Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:23

Dat + als je een paardje hebt waar niet volop mee gereden kan worden is dat ookal een minpunt :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:32

Ik zou persoonlijk dat ex manegepony en hoefsmiddrama eruit laten. Bij ex-manegepony krijg ik een beeld voor me van een uitgeleefd oud paard en hoefsmiddrama komt op mij over als een onopgevoed paard (al zal er vast een verhaal aan vast zitten). Ik vind het niet echt iets toevoegen. En klusjes doen en dingen kopen denk ik persoonlijk dat weinig mensen dat willen als er niet echt gereden kan worden. Lastige situatie, maar als je iemand vind dan is het vast een goede, want je schetst wel een eerlijk beeld over de pony. Dus mensen weten wel waar ze aan beginnen als het goed is.

Voor mijn shetten nog steeds niemand gevonden helaas. Toevallig mss wel iemand voor mijn welsh. Ik was niet echt op zoek, maar toevallig las ik op bokt in het westernbijrijdtopic dat iemand uit de buurt een pony zocht. Zij komt morgen even kennis maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:35

Maar het is op zich ook een uitgeleefd oud paard (jammer genoeg) en heeft qua hoeven nooit opvoeding gehad (er is ooit wat gebeurd en op de manège kon de hoefsmid er niks mee, hebben ze een paar x geprobeerd en het verder maar laten zitten, waarbij ook tegen de mensen gezegd werd dat hoeven uitkrabben niet mocht enzo, enkel door een paar mensen die hem kende). Dus ja ... het staat misschien niet zo leuk, maar het is wel gewoon zo. Al is er wel prima met het dier om te gaan als je dat in je achterhoofd houdt. Het is verder ook geen rijpony, maar het is wél een heel dankbaar paard waar je écht een band mee kan opbouwen en die dan heel veel voor je wil doen, als jij hem maar de tijd geeft ... Maar ik begrijp wel dat dat niet trekt ... En verder ben ik van mening dat er bij elk paard onderhoud nodig is, of dit nu een jonge rijpony is of een oude, afgeleefde manègepony ;) (en ze vinden het zo gezellig als je de weide staat te mesten :) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:35

Goede advertentie vind ik hoor [***]!
Heb vandaag iemand gebeld, die een verzorgster zoekt. (Zelfde stal, ideaal! Zoek een tweede omdat deze toch te klein wordt maar ik haar niet kwijt wil).
Ze wilde iemand voor 2x per week, lukt me niet, eerlijk gezegd. :) Dus nu gaat ze verder zoeken, maar als ze niemand vind belt ze mij! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:37

Dank je :)
Ik verwacht ook niet meteen 10tallen reacties, ik hoop dat mensen enkel reageren als ze het echt wat vinden, en dat ik gewoon die ene die mag komen ook meteen de pony aan kan toevertrouwen :) Pony heeft er echt niks aan als er elke week iemand komt kijken die dan beslist dat het toch te ver is of de pony toch te moeilijk of weet ik het ... Dus we wachten gewoon af, en hopen dat de juiste persoon passeert :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:38

[***] schreef:
En verder ben ik van mening dat er bij elk paard onderhoud nodig is, of dit nu een jonge rijpony is of een oude, afgeleefde manègepony ;) (en ze vinden het zo gezellig als je de weide staat te mesten :) ).

Ben ik helemaal met je eens hoor! Maar ik denk dat er gewoon veel mensen zijn die hun tijd en geld liever in een leuk paard steken waar ze ook mee kunnen rijden enz. Ik denk dat juist jongere meiden van het frutten en aandacht geven houden. Toen ik tiener was had ik met liefde me ontfermt over zo'n paard als de jouwe. Nu zou ik liever een paard hebben waar je ook zo nu en dan lekker mee kunt rijden naast de verzorging (maar mss komt dat omdat ik zelf al 3 pony's heb lopen om mee te tutten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:43

Ik heb er 2 jongere meiden bij gehad (12 & 13, niet tegelijk :+ ) maar dat ging om de 1 of andere reden echt niet .. Ik denk dat jongere meiden toch een tikje te onzeker zijn, en situaties niet goed kunnen inschatten. Het is echt zo dat je het ene moment hem moet geruststellen, en bij wijze van 2 seconden daarna moet zeggen dat hij nu echt even respect voor je moet hebben. En dat maakt het moeilijk .. Heel interessant, maar ook moeilijk. En natuurlijk is het niet zo dat elke 18-jarige dit standaard kan, maar ik denk toch wel dat die daar wat meer zicht voor hebben, of misschien meer aanvoelen wat nodig is. Ofwel hoop ik dat gewoon :Y) In ieder geval bij de 2 jonge meiden die erbij geweest zijn ging het niet, de ene was gewoon te timide, en de andere vond het allemaal wel leuk en wilde het wel goed doen, maar daar zat ook iets mee. De 2e keer kreeg ze hem al niet mee uit de weide, trok hij zich los. Heeft hij bij mij nooit gedaan (daarvoor niet, toen niet, en daarna niet), dus dat geeft toch aan dat er iets niet goed zit ... Maarja, ze kunnen het je niet vertellen jammer genoeg, ik kan ook alleen maar gokken op dat gebied :Y)

ymkeexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:02

[***] schreef:
Ik heb er 2 jongere meiden bij gehad (12 & 13, niet tegelijk :+ ) maar dat ging om de 1 of andere reden echt niet .. Ik denk dat jongere meiden toch een tikje te onzeker zijn, en situaties niet goed kunnen inschatten. Het is echt zo dat je het ene moment hem moet geruststellen, en bij wijze van 2 seconden daarna moet zeggen dat hij nu echt even respect voor je moet hebben. En dat maakt het moeilijk .. Heel interessant, maar ook moeilijk. En natuurlijk is het niet zo dat elke 18-jarige dit standaard kan, maar ik denk toch wel dat die daar wat meer zicht voor hebben, of misschien meer aanvoelen wat nodig is. Ofwel hoop ik dat gewoon :Y) In ieder geval bij de 2 jonge meiden die erbij geweest zijn ging het niet, de ene was gewoon te timide, en de andere vond het allemaal wel leuk en wilde het wel goed doen, maar daar zat ook iets mee. De 2e keer kreeg ze hem al niet mee uit de weide, trok hij zich los. Heeft hij bij mij nooit gedaan (daarvoor niet, toen niet, en daarna niet), dus dat geeft toch aan dat er iets niet goed zit ... Maarja, ze kunnen het je niet vertellen jammer genoeg, ik kan ook alleen maar gokken op dat gebied :Y)

Dat hoeft niet...
Ik ben nu 13 en ben zelfstandig genoeg om een paardje te verzorgen..
En ik ben al helemaal niet onzeker, haha.
Als je het goed uitlegt wat je moet doen enzo dan kan ik gewoon zelfstandig aan de slag! 8-)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:03

Het hoeft niet, maar als het paard wat lastiger is dan snap ik het idd wel. Ik sta nu ook veel sterker in mijn schoenen dan toen ik 13 was. Toen was ik een stuk liever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:12

Dat bedoel ik :j
Het gaat niet om gewoon een paardje verzorgen, het gaat om reacties inschatten en weten hoe je op welk moment moet reageren, en dat kan 10x verschillen op 5 minuten tijd. Ik maak daar zelf ook nog fouten in, dat ik reageer en dat ik denk "ai, dat was niet zo slim", maar ik kan het allemaal wel een stuk beter inschatten dan toen ik 13 ofzo was. Het gaat dus niet om een paard alleen kunnen poetsen of dergelijke zaken, het gaat om echt op het juiste moment op de juiste manier reageren. Want anders krijg je dus de situaties zoals ik met die verzorgster gehad heb, dat je bij de 2e keer in de weide komen eerst het paard moet vangen (terwijl die normaal naar je toekomt, ook als je met halster staat) en dat die zich dan daarna lostrekt om van je weg te komen omdat die niet met je mee wil. Heel duidelijke taal, dat wel, maar leuk is anders, voor beide partijen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:24

Ben nu even wat door advertenties aan het gaan, begon een advertentie te lezen, dacht van "misschien" .. Ok, meisje durft niet het bos in maar ze klonk wel lief enzo, en dan staat er ineens:
Citaat:
ik wil er niks voor betalen, ik vind dat mensen moeten blij zijn dat iemand hun paardje goed verzorgt !

Dus dan is het meteen: laat maar.. :+
Hebben jullie dat ook? :Y)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:25

Weet niet, als de rest je aanstaat zou ik haar een kans geven. Maar zo niet zou ik gelijk weg klikken.
Jonge meisjes zetten dat er wel vaker in, gewoon omdat ze niet snappen hoe duur een paard is.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 30-07-12 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:25

Afknapper :') Ik vraag niet eens geld, maar als ik dat lees dan denk ik 'NEXT'. Iemand met zo'n attitude hoeft ik niet bij mijn pony's, aangezien ik geen verzorgster nodig heb, maar het iemand gun om plezier te maken met mijn pony's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:27

Dat heb ik dus ook :Y)
Voor de rest .. op zich wil ik 'kinderen' wel een kans geven, maar ik vrees dat ik daar gewoon niet de pony's voor heb, dus dan kan ik er beter niet aan beginnen ;)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:07

ben ook nog steeds op zoek naar een bijrijder/verzorgster! 1 keer zou er een meisje komen ,maar ze was gevallen met haar fiets dus mailde of ze een andere keer mocht komen.nou niks meer van gehoord! ik zoek wel iemand van 15 jaar of ouder, krijg je reacties van 12 jarige die goed met bokkende ponys over weg kunnen |o

omdat hij vrij pittig is wil ik graag een wat ouder iemand die weet waar ze mee bezig is!
laatst hier een reactie op bokt om te vragen of de pony naar een andere stal mocht! nou dat stond niet in mijn oproep! ik doe er zelf veel mee en zocht er iemand bij !

pff het blijft lastig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:29

[***] schreef:
Ben nu even wat door advertenties aan het gaan, begon een advertentie te lezen, dacht van "misschien" .. Ok, meisje durft niet het bos in maar ze klonk wel lief enzo, en dan staat er ineens:
Citaat:
ik wil er niks voor betalen, ik vind dat mensen moeten blij zijn dat iemand hun paardje goed verzorgt !

