Hoe kwamen jullie aan jullie verzorg/bijrijd paard/pony ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

improud

Re: Hoe kwamen jullie aan jullie verzorg/bijrijd paard/pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 19:30

Arggg... #%&#%^%$. Die vrouw mailt niks meer.. :(

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:31

dus heb je nog niks?

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:06

Mijn opa heeft drie pony's en daar zorg ik voor :)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:58

Ik ben ooit eens gaan kijken naar een paardje dat ik wou kopen, had nog contact met de eigenaar, op een dag plaats ik een zoekertje voor een verzorgpaard, en ze stuurde me of ik haar pony niet wou rijden (:

nellekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:26

ik hadt een verzorgpony topsy via marktplaats maar was driekwartier heen en terug fietsen :( dus werdt na en jaartje jammer genoeg tedruk en moeten stoppen toen bleek dat de ouders van me tante 2 shetlanders hadden die ik samen met mu zusje ging doen :) dat en jaar gedaan en later hebben we ze gekregen ben zo happy met ze

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:58

Jerry (shet) via een bokt topic x] Bijrijdpaardje nog druk naar opzoek

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:02

improud schreef:

Je ouders zijn/waren toch van plan om een stal/manege/boerderij te kopen? Misschien dat je beter dat kunt afwachten toch?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:07

Tigra_ schreef:
improud schreef:

Je ouders zijn/waren toch van plan om een stal/manege/boerderij te kopen? Misschien dat je beter dat kunt afwachten toch?

ja idd straks heb je wel een verzorgpony en ga je die in korte tijd weer afzeggen ..ook niet leuk voor die mensen!

ElineMeike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:15

Ik was al heel lang op zoek...
Het was nog extra moeilijk omdat ik een western verzorgpaard zocht.
Ik was al maanden aan het zoeken, maar kon telkens maar niks vinden. Ik had net een topic geopend om hulp te vragen, toen ik in een ander topic iemand zag die net haar verzorgster de deur had gewezen.
Ik meteen gemaild, ze vond het helemaal niet erg dat ik zo snel mailde!
Diezelfde middag ben ik langsgekomen, en het was een superleuk paard!
Ik verzorg haar nu een paar weken, en ik hoop dat dat nog een tijdje zo blijft!

Nvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:02

Die van mij heb ik via bokt gevonden. :)

improud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 15:51

Tigra_ schreef:
improud schreef:

ja idd straks heb je wel een verzorgpony en ga je die in korte tijd weer afzeggen ..ook niet leuk voor die mensen![/quote]

Hmmm... Ja, ik ga wat rustiger aandoen.

2000_rachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 08:23

naast het deventer ziekenhuis stond een (drachtige) shet samen met 2 geitjes,
ik heb aan de eigenaar gevraagd of ik haar mocht verzorgen, ik vond haar gelijk al helemaal leuk en toen vertelde hij mij dat ze drachtig was. dat was NOG leuker dan kregen we er een klein veulentje bij :j.
ik moest nog wel even wachten tot het veulen geboren was, iedere dag kwam ik kijken, na een paar weken la er ineens een veulen bij, na een weekje sprak ik de eigenaar en hij zei dat ik ze mocht verzorgen.
en nu verzorg ik haar ik rijd haar ik longeer haar heb het veulen al een beetje handmak gemaakt en ik mest de stal/paddock/wei uit. Bianca & Juney i love jullie :+:

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:51

Mijn. Buurvrouw kende iemand met een paard die een verzorgster zocht en toen ging ik kijken of het paardje lief was en toen ging het goed en mocht ik hem VZen
Nu is het paardje helaas verkocht en mag ik een ander paardje verzorgen op dezelfde stal

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:32

Eerste stond achter mijn huis, kende de man goed. Was mijn eerste pony, welshje. Na lange tijd hebben wij uiteindelijk papieren enal van pony gekregen en had ik mijn eigen pony. Door verhuizing helaas deze pony kwijtgeraakt. papieren weer teruggegaan naar man en pony laten staan. Hier geen plek voor paard aan huis. Dus via marktplaats verzorgpony's gevonden. Werden uiteindelijk bijna allemaal verkocht. Nu rij ik een Haflinger op de indeale plek! Het is een kleine stal met 4paarden: 2 haflingers, een welshje en een grotere pony. De welshje verzorgt een van mijn vriendinnen en de grotere pony is van een andere vriendin en deze rijd ook de andere haflinger. Super gezellig met ons 3'en. Ga nooit meer weg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:49

ik had een advertentie geplaatst en na een tijdje kreeg ik ineens een mailtje. na een paar daagjes mailcontact afgesproken voor een keer te komen proefrijden :)

belisabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:04

Ik ben ook al opzoek :P.
Maar iedereen in mijn omgeving heeft liever iemand van 18 jaar of ouder. :( (Ergens kan ik het begrijpen..)
Of ze vragen 75 euro per maand.
Maar ik geef niet op! :o
Als ik een briefje of de manege zou ophangen zouden er binnen de kortste keren 100 miljoen briefjes hangen, iedereen die ik ken is opzoek :')

