Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:03

Leegtrekken, overdrijven is ook een vak appart!

Het hangt ook af hoeveel het stalgeld bedraagt, als mijn stalgeld bv 300 euro zou bedragen, dan zou het ook 150 euro zijn voor 3 à 4 dagen halve stal.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:04

eenitraM schreef:
Dan moet je het paard gratis aanbieden voor hulp :j Duidelijk afspraken maken.

Mensen leegtrekken omdat je zelf het niet rond kunt krijgen vind ik echt belachelijk :n

Hoe bedoel je gratis aanbieden voor hulp?.

Mensen kiezen er zelf voor om een bijdrage te betalen...daarvoor krijgen ze wel een hoop wat ze bij andere vaak niet krijgen.
Ik zeg bijdrage geen halve stalling.

Zie dat je 22 bent je komt net kijken pappie en mammie betalen zeker alles?. Nog geen ellende gehad enz... Komt nog wel dan zal je het wel merken dat sommige dingen niet anders zijn. Maar dat het belang en vrolijkheid van het paard ALTIJD voor gaat.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:08

Vindt het vergelijken met maneges ook een beetje krom.
Ik ken een paard met arthrose wat de helft van de stal kan betalen om te rijden, maar als paard kreupel is, dan is er geen vervanging. Op een manege heb je altijd de garantie dat je kan rijden.

Ik vraag ook geen bijdrage omdat je dan een bepaald aantal rechten tov je verzorgster hebt.

Het is nu mijn paard, wanneer het mij niet uitkomt dan meld ik bij de reden waarom het paard die week niet gereden kan worden. Klaar, geen discussie.... Maar als iemand er voor betaald zou ik dat toch minder makkelijk kunnen....

dromertje2

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:09

Als mijn paard mank staat, zou de halve staller ook niets hoeven te betalen, is niet meer dan logisch vind ik.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:12

chanel1985 schreef:
Leegtrekken, overdrijven is ook een vak appart!

Het hangt ook af hoeveel het stalgeld bedraagt, als mijn stalgeld bv 300 euro zou bedragen, dan zou het ook 150 euro zijn voor 3 à 4 dagen halve stal.

Ik vind dat erg veel geld hoor..
Ik kijk nu gewoon naar mezelf, wat ik zelf zou betalen voor een bijrijdpaard. En dat is dus ook wat ik dan zou vragen nu ik een eigen paard heb.
Áls ik al een bijrijder ga zoeken, is dat niet omdat ik het zelf niet meer kan betalen o.i.d.
Het is toch een eigen keuze dat je op zo'n dure stal gaat staan?

Ik kan voor dat geld mijn paard stallen := En nee, echt niet op een mini stalletje zonder bak of wat dan ook :P
Vind het dus érg veel geld voor 3 a 4 dagen.
Paard wat ik hiervoor leaste, was 100 euro per maand. En die had ik dus 7 dagen per week tot m'n beschikking..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:13

Ik neem aan dat je als eigenaar ook afspraken maakt met je verzorger voor wat betreft eventuele verkoop?

Dat hebben de eigenaren en ik altijd wel gedaan. De pony/het paard kon altijd verkocht worden en ik zou een percentage van het verkoopbedrag krijgen.

Niks mis mee, lijkt me :).

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:13

Prisca schreef:
Zie dat je 22 bent je komt net kijken pappie en mammie betalen zeker alles?. Nog geen ellende gehad enz... Komt nog wel dan zal je het wel merken dat sommige dingen niet anders zijn. Maar dat het belang en vrolijkheid van het paard ALTIJD voor gaat.

Dit toont volwassenheid ja ;)

Maar even ontopic, paard zijn belang staat sowieso voorop. Maar waarom hebben mensen een stal nodig met binnenbak, buitenbakken, solarium en weet ik veel wat... Omdat ze wedstrijdrijden? Ok is keuze dat je dan altijd wilt trainen. Maar denk je dat je paard het uitmaakt of hij op een goedkope stal staat zonder al die poespas of gewoon een goedkoop stalletje...

