Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
TurdusMerula schreef:Dit berichtje klinkt zo negatief, maar ik merk idd dat de mentaliteit van kinderen verandert. Op de manege waren er vroeger massa's kinderen om te helpen en te klussen en te poetsen. Ruzie om wie wie mocht poetsen of bij wie je mocht naastlopen in de beginnerslessen. Als je een paard mocht uitstappen was je gelukkig en had je het er nog tijden over.
Nu komen kinderen niet, en als ze al komen willen ze in ruil altijd rijden. Stappen is saai, het liefst draven of galop, anders is er niets aan...
Tsja... Ik zie het overal gebeuren. De mentaliteit is gewoon veranderd, denk ik.
Jij hebt gewoon een portie geluk nodig, maar moet ook een beetje voorzichtig zijn met wie je aan je pony's toevertrouwt.

Kuggur schreef:Als je paarden je zóóó kostbaar zijn, waarom laat je dan een deel van de verzorging over aan dit soort meisjes?
Om er vervolgens zure berichtjes over te kunnen schrijven?
vanpolen1234 schreef:Kuggur schreef:Als je paarden je zóóó kostbaar zijn, waarom laat je dan een deel van de verzorging over aan dit soort meisjes?
Om er vervolgens zure berichtjes over te kunnen schrijven?
Dat zal ik je gouw vertellen kugger!
Niet alleen mijn paarden zijn kostbaar maar ieder dier hier op deze aarde is kostbaar, en dat geld niet alleen voor mij maar ik denk dat er heel veel mensen zijn die hun dier of het nou een hond, poes, of paard is een kosbaar bezit vinden. En als je dan als eigenaar van 5 hele lieve paardjes een meisje de kans geeft om deze kosbaarheden te verzorgen en te rijden, mag ik als eigenaar toch wel verwachten dat daar zuinig mee omgesprongen wordt. ( Als jij dat anders ziet? niet ieder mens heeft hart voor dieren ) ik dus wel een heel groot hart zelfs. En daar wil ik een meisje ( die wel zo'n dieren hart heeft een kans mee geven ) maar als deze meisjes het na meenige waarschuwing het dan nog niet begrijpen zit er maar 1 ding op en dat is vertrekken. Naar een volgende stal. wandt zo gaat het met dat soort meisjes, ze lopen van de 1 naar de andere stal. En aan wie zal dat dan leggen denk je. ? het lijkt mij dus geen zuur bericht, maar dat het bij sommige mensen ieritatie opwekt kan ik me voorstellen.
Kuggur schreef:Ik krijg echt een vieze smaak in mijn mond van zo´n instelling.
Je beweert heel emotioneel "ieder dier hier op aarde is kostbaar", toe maar, wat een dierenvrind..
Maar jouw dieren zijn je echter blijkbaar niet kostbaar genoeg om zelf de volledige verantwoording van de verzorging op je te nemen, om wat voor reden dan ook ( tijdgebrek? luiheid?)
Integendeel je geeft "een meisje de kans deze kostbaarheden te verzorgen", je bent een echte weldoener!. En dat meisje mag jouw natuurlijk op haar blote knietjes danken dat ze de stront achter je paarden vandaan mag scheppen.
Deze manier van verwoorden doet sterk vermoeden dat je voor deze diensten niet eens betaald, maar wel zeikerige berichtjes op Bokt als het niet naar je zin gebeurt.
Je zinssnede "Als je dat anders ziet, niet iedereen heeft een hart voor dieren?" is helemaal om je te bescheuren; Ik zie het zeker anders, niet omdat ik geen hart voor dieren heb maar omdat ik het beneden alle peil vind hoe je jouw verantwoordelijkheid voor je eigen dieren op iemand anders overhevelt.
. Mijn schoonvader was woedend en heeft haar, toen ze weer terugkwam het erf afgeschopt. Het kind had gewoon een plank voor haar kop. Ik denk dat o.a. dit het soort verzorgers is, waar TS zich over ergert. Isabonny schreef:Oehoeh Kuggur...je bent wel erg fel zeg!![]()
Als ik 5 paarden/pony's zou hebben, zou ik ook iemand de kans willen geven om mee te helpen met de verzorging. Ik heb dat met mijn B-pony ook gedaan. Niet omdat ik te lui was om het zelf te doen, maar omdat ik gewoonweg te zwaar was om er zelf op te kruipen. En naderhand heeft dit zelfde meisje, toen zij ook uit de pony gegroeid was, op mijn e-pony of op die van mijn schoonzus meegereden in de lessen. Ik heb totaal geen problemen met dit meisje gehad. We hebben ons goed geamuseerd al die jaren. Maar ze ging ook netjes met mijn spullen en nog belangrijker..met de pony om. Ze hielp ook altijd mee op zaterdag na de les de stal uit te mesten.
