Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:44

Lieszje schreef:
KoudbloedKim schreef:
Lieszje: Ja, ik had ook heel veel reacties van te jonge meisjes, terwijl het in mijn advertentie heel duidelijk staat aangegeven.
Wel erg sneu dat je verzorgpaard uiteindelijk moest worden afgemaakt. :(:)

Ikkuh_Rolien: Oké :)

Snap ook niet waarom ze dan nog reageren :x
Zo'n leeftijd staat er niet voor niks bij^^

maar aan de andere kant ik heb voor ik mijn eigen paard had ook gereageerd op een advertentie voor 16 jaar toen ik nog geen 16 was . dit s me ook gelukt het was een arabier van 3 en ik kon super goed met hen overweg . je hebt mensen van 16 die niet verantwoordelijk genoeg zijn en geen super band hebben met het paard maar het kan ook zijn dat dat meisje van 13 die gereageerd heeft er super mee om kan gaan . ik denk dat je naar de reactie op de advertentie moet kijken en zonder naar de leeftijd te kijken , kijken of het je een goed gevoel geeft en zo'n iemand een kans moet geven

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:44

ja, ben ik met je eens hoor, zover ik weet heb ik 't tenminste nooit gezegt, ik was trouwens wel 11, dat toch wel wat anders is als bijv 16.

quincy123

Re: Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:48

Ik ben nu ook opzoek naar een bijrijder, dus ben er nog niet echt mee bekend.
Toch wil ik graag even meelezen hier :)

Dus als iemand nog een verzorg/bijrijdpaard zoekt omgeving leusden.. hier moet je zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:03

SavannaH: Het ligt inderdaad ook helemaal aan de persoon zelf.
Sommige meisjes van onder de 16 spelen nog met barbies, maar je hebt ook meisjes die heel volwassen zijn en de verantwoordelijkheid van een paard op zich kunnen nemen.
Ik krijg/kreeg erg vaak reacties van jongere meisjes en dan kijk ik inderdaad eerst naar de tekst.
Ben echt niet zo van:'O, die is nog geen 16 dus ik gooi hem zonder te lezen weg.' :)
Dat zou een beetje sneu zijn...

Quincy123: Hé hé, zomaar spammen!! :D
Ik heb net als jou ook een linkje in mijn onderschrift. :)

Kayouty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:06

Pff.. heb ik het toch echt wel getroffen. Ik ben dan zelf bijrijdster..

Ik ben een keer op rommelmarkt van de basisschool gevraagd. Daar liepen hun met hun eigen paard (op dat moment Z1 of Z2). Ik dus al mijn bonnetjes daar opmaken. Beetje stap, draf... Vroegen ze mij of ik het leuk zou vinden om een verzorgpaard te hebben.. Dus tja, keek ik ze eerst wel een beetje vreemd aan. Ik.. Die gewoon voor de lol (maar wel serieus) 1x in de week op de manege rij, en eigenlijk helemaal niet op zoek was naar een verzorgpony krijg er zo een aangeboden.
Even tussentijds overleg met ouders.. Maar mijn moeder zei: Dit moet je doen, deze mensen ken je wel een beetje (vond ze wel belangrijk ivm mijn diabetes) en het is 5 minuten fietsen.
Dus ik een paar dagen later een keer gebeld voor een afspraak.. Afspraak gemaakt.. wordt weer teruggebeld.. Sorry, was even vergeten dat we dan niet kunnen, we bellen je nog wel weer...
maar niets weer gehoord.. Nouja, ik was het al zo'n beetje vergeten als me moeder me ineens een halfjaar later roept. Goh, weet je nog dat je een keer een aanbod hebt gekregen van (noem ze maar ff X) X? Euh.. ja, nou ze hebben je toen niet kunnen bereiken maar ik heb ze nog wel een paar keer gesproken: Ze hebben nu een merrie, net zadelmak die je mag rijden.
Gelijk afspraak.. Het klikte, super braaf beest.
Helaas wel drachtig dus ik heb er een goeie 3 maand op gereden en toen stilgezet ivm veulen. Maar aangezien ze daar nog (15) paarden meer hadden.. keuze genoeg dus. Maar er stond ook nog een pony, Ooit zadelmak geweest maar niet meer veel mee gedaan. Deze dus in tussentijd dat ik niet kon rijden opgepakt.. Ging heel langzaam aan steeds beter.
Resultaat: Met Kayouty rij ik na bijna 2 jaar B+13, de pony dus. En de merrie is nu voor de fok. (Eigenaar vertelde me laatst wel dat we die misschien binnenkort weer een keer gaan oppakken:D)
Ben heel blij dat ik daar terecht kon. Ga daar 5x per week heen. Rij samen met hun dochter. Hun brengen ons naar concoursen, de verenigingsles enz. Mijn ouders zijn er niet zo mee bezig. Mijn vader valt weleens in om ons weg te brengen of gaat wel eens mee op concour maar dan houdt het ook op. Verder leer ik daar ook heel veel over veulens enz.. en kan ik me daar op zaterdag ook echt wel vermaken samen met hun dochter, 2 jaar jonger dan mij(A).

