofstel [ mag nieteens met een halster, ze moet per sé een bit in ] of zonder cap maar een keer er op zitten. ;/ Dus ga der wss wel weg. Ik houd haar voorlopig tot ik een andere heb gevonden. Maarja, eigenlijk kan ik gewoon niet meer zonder mn verzorgpony, we zijn heel erg gehecht aan elkaar. Maarja, misschien dat ik het ergens anders toch wel leuker kan vinden.