verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:53

De meisjes die bij ons komen betalen ook geen bijdrage, lessen/wedstrijden etc. zijn wel voor eigen rekening.
En idd, bij veel buitenrijden is een bijdrage voor de ijzers wel gewenst.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:49

ik heb ook een betalende bijrijdster gehad, groot nadeel is dat ik inderdaad verplicht was tot bepaalde zaken, als ik ooit weer een bijrijdster zoek dan denk ik dat ik het gratis doe om voor mezelf de touwtjes in handen te houden.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:39

Pff ja ik vind het vrij logisch dat als je wedstrijden wilt rijden en/of lessen wilt gaan nemen, je deze dan toch zelf gaat bekostigen.

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:16

stel je voor, je hebt geen tijd meer voor je paard maar wil hem eigenlijk ook niet verkopen en je stelt voor om hem te verleasen. Welk bedrag zouden jullie dan reeel vinden?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:19

Hangt er vanaf of de leaser zelf de stalling moet betalen? En of het paard verhuisd mag worden en welke andere kosten er betaald worden door de eigenaar en welke door de leaser.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 15:48

En het aantal dagen dat hij geleasd wordt moet denk ik ook wel mee tellen.
Ik denk dat dat schommelt tussen de 75 en 150 euro? Afhankelijk ook van het niveau van paard en ruiter en eventuele mogelijkheden.

Ik vind dat het leasen een soort zekerheid geeft voor de bijrijder. Je weet zeker dat je het paard voor een bepaalde tijd kunt rijden (als het tijdens de proef periode goed is gegaan voor beide kanten). Je hebt ook meer het gevoel dat het eventjes je "eigen" paard is. Het nadeel vind ik (bij grote stallen) dat paarden soms aan meerdere mensen tegelijk geleasd worden en dat afbreuk kan doen aan wat je opbouwt samen.

Ik heb gezocht naar lease paarden in de omgeving van Leeuwarden (maar dan ook echt in de buurt van mij) en heb niets kunnen vinden. Ik stop even met de paardensport en wil, zodra het even kan, ergens een weilandje huren/kopen en een paar shetlandertjes nemen. Dan is het voor mij genoeg. :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 15:57

Leasen gebeurd weinig in Leeuwarden. WB stables doet of deed het, maar de kwaliteit van de paarden was niet echt in verhouding met de prijs.

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:32

Ik heb helaas geen bijrijdpaard op dit moment. Ben vorige week naar de manege geweest voor het eerst. Ben begonnen met een eigen paard, daarna bijrijdpaarden dus de manege is voor mij nog erg wennen. Dacht misschien is lease een optie aangezien ik geen bijrijdpaard kan vinden. Deze mensen vroegen 200 euro per maand en de overige kosten zijn dan ook voor mij. Zal er voor mij nog 200 aan stalling overheen komen dus is het geen aantrekkelijk verhaal meer. Het paard was dan wel volledig van mij.

xMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:46

Mijn vader wil opzich wel een weilandje omgeving leeuwarden kopen en dan zou ik een paard van een kennis overmogen nemen alleen ik vind niet echt iets op internet of zou den we dan bij de gemeente moeten informeren

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:05

Evelien_1987 schreef:
Ik heb helaas geen bijrijdpaard op dit moment. Ben vorige week naar de manege geweest voor het eerst. Ben begonnen met een eigen paard, daarna bijrijdpaarden dus de manege is voor mij nog erg wennen. Dacht misschien is lease een optie aangezien ik geen bijrijdpaard kan vinden. Deze mensen vroegen 200 euro per maand en de overige kosten zijn dan ook voor mij. Zal er voor mij nog 200 aan stalling overheen komen dus is het geen aantrekkelijk verhaal meer. Het paard was dan wel volledig van mij.

Jeetje wat een geld! Dan kun je nog beter zelf een paard aanschaffen. Welke regio's ben je op zoek naar een bijrijdpaard?

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:22

aisie schreef:
Evelien_1987 schreef:

Jeetje wat een geld! Dan kun je nog beter zelf een paard aanschaffen. Welke regio's ben je op zoek naar een bijrijdpaard?

onder in friesland, boven in overijssel. Woon zelf bij wolvega in de buurt dus iets op 20 a 25 min reistijd is goed te doen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:35

xMarin schreef:
Mijn vader wil opzich wel een weilandje omgeving leeuwarden kopen en dan zou ik een paard van een kennis overmogen nemen alleen ik vind niet echt iets op internet of zou den we dan bij de gemeente moeten informeren

Je kan beter gewoon een goedkope stalling zoeken. Een weilandje rond leeuwarden is al snel kleigrond dus een blubber vanaf de herfst tot en met de lente. Je wilt je paard liever niet dag en nacht zonder te kunnen schuilen hebben staan, maar vergunning voor een schuilstal is lastig. Paard zal winters bijgevoerd moeten worden, waar sla je je spul op. Waar laat je de mest? Alleen zetten doe je niet dus zal je er nog eentje bij moeten vinden en desnoods kopen. Verlichting bij je weiland is winters wel makkelijk.
Komt heel wat (extra kosten) bij kijken bij een weilandje kopen. Dat geregel hoef je niet zelf te doen op een stalling.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:43

Evelien_1987 schreef:
onder in friesland, boven in overijssel. Woon zelf bij wolvega in de buurt dus iets op 20 a 25 min reistijd is goed te doen.

