Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:48

Heb je geen klein meisje uit de buurt of iets dergelijks die wel interesse heeft in paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:35

Destino schreef:
Heb je geen klein meisje uit de buurt of iets dergelijks die wel interesse heeft in paarden?

Ja,heb 2 ruitertjes die willen,maar die kunnen nog niet rijden,en aangezien de pony net 4 keer ohz is geweest gaat dat niet werken...
Mijn zusje en broertje hebben er de eerste keren opgezeten,maar die zijn veel te groot..... :\

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:48

Dat is lastig idd.. Anders was zoiets perfect geweest!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:58

Betalen vind ik ook maar vreemd. Zeker (zoals het eerste bericht van Jolliegirl) als je er niet veel mee mag.

Ik heb veel paarden tot mijn beschikking en ik hoef niets te betalen, daar ben ik hartstikke blij mee!

Het klopt wel hoor, dat vaak jonge kinderen reageren op dat soort advertenties. Maar ik ben zelf ook nog maar 13 en ik rij toch sportpaarden bij... Het is dus niet altijd waar over dat vooroordeel; dat jonge 'manege ruiters' niet goed zouden kunnen bijrijden. Ik leer heel veel bij mijn bijrijdpaarden en kom er ook al jaren met heel veel plezier. Ik krijg goed begeleidde les en kan zo op buitenrit, IMO ideaal. :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:05

Uitzonderingen op de regel bestaan altijd :) .

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:10

Destino schreef:
Uitzonderingen op de regel bestaan altijd :) .

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:36

een paar pagina's geleden plaatste ik nog dat ik opzoek was.
Maar ik heb ondertussen weer een adresje gevonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:10

Leuk topic!

Ik heb in mijn hele leven al veel verzorgpaarden gehad. Uiteenlopend van kl*relijers tot te braaf. Ik ben begonnen met verzorgen toen ik 12 jaar was, ik had veel geluk dat ik mocht komen rijden op een Welsh Mountain. Van deze dame heb ik erg veel geleerd, het draaide bij mij ook niet om rijden. Ik heb deze pony 3 jaar verzorgd, dus ook toen ik te groot was stopte ik niet.

Ik heb veel leuke paarden onder mijn kont gehad, helaas ben ik met een aantal, tot grote spijt van mezelf, moeten stoppen vanwege vreemde omstandigheden. Of de eigenaren deden ineens raar, of het ging niet meer qua tijd met school, etc.

Nu verzorg ik sinds maart dit jaar twee hele leuke paarden. Het klikt met beide paarden op een andere manier, maar ik ben echt ontzettend blij dat ik op dit adres terecht ben gekomen. Ik mag komen wanneer het me uitkomt, wat voor mij ideaal is met mijn school. Buitenritten mogen nog niet, maar is bespreekbaar is in het begin gezegd. Dus met de tijd mag ook dat. Op dit moment rij ik alleen in de bak, doe ik grondwerk of gewoon tutten.
Ik hoef niks te betalen. We helpen elkaar. Ik mag de paarden verzorgen en rijden en als die mensen eens een dagje weg willen of een weekendje, dan zorg ik voor de boerderij.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:05

Ik heb sinds vandaag 2 pony's ontmoet die ik mag beschouwen als mijn 'eigen' paarden. Vandaag kennis gemaakt en het ging om een haflinger van net 4 jaar die 2 maanden onder het zadel is. Wat een top beest is dat! In het begin lekker uitproberen maar daarna geeft die zich helemaal over :)) En een grote/brede shetlander waar ik ook nog op pas en dat is echt een dondersteen.. :P

Ik mag zelf weten waarneer ik kom, wat ik doe oid. Ik moet daar voor rondde 60/70 euro betalen.
Maar dan heb ik nagenoeg mijn eigen paarden.

xemmyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:09

Ik had zelf een verzorgpaard.
Een bijdrage vragen is redelijk, maar het hangt van oa de facilliteiten af en de mogelijkheden met het paard. Er zit een verschil tussen een bijrijdpaard hebben waar je veel vrijheid hebt en weinig lasten en een bijrijdpaard waar je erg weinig mee mag en veel klusjes moet uitvoeren. Als je ook moet voeren, hooi geven, uitmesten etc. vind ik dat je de eigenaar er ook een dienst mee bewijst en dat er dan geen bijdrage moet zijn of een lage.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:45

