Wat beltaal jij pm voor je bijrijdpaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 19:45

passc021 schreef:
arian_wolf schreef:
Ik betaal 80 euro pm en krijg ook gratis les van de eigenaar..

maar hoevaak rijd je dan?

2x in de week...

bal13

Re: Wat beltaal jij pm voor je bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:20

ik verzorg 2 shetjes samen met mijn vriendin Antonella, op bokt ook bekend als; Antonellax
en wij betalen er niks voor en we rijden met ze voor de kar en we doen egt alles met ze we mogen ook zelf weten waneer we gaan en het is super gezellig!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 06:26

Citaat:
Ik betaal niets, de eigenaar wilt dat zijn paard gereden word. Zelf betaal ik wel de materialen die ik nodig heb of nodig vind en de lessen betaal ik zelf.
Persoonlijk vind ik het ook onzin dat de eigenaar er geld voor vraagt. Ze mogen allang blij zijn dat je het paardje aandacht geeft, en rijd!

Dit is nou de reden dat ik geen bijrijder heb. Ik heb een super fijn paard. Sta op een fatastische locatie. Heb al mn spullen 3 jaar terug nieuw bij mn paard gekocht. A merk zadel ed. Ik vind het echt onzin om wel alle plezier van een paard en de spullen te hebben en er niks voor terug te doen. Als ik niet kan/ wil rijden vraag ik de eigenaar van de stal en die rijd hem dan. Daar moet ik dan voor betalen maar..... Dan heb ik wel een profruiter op mn paard en iemand die verzekerd is als mn paard of spullen wat overkomt.
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 24-04-12 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link naar marktplaats uit de quote verwijderd

ilse123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:12

Helemaal niks :D en ik mag er zo vaak naartoe als ik wil. :D :D :D :D :D

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:13

Citaat:
Dit is nou de reden dat ik geen bijrijder heb. Ik heb een super fijn paard. Sta op een fatastische locatie. Heb al mn spullen 3 jaar terug nieuw bij mn paard gekocht. A merk zadel ed. Ik vind het echt onzin om wel alle plezier van een paard en de spullen te hebben en er niks voor terug te doen. Als ik niet kan/ wil rijden vraag ik de eigenaar van de stal en die rijd hem dan. Daar moet ik dan voor betalen maar..... Dan heb ik wel een profruiter op mn paard en iemand die verzekerd is als mn paard of spullen wat overkomt.

Sorry maar als jij een paard hebt, en je hebt er geen tijd voor of wat dan ook, mag je toch al blij zijn dat je paard beweging krijgt? Ik snap dat je een contract zou op stellen en dan er in zet als zij iets met opzet kapot zouden maken het moeten vergoeden. Maar heb je liever dat ze met een verrot zadel aankomen en je rug van je paard verprutsen?
En jij hebt te weinig tijd, zo krijgt je paard tóch de beweging en aandacht die hij/zij zou verdienen. Maar goed ieder zo zijn ding! Ik betaal alles voor de rest voor mijn rijpaard zelf, zoals tuig en lessen etc, hoef alleen niets te betalen voor hem zelf!

Nienkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:26

Ik hoef er niks voor te betalen :)
Alleen de lessen maar dat vind ik ook meer dan logisch ;p
Mag zo vaak komen als ik wil, ben er ongeveer 5 keer per week en mag alles met hem doen.
Als ze op stal staan doe ik zo'n 3 tot 4 keer per week de stallen en als de eigenaar op vakantie is elke dag :)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:46

[quoteSorry maar als jij een paard hebt, en je hebt er geen tijd voor of wat dan ook, mag je toch al blij zijn dat je paard beweging krijgt? Ik snap dat je een contract zou op stellen en dan er in zet als zij iets met opzet kapot zouden maken het moeten vergoeden. Maar heb je liever dat ze met een verrot zadel aankomen en je rug van je paard verprutsen?
En jij hebt te weinig tijd, zo krijgt je paard tóch de beweging en aandacht die hij/zij zou verdienen. Maar goed ieder zo zijn ding! Ik betaal alles voor de rest voor mijn rijpaard zelf, zoals tuig en lessen etc, hoef alleen niets te betalen voor hem zelf!][/quote]