Als je het leuk vind om een x een rondje buiten mee te rijden op een eigenwijze Fjord moet je het maar zeggen hoor.
Heb geen bak, dus niets om dressuurmatig aan de gang te gaan.
Maar voor een gezellig buitenritje ben ik (en mijn Fjord) altijd wel in :D

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:56

xMarin schreef:

Mocht je stalling eventueel een optie vinden wij hebben nog wat plekken vrij. 24 / 7 buiten, schuilstal wordt nu gebouwd aan het ruiterpad en goed toezicht.

Nieuwe stalgenoten vinden is ook niet helemaal makkelijk trouwens in deze tijd. Wel mensen die komen kijken, veel vinden zo veel buiten (en land is zelfs nu nog steeds goed droog gebleven), maar willen toch meer voorzieningen. We zitten aan ruiterpad, kunnen (nu nog) een bak gebruiken en paddock paradijs is in aantocht. Oftewel, paarden staan pas 6 maanden op dit stuk en de staleigenaar laat ons echt meebeslissen wat we willen en hoe het het beste is voor de paarden. Idealer kun je niet vinden, goede zorg voor de paarden. Oftewel zowel goed toezicht door staleigenaar, stalgenoten als buren. En toch, makkelijk om mensen te vinden is het niet. Kon me voor mijn paardje geen betere plek wensen.....

Niet alleen bijrijdpaard of bijrijder vinden valt soms tegen dus.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:59

Waar sta jij risje?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:01

Hier in burgum;-)

Zoek je wat dan?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:08

Brainless schreef:
Evelien_1987 schreef:

Als je het leuk vind om een x een rondje buiten mee te rijden op een eigenwijze Fjord moet je het maar zeggen hoor.
Heb geen bak, dus niets om dressuurmatig aan de gang te gaan.
Maar voor een gezellig buitenritje ben ik (en mijn Fjord) altijd wel in :D

Had jij niet een tijdje geleden een zoekertje naar een bijrijder die een paar keer buiten wilde rijden?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:15

Nee ik ga naar Oudkerk verhuizen waar paardlief ook de hele dag buiten kan. Als ik het eerder had geweten, was ik wel even komen buurten. wat is het adres? Plus hoorde roddels over een paddockparadice vroeg mij af waar dat was. Burgum is alleen niet erg dichtbij Leeuwarden, oudkerk ook niet, maar je reist wel even voor je er bent ;)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:47

Roddels over een paddock paradijs, vertel?
Zijn er meer die het hebben of willen namelijk;-)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:57

Haha nee ik hoorde dat er iets van een paddockparadijs is in de buurt van Leeuwarden. Maar jullie hebben gern eigen bak? Sta jij daar waar ook een draver en een welsh, Gurbe staat? Zandgrond zeker?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:59

Ik heb wel eens gehoord van een paddockparadise richting Drachten op..

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:00

Hihi, als je nu in mijn profiel had gekeken had je het antwoord al gezien. Daar staan foto's van Gurbe. Is van de staleigenaar en mag ik rijden. Heerlijke pony en fijn om te kunnen rijden aangezien mijn eigen dametje pas 2,5 is.

We hebben nu nog de bak van de buurman in gebruik. Zowiezo tot april, daarna weet ik niet. Is tussen de staleigenaar en de buurman, daar ga ik niet tussen komen. Weet wel dat er op ons eigen terrein ook rijgelegenheid komt. Noem het nog expres zo want weet niet hoe het eruit komt te zien. Tot voor kort werd het land nog door de rijvereniging gebruikt namelijk, dus vandaar dat we nu druk zijn met alles in orde brengen. Wel erg leuk aangezien we ook gewoon echt heel veel mee mogen beslissen.

Maar bij ons is het nog niet klaar, dus dat paddock paradijs zal wel een andere zijn denk ik dan?
Enne komen buurten mag altijd hoor!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:19

Dan weet ik waar het is, heb Gurbe eens op de foto gezet. Inspraak is fijn ja! Was wel mooie bodem daar, niet die vieze klei.
Nabij Drachten zit idd ook een paddockparadijs ;)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:22

Klopt is idd fijne bodem. Zelfs met dit weer nog grotendeels droog land. Alleen eigenlijk waar we ze in en uit de weide halen is het wat modderiger, maar ook daar valt het nog reuze mee als je ziet wat er gevallen is. Land waar ze komende winter komen (menveld) ligt zelfs nog ietsje hoger ook.

Maarre, wanneer was dat dan die shoot?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:38

Evelien_1987 schreef:
Misschien offtopic... Maar Lante wat een geweldig bedrijf hebben jullie! Heb even jullie website bekeken. Fijn mensen die zich zo inzetten! Goed initiatief!

Ik zie je reactie nu pas, thanx! ;) We doen ons best en genieten van ons werk! +:)+
Ik moet wel zeggen dat het ons door de overheid niet makkelijk wordt gemaakt, nu weer die kortingen op vervoer enzo... Niet leuk.