Ik vind niet dat je overal voor hoeft te betalen! Het is niet zo dat ik van haar verwachtte dat ze me "op haar blote knietjes moest danken dat ze de stront achter mijn paarden vandaan mocht scheppen", om je maar even te citeren. En andersom vind ik ook niet dat je als paardeneigenaar altijd maar moet betalen als je een bijrijder nodig hebt. Ik vind: de ene hand wast de andere; zij mocht rijden en in ruil hielp ze me de spullen te verzorgen en de stal uit te mesten. Ik geloof niet dat ze dat een straf vond. We deden alles gezellig samen.
Ik geloof niet dat de TS haar verantwoordelijkheden afschuift op een ander of te lui is om er zelf voor te zorgen. Ze wil alleen , net als ik dat gedaan heb, een verzorger die respectvol met dieren en met haar omgaat.
Ik heb mazzel gehad met Debby. Maar we hebben ook 1 keer een meisje het erf af moeten gooien (bijna letterlijk), omdat ze totaal niet luisterde en met een ongeoefende shetlandpony er opeens zonder toestemming uren vandoor was. Na een zoektocht van 1,5 uur werd ze gevonden, op weg naar huis, met een kletsnatte pony, die ogen zo groot als schoteltjes had. Nou, dat vind ik niet respectvol omgaan met andermans bezit en al helemaal niet naar het diertje toe! Ze heeft de wind van voren gekregen en kreeg te horen dat ze niet meer met het pony het erf af mocht. Om vervolgens in diezelfde week weer met de pony de weg op te gaan. Mijn schoonzus die haar zag vertrekken zei nog tegen haar dat het niet mocht, maar ze liep gewoon door. Mijn schoonvader was woedend en heeft haar, toen ze weer terugkwam het erf afgeschopt. Het kind had gewoon een plank voor haar kop. Ik denk dat o.a. dit het soort verzorgers is, waar TS zich over ergert.
Isabonny schreef:Kuggur schreef:Ik krijg echt een vieze smaak in mijn mond van zo´n instelling.
Je beweert heel emotioneel "ieder dier hier op aarde is kostbaar", toe maar, wat een dierenvrind..
Maar jouw dieren zijn je echter blijkbaar niet kostbaar genoeg om zelf de volledige verantwoording van de verzorging op je te nemen, om wat voor reden dan ook ( tijdgebrek? luiheid?)
Integendeel je geeft "een meisje de kans deze kostbaarheden te verzorgen", je bent een echte weldoener!. En dat meisje mag jouw natuurlijk op haar blote knietjes danken dat ze de stront achter je paarden vandaan mag scheppen.
Deze manier van verwoorden doet sterk vermoeden dat je voor deze diensten niet eens betaald, maar wel zeikerige berichtjes op Bokt als het niet naar je zin gebeurt.
Je zinssnede "Als je dat anders ziet, niet iedereen heeft een hart voor dieren?" is helemaal om je te bescheuren; Ik zie het zeker anders, niet omdat ik geen hart voor dieren heb maar omdat ik het beneden alle peil vind hoe je jouw verantwoordelijkheid voor je eigen dieren op iemand anders overhevelt.
Oehoeh Kuggur...je bent wel erg fel zeg!![]()
Als ik 5 paarden/pony's zou hebben, zou ik ook iemand de kans willen geven om mee te helpen met de verzorging. Ik heb dat met mijn B-pony ook gedaan. Niet omdat ik te lui was om het zelf te doen, maar omdat ik gewoonweg te zwaar was om er zelf op te kruipen. En naderhand heeft dit zelfde meisje, toen zij ook uit de pony gegroeid was, op mijn e-pony of op die van mijn schoonzus meegereden in de lessen. Ik heb totaal geen problemen met dit meisje gehad. We hebben ons goed geamuseerd al die jaren. Maar ze ging ook netjes met mijn spullen en nog belangrijker..met de pony om. Ze hielp ook altijd mee op zaterdag na de les de stal uit te mesten.