Als een bijrijder wat stuk maakt of zelf stuk gaat dan is het zo dat de eigenaar van het paard altijd aansprakelijk blijft. Ook al heb je een contract. Ik sta niet boven de wet. Laat ik mn paard door een prof rijden en krijg daar een factuur voor dan is het bedrijfs risico en valt het onder de bedrijfs wa van de ruiter.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 23:27

JJane schreef:
[quoteSorry maar als jij een paard hebt, en je hebt er geen tijd voor of wat dan ook, mag je toch al blij zijn dat je paard beweging krijgt? Ik snap dat je een contract zou op stellen en dan er in zet als zij iets met opzet kapot zouden maken het moeten vergoeden. Maar heb je liever dat ze met een verrot zadel aankomen en je rug van je paard verprutsen?
En jij hebt te weinig tijd, zo krijgt je paard tóch de beweging en aandacht die hij/zij zou verdienen. Maar goed ieder zo zijn ding! Ik betaal alles voor de rest voor mijn rijpaard zelf, zoals tuig en lessen etc, hoef alleen niets te betalen voor hem zelf!]

Als een bijrijder wat stuk maakt of zelf stuk gaat dan is het zo dat de eigenaar van het paard altijd aansprakelijk blijft. Ook al heb je een contract. Ik sta niet boven de wet. Laat ik mn paard door een prof rijden en krijg daar een factuur voor dan is het bedrijfs risico en valt het onder de bedrijfs wa van de ruiter.[/quote]

Ja idd, hier ben ik het mee eens!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:05

0 euro. :)

Ik mag zo vaak gaan als ik wil, ik rij gemiddeld 3 keer in de week, dat kan soms ook meer of minder zijn, dat is afhankelijk van de week. ;)

_Kenya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:00

Ik ga er 1x, 2x per week naar toe en hoef niets te betalen. Ben daar wel blij om, zou mij niet veel uitmaken, krijg 5 euro perweek als zakgeld, maar ook wel voorwaarde dat ik de helft van de weekponykampen of ruitervakanties moet betalen.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 20:32

_Kenya schreef:
Ik ga er 1x, 2x per week naar toe en hoef niets te betalen. Ben daar wel blij om, zou mij niet veel uitmaken, krijg 5 euro perweek als zakgeld, maar ook wel voorwaarde dat ik de helft van de weekponykampen of ruitervakanties moet betalen.

Dat is wel goed van je!!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 07:41

arian_wolf schreef:
Citaat:
ik vraag 125 voor mijn sportpony (z springen en M1 dressuur) daar tegen over staat dat je elke dag mag komen, niks hoeft te doen en op wedstrijd mag/moet.
helaas ben ik nog steeds op zoek. in friesland is niemand te vinden helaas.

Het is dat je zo ver weg woont, maar ik vind nog dat je veel vraagt hoor.... Friesland is mij een beetje te ver :P

Ik moet zeggen dat ik dat bedrag mee vind vallen, jij betaalt 80 euro en je mag maar 2x per week rijden?
Bij mag ze de hele week komen alsof het haar eigen pony is.
Ik ben inmiddels wel gezakt naar 100 euro. nog geen reacties op gehad helaas.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 13:54

Citaat:
Ik moet zeggen dat ik dat bedrag mee vind vallen, jij betaalt 80 euro en je mag maar 2x per week rijden?
Bij mag ze de hele week komen alsof het haar eigen pony is.
Ik ben inmiddels wel gezakt naar 100 euro. nog geen reacties op gehad helaas.
[/quote]

Ja dat is waar idd... jammer dat je zo ver weg woont.. anders had ik zeker geinteresseerd geweest! Wil namelijk heel graag wedstrijd rijden..

Ladyson_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:26

Ligt het niet ook aan de ruiter? Ik heb een redelijke dressuurbasis, ben flexibel, 18+ en in bezit van rijbewijs. Ik was op zoek en ben erachter gekomen dat ik erg "gewild" ben. Ik kreeg paarden met kleine bijdrages aangeboden en vervolgens eentje met een hoge bijdrage. Die met de hoge bijdrage is erg veel gezakt naar 25 euro, omdat ik het onzin vond voor haar paard meer te betalen dan mijn andere mogelijkheden. Het was namelijk geen beter paard oid.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 19:25

Ladyson schreef:
Ligt het niet ook aan de ruiter? Ik heb een redelijke dressuurbasis, ben flexibel, 18+ en in bezit van rijbewijs. Ik was op zoek en ben erachter gekomen dat ik erg "gewild" ben. Ik kreeg paarden met kleine bijdrages aangeboden en vervolgens eentje met een hoge bijdrage. Die met de hoge bijdrage is erg veel gezakt naar 25 euro, omdat ik het onzin vond voor haar paard meer te betalen dan mijn andere mogelijkheden. Het was namelijk geen beter paard oid.

