Verzorgmeisjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vanpolen1234

Verzorgmeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 00:33

Heb een stal met 3 Pony's a.1.50 cm + 2 shetland pony's.
Heb al div, verzorgmeisjes gehad, ze willen wel paard rijden en je zo af en toe helpen, maar lopen konstand te klagen van ik heb dit al gedaan en dat al gedaan, maar zo gouw ze de deur achter zich dicht trekken zijn ze je paardjes vergeten ? hoe kan een meisje dat zo gek van paarden is en met 3 van je paardjes kan rijden zowel dressuur als springen, en ook nog eens een jong paard beleren en er zelfs wedstrijden mee rijden, je sleept ze bovendien van hot naar her, zorgt voor hun natje en droogje, toch niet het gevoel hebben dat ze met iets kostbaars bezig zijn, met mijn grote liefdes waar ik alles voor over heb. leg mij eens uit wat voor karakter deze jeugd tegewoordig heeft, zijn ze zo strond verwend en kunnen zij de waarden van je dieren niet of zijn ze zo dom, dat ze je paardjes om zeep willen helpen. De laatste die ik gehad heb was egt een verschrikking, eigen belang kwam eerst, tot 2 maal toe m'n jonge paard spier bevangen, en dan ook nog een grote mond op de koop toe, en ze zijn zo verliefd op je paard, dat als ze een week weg geweest zijn en op stal komen het dier niet eens zien staan. Ben je dan zo verliefd op zo'n dier of speeld je ego een grotere rol. Heb jij ook zo'n ervaring ? laat het me eens weten. Mijn motto luid ( Als je mensen ( vooral jongemeiden ) leerd kennen worden dieren je vrienden.

TurdusMerula

Re: Verzorgmeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:39

Dit berichtje klinkt zo negatief, maar ik merk idd dat de mentaliteit van kinderen verandert. Op de manege waren er vroeger massa's kinderen om te helpen en te klussen en te poetsen. Ruzie om wie wie mocht poetsen of bij wie je mocht naastlopen in de beginnerslessen. Als je een paard mocht uitstappen was je gelukkig en had je het er nog tijden over.
Nu komen kinderen niet, en als ze al komen willen ze in ruil altijd rijden. Stappen is saai, het liefst draven of galop, anders is er niets aan...
Tsja... Ik zie het overal gebeuren. De mentaliteit is gewoon veranderd, denk ik.
Jij hebt gewoon een portie geluk nodig, maar moet ook een beetje voorzichtig zijn met wie je aan je pony's toevertrouwt. Knipoog

vanpolen1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 00:46

TurdusMerula schreef:
Dit berichtje klinkt zo negatief, maar ik merk idd dat de mentaliteit van kinderen verandert. Op de manege waren er vroeger massa's kinderen om te helpen en te klussen en te poetsen. Ruzie om wie wie mocht poetsen of bij wie je mocht naastlopen in de beginnerslessen. Als je een paard mocht uitstappen was je gelukkig en had je het er nog tijden over.
Nu komen kinderen niet, en als ze al komen willen ze in ruil altijd rijden. Stappen is saai, het liefst draven of galop, anders is er niets aan...
Tsja... Ik zie het overal gebeuren. De mentaliteit is gewoon veranderd, denk ik.
Jij hebt gewoon een portie geluk nodig, maar moet ook een beetje voorzichtig zijn met wie je aan je pony's toevertrouwt. Knipoog

Klopt helemaal ik was vroeger de koning te rijk als ik mocht mesten, wand aan de paarden komen nee dat was er niet bij, na een half jaar hard werken mocht je een borstel over een paard halen.
Daarom ben ik zo negatief egenover de jeugt van tegen woordig. Ik denk dat ze door en door verpest zijn.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 01:03

Als je paarden je zóóó kostbaar zijn, waarom laat je dan een deel van de verzorging over aan dit soort meisjes?
Om er vervolgens zure berichtjes over te kunnen schrijven?

White_Wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 01:51

Ik denk niet dat de negatieve berichten ongegrond zijn. Ik heb meerdere meiden een kans gegeven om onze paarden te rijden; ik wil alles voor ze regelen als ze er maar minimaal 4 keer in de week zijn en netjes tegen de paarden zijn. Telkens heb ik mijn neus gestoten: op hun manier hadden ze er geen tijd voor, kon dit niet, kon dat niet, maar wel eisen dat het paard telkens het werk deed. Ik ben er klaar mee, er komen geen mensen meer op mijn paarden. Ik heb liever dat ze stil staan dan telkens in de steek gelaten te worden. De jeugd van tegenwoordig wil Anky of Ludger worden binnen twee weken zonder inspanning en zo werkt het niet. Leer maar eens hard te werken voor je doel en waardeer wat je hebt!!!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:37

Ik snap wel wat je bedoeld. Naar aanleiding van meerdere bijrijders-topics zou ik er ook geen meer willen.