@Maaikee43
Hartstikke leuk voor je!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:59

Morgen komt er dus iemand kijken bij Bries die hem misschien gaat verzorgen. Ga ik net rijden, loopt hij ineens stokkreupel. Het schiet lekker op maar niet heus. :n
Ik hoop dat hij morgen weer wat beter loopt. Ben erg geschrokken. Hij loopt echt heel erg kreupel.

Maarja, we zien het morgen wel. ;(

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:58

Ik vind het wel raar. Haha, bij ons zoekt volgens mij echt niemand een bijrijder. Iedereen is juist naar een paard opzoek.
Volgens mij ligt het ook aan de omgeving. De plaats enzo.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:14

HorseTopShop schreef:
Jolliegirl schreef:
Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.
Je laatste zin vind ik niet kloppen. Ik kan me prima een paard financieren... maar ik wil dit niet... omdat ik er te weinig tijd voor heb.
Dit heeft niéts met geld te maken....

Ja sorry, dat kan natuurlijk ook :o

Jolliegirl schreef:
Nee natuurlijk hoeft je paard niet direct verkocht te worden.
Ik vind het aan die kant wel mooi, je helpt elkaar...
Maar ik vind vaak de prijzen gewoon echt achterlijk belachelijk.....

Maar wat denk je dat het tegenwoordig kost om een paard te hebben? Alles is duur geworden. Stalling is overal omhoog gegaan. Hooi en stro prijzen zijn flink gestegen. Pffff, vorige week is de hoefsmid geweest om rondom te beslaan. Was meteen € 140,- armer.

Alles is duur geworden tegenwoordig.

18 jaar geleden toen wij ons eerste paard kochten stonden we voor 50 GULDEN in pension. Nu is dat gemiddeld zo'n 220 EURO.

Zo duur de smid de mijne kost rondom zon 80 euro en ja bijrijders vinden is inderdaad erg lastig.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:16

Maaikee43 schreef:
Ik heb sinds vandaag 2 pony's ontmoet die ik mag beschouwen als mijn 'eigen' paarden. Vandaag kennis gemaakt en het ging om een haflinger van net 4 jaar die 2 maanden onder het zadel is. Wat een top beest is dat! In het begin lekker uitproberen maar daarna geeft die zich helemaal over :)) En een grote/brede shetlander waar ik ook nog op pas en dat is echt een dondersteen.. :P

Ik mag zelf weten waarneer ik kom, wat ik doe oid. Ik moet daar voor rondde 60/70 euro betalen.
Maar dan heb ik nagenoeg mijn eigen paarden.

Echt super leuk dat je nu een paar paardjes hebt veel geluk ermee *\o/*

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:17

haffie83 schreef:
HorseTopShop schreef:
Ja sorry, dat kan natuurlijk ook :o

Maar wat denk je dat het tegenwoordig kost om een paard te hebben? Alles is duur geworden. Stalling is overal omhoog gegaan. Hooi en stro prijzen zijn flink gestegen. Pffff, vorige week is de hoefsmid geweest om rondom te beslaan. Was meteen € 140,- armer.

Alles is duur geworden tegenwoordig.

18 jaar geleden toen wij ons eerste paard kochten stonden we voor 50 GULDEN in pension. Nu is dat gemiddeld zo'n 220 EURO.

Zo duur de smid de mijne kost rondom zon 80 euro en ja bijrijders vinden is inderdaad erg lastig.