Dus dan is het meteen: laat maar.. :+
Hebben jullie dat ook? :Y)

Ja, absoluut. En ik vraag zelfs helemaal geen bijdrage....
Bovendien kan ik prima mijn paarden goed verzorgen en moet ik maar afwachten of degene het net zo goed kan als ik.
Vreemd genoeg heb ik altijd het gevoel dat we het altijd net ff beter kunnen.
En is het geen heilig moeten dat ik iemand erbij zoek maar ook omdat ik iemand anders een plezier wil doen met een verzorgpony.
Als er nou staat "Ik kan er niets voor betalen, maar zal het paard goed verzorgen" dan vind ik het al heel anders overkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:32

[***] schreef:
Dat heb ik dus ook :Y)
Voor de rest .. op zich wil ik 'kinderen' wel een kans geven, maar ik vrees dat ik daar gewoon niet de pony's voor heb, dus dan kan ik er beter niet aan beginnen ;)

Offtopic: Kan je hem ook als handpaard meenemen?

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:49

na 3 jaar zoeken heb ik eindelijk iemand gevonden in de buurt die zijn paard als verzorgpaard aanbied. we gaan er morgen heen. ik ben benieuwd

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:14

Wat een leuk topic, ook ik ben op zoek naar een leaser/bijrijdster 16+, ik ben helemaal geen moeilijk persoon, er is veel mogelijk met de pony's. stal grenst aan het bos en lessen mag. vraag wel een bijdrage. toch is het lastig om een geschikte persoon te vinden. hier niemand die in de omgeving 0343 iets zoekt?

ik ging vroeger op mijn fietsje overal heen als er maar paarden waren, is het tegenwoordig allemaal zoveel veranderd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:20

_yvonne schreef:
Wat een leuk topic, ook ik ben op zoek naar een leaser/bijrijdster 16+, ik ben helemaal geen moeilijk persoon, er is veel mogelijk met de pony's. stal grenst aan het bos en lessen mag. vraag wel een bijdrage. toch is het lastig om een geschikte persoon te vinden. hier niemand die in de omgeving 0343 iets zoekt?

ik ging vroeger op mijn fietsje overal heen als er maar paarden waren, is het tegenwoordig allemaal zoveel veranderd?

Ik vind van wel.....

Tegenwoordig is voor sommige 5 km fietsen te veel.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:30

ik ging door weer en wind heen. ik hoop weer een gezellige bijrijdster te vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:40

Succes, ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:07

Ik fiets ook bijna elke dag 4 km naar school en weer terug en dan 5 km naar stal en weer terug...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:42

Sylvia_B schreef:
Ja, absoluut. En ik vraag zelfs helemaal geen bijdrage....
Bovendien kan ik prima mijn paarden goed verzorgen en moet ik maar afwachten of degene het net zo goed kan als ik.
Vreemd genoeg heb ik altijd het gevoel dat we het altijd net ff beter kunnen.
En is het geen heilig moeten dat ik iemand erbij zoek maar ook omdat ik iemand anders een plezier wil doen met een verzorgpony.
Als er nou staat "Ik kan er niets voor betalen, maar zal het paard goed verzorgen" dan vind ik het al heel anders overkomen.

Gelukkig ben ik dan niet alleen :Y)
Hier is het ook niet persé nodig, ik kan het prima zelf, maar het is wel zo gezellig moest het wel kunnen (zeker ook voor de pony's, die nu de aandacht moeten delen en dat is soms wel eens een probleem :P ). Achja, we zien wel, heeft geen haast in ieder geval :)

Handpaard heb ik trouwens ook aan zitten denken :j Ga ik zeker wel proberen (in principe vandaag, als het beetje rustig is op stal :P ). Was eerst heel enthousiast, zou super gaan, maar nu weet ik het niet zo goed meer .. [***] volgt [***] wel, maar blijft toch altijd op een zekere afstand (omdat [***] nogal eens plots kan uithalen of bijten of andere ongein). Maarja, als hij als handpaard mee moet dan heb ik het wel voor het zeggen, dus in principe moet [***] zich dan wel gaan gedragen (die is het ook gewend om een handpaard mee te nemen). Alleen weet ik niet of [***] daarvan overtuigd gaat zijn dat het wel goed & veilig is. Maarja, als je het niet probeert dan weet je het niet hé, dus straks eens in de piste proberen :Y)

Maar dan nog, als handpaard is goed & fijn, is leuk voor [***] dat die onbelast mee kan, maar je bent wel nog steeds alleen .. en alleen is wel eens leuk, lekker rustig en genieten, maar alleen is ook maar alleen ... :+

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:03

Ondertussen heeft iemand na 24 dagen, tóch op mijn advertentie op marktplaats gereageerd. :D
Moet nu wel elke keer 7,3km fietsen.. maar heb het ervoor over.

Super leuke zwarte shet! *D Foto's volgen na zaterdag, komt topic in me OS.