Seksuele intimidatie door eigenaars

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 08:40

Nouja
Nu geloven de ouders van Jet haar ook
En zij zeggen dat we met een groepje van meerdere meisjes naar hem toe moeten gaan, om het hem te zeggen.. :\
Heb dus echt geen zin om naast die creep te gaan staan en het te zeggen.... :(

TheJokerr

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:29

Snappen we Adawi maar toch zal het moeten om te stoppen.
in een groepje van meiden kan hij jullie nog van alles flikken,
zal voor de zekerheid toch een paar jongens 'vrienden' mee nemen als je die hebt en die voor je willen klaarstaan :)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:24

Jeetje de verhalen worden steeds erger :oo

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:29

HalloDan schreef:
Dat dit vroeger niet gebeurde, is echt grote onzin natuurlijk! Ik ben zelf 41 en heb wat dat betreft ook heel slechte ervaringen helaas als tienermeisje. Helaas weten die viespeuken gewoon dat er bij paarden ALTIJD veel jonge meisjes lopen. Eigenaren met een paard hebben zo een machtspositie omdat meisjes op die leeftijd veels te veel pikken van zo´n man omdat ze dol zijn op zijn pony en bang zijn dat ze niet meer mogen rijden of verzorgen als ze er iets van zeggen.

Dat :j Of dat ze zelfs dreigen de pony naar de slacht te doen als je niet doet wat ie wil. Paardenmeisjes zijn heel kwetsbaar omdat ze gehecht raken aan zo'n pony.

Ouders moeten zich daar echt goed bewust van zijn.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 17:07

Erg genoeg denk ik dat dit veel voorkomt. Ze weten dat ze een machtspositie hebben, eerst vertrouwen winnen en daar dan misbruik van maken. Omdat je tegen die tijd al om de pony's geeft, hebben ze heel wat om je mee te chanteren en onder druk te zetten. (dreigementen als ik doe de pony's wat aan, ik doe ze naar de slacht enz.) Jammer genoeg spreek ik uit ervaring.

Aan de jonge meiden die hier meelezen en die ergens een pony gaan verzorgen, neem regelmatig je ouders mee, vooral de eerste keer. Als de eigenaren hier moeilijk over doen, dan zou ik er niet mee doorgaan. Verder, zodra er iets gebeurt waarbij jij je niet prettig voelt, niet twijfelen aan jezelf, maar je spullen pakken en vertrekken. Beter een keer te snel geoordeeld, dan dat er ergere dingen gebeuren :)

Sanne009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:29

Bij mij is dat gelukkig niet het geval! Had gelijk weggegaan als dat zou gebeuren!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:31

Das wel heel makkelijk gezegd als je zoiets nog nooit hebt meegemaakt!

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:43

Ben ook op zoek naar een verzorgpony voor erbij, maar nu ik dit zo heb gelezen denk ik toch de eerste keren mijn ouders mee te nemen..

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 00:52

Getver...deze verhalen zijn zooo herkenbaar. bij mij dan wel niet door eigenaren van vz pony's maar toch. En nog een heel belangrijk iets...als je zoiets meemaakt is het zooo verdomd moeilijk om er over te praten. Je schaamt je, bent bang dat je niet geloofd en de viezerikken die dit soort dingen doen weten precies hoe ze het spelletje moeten spelen. Het gebeurd juist bij de mensen waarbij je het niet verwacht... Ik vind dit een goed topic!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:16

merel90 schreef:
Erg genoeg denk ik dat dit veel voorkomt. Ze weten dat ze een machtspositie hebben, eerst vertrouwen winnen en daar dan misbruik van maken. Omdat je tegen die tijd al om de pony's geeft, hebben ze heel wat om je mee te chanteren en onder druk te zetten. (dreigementen als ik doe de pony's wat aan, ik doe ze naar de slacht enz.) Jammer genoeg spreek ik uit ervaring.