Zelf rijden hier een paar meiden in de baan.
2 Dertienjarige, die ECHT willen leren, maar ook rijden ze maar 1 x per week en dan direct een uur. Zij zien helaas niet dat dit slecht is, zeker met het vele draven en galopperen. Pas heb ik met haar gereden en haar laten zien dat je een paard in stap ook goed aan het werk kan zetten.

Dan een andere muts:
15 jaar, verzorgd een andere Haf, die in het begin nogal dominant was (nog steeds, maar ze is al wat ingedimd). Dit meisje, is opzich niet onaardig, maar is inderdaad alleen maar bezig met: "Kijk mij goed zijn", terwijl ze dat beest nog niet eens fatsoenlijk door een bocht kan laten lopen. Het zadel schoof, zadelbontje er onder uit op mijn advies en nog een paar adviezen gegeven. Ze werkten allemaal, maar toch nog negatief over mij lopen banketstaaf, want ZIJ weet het allemaal wel.
Ik ben pas ook uit m'n slof gegaan tegen haar, omdat ze het weer liet zitten met het paardje: mij vertellen dat je ruim 2 weken niet gereden hebt en dan vervolgens willen gaan springen. Hier ben ik dus even tussen gesprongen, maarja, dan kan ze weer niet stoer zijn voor d'r vriendinnetjes.

ERGELIJK! De paarden en pony's lijken tegenwoordig wel 'leuke toys' voor de kids, maar verantwoordelijkheid en liefde... Nee, ik zie het te weinig.
Natuurlijk zijn niet alle jonkies zo, maar een deel...

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:01

TAO -> VP

vanpolen1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 19:40

Kuggur schreef:
Als je paarden je zóóó kostbaar zijn, waarom laat je dan een deel van de verzorging over aan dit soort meisjes?

Dat zal ik je gouw vertellen kugger!
Niet alleen mijn paarden zijn kostbaar maar ieder dier hier op deze aarde is kostbaar, en dat geld niet alleen voor mij maar ik denk dat er heel veel mensen zijn die hun dier of het nou een hond, poes, of paard is een kosbaar bezit vinden. En als je dan als eigenaar van 5 hele lieve paardjes een meisje de kans geeft om deze kosbaarheden te verzorgen en te rijden, mag ik als eigenaar toch wel verwachten dat daar zuinig mee omgesprongen wordt. ( Als jij dat anders ziet? niet ieder mens heeft hart voor dieren ) ik dus wel een heel groot hart zelfs. En daar wil ik een meisje ( die wel zo'n dieren hart heeft een kans mee geven ) maar als deze meisjes het na meenige waarschuwing het dan nog niet begrijpen zit er maar 1 ding op en dat is vertrekken. Naar een volgende stal. wandt zo gaat het met dat soort meisjes, ze lopen van de 1 naar de andere stal. En aan wie zal dat dan leggen denk je. ? het lijkt mij dus geen zuur bericht, maar dat het bij sommige mensen ieritatie opwekt kan ik me voorstellen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 00:49

vanpolen1234 schreef:
Kuggur schreef:

Dat zal ik je gouw vertellen kugger!
Niet alleen mijn paarden zijn kostbaar maar ieder dier hier op deze aarde is kostbaar, en dat geld niet alleen voor mij maar ik denk dat er heel veel mensen zijn die hun dier of het nou een hond, poes, of paard is een kosbaar bezit vinden. En als je dan als eigenaar van 5 hele lieve paardjes een meisje de kans geeft om deze kosbaarheden te verzorgen en te rijden, mag ik als eigenaar toch wel verwachten dat daar zuinig mee omgesprongen wordt. ( Als jij dat anders ziet? niet ieder mens heeft hart voor dieren ) ik dus wel een heel groot hart zelfs. En daar wil ik een meisje ( die wel zo'n dieren hart heeft een kans mee geven ) maar als deze meisjes het na meenige waarschuwing het dan nog niet begrijpen zit er maar 1 ding op en dat is vertrekken. Naar een volgende stal. wandt zo gaat het met dat soort meisjes, ze lopen van de 1 naar de andere stal. En aan wie zal dat dan leggen denk je. ? het lijkt mij dus geen zuur bericht, maar dat het bij sommige mensen ieritatie opwekt kan ik me voorstellen.