Ja dat is idd ook waar!

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:44

Ik betaal niks en ga er 2/3 x per week heen

Marieke_Hks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:30

Ik betaal ook niks, ga er 1 a 2 x per week heen. Wel help ik met klusjes en mest ik altijd

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:37

Ik betaal ook niks. Kan komen wanneer ik wil, dus meestal elke dag.
Lessen betaal ik zelf, maar dat is maar een tientje per week. Als ik wedstrijden wil rijden moet ik dat ook zelf betalen, maar dat lijkt me ook meer dan logisch.
Ik rijd op dit moment alleen Jitske, vanwege zwangerschap van Tedje, maar normaal doe ik ze beide.

Ben erg blij met dit adresje!

verapony888

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 17:23

ik betaal niks voor mijn bijrijd pony omdat haar eigenaar allang blij is dat er iemand op haar rijd (zelf doet de eigenaar aangespannen werk met haar) ik ga er minstens 1 keer per week naar toe *D

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 15:43

verapony888 schreef:
ik betaal niks voor mijn bijrijd pony omdat haar eigenaar allang blij is dat er iemand op haar rijd (zelf doet de eigenaar aangespannen werk met haar) ik ga er minstens 1 keer per week naar toe *D

Oke, relaxd!! Jammer dat je zo weinig komt... Hoezo eigenlijk?

Puck1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 09:17

Ik moest eerst 60 pm betalen en mocht daarvoor 2 dagen rijden. ruzie gehad met de eigenaar want ik deed nik sgoed etc en nu heb ik een topper. ik hoef er niks voor te betalen en de eigenaar is zwanger dus ga soms 6 dagen per week.als ze bevallen is wordt dat elke dag.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 09:21

Ik betaal helemaal niets. Daarvoor in de plaats doe ik regelmatig klusjes om en rond de stallen. Ik betaal wel mijn eigen lessen en wedstrijden en in een normale maand kost dat me ongeveer 60 euro. In de zomer net ietsje meer, vaak wel tussen de 80 en 120 euro per maand.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 09:23

Ik heb nooit betaald voor het rijden van paarden van anderen & soms betaald gekregen. Voor mijn pony heb ik een bijrijdster gehad die op een gegeven moment de helft van de stalling ging betalen. Zij als fulltime werkende tegenover mij (student) vond dat niet meer dan logisch. Ze kwam toen 3 a 4 keer per week, mocht alles doen & betaalde 120 euro per maand. Uitmesten oid hoefde ze niet te doen.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:08

Ik betaal niks, heb voorgesteld om aan voer en smid mee te betalen, ze keek me aan alsof ik gek was :')
Als ik wil gaan lessen betaal ik dit gewoon zelf, want ik les en niet zij.. Mag ook komen wanneer ik wil, moet dit wel even aangeven anders zit ze er zelf op. Eigenaresse is heel relaxt en mag alles doen met haar paard.

Mijn vorige verzorgpaard betaalde ik ook niks aan, eigenaar liet zich ook nooit zien en het laatste jaar was ze soort van mijn eigen paard.. betaalde toen het voer en de smid omdat de eigenaar niks van zich liet horen en heb dit uiteindelijk allemaal terug gekregen..

Ik vind persoonlijk zelf dat als je iemand op je paard wilt laten rijden of laten verzorgen zelf voor de kosten moet zorgen.. wil diegene lessen volgen, betaalt diegene dit wel zelf, vind ik wel zo netjes.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 21:14

Puck1994 schreef:
Ik moest eerst 60 pm betalen en mocht daarvoor 2 dagen rijden. ruzie gehad met de eigenaar want ik deed nik sgoed etc en nu heb ik een topper. ik hoef er niks voor te betalen en de eigenaar is zwanger dus ga soms 6 dagen per week.als ze bevallen is wordt dat elke dag.

6 dagen is wel veel, maar leuk!