Aan de jonge meiden die hier meelezen en die ergens een pony gaan verzorgen, neem regelmatig je ouders mee, vooral de eerste keer. Als de eigenaren hier moeilijk over doen, dan zou ik er niet mee doorgaan. Verder, zodra er iets gebeurt waarbij jij je niet prettig voelt, niet twijfelen aan jezelf, maar je spullen pakken en vertrekken. Beter een keer te snel geoordeeld, dan dat er ergere dingen gebeuren :)

Precies.
Heb dit zelf niet in real meegemaakt, maar wel over telefonisch contact als klein tienermeisje (ben nog steeds een tienermeisje maar dat terzijde :D ) en zelfs toen durfde ik het aan niemand te vertellen, ik was bang dat die man me zou komen opzoeken (hij had immers mijn naam en telefoonnummer).
Dus zelfs al gebeurt het telefonisch of per mail, áltijd aan je ouders laten weten!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:48

AdawiLovee schreef:
Nouja
En zij zeggen dat we met een groepje van meerdere meisjes naar hem toe moeten gaan, om het hem te zeggen.. :\

Dat vind ik wel een beetje raar. Stuur je je kinderen naar zo een vieze vent, als ouder zou ik dan zelf gaan en/of aangeven bij de politie :n

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:44

Millanka schreef:
AdawiLovee schreef:
Nouja

Dat vind ik wel een beetje raar. Stuur je je kinderen naar zo een vieze vent, als ouder zou ik dan zelf gaan en/of aangeven bij de politie :n

Poltitie is wel heel erg ;)
Je kan beter eerst naar de mentor gaan dan kan die het met die docent overleggen.
En pubermeisjes hebben dit gevoel van ieuw hij zat aan me sneller. Ik wil niet zeggen dat het zo is maar ik heb dit ook een keer gehad en eigenlijk viel dat wel mee denk ik nu ;)

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:48

over gymleraren...
alle 2 de gym leraren die ik heb gehad zijn ook zo..nemen je mee om met je te praten mr proberen wat....zo veel geklaagd nooit wat aangedaan...gelukkig door blessure niet gymen...mag neit teveel sporten...dus kies ik voor mn paarden en niet voor gym xD...en afentoe lekker door bos wandelen (A)

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:47

Noujaa
Ik haat gymleraren sinds nu eigenlijk :(
Het is toch stom als een school zo iemand dan aanneemt?
Met kleuters etc. is hij wel heel lief.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:49

Een school doet niet een volledige achtergrondscheck als ze iemand aannemen, wat ook onzin zou zijn omdat zulk soort dingen vaak niet tevoorschijn komen, laat staan privacy. Echter dat de school er weigert iets aan te doen is onzin.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:51

sommige scholen zijn gewoon ***** en doen niks...afgelopen jaar op een shcool..noem geen naam/plaats.. werd er mega veel gepest..leraren werden weggepest enz..leuke leerlingen konden niet meer leren...nu andere directeur die doet nog niks...meer dn helft vn leraren en wat leerlingen zijn weg!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:54

Zelf heb ik nog nooit zoiets meegemaakt, maar het verbaast me om zoveel verhalen te lezen. Het lijkt wel haast normaal om zoiets meegemaakt te hebben, zoveel is het :\

Goed dat dit topic er is, er mag inderdaad wel eens wat meer aandacht aan worden besteedt.

Nienkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:39

Vind dit een goed topic! :j
Blijf het volgen

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:50

Dit is ook precies de reden waarom een van mijn ouders altijd meegaat mocht ik gevraagd worden ergens te rijden, of opzoek ben.
Als die mensen het liever niet hebben dat een van mijn ouders de eerste keer meegaat is het punt en ik ga er zeker niet heen...
Nu heb ik eigen paarden en rij af en toe ergens anders waar het wel vertrouwt is :D
Gelukkig zelf niks meegemaakt, alleen wel op paardenmarkten maar dat is weer een andere catogorie.

Maar jemig wat een verhalen komen er langs! :\

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:03

Vandaag vond ik het van me zelf wel een goeie actie wat ik heb gedaan, want we zaten op de bank toen hij instructie gaf, maar ik zat aan mijn nagels te pulken, en toen mochten we gaan gymen, maar dat had ik dus neit door :+
Toen zei hij zo tegen mij van: Hey, ga je niet eens meedoen?
En toen raakte hij me aan op mijn schouder eigenlijk, maar ik krijste Keihard: ''Blijf van me af!''
Hele gymzaalwas opeens stil :+
Ben toen naar de kleedkamer gegaan, me aangekleed, en de hele gymles aan mijn nagels gepulkt :+
Dat was eigenlijk wel Vaag, maarja :D