Ik krijg echt een vieze smaak in mijn mond van zo´n instelling.
Je beweert heel emotioneel "ieder dier hier op aarde is kostbaar", toe maar, wat een dierenvrind..
Maar jouw dieren zijn je echter blijkbaar niet kostbaar genoeg om zelf de volledige verantwoording van de verzorging op je te nemen, om wat voor reden dan ook ( tijdgebrek? luiheid?)
Integendeel je geeft "een meisje de kans deze kostbaarheden te verzorgen", je bent een echte weldoener!. En dat meisje mag jouw natuurlijk op haar blote knietjes danken dat ze de stront achter je paarden vandaan mag scheppen.
Deze manier van verwoorden doet sterk vermoeden dat je voor deze diensten niet eens betaald, maar wel zeikerige berichtjes op Bokt als het niet naar je zin gebeurt.
Je zinssnede "Als je dat anders ziet, niet iedereen heeft een hart voor dieren?" is helemaal om je te bescheuren; Ik zie het zeker anders, niet omdat ik geen hart voor dieren heb maar omdat ik het beneden alle peil vind hoe je jouw verantwoordelijkheid voor je eigen dieren op iemand anders overhevelt.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:33

Kuggur schreef:
Je beweert heel emotioneel "ieder dier hier op aarde is kostbaar", toe maar, wat een dierenvrind..
Maar jouw dieren zijn je echter blijkbaar niet kostbaar genoeg om zelf de volledige verantwoording van de verzorging op je te nemen, om wat voor reden dan ook ( tijdgebrek? luiheid?)
Integendeel je geeft "een meisje de kans deze kostbaarheden te verzorgen", je bent een echte weldoener!. En dat meisje mag jouw natuurlijk op haar blote knietjes danken dat ze de stront achter je paarden vandaan mag scheppen.
Deze manier van verwoorden doet sterk vermoeden dat je voor deze diensten niet eens betaald, maar wel zeikerige berichtjes op Bokt als het niet naar je zin gebeurt.
Je zinssnede "Als je dat anders ziet, niet iedereen heeft een hart voor dieren?" is helemaal om je te bescheuren; Ik zie het zeker anders, niet omdat ik geen hart voor dieren heb maar omdat ik het beneden alle peil vind hoe je jouw verantwoordelijkheid voor je eigen dieren op iemand anders overhevelt.

Oehoeh Kuggur...je bent wel erg fel zeg! Haha!

Als ik 5 paarden/pony's zou hebben, zou ik ook iemand de kans willen geven om mee te helpen met de verzorging. Ik heb dat met mijn B-pony ook gedaan. Niet omdat ik te lui was om het zelf te doen, maar omdat ik gewoonweg te zwaar was om er zelf op te kruipen. En naderhand heeft dit zelfde meisje, toen zij ook uit de pony gegroeid was, op mijn e-pony of op die van mijn schoonzus meegereden in de lessen. Ik heb totaal geen problemen met dit meisje gehad. We hebben ons goed geamuseerd al die jaren. Maar ze ging ook netjes met mijn spullen en nog belangrijker..met de pony om. Ze hielp ook altijd mee op zaterdag na de les de stal uit te mesten.

Ik vind niet dat je overal voor hoeft te betalen! Het is niet zo dat ik van haar verwachtte dat ze me "op haar blote knietjes moest danken dat ze de stront achter mijn paarden vandaan mocht scheppen", om je maar even te citeren. En andersom vind ik ook niet dat je als paardeneigenaar altijd maar moet betalen als je een bijrijder nodig hebt. Ik vind: de ene hand wast de andere; zij mocht rijden en in ruil hielp ze me de spullen te verzorgen en de stal uit te mesten. Ik geloof niet dat ze dat een straf vond. We deden alles gezellig samen.

Ik geloof niet dat de TS haar verantwoordelijkheden afschuift op een ander of te lui is om er zelf voor te zorgen. Ze wil alleen , net als ik dat gedaan heb, een verzorger die respectvol met dieren en met haar omgaat.

Ik heb mazzel gehad met Debby. Maar we hebben ook 