Je hebt een verschil tussen mensen die de luxe willen voor het "hebben" (keuze dus) en het niet kunnen betalen en de mensen die gewoon een bijdrage vragen omdat ze het "normaal" vinden (dat is gewoon een principe, voor de ene is het normaal, voor de andere niet. Voor allebei valt wat te zeggen.)

En over die zekerheid bij verkoop... Leasen zegt tegenwoordig ook niets meer! (Lees maar op bokt en kijk maar eens rond...)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:14

Prisca schreef:
eenitraM schreef:

Mensen leegtrekken omdat je zelf het niet rond kunt krijgen vind ik echt belachelijk :n

Mensen kiezen er zelf voor om een bijdrage te betalen...daarvoor krijgen ze wel een hoop wat ze bij andere vaak niet krijgen.

Nee schat, ik heb het beter voor elkaar dan jij in het hele geheel. (Daarnaast heb ik geen pappie meer en betaal ik alles voor mijn te rijden paard zelf. Oh wacht!!! Ik rij een paard voor iemand anders en dat kost me geen drol. In tegendeel, ik krijg er zowaar voor betaald. Maar ik neem dat niet aan want ik wil geen zuigert zijn zoals de meeste mensen die hun paard verleasen omdat zij zelf niet rond kunnen komen)

Arme jij met je, hoe oud was je ook al weer....? := Wie is hier nu wijzer?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:14

raket schreef:
Vindt het vergelijken met maneges ook een beetje krom.
Ik ken een paard met arthrose wat de helft van de stal kan betalen om te rijden, maar als paard kreupel is, dan is er geen vervanging. Op een manege heb je altijd de garantie dat je kan rijden.

Ik vraag ook geen bijdrage omdat je dan een bepaald aantal rechten tov je verzorgster hebt.

Het is nu mijn paard, wanneer het mij niet uitkomt dan meld ik bij de reden waarom het paard die week niet gereden kan worden. Klaar, geen discussie.... Maar als iemand er voor betaald zou ik dat toch minder makkelijk kunnen....

Daar zit zeker een kern van waarheid in. Wij zeggen zelf nooit af voor ons zelf omdat wij opeens willen rijden. Dat kun je niet maken. In principe wordt er bij ons door haar dan ook altijd gereden MAAR! belang van het paard staat natuurlijk altijd voorop. B.v. als wij zondag de paarden meenemen naar Frankrijk dan is het zaterdag een klein staprondje voor de paardjes en dan kan het natuurlijk niet zo zijn dat er een flinke rit gemaakt gaat worden door haar. Onze bijrijder houdt ook van de paarden en vindt dat ook heel normaal dat soort afspraken. Natuurlijk betaalt ze niets als paarden in Frankrijk zijn en natuurlijk ook niets als zij voor paar weken naar Frankrijk komt om te rijden, want dan heeft ze al de reiskosten. Ze rijdt dan gratis en heeft haar eigen caravan en is bij ons in de kost. Maar als paarden weer paar maanden in NL zijn dan wordt er gewoon weer betaald.
Kijk als paard een keer ziek is dan is er niets aan de hand, maar je laat natuurlijk niet betalen als paard echt een tijdje uitvalt of in de lappenmand gaat zitten. Maar dat hebben wij nog nooit meegemaakt.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:16

Vind het ook niet echt heel wijs wat je nu zegt, prisca :n
Want je weet inderdaad niet eens of degene nog wel een vader/moeder heeft.
Nogal een zwakke opmerking.. Jammer!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:16

_San87_ schreef:
Ik neem aan dat je als eigenaar ook afspraken maakt met je verzorger voor wat betreft eventuele verkoop?

Dat hebben de eigenaren en ik altijd wel gedaan. De pony/het paard kon altijd verkocht worden en ik zou een percentage van het verkoopbedrag krijgen.

Niks mis mee, lijkt me :).

Idem. :j

Hier ook, bij verkoop . Niet meer als normaal. Paard staat dan wel bij ons aan huis, maar wij maken ook kosten aan stalling, hoefsmid, VA e.d.

