Wat betaal/vraag jij (bijrijdpaard)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat betaal/vraag jij?

Niks
97 (59%)
minder dan 50
16 (9%)
tussen de 50 en 80
31 (19%)
tussen de 80 en 100
11 (6%)
tussen de 100 en 150
5 (3%)
tussen de 150 en 200
1 (0%)
meer dan 200
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 162

Breda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:17

Ik betaal niks om het paard te mogen verzorgen/berijden. Mijn privélessen betaal ik zelf.
Wanneer er bij mij iets kapot zou gaan, dan schaf ik het opnieuw aan. Verder koop ik regelmatig spullen voor het paard.
Ik mest de stallen mee uit als ik tijd heb, maar het is niet erg als ik er geen tijd voor heb, ze is allang blij dat ik haar paard aandacht en beweging geef. Wanneer ik vrij ben, ga ik mee op wedstrijden en groom dan.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:24

Sissi87 schreef:
Beetje raar dat er net werd gezegt dat bijrijdpaarden voor mensen zijn die geen geld hebben.
Ik betaal nu meer dan op een manege hoor, ik betaal 20euro per uur aan les doe dat maar keer 4, nou dat betaal je aan een manege echt niet in de maand.
Verder betaal ik niks aan kosten zeg maar, maar ik koop wel ontzettend veel: nieuw hoofdstel, nieuwe peesbeschermers, snoepjes, dekjes, heb laatst zelfs nog een nieuw zadel gekocht, dus het kan ook anders...

ik weet niet of dit op mijn reactie slaat?
maar ik bedoel dat bijrijders die er nooit voor willen betalen en het als een dienst zien er dus geen geld voor over hebben maar gratis op andermans paard willen rijden,er dus geen geld voor over hebben.

mijn bijrijdsters hebben van mij een eigen zadelkast met eigen zadel en hoofstel en poets spullen enz ,ze mogen dat gebruiken en wel netjes onderhouden ,maar als ze stoppen is dat wel van mij.
ik zou niet willen dat hun zelf een zadel gingen kopen,ik heb zelf een op maat gemaakt zadel en hun wilden graag een boomloos westernzadel,dus die heb ik gekocht.
en lessen wilden ze niet ,ze wilden lekker buiten rijden dus verder geen extra kosten.

ik vond dat de eigenaar zelf voor alle spullen diende te zorgen,zodat er nooit achteraf gezeurd kan worden dat iets niet goed past.

de spullen die jij gekocht hebt ,zijn deze dan voor de eigenaar of neem jij deze weer mee als je stopt met het bijrijden?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:32

Die neem ik gewoon weer mee als ik stop, zij reed altijd zonder zadel, en het zadel wat erop lag wat super scheef, dus ik vond het nu echt tijd worden voor een andere..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:34

mirgino schreef:
maar ik bedoel dat bijrijders die er nooit voor willen betalen en het als een dienst zien er dus geen geld voor over hebben maar gratis op andermans paard willen rijden,er dus geen geld voor over hebben.

En ik denk dus dat er je een heel stuk verder moet denken dan 'er geen geld voor over hebben'. Ik betaal ook niet voor een paard, dat heb ik er niet voor over, maar dat wil niet zeggen dat ik geen geld voor het rijden van een paard over hebt. Ik zou gaan lessen en dat betalen! En dat heeft niets met hoe je de diensten ziet.

Overigens zou ik geen bijrijder willen die niet wil lessen, les is basis voorwaarde 1 en dat heb je ook nodig als je buitenrijd :)

Gewoon_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:37

Ik betaal 40 euro per maand. Ik mag er alles mee en moet alleen uitmesten.
Voor 1x in de week. Misschien dat ik er nog een tweede dag bij neem dan word het 80 euro.

Eva_D

Re: Wat betaal/vraag jij (bijrijdpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:42

Vraagje aan eigenaren die laten betalen:
Stel je bent op vakantie en je verzorger heeft dat paard dus een tijdje voor zichzelf, vragen jullie dan meer geld of niet ?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:45

Ik betaal niet, en vraag nu ook geen geld. Dat heeft er ook mee te maken dat hier genoeg aanbod is van paarden die gereden mogen/kunnen/moeten worden en dat ik ook kosten heb aan een eigen paard. Je gaat niet betalen als dat niet nodig is toch?

Ik begrijp wel dat er een bijdrage gevraagd wordt. Een paard houden kost veel geld en je staat toch een stukje vrijheid van jezelf om te gaan en staan wanneer het jou uitkomt af aan iemand anders en je kunt zelf minder vaak rijden. Dat merk ik zelf ook als ik iemand laat verzorgen/bijrijden.