Tjonge, lang verhaal geworden..

EDIT Ben er begonnen toen ik bijna 15 was. (Een week voor m'n verjaardag, leukste verjaardagscadeau ooit)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:08

Ja inderdaad, vooral aangezien de shet maar 85 cm is. _O-

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:12

KoudbloedKim schreef:
Quincy123: Hé hé, zomaar spammen!! :D
Ik heb net als jou ook een linkje in mijn onderschrift. :)

Oeps :Y)

Koudbloedkim; Je moet trouwens je link even verversen :) Hij doet het niet meer (:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:25

Kayouty: Wat een mooi aanbod heb je gehad. :j
Erg leuk dat het zo is gelopen bij jou.

Leinearthur: Voor de kar! :))

Quincy123: Meen je niet. _O- Ik zal het gelijk even veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:26

Zoooo O:)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:34

Haha KoudbloedKim, ik zie het nu pas. Zat ff naar je adv. te kijken & ga langs de foto's...
Die foto met d'r deken op is echt geweldig :'). D'r bil floept er echt uit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:38

Dat is mode!! Net als dat stukje buik dat onder de deken uit komt. :))

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:39

Haha, dat had ik nog niet eens gezien :=.
Vind d'r wel erg leuk! Staat erg koddig die euhm mode :P

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:30

Kim is trouwens wel een erg leuk paard :D daar smelt je toch voor :+:
Snap niet dat je niemand kan vinden,ik heb een aantal jaar een Shire bijgereden van 1,85m.Daar heb ik zoooo enorm van genoten...letterlijk "on top of the world" :D Moest er mee stoppen omdat ze ging verhuizen naar een plek die ik zelf voor haar had gevonden.Was fantastisch daar maar helaas voor mij te ver aangezien ik geen rijbewijs heb.

We hebben dat toen wel besproken omdat het in de 1e instantie alleen voor de zomervakantie was maar het beviel zo goed dat ze uiteindelijk is gebleven.Met deze eigenaresse heb ik ook altijd door een deur gekunt,gewoon beide netjes aan de afspraken houden...het is zo eenvoudig denk ik dan :roll:

Ik kan zo'n koudbloed echt aanraden,het duurt even voordat je er aan gewend bent omdat ze wat breder zijn dan een doorsnee paard maar als je dat eenmaal gewend bent....die power onder je kont :9

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:44

ik kan het me heel goed voorstellen dat het moeilijk is om voor Kim een bijrijdster te vinden.

Het is natuurlijk ook wel een dondersteen :) maar wel een dondersteen van 800 kilo :D :D Niks naars in dit paard, maar ik denk wel dat als je een beetje te voorzichtig met haar ben, dat ze dan laat zien dat je echt voorzichtig met haar moet zijn :D

Ook denk ik dat haar humor altijd ten koste gaat van het wezen mens, en daar moet je als mensje zijnde ook maar tegen kunnen :)

IK vind het een geweldige knol :D een heerlijk paard. Maar ik kan me wel voorstellen dat het juist voor Kim moeilijk een bijrijdster te krijgen is.

Misschien moet je meer in mijn leeftijdscategorie zoeken, de wat oudere vrouwen, die allemaal niet meer zo nodig moeten, en gewoon lol met de knol willen hebben, en daarnaast kennis genoeg hebben om met Kim haar grappen om te kunnen gaan :)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:49

Jeetje, dat is echt balen zeg! Anders zet ej in de advertentie:

Kim verdient een consequente verzorger, die niet gelijk afhaakt.

De eigenaar van mijn vz pony, die had dat ook steeds.
Omdat Suus mishandeld was en vanuit paniek iedereen eraf gooide en niemand er weer op klom werd ze nog banger.
Ik was er net 2 weken zei ze: Je bent de beste volhouder tot nu toe! En ik heb er in april ingereden, na 3 x eraf gegooid te zijn en nu rijd ik haar nog met veel plezier 5 x in de week:D!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:02

mmm ik ken het probleem heb er ook al heel wat "versleten"

paar voorbeeldjes :

meisje dat al bij ons op stal was kwam zonder verzorgpaard te zitten dus die van mij aangeboden (eerste x dat ik een verzorgster nam) ging allemaal prima tot ik op vakantie ging en ze opeens terwijl ik in buitenland zat smste dat ze dr niet meer kon doen omdat ze voor opleiding naar een andere plaats moest. (hallo dat weet je toch al langer?)