Ik vind niet dat je overal voor hoeft te betalen! Het is niet zo dat ik van haar verwachtte dat ze me "op haar blote knietjes moest danken dat ze de stront achter mijn paarden vandaan mocht scheppen", om je maar even te citeren. En andersom vind ik ook niet dat je als paardeneigenaar altijd maar moet betalen als je een bijrijder nodig hebt. Ik vind: de ene hand wast de andere; zij mocht rijden en in ruil hielp ze me de spullen te verzorgen en de stal uit te mesten. Ik geloof niet dat ze dat een straf vond. We deden alles gezellig samen.
Ik geloof niet dat de TS haar verantwoordelijkheden afschuift op een ander of te lui is om er zelf voor te zorgen. Ze wil alleen , net als ik dat gedaan heb, een verzorger die respectvol met dieren en met haar omgaat.
Ik heb mazzel gehad met Debby. Maar we hebben ook 1 keer een meisje het erf af moeten gooien (bijna letterlijk), omdat ze totaal niet luisterde en met een ongeoefende shetlandpony er opeens zonder toestemming uren vandoor was. Na een zoektocht van 1,5 uur werd ze gevonden, op weg naar huis, met een kletsnatte pony, die ogen zo groot als schoteltjes had. Nou, dat vind ik niet respectvol omgaan met andermans bezit en al helemaal niet naar het diertje toe! Ze heeft de wind van voren gekregen en kreeg te horen dat ze niet meer met het pony het erf af mocht. Om vervolgens in diezelfde week weer met de pony de weg op te gaan. Mijn schoonzus die haar zag vertrekken zei nog tegen haar dat het niet mocht, maar ze liep gewoon door. Mijn schoonvader was woedend en heeft haar, toen ze weer terugkwam het erf afgeschopt. Het kind had gewoon een plank voor haar kop. Ik denk dat o.a. dit het soort verzorgers is, waar TS zich over ergert.

Citaat:Klopt helemaal ik was vroeger de koning te rijk als ik mocht mesten, wand aan de paarden komen nee dat was er niet bij, na een half jaar hard werken mocht je een borstel over een paard halen.
Daarom ben ik zo negatief egenover de jeugt van tegen woordig. Ik denk dat ze door en door verpest zijn.
, ben 21, maar heb toch het idee dat er een mentaliteitsverandering is opgetreden bij de kinderen van nu. De manege- en paardenmeisjes van een jaar of 15 gaan nu toch anders met situaties om, denk ik... lisje90 schreef:Hmm.. hier meld zich een "verzorgmeisje" ik vind persoonlijk dat er een best groot verschil in zit tussen jeugd van mijn leeftijd en jeugd van een jaar of 13.. ik zal niet zeggen dat ik alles goed doe hoor, absoluut niet, en ik geloof ook best dat jullie er slechte ervaringen mee hebben maar ik word hier niet zo heel blij van:Citaat:Klopt helemaal ik was vroeger de koning te rijk als ik mocht mesten, wand aan de paarden komen nee dat was er niet bij, na een half jaar hard werken mocht je een borstel over een paard halen.
Daarom ben ik zo negatief egenover de jeugt van tegen woordig. Ik denk dat ze door en door verpest zijn.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik mesten eigenlijk niets aan vind, maar als de stal vies is (of wanneer er enkel een beetje mest ligt) doe ik het meestal wel! Dat hoort nou eenmaal bij een paard.
Poetsen vind ik trouwens wel leuk hoor, maar ik denk dat je misschien door frustratie wat gegeneraliseerd hebt, of denk je echt zo over de jeugd?
caesar1989 schreef:Normaal gesproken reageer ik niet op een forum, maar ik voel me nu genoodzaakt toch even te reageren op meneer Kuggur, want ik ben boos, heel boos.
Als er iemand is die alles, maar dan ook alles over heeft voor zijn dieren, dan is het vanpolen1234 wel. Van de opmerking dat deze man uit "luiheid" zijn paarden laat verzorgen en "strond laat ruimen??" door een ander gaan mijn haren recht overeind staan! Sorry, maar u heeft hier volledig de plank misgeslagen en geoordeeld over iets waar u absoluut geen weet van heeft.
Deze man is hele dagen in zijn stal, tussen zijn dieren. Als ze ziek zijn, blijft hij daar slapen. Doet u dat ook?