Ik kan blijven paardrijden, de pony van mijn zusje (wat mijn eerste wedtrijdpony was) hoeft niet alleen in de wei te lopen en de grote baas hoeft een mond minder te voeden.

Zo kan het ook toch?
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 01-10-12 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:18

Prisca schreef:
eenitraM schreef:

Kon je het niet winnen zonder persoonlijk te worden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:20

eenitraM schreef:

Hier ook, bij verkoop krijg ik een heel groot bedrag van het totale bedrag. Niet meer als normaal. Paard staat dan wel bij ons aan huis, maar wij maken ook kosten aan stalling, hoefsmid, VA e.d.

Ik kan blijven paardrijden, de pony van mijn zusje (wat mijn eerste wedtrijdpony was) hoeft niet alleen in de wei te lopen en de grote baas hoeft een mond minder te voeden.

Zo kan het ook toch?

Precies :). Er zijn zoveel mogelijkheden waar verzorger en eigenaar beiden profijt van hebben.

Ik vind bedragen van 120 euro die ik hier lees echt te zot voor woorden...

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:20

Serendip90 schreef:
Prisca schreef:

Dit toont volwassenheid ja ;)

Maar even ontopic, paard zijn belang staat sowieso voorop. Maar waarom hebben mensen een stal nodig met binnenbak, buitenbakken, solarium en weet ik veel wat... Omdat ze wedstrijdrijden? Ok is keuze dat je dan altijd wilt trainen. Maar denk je dat je paard het uitmaakt of hij op een goedkope stal staat zonder al die poespas of gewoon een goedkoop stalletje...

Je hebt een verschil tussen mensen die de luxe willen voor het "hebben" (keuze dus) en het niet kunnen betalen en de mensen die gewoon een bijdrage vragen omdat ze het "normaal" vinden (dat is gewoon een principe, voor de ene is het normaal, voor de andere niet. Voor allebei valt wat te zeggen.)

En over die zekerheid bij verkoop... Leasen zegt tegenwoordig ook niets meer! (Lees maar op bokt en kijk maar eens rond...)

Ik wil net zeggen, je paard merkt het echt niet als je op een minder luxe stal staat. Dat heeft echt niets met het geluk van je paard te maken :n

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:21

_San87_ schreef:
eenitraM schreef:

Hier ook, bij verkoop krijg ik een heel groot bedrag van het totale bedrag. Niet meer als normaal. Paard staat dan wel bij ons aan huis, maar wij maken ook kosten aan stalling, hoefsmid, VA e.d.

Zo kan het ook toch?

Precies :). Er zijn zoveel mogelijkheden waar verzorger en eigenaar beiden profijt van hebben.

Ik vind bedragen van 120 euro die ik hier lees echt te zot voor woorden...

Ik heb dat ook echt nog nooit betaald :n Ik zou het niet eens durven vragen zo'n bedrag, voor een paar dagen in de week :=

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:33

Mijn verzorgster hoeft ook niks te betalen, maar ik vraag haar wel in ruil wat klusjes te doen (iig uitmesten en afentoe binnen/ buiten zetten + voeren).

Het is overigens niet alleen de crisis dat mensen geld vragen, het is ook de onbetrouwbaarheid van veel verzorgers. Ik heb het zelf ook regelmatig meegemaakt: een verzorgster die regelmatig komt, ook werkelijk wat doet met het paard(en) en zelf nadenkt, is helaas zeldzaam. Als ze dan mee moeten betalen, nemen ze het misschien een stuk serieuzer.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:39

Dahlia schreef:
Ik wil net zeggen, je paard merkt het echt niet als je op een minder luxe stal staat. Dat heeft echt niets met het geluk van je paard te maken :n

Denk het wel toen vorige jaar op een aantal stallen de paarden de box net uit konden komen omdat het te slecht was. Was trieste beestje van een vriendin heeft ruim een week in stal gestaan omdat erbij te gevaarlijk was (ijs/sneeuw) dat dus NOOIT.
Bij mij is het luxe voor het paard en maar een klein beetje ruiter. Geen solarium, luxe kantine enz maar wel binnenbak, veel paddocks, longeercrikel en veel weiland dat is ook luxe in deze omgeving.