Toen ik studeerde en mijn verzorgpony over kocht omdat hij anders aan iemand anders verkocht zou worden, heb ik de eerste maanden ook een bijdrage gevraagd (toen 50 gulden per maand voor 3 vaste dagen rijden per week) maar daarna nooit meer omdat het hier niet normaal was en ik het belangrijker vond dat diegene goed met mijn pony op kon schieten dan dat diegene meebetaalde.

Wel help ik met dingen (voeren, binnen- of buitenzetten, uitmesten, etc. als dat toevallig moet gebeuren op dat moment) en vraag ik hulp bij de verzorging in ruil voor het verzorgen/rijden als dat nodig is op dat moment.

Ik betaalde mijn eigen lessen, al zou het natuurlijk erg fijn zijn als ik een eigenaar tref waarbij kosten als les/wedstrijd etc. voor mij betaald worden. Regelde en betaalde eigen vervoer, en had meestal eigen tuigage, maar een duur zadel aanschaffen voor een paard dat niet van mij is, dat gaat me toch iets te ver... Eigenlijk vind ik dat de taak va de eigenaar omdat dat zadel speciaal passend voor dat paard aangepast hoort te zijn en dan bij het paard kan blijven, ook als het paard verkocht wordt.

@ Eva, toen iemand mijn pony betaald verzorgde waren extra dagen voor haar een bijkomend voordeel. Geen extra kosten dus bij vakanties, dagjes weg, ziekte etc.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:48

Daar hoop ik ook op als het allemaal doorgaat met een paard dat ik op t oog heb, ik zou het wel jammer vinden als ze dan nog meer geld gaan vragen

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:42

nee in mijn vakantie zou ik er niet meer geld voor vragen, het bedrag wat ik vraag is gewoon symbolisch voor het "mogen" rijden van mijn paard en niet voor hoe vaak ze dat doet, ik zou in mijn vakantie juist minder vragen omdat ze dan meer benzine moet verrijden om er naar toe te gaan ;) .

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:48

vind zo grappig
zoveel verschillende meningen in 1 topic

er zijn betalende verzorgsters, niet betalende verzorgsters
eigenaren die er geld voor vragen en eigenaren die er niets voor vragen...

Weet je,
de beste oplossing is waar je je zelf het prettigst bij voelt denk ik.
Zowel als verzorgster als als eigenaar...
Dit is iets waar je nooit over uitgesproken raakt, iedereen vind zijn oplossing zelf de beste (neem ik aan)

Maar voorop staat
dat het voor het paard goed wordt verzorgt
das uiteindelijk de beste oplossing is toch?

Breda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:51

Mooi gesproken DiegoWendy!!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:53

:o verbaas mezelf haast
ben nooit zo wijs normaal gesproken :')

Rebecca09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 17:07

Dat is ook zo DiegoWendy en volgens mij is dat ook de reden dat veel mensen een vergoeding vragen
Ik vraag tenminste een vergoeding omdat de kans dat diegene ook echt de afspraken nakomt dan voor mijn gevoel groter is ik heb ook ooit een bijrijdster gehad die niks betallde en als het regende dan ging ze gewoon niet en lichte mij ook niet in dus de stal werdt dan niet schoongemaakt en mijn paard kwam de heele dag niet buiten en als je ervoor betaald heb je toch meer zoiets van ik ga nietg betalen voor niks dus ik ga er gewoon heen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:00

Dat vind ik een rare redenatie Rebecca. Tenminste, ik zoek liever iets langer door naar een bijrijder die door weer en wind komt omdat hij/zij het leuk vindt, dan dat diegene komt omdat er toch al betaald is :)

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:01

Ik heb zelf ook jarenlang paarden gereden als bijrijdster. Heb nooit iets hoeven betalen. Het is ook in het belang van de eigenaar dat het paard blijft lopen en in conditie blijft. Wel heb ik de verzorging voor een deel op mij genomen. Als ik kwam rijden, mestte ik ook de stal/paddock uit. Als de eigenaar op vakantie was, verzorgde ik de paarden en hield een oogje in het zeil. Zo kom je elkaar aardig tegemoet denk ik. Moet er wel bij vermelden dat degene waarvoor ik reed, bekenden waren van mij. De laatste eigenaar was een oud-collega. En verder moet je ook goed bekijken wie je je paard laat berijden/verzorgen. Het moet wel iemand zijn met verantwoordelijkheidsgevoel en liefde voor het paard.