De meisjes mogen bij hem hun hart ophalen en zodoende krijgen de paarden en ponies de beweging en verzorging die ze nodig hebben. Het mes snijdt dus aan twee kanten. Toen ik nog geen eigen paard had was ik ook de koning te rijk!!!!
Bovendien mag u uw woorden in het vervolg met iets meer respect kiezen. Jouwen en jijen doet u maar tegen uw vrienden. Wij zijn niet uw vrienden.
Succes!
Kuggur schreef:caesar1989 schreef:Normaal gesproken reageer ik niet op een forum, maar ik voel me nu genoodzaakt toch even te reageren op meneer Kuggur, want ik ben boos, heel boos.
Als er iemand is die alles, maar dan ook alles over heeft voor zijn dieren, dan is het vanpolen1234 wel. Van de opmerking dat deze man uit "luiheid" zijn paarden laat verzorgen en "strond laat ruimen??" door een ander gaan mijn haren recht overeind staan! Sorry, maar u heeft hier volledig de plank misgeslagen en geoordeeld over iets waar u absoluut geen weet van heeft.
Deze man is hele dagen in zijn stal, tussen zijn dieren. Als ze ziek zijn, blijft hij daar slapen. Doet u dat ook?
De meisjes mogen bij hem hun hart ophalen en zodoende krijgen de paarden en ponies de beweging en verzorging die ze nodig hebben. Het mes snijdt dus aan twee kanten. Toen ik nog geen eigen paard had was ik ook de koning te rijk!!!!
Bovendien mag u uw woorden in het vervolg met iets meer respect kiezen. Jouwen en jijen doet u maar tegen uw vrienden. Wij zijn niet uw vrienden.
Succes!
Grappig, zelfde schrijfstijl als vanderpolen1234, en dezelfde domme spellingsfouten (bv. stront met een "d" schrijven). Ook de eerste post van deze ceasar, ik wed op een schaduwaccountje...
JE bent inderdaad niet mijn vriend, maar wees gerust ik "jij en jouw" iedereen (en je mening daarover interesseert me weinig).
vanpolen1234 schreef:Heb een stal met 3 Pony's a.1.50 cm + 2 shetland pony's.
Heb al div, verzorgmeisjes gehad, ze willen wel paard rijden en je zo af en toe helpen, maar lopen konstand te klagen van ik heb dit al gedaan en dat al gedaan, maar zo gouw ze de deur achter zich dicht trekken zijn ze je paardjes vergeten ? hoe kan een meisje dat zo gek van paarden is en met 3 van je paardjes kan rijden zowel dressuur als springen, en ook nog eens een jong paard beleren en er zelfs wedstrijden mee rijden, je sleept ze bovendien van hot naar her, zorgt voor hun natje en droogje, toch niet het gevoel hebben dat ze met iets kostbaars bezig zijn, met mijn grote liefdes waar ik alles voor over heb. leg mij eens uit wat voor karakter deze jeugd tegewoordig heeft, zijn ze zo strond verwend en kunnen zij de waarden van je dieren niet of zijn ze zo dom, dat ze je paardjes om zeep willen helpen. De laatste die ik gehad heb was egt een verschrikking, eigen belang kwam eerst, tot 2 maal toe m'n jonge paard spier bevangen, en dan ook nog een grote mond op de koop toe, en ze zijn zo verliefd op je paard, dat als ze een week weg geweest zijn en op stal komen het dier niet eens zien staan. Ben je dan zo verliefd op zo'n dier of speeld je ego een grotere rol. Heb jij ook zo'n ervaring ? laat het me eens weten. Mijn motto luid ( Als je mensen ( vooral jongemeiden ) leerd kennen worden dieren je vrienden.
lars schreef:vanpolen1234 ; ik had hetzelfde gedaan, iemand de kans gegeven. Ik merkte dat het heel erg goed ging met rijden enz. Ik hielp haar 3 keer in de week wel met les, enz. Ze mocht ook wedstrijden rijden als ze dat wilde en buitenrijden. In het begin samen met mij later ook alleen.
helaas heb ik op een gegevens moment de grip verloren, omdat ik niet duidelijk genoeg was. Dat was een goede les voor mezelf. Ik vind het leuk iemand te helpen met rijden enz. Maar ik heb zelf weer wat geleerd. Verzorgster is inmiddels gestopt. En er komt voorlig geen nieuwe want de pony is verkocht.
Zelf zou ik het zo weer doen als ik er een goed gevoel bij heb,want ik had er zelf ook lol in