Ja, trekpaarden zijn duurder. Moeten in een hoefstal en ze zijn er ruim 2 uur mee bezig. € 140.,- voor rondom beslaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:39

Op dit moment zoekt er bij ons ook helemaal niemand naar een paard, terwijl er met periodes echt ontzettend veel advertenties staan op ZeelandNet. Ook is er niemand op zoek naar een verzorgster, het is echt heel erg stil. Of iedereen is tevreden/bezet. :')

maxxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 01:07

Dat zelfstandige is het grootste probleem. Ik zocht ook een meisje voor onze c-pony. Ze hoefde niks te betalen en niets van klusjes ofzo te doen. Maar ik moest met alles helpen. Het uit de wei halen lukte niet alleen. Het rijden moest ik echt bijblijven.Mesten enz. deed ik zelf. Maar ik heb braaf elke keer geholpen met alles in de hoop dat het na een tijdje wel alleen zou lukken. Koste me elke keer dik een uur. Totdat in de winter de bak slecht was, toen kon er eventjes niet gereden worden maar alleen gepoetst. Toen was de lol eraf en had ze geen zin meer. Ik zag nu wel een foto van haar op onze pony op marktplaats voor een nieuwe verzorgpony. Ik vraag dus geen geld aan een bijrijdster maar deze meiden beseffen vaak niet hoeveel tijd wij in ze moeten steken om te voorkomen dat je pony naar de ...... wordt gereden. Dus ik doe het nu gewoon maar zelf. Best jammer want het is een super leuke sportpony waar iemand veel plezier aan kan beleven.

DDa
Kenyada schreef:
Ik meld me hier ook even, ik ben ook al tijden op zoek naar een zelfstandige verzorger voor mijn 5 jaar oude nog niet volledig ingereden New forest pony. zoek gewoon iemand die ik er zelfstandig mee aan de gang kan laten gaan. maar ik kan er tot nu toe niemand voor vinden :(

Cinneke1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:24

Bij mij komt volgende week iemand kjken. Ben erg benieuwd. Klonk heel aardig aan de telefoon. Ik hou jullie op de hoogte.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:14

Bij mij komt iemand eind van deze maand.
Ze had er zin in is toch wel leuk om weer te horen.
En het is echt moeilijk iemand voor je paardje te vinden. :D

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:19

Pfoeh, ik ben bang dat ik binnenkort ook wéér op zoek kan gaan naar een bijrijdpaard... Afgelopen twee jaar al zo'n 6 pony's, paarden gehad..?! (paard werd verkocht, eigenaar moest verhuizen, artrose werd erger, paard werd te dominant etc etc...)

Dit is niet leuk meer, en moet zeggen dat ik er eigenlijk ook niet zoveel zin meer in heb nu.. Toch wel vreemd om te lezen dat mensen zo moeilijk aan een bijrijder komen.

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:44

Meld mij hier ook weer...ik blijf het even volgen...!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:59

HorseTopShop schreef:
Ja, trekpaarden zijn duurder. Moeten in een hoefstal en ze zijn er ruim 2 uur mee bezig. € 140.,- voor rondom beslaan.

Zo is best prijzig! Welke hoefsmid heb jij?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:24

Ludique96 schreef:
HorseTopShop schreef:

Zo is best prijzig! Welke hoefsmid heb jij?

Ik had eerst Davey de Vries, maar de laatste keer is Dennis Welgraaf geweest om te beslaan. Ik blijf nu ook bij Dennis. Vind het een hele fijne, en vooral geduldige hoefsmid.

HorseTopShop schreef:
Morgen komt er dus iemand kijken bij Bries die hem misschien gaat verzorgen. Ga ik net rijden, loopt hij ineens stokkreupel. Het schiet lekker op maar niet heus. :n
Ik hoop dat hij morgen weer wat beter loopt. Ben erg geschrokken. Hij loopt echt heel erg kreupel.

Maarja, we zien het morgen wel. ;(

:=
Kom even melden dat ze geweest is samen met haar moeder en dat ze de nieuwe verzorgster van Bries gaat worden :D
Ze is 15 jaar oud en weet het allemaal wel. Mijn eerste indruk was i.i.g. goed. Rijden ging ook goed. (Bries loopt gelukkig niet meer kreupel.) Alleen het opstappen ging niet zo soepel := Maar dat is een kwestie van wennen en een handigheidje erin vinden bij zo'n groot paard.
Ze zal nooit alleen komen. Altijd samen met haar moeder of opa. Dat vind ik ook wel erg fijn.

Per 1 september komt ze. :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:17

Super, gefeliciteerd!