toen een meid die wel goed kon rijden, reed wel meer met haar handen dan ik wilde maar daar zou ze aan werken. op zich wel ok tot ze telkens om 8 uur in de avond smste dat ze niet kon, fijn ik draaide toen vaak avonddiensten op werk en kon daar dan niet weg, vind om die tijd nog maar iemand die even je peerd wil doen.

toen een jong meisje van 13, leek goed te gaan tot ik hoorde van stalgenoten dat ze zelf niet zo vaak kwam maar wel een vriendin waar ik dus niets van wist. met rijden liet ze ook anderen erop (wil ik niet) 2 uur bezig in de bak, zadel op, zadel af etc. Daar was ik dus ook snel klaar mee.

toen een wat ouder meisje van jaar of 19, ging echt top tot ze een beetje te brutaal werd. Ik had nog een meisje voor noodgevallen die thinka wel vaker reed en met haar sprong, ze wilde een x een croslesje rijden alleen dat was op de dag van mijn verzorgster. Nu zei die in die periode regelmatig af voor die dag dus ik haar verteld dat ze die dag niet hoefde ivb met die crosles en dat ze wel een andere dag van mij kon overnemen als ze dat wilde. Hoefde niet. Gaat ze later ruzie maken met de springster en beweren dat ze betaald (eh niet aan mij) en dat wij toestemming moeten vragen aan haar om thinka mee te nemen (dacht het niet)

Toen nam de springster het over, tot ze een eigen peerd kocht

verhuisd naar andere stal en een heel leuk lief meisje van 13 gevonden, echt de perfecte verzorgster. tot ze van de ene op de andere dag een eigen paard had. (ze helpt me nog wel in nood)

En de laatste heb ik 2 dagen gehad, voor dat verhaal zou ik zeggen zie mijn topic in mijn onderschrift.

Nu staat er al weer een poosje een advertentie op mp maar ik heb nog geen enkele reactie

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 12:44

Tja voor de kar ook al een poging tot gedaan
was toen een ongelukje gebeurd :o
pony ervandoor, kar tegen de boom, kar valt om,mensen vallen
eruit, pony rent verder over de weg, kar tegen een auto, pony springt uit paniek in de bosjes.
en de pony heeft er een trauma aan over gehouden :+
net als mij en mijn vriendin.
dus dat is geen optie.

vanmeekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:06

Ik heb zelf met beide kanten ervaring: verzorgpaard hebben en verzorgster hebben voor eigen paard. Communicatie blijft een boeiend vak dat niet iedereen onder de knie heeft.
Eigen paard is nu met vervroegd pensioen vanwege artrose in de lendenwervels. De laatste weken dat hij bereden werd voelde ik wel dat het niet lekker ging, maar mijn bijrijdster voelde niets. Ze voelde zich wel heel erg aangevallen dat ik zei dat hij niet goed liep. Ze was wel trouw en zorgzaam, wat ik haar ook gezegd heb, maar samen naar de oorzaak zoeken kon niet.
Nu heb ik sinds kort een verzorgpaard. De eigenaar heeft er echt helemaal geen verstand van en communiceert ook niet zo handig, dus ik moet afwachten hoe dat gaat lopen.
Aan een nieuw eigen paard ben ik nog niet toe en ik heb er ook niet voldoende tijd voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:54

Tinky12: Ik krijg heel vaak leuke reacties, op Bokt, maar ook gewoon op de manege en tijdens buitenritten.
Kim krijgt erg veel aandacht van kleine kinderen die vol verbazing naar 'dat grote paard' kijken en willen aaien en ook van vaders die Kim een 'echt paard' vinden.
Het is echt heel leuk en als we tijdens een buitenrit worden aangesproken ben ik toch wel extra trots op mijn knollie. :+:
Ik hoop dat ik niet arrogant over kom, want dat is niet mijn bedoeling...
Die power onder je kont geeft inderdaad écht een kick!
Als ik met een lang teugeltje over de ruiterpaden stap realiseer ik me soms ineens dat er wel duizend kilo paard onder me loopt.
En ik verbaas me er dan elke keer weer over dat ze zo mooi bij me blijft en hoe goed onze band dan is. :j

KiWiKo: Waar zijn al je puntjes gebleven!! :oo :D
Kimmes weegt wel wat meer dan 800 kilo. :j Bij Kim moet je assertief zijn, de leiding nemen...
Kim heeft van zichzelf heel veel humor en die mag ze van mij ook uiten, zolang het maar tegen zichzelf, Rowan of mij is.
Dat weet ze zelf ook heel goed.
Tja, ik hou hoop dat er op een dag iemand op ons pad komt die genoeg ervaring en de klik heeft met onze Smurf.

Sabrina1998: Mijn advertentie is duidelijk genoeg... dat iemand niet zonder melding afhaakt lijkt me niet meer dan logisch.
Maar ja, er lopen nogal wat a-sociale mense rond.