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 08:48

Ik kende zelf een manege die achter bij mijn oma is.
Daar stonden vroeger mijn eigen ponys, en had haar telefoonummer nog.
Had toen gesmst en gevraagd ofze misschien een paard/pony voor me had die ik kon rijden.
Toen zij ze dat ze over een week een pony had staan die ik 2 weken mocht rijden.
En daarna mocht ik op een klein paard, een drachtige merrie.
Tips: Zet advertenties op marktplaats, en bokt.
Of hang eventueel een flyer op bij de supermarkt, jumbo kan dat :)

iris_dwarrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:21

ik heb veel gevraagd heb er ook meerdere gehad maar die werden dan verkocht
nu heb ik 2 lieve schets en 2 hackneys en 1 kwp
super veel plezier mee :D

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:48

Marktplaats

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:18

Mijn eerste via mijn vader, een kennis van een van zijn klanten zocht nog een meisje.
Toen dit paard overleed ben ik op Marktplaats gaan zoeken en kwam ik bij een haflinger en een ijslander. Was helemaal niks. Verder via Marktplaats kwam ik bij een gezellige pensionstal voor een fjord, toen deze werd verkocht is een stalgenoot naar mij toe gekomen en heeft mij gevraagd haar paardje te doen. Fantastische ervaring! En dat blijkt toch maar weer de fijnste te zijn, kennissen en connecties.

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:38

mijn eerste via bokt, die daarna kwam omdat ik die persoon al kende van de manege en een pony net kocht om te verleasen. en mijn huidige bijrijpaard kwam omdat ik bij de manege eigenaar had aangegeven dat ik wat meer dan manegelessen wou en of er toevalling een bijrijpaard was en zij had me in contact gebracht met de eigenaars van het paard die toevallig ook nog iemand zocht.

improud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 19:49

Ik heb er nu tijdelijk 4, ik ben op proef daar.

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:04

Ik verzorg nu een shetje. Had een advertentie op de boktmarkt geplaatst waar ik reactie op kreeg :) .
En omdat ik toch nog graag een 2e plek erbij wilde (teveel vrije tijd haha) ben ik internet gaan doorzoeken, ook tot 2 keer toe afspraken met mensen gemaakt die me afbelde de dag van te voren :(. Toen heb ik gewoon ook op oude advertentie's gereageerd en een mevrouw met een advertentie van een jaar geleden, mailde mij terug dat haar huidige verzorgster toevallig verhuist was en ze dus weer opzoek was! Wat een geluk hihi :D
Uiteindelijk allebei via bokt! Een shetje en een groep ijslanders :)

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:19

Slimpie, was van de lerares van groep 8 en in groep 8 mocht je altijd met beide klassen naar die boerderij en sindsdien had ik m dan. Jammergenoeg is hij verkocht, naar Duitsland wrs maar heb niks meer gehoord...

Een tijdje endurancepaardjes verzorgt, via bokt

Daarna kwam Silverstar, Hierbij ben ik vrij brutaal geweest := op marktplaats gezocht voor n verzorgpaard eentje gevonden, maar was nog geen 18, was een manegeruiter en nog wat eisen waar ik niet aan voldeed. Toen kreeg ik een mailtje terug dat ze al voorzien waren, toen terug gemaild veel plezier ermee, maar weet je misschien nog iemand die me nodig heeft? en toen kreeg ik een mailadres van hun buren. En zo ben ik aan silv gekomen. Jammergenoeg is ze verkocht (gelukkig deze keer wel in overleg met mij :))

en nu heb ik via marktplaats Lagunaah gevonden, en kan me op dit moment niets beters wensen :D

improud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 20:26

loveslimpie schreef:
Slimpie, was van de lerares van groep 8 en in groep 8 mocht je altijd met beide klassen naar die boerderij en sindsdien had ik m dan. Jammergenoeg is hij verkocht, naar Duitsland wrs maar heb niks meer gehoord...

Een tijdje endurancepaardjes verzorgt, via bokt

Daarna kwam Silverstar, Hierbij ben ik vrij brutaal geweest := op marktplaats gezocht voor n verzorgpaard eentje gevonden, maar was nog geen 18, was een manegeruiter en nog wat eisen waar ik niet aan voldeed. Toen kreeg ik een mailtje terug dat ze al voorzien waren, toen terug gemaild veel plezier ermee, maar weet je misschien nog iemand die me nodig heeft? en toen kreeg ik een mailadres van hun buren. En zo ben ik aan silv gekomen. Jammergenoeg is ze verkocht (gelukkig deze keer wel in overleg met mij :))

en nu heb ik via marktplaats Lagunaah gevonden, en kan me op dit moment niets beters wensen :D

Al veel gehad!