Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Destino schreef:Heb je geen klein meisje uit de buurt of iets dergelijks die wel interesse heeft in paarden?
HorseTopShop schreef:Jolliegirl schreef:Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.
Je laatste zin vind ik niet kloppen. Ik kan me prima een paard financieren... maar ik wil dit niet... omdat ik er te weinig tijd voor heb.
Dit heeft niéts met geld te maken....
Ja sorry, dat kan natuurlijk ook
Jolliegirl schreef:Nee natuurlijk hoeft je paard niet direct verkocht te worden.
Ik vind het aan die kant wel mooi, je helpt elkaar...
Maar ik vind vaak de prijzen gewoon echt achterlijk belachelijk.....
Maar wat denk je dat het tegenwoordig kost om een paard te hebben? Alles is duur geworden. Stalling is overal omhoog gegaan. Hooi en stro prijzen zijn flink gestegen. Pffff, vorige week is de hoefsmid geweest om rondom te beslaan. Was meteen € 140,- armer.
Alles is duur geworden tegenwoordig.
18 jaar geleden toen wij ons eerste paard kochten stonden we voor 50 GULDEN in pension. Nu is dat gemiddeld zo'n 220 EURO.
Maaikee43 schreef:Ik heb sinds vandaag 2 pony's ontmoet die ik mag beschouwen als mijn 'eigen' paarden. Vandaag kennis gemaakt en het ging om een haflinger van net 4 jaar die 2 maanden onder het zadel is. Wat een top beest is dat! In het begin lekker uitproberen maar daarna geeft die zich helemaal overEn een grote/brede shetlander waar ik ook nog op pas en dat is echt een dondersteen..
Ik mag zelf weten waarneer ik kom, wat ik doe oid. Ik moet daar voor rondde 60/70 euro betalen.
Maar dan heb ik nagenoeg mijn eigen paarden.
haffie83 schreef:HorseTopShop schreef:Ja sorry, dat kan natuurlijk ook![]()
Maar wat denk je dat het tegenwoordig kost om een paard te hebben? Alles is duur geworden. Stalling is overal omhoog gegaan. Hooi en stro prijzen zijn flink gestegen. Pffff, vorige week is de hoefsmid geweest om rondom te beslaan. Was meteen € 140,- armer.
Alles is duur geworden tegenwoordig.
18 jaar geleden toen wij ons eerste paard kochten stonden we voor 50 GULDEN in pension. Nu is dat gemiddeld zo'n 220 EURO.
Zo duur de smid de mijne kost rondom zon 80 euro en ja bijrijders vinden is inderdaad erg lastig.
Kenyada schreef:Ik meld me hier ook even, ik ben ook al tijden op zoek naar een zelfstandige verzorger voor mijn 5 jaar oude nog niet volledig ingereden New forest pony. zoek gewoon iemand die ik er zelfstandig mee aan de gang kan laten gaan. maar ik kan er tot nu toe niemand voor vinden
Ludique96 schreef:HorseTopShop schreef:Ja, trekpaarden zijn duurder. Moeten in een hoefstal en ze zijn er ruim 2 uur mee bezig. € 140.,- voor rondom beslaan.
Zo is best prijzig! Welke hoefsmid heb jij?
HorseTopShop schreef:Morgen komt er dus iemand kijken bij Bries die hem misschien gaat verzorgen. Ga ik net rijden, loopt hij ineens stokkreupel. Het schiet lekker op maar niet heus.![]()
Ik hoop dat hij morgen weer wat beter loopt. Ben erg geschrokken. Hij loopt echt heel erg kreupel.
Maarja, we zien het morgen wel.