Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:En verder ben ik van mening dat er bij elk paard onderhoud nodig is, of dit nu een jonge rijpony is of een oude, afgeleefde manègepony(en ze vinden het zo gezellig als je de weide staat te mesten
).
[***] schreef:Ik heb er 2 jongere meiden bij gehad (12 & 13, niet tegelijk) maar dat ging om de 1 of andere reden echt niet .. Ik denk dat jongere meiden toch een tikje te onzeker zijn, en situaties niet goed kunnen inschatten. Het is echt zo dat je het ene moment hem moet geruststellen, en bij wijze van 2 seconden daarna moet zeggen dat hij nu echt even respect voor je moet hebben. En dat maakt het moeilijk .. Heel interessant, maar ook moeilijk. En natuurlijk is het niet zo dat elke 18-jarige dit standaard kan, maar ik denk toch wel dat die daar wat meer zicht voor hebben, of misschien meer aanvoelen wat nodig is. Ofwel hoop ik dat gewoon
In ieder geval bij de 2 jonge meiden die erbij geweest zijn ging het niet, de ene was gewoon te timide, en de andere vond het allemaal wel leuk en wilde het wel goed doen, maar daar zat ook iets mee. De 2e keer kreeg ze hem al niet mee uit de weide, trok hij zich los. Heeft hij bij mij nooit gedaan (daarvoor niet, toen niet, en daarna niet), dus dat geeft toch aan dat er iets niet goed zit ... Maarja, ze kunnen het je niet vertellen jammer genoeg, ik kan ook alleen maar gokken op dat gebied
Citaat:ik wil er niks voor betalen, ik vind dat mensen moeten blij zijn dat iemand hun paardje goed verzorgt !
[***] schreef:Ben nu even wat door advertenties aan het gaan, begon een advertentie te lezen, dacht van "misschien" .. Ok, meisje durft niet het bos in maar ze klonk wel lief enzo, en dan staat er ineens:Citaat:ik wil er niks voor betalen, ik vind dat mensen moeten blij zijn dat iemand hun paardje goed verzorgt !
Dus dan is het meteen: laat maar..
Hebben jullie dat ook?
_yvonne schreef:Wat een leuk topic, ook ik ben op zoek naar een leaser/bijrijdster 16+, ik ben helemaal geen moeilijk persoon, er is veel mogelijk met de pony's. stal grenst aan het bos en lessen mag. vraag wel een bijdrage. toch is het lastig om een geschikte persoon te vinden. hier niemand die in de omgeving 0343 iets zoekt?
ik ging vroeger op mijn fietsje overal heen als er maar paarden waren, is het tegenwoordig allemaal zoveel veranderd?
Sylvia_B schreef:Ja, absoluut. En ik vraag zelfs helemaal geen bijdrage....
Bovendien kan ik prima mijn paarden goed verzorgen en moet ik maar afwachten of degene het net zo goed kan als ik.
Vreemd genoeg heb ik altijd het gevoel dat we het altijd net ff beter kunnen.
En is het geen heilig moeten dat ik iemand erbij zoek maar ook omdat ik iemand anders een plezier wil doen met een verzorgpony.
Als er nou staat "Ik kan er niets voor betalen, maar zal het paard goed verzorgen" dan vind ik het al heel anders overkomen.