Rebecca09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 09:49

Heino schreef:
Dat vind ik een rare redenatie Rebecca. Tenminste, ik zoek liever iets langer door naar een bijrijder die door weer en wind komt omdat hij/zij het leuk vindt, dan dat diegene komt omdat er toch al betaald is :)

Ik snap wat je bedoeld alleen het punt is hoe weet je 100% zeker dat iemand komt.
Natuurlijk dat weet je nooit en daarom wil ik dat de kans dat iemand komt zo groot mogelijk is.
Natuurlijk wil ik vooral dat een bijrijder komt omdat diegeene het leuk vindt.
Maar dat is helaas iets wat je nooit zeker kunt weten.
Iemand kan dan wel zegen dat hij/zij het helemaal geweldig vindt enz maar of dat waar is weet je niet.
De bijrijdster die ik had die met regen niet op kwam dagen zei ook dat ze het helemaal geweldig vondt en die was overgens net als mijn nieuwe bijrijdster ook naar mij toe gekomen en gevraagd of ze mijn paard mocht verzorgen enz maar uiteindelijk kwam ze met slecht weer niet opdagen.
Je weet het dus eigenlijk nooit of je iemand kan vertrouwen en daarom wil ik die kans zo groot mogelijk heben.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:04

TS:

80 voor een 12 jarige, dat vind ik egt veel!, voor 80 huur ik liever een paard waar ik 7x pw op kan rijden en van 'mij' is.
en dan nog 2/3x per week vind ik egt veel!

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:55

Ik lees dat het paard van de TS 12 jaar is.
Of bedoel je de bijdrijder ? Want het maakt toch niet uit hoe oud het paard is ... Als hij nou 23 is en je kan er amper wat mee OKE maar 12 is toch niet zo oud ?

Edit: Je kan toch geen paard huren voor 7x perweek voor 80 euro ? Zo ja WAAR ? :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:01

Wat ik zelf altijd in mijn achterhoofd houdt:
Zolang ik zelf niet zou willen betalen voor een verzorgpaard, zal ik dat ook nooit van anderen verwachten voor mijn paard :)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:26

mirgino schreef:
want waarom willen mensen zo graag een `verzorgpaard`?

toch eigenlijk alleen maar omdat ze geen geld hebben voor de manege om er 1 te huren?
en omdat ze dan een gratis paard willen hebben om op te rijden en dan nog met zo min mogelijk `werk`er omheen?

Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Ik heb heus wel geld om op de manege te gaan rijden. Maar op een gegeven moment ben je daar toch uitgeleerd. En met een verzorgpaard/bijrijdpaard kan je nou eenmaal veel meer leren.
En nee, ik wil er niet voor betalen. Ze hebben me eens een pony aangeboden voor 75 euro in de maand en daar mocht ik dan 2 keer op rijden. Nee, dat doe ik niet. Ik vind dat gewoon teveel geld en zeker voor wat ik er voor terug zou krijgen.
En ja natuurlijk, als je zelf een paard koopt kost het nog meer geld. Maar dan heb je het paard helemaal zelf uit gekozen en voldoet het aan jouw 'eisen'. En met een verzorgpaard is dat ook niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:34

mirgino schreef:

Persoonlijk heb ik, als er een klik is met het verzorgpaard, er alles voor over.
Voor mijn vorige verzorgpaard fietste ik gerust een uur door de stromende regen om toch z'n beweging te kunnen geven. En ook weer een uur door dezelfde regen terug.
Ik wil best ook de lasten dragen, dus klusjes doen. Tuig invetten (zelfs mentuig dat ik zelf niet eens gebruikte), erf aanvegen en dergelijke: ik heb het er allemaal voor over.
Maar betalen? Nee echt niet. Ik steek er een boel tijd in, wil alles doen en dan verwacht ik niet dat ik moet betalen.

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:58

Hey!
Ik betaal 100 euro per maand en les op eigen kosten.
Dus vind 80 euro helemaal niet verkeerd! Paarden houden is duur zat!
Ik rijd ook 2 of 3 keer in de week in de binnenbak, ook een luxe mag er wel bijgezegd worden :)
En mag wedstrijden rijden en de spullen natuurlijk gebruiken die bij het paard horen.
Daarnaast elke zaterdag klusjes doen zoals vegen en stallen mesten maar dat hoort erbij, als je een paard wil verzorgen moet je ook de minder leuke dingen erbij nemen!
Denk dat 80 euro helemaal niet gek is voor een 12 jarige van 1,62!