TrustHim: Het ergste is nog dat ik denk dat andere mensen denken; goh, daar komt ze weer met een nieuwe.
Ja, daar ben ik goed in; denken voor anderen. _O-
Pff, die voorbeelden van jou slaan wel alles, vooral dat brutale meisje.. wat een lef.
Ik zal je topic even bekijken zo.
Edit: Ik heb jouw verhaal op de dag dat je hem hebt geplaatst al gelezen. :j
Vreselijke ervaring en vertrouwen is dan ws ook wel een beetje weg.

Leinearthur: Ach, er zijn zoveel dingen die je met een Shetje kunt doen. :)
Vrijheidsdressuur, wandelen, poetsen, spelletjes doen... maar ja, de meeste mensen willen persé rijden.
Als Kimmie een blessure zou krijgen waardoor ik nooit meer zou mogen rijden, dan blijft ze natuurlijk gewoon.
Rijden is eigenlijk mijn laatste prioriteit.

vanmeekeren: Ja, die communicatie blijft een dilemma...
Het is ook iets wat ik erg belangrijk vind.
Zo was er als laatste een meisje waarvan ik weet dat ze elke dag online is.
Ik stuurde haar dan een mailtje of ze overmorgen met me mee ging naar Kim, dus aardig op tijd aangegeven.
Maar geen mailtje terug dat het goed was of dat ze niet kon.
Als ik dan uiteindelijk een mailtje had gestuurd dat ik alleen was gegaan en dat ik het fijn had gevonden als ze even had gereageerd, kreeg ik een of ander onzinnig mailtje dat niks te maken had met mijn vraag.
Twee keer gebeurd en nog steeds niks van haar gehoord.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:30

Ik baal echt superdeluxe dat je niet in mijn buurt woont! Ik heb een poos een nog groter trekpaard verzorgd en was helemaal verliefd, maar toen de eigenaresse van baan veranderde hield het op.
Daarna heb ik nog wel gezocht naar een leuk verzorgpaardje, maar niets geschikts meer gevonden, ondanks wel veel proberen.

Paardje 1: Gek in 'r hoofd, vloog me gewoon aan en had ook nog eens een baasje dat zelf doodsbang voor haar was.
Paardje 2: Daar mocht ik als eerste weer op nadat ze haar veulen had gekregen. Was best wel lastig. Toen ik er een paar keer op gereden had, hoefde ik ineens niet meer te komen.
Paardje 3: Dat baasje zocht iemand, ik reageerde en hoorde niets. De advertentie staat er nu nog, maar ik ga echt niet nog eens reageren.
Paardje 4: Een tijdje gedaan, staat helaas te ver weg om het te doen nu het zo vroeg donker is. Ben absoluut geen mooi weer-ruiter, maar 7 kilometer door een donkere polder zonder lantaarns mag ik niet van mijn moeder. Bovendien gaat het momenteel ook niet zo heel goed met mij, dus helaas...
Ik ben verzorgpaardloos |(

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:22

Ja rijden vind ik ook niet het belangrijkste,
helaas denken veel mensen daar anders over.
Als ik maar bezig kan zijn met paarden :)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:53

@ TS: slechts 1 heeft mij ooit persoonlijk gebeld dat ze ging stoppen.
Dat was ook echt een moeilijk gesprek, maar goed te begrijpen van haar kant.
Anderen: ziek melden en nooit meer beter melden, op een ander pensionpaard aantreffen, spullen achterlaten maar zelf met de noorderzon vertrokken of de bui al voelen aankomen dat dít niet acceptabel was en weg.
Ik heb heel wat er achteraan gebeld en gemaild, maar doe dat echt niet meer.
Dan ben je als bijrijder mijn paard gewoon niet waard en doe ik het liever zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:02

Die laatste zin van jou (MarvanTom) denk ik ook heel vaak..

Voor de rest is het soms gewoon k*t.. :o :o Sorry, moest er even uit.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:04

ik zou ook liever beesie zelf doen maar helaas heb ik 2 dusdanig lange werkdagen dat het tegenover thinka en mijn stalgenoten niet eerlijk is. stalgenoten moeten nu naast buitenzetten ook binnen zetten en voeren (normaal doe je of het een of het ander)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:07

Ik heb er 3 gehad die een eigen paard kochten, 2 die gingen studeren.
De laatste was ook weer een typisch meisje, begon leuk maar binnen een maand had ik het idee dat het meer haar paard is dan de mijne. Als dieptepunt ging ze ipv in de bak rijden zonder cap met een geleend zadel naar het strand.
Tja, ze was nog verbaasd ook dat ik per direct onze afsraken stopte. Meisje had echt andere beelden bij normen en waarden dan ik.