@eenitraM
je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag je noemt het alleen maar luigzuigen? Als je zoveel wijzer bent...kom dan met een oplossing?.
Je kan namelijk niet in iemand zijn geld kijken en dus oordelen. Dingen kunnen opeens veranderen...bij jou kan het paard morgen weg zijn en heb je niets meer.

Mijn stal met binnenbak scheelt maar 50 tot 75 euro met een stal met alleen slechte buitenbak die in de winter een zwembad is waar je dan niet in mag rijden. Dus mocht het nodig zijn verhuist hij maar beide rijders willen graag hier blijven.
Zoals ik al schreef ze betalen pas sinds een paar maanden mee ervoor altijd gratis maar kon niet meer uit dus of verkopen of toch bijdrage keuze was aan hun.

Vind het we zo eerlijk als ik mijn paard ECHT weg moet doen hun eerste keuze te geven.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:43

Ik mag het paard van een ander rijden omdat zij dat zelf niet kan ivm haar gezondheid. Ze is er zelf superblij mee, ik ga er echt niet voor betalen. Ik heb zelf een paard met een langdurige blessure staan, dat kost me echt genoeg geld....

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:48

Dahlia schreef:

De kleur van de setjes merkt ie wel heel goed hoor ;) Maar even weer serieus... Voor hoeveel mensen is een paard geen "status"-ietsje... En is het geld er eigenlijk niet, maar is een bijrijder het ideale dingetje om je probleem op te lossen. Zo heb ik 5 jaar geleden of nog langer iemand gehad die zat eerst te vissen wat ik kon betalen en dan al te kijken welke stal ze dan kon betalen :') "Ja, als je dit en dit gaat betalen, dan zet ik hem op een stal met binnenbak, met dit en dat"...

Mijn paard heeft een hele tijd gestaan in een houten stal, geen luxe, geen poetsplaats of wat dan ook, geen kantine, maar wel lekker veel buiten, alleen een afgezet stukje wei als "bak" en dat was het... Maar het paardje was wel vrolijk en happy... (Eten, drinken, genoeg naar buiten en dat is het hoor waar hij op let?) Luxere stal gestaan, maar daar stond hij minder buiten, werd hij niet vrolijker van!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:49

Prisca schreef:
Dahlia schreef:

Denk het wel toen vorige jaar op een aantal stallen de paarden de box net uit konden komen omdat het te slecht was. Was trieste beestje van een vriendin heeft ruim een week in stal gestaan omdat erbij te gevaarlijk was (ijs/sneeuw) dat dus NOOIT.
Bij mij is het luxe voor het paard en maar een klein beetje ruiter. Geen solarium, luxe kantine enz maar wel binnenbak, veel paddocks, longeercrikel en veel weiland dat is ook luxe in deze omgeving.
[\quote]

Je hebt ook gewoon slechte stallen, dat heeft niets met luxe te maken.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 15:51

Wooow jullie gaan wel heel hard!

Zullen we het wel gezellig houden? :D

Ik ben zaterdag gaan proef rijden bij een paardje. Achteraf zei ze dat ze 75€ per maand wou. Dat vind ik toch wel veel.

Ik kom al 12 jaar bij mijn andere stal, daar kunnen ze naar toe bellen voor referenties mochten ze zekerheid willen of ik betrouwbaar ben ofniet.

Een bijdrage wil ik best betalen tot 35€ in de maand, maar meer ook niet. Lesgeld etc. zou ik dan ook wel zel betalen omdat je er zelf ook iets aan hebt.

En ik stel echt geen eisen hoor! Ik stap overal op, het hoeft geen brave te zijn mar zelfs dan vind ik er nog geen! Ik heb op een handelsstal gewerkt dus ben wel wat gewend.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:52

Prisca schreef:
Dahlia schreef:

@eenitraM
je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag je noemt het alleen maar luigzuigen? Als je zoveel wijzer bent...kom dan met een oplossing?.
Je kan namelijk niet in iemand zijn geld kijken en dus oordelen. Dingen kunnen opeens veranderen...bij jou kan het paard morgen weg zijn en heb je niets meer.

Mijn stal met binnenbak scheelt maar 50 tot 75 euro met een stal met alleen slechte buitenbak die in de winter een zwembad is waar je dan niet in mag rijden. Dus mocht het nodig zijn verhuist hij maar beide rijders willen graag hier blijven.
Zoals ik al schreef ze betalen pas sinds een paar maanden mee ervoor altijd gratis maar kon niet meer uit dus of verkopen of toch bijdrage keuze was aan hun.

Vind het we zo eerlijk als ik mijn paard ECHT weg moet doen hun eerste keuze te geven.

Dingen kunnen idd veranderen.

Maar iemand anders financieel er met de kop bijtrekken omdat jezelf het hoofd niet boven water kan houden maar je ooooooooooh zoooooooo verknocht aan het dier bent vind ik geen goede keuze. Dan staat ie maar 3 maanden op marktplaats. Weg is weg. Uiteindelijk is heb je geen financiele last meer.

Serendip90 schreef:
Dahlia schreef:

De kleur van de setjes merkt ie wel heel goed hoor ;) Maar even weer serieus... Voor hoeveel mensen is een paard geen "status"-ietsje... En is het geld er eigenlijk niet, maar is een bijrijder het ideale dingetje om je probleem op te lossen. Zo heb ik 5 jaar geleden of nog langer iemand gehad die zat eerst te vissen wat ik kon betalen en dan al te kijken welke stal ze dan kon betalen :') "Ja, als je dit en dit gaat betalen, dan zet ik hem op een stal met binnenbak, met dit en dat"...

Haha jaa :') Hoe vaak zie je dat wel niet op bokt voorbij komen.

Paarden zijn tegenwoordig statussymbolen, maar je moet wel realitisch blijven. Iemand met een bijrijder neem ik snel niet serieus....

Niet ten nadele van de bijrijders hoor :D In tegendeel.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:07

@Booooo (zijn dat genoeg o's haha)

Wat vervelend dat iedereen veel geld vraagt! Een kleine bijdrage snap ik helemaal (en is al uitvoerig besproken hiervoor), maar er is inderdaad ook zoiets als te veel.
Toch raar, ik had altijd het idee dat het in Brabant allemaal wat minder om geld draaide, ik heb om mij heen nog nooit gehoord van geld voor verzorgpaarden (omgeving Roosendaal).
Sinds ik rond Utrecht zit, reizen de prijzen de pan uit. Heeft ook te maken met hoge stallingskosten hier, verwacht ik zo.
Dat er dan in jouw omgeving wel weer geld wordt gevraagd is erg jammer.

Rucphen is zeker te ver voor je? Daar kan ik wel voor je rondvragen (via-via werkt altijd erg goed in de paardenwereld haha)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:11

Booooo schreef:
Wooow jullie gaan wel heel hard!

Zullen we het wel gezellig houden? :D

Ik ben zaterdag gaan proef rijden bij een paardje. Achteraf zei ze dat ze 75€ per maand wou. Dat vind ik toch wel veel.

Ik kom al 12 jaar bij mijn andere stal, daar kunnen ze naar toe bellen voor referenties mochten ze zekerheid willen of ik betrouwbaar ben ofniet.

Een bijdrage wil ik best betalen tot 35€ in de maand, maar meer ook niet. Lesgeld etc. zou ik dan ook wel zel betalen omdat je er zelf ook iets aan hebt.

En ik stel echt geen eisen hoor! Ik stap overal op, het hoeft geen brave te zijn mar zelfs dan vind ik er nog geen! Ik heb op een handelsstal gewerkt dus ben wel wat gewend.

Ik vind het dus wel echt een rotstreek om daar pas mee te komen als je al proefgereden hebt....Ben dan in ieder geval meteen duidelijk en geef mensen wel meteen het hele plaatje.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 16:14

Noeskamoes rucphen is inderdaad wel een beetje ver, maar wel lief van je! Haha

Esther ja ze zei dat ze er niet zo moeilijk mee is, en dat ik eerst kon komen proef rijden kijken of het wat was enzo.