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:56

Ik heb dit zelf nooit meegemaakt gelukkig, wel als 12 jarig meisje altijd op de fiets naar de eigenaren van mijn vp en dan gingen we met de auto naar de pony's.
Nooit problemen mee gehad was ook vaak de man die mee ging maar gelukkig niks gebeurd.
De eerste x dat ik ging kijken naar de pony's ging mijn moeder mee :j

Over school bij ons zeiden ze toen we gingen turnen dus met de tampolines gingen werken, toen riep mijn docent alle meisjes bij elkaar en zei; nu we gaan turnen en de trampolines gaan gebruiken kan het zo zijn dat ik je ineens ergens vast meot grijpen als er iets fout gaat dit is voor je eigen best wil.
Als je dit liever niet hebt zorg ik dat er een vrouwelijke docente is.

Vond dit heel netjes! :)

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 08:58

Maar hij is waarschijnlijk gewoon een man met een gezinnetje?
Want die van ons heeft 'niks' :+

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:36

Het is aangetoond dat 1 op de 3 vrouwen ooit enige vorm van misbruik heeft ervaren. Kijk maar om je heen dus hoeveel dat er dus zijn... Wees dus op je hoede, en help anderen als je een vermoeden hebt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:45

Het is een kennis van me als kind overkomen, dat een eigenaar haar misbruikte. De paarden waren in die tijd haar enige vrienden, en dat maakte haar extra kwetsbaar... want ze had eerst het benul niet om bij die man uit de buurt te blijven, omdat ze zó graag er wilde zijn vanwege zijn paarden. Erg triest.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:21

AdawiLovee schreef:
Vandaag vond ik het van me zelf wel een goeie actie wat ik heb gedaan, want we zaten op de bank toen hij instructie gaf, maar ik zat aan mijn nagels te pulken, en toen mochten we gaan gymen, maar dat had ik dus neit door :+
Toen zei hij zo tegen mij van: Hey, ga je niet eens meedoen?
En toen raakte hij me aan op mijn schouder eigenlijk, maar ik krijste Keihard: ''Blijf van me af!''
Hele gymzaalwas opeens stil :+
Ben toen naar de kleedkamer gegaan, me aangekleed, en de hele gymles aan mijn nagels gepulkt :+
Dat was eigenlijk wel Vaag, maarja :D

Ik heb niet je vorige ervaringen met deze leraar gelezen, dus de voorgeschiedenis, maar op deze situatie wil ik wel even reageren.

Tjonge jonge, als al mijn leerlingen waar ik eens een hand op de schouder heb gelegd, een arm om heen heb geslagen, of mee heb gestoeid of een zetje heb gegeven zo van "ik praat tegen je, wakker worden!" of "nu even die kant op" of "doe even mee!" e.d. daar zo op zouden hebben gereageerd, dan was het niet best geweest... Je had toch ook kunnen zeggen: Wilt u me niet aanraken? Dat vind ik niet prettig! Moet je vervolgens natuurlijk wel gewoon opstaan en meedoen en luisteren naar zo'n leraar...

Je hebt normaal lichamelijk contact zonder bijbedoelingen en je hebt lichamelijk contact met verkeerde bijbedoelingen. Dat voel je meestal door de sfeer er omheen. De opmerkingen die gemaakt worden, de blikken. Tuurlijk moet je het aangeven als je een bepaald lichamelijk contact niet prettig vind, maar je moet ook niet elke lichamelijke aanraking in het seksuele trekken...
Dan wordt het wel een heel afstandelijke en zakelijke en geforceerde samenleving... Zoveel mensen die regelmatig juist behoefte hebben aan even een klopje op de schouder, een arm om ze heen als ze verdrietig zijn, een knuffel, een aai over de rug of schouder om ze te troosten of te steunen of te laten merken dat je meeleeft... De normale aanrakingen. En dan is het zaak gewoon iemand grenzen te respecteren wanneer die ze aangeeft op het moment dat je het zelf niet goed aanvoelde.

Dat mensen een gezin hebben wil nog niet zeggen dat ze daardoor niemand zouden misbruiken...
Zijn ook zat mannen (en vrouwen) die vreemd gaan terwijl ze een vaste relatie hebben of getrouwd zijn.
Ze kunnen een afwijkend seksueel moraal hebben, behoeften aan andere contacten dan met volwassen vrouwen (of mannen), het kan een machtskwestie zijn... Noem maar op...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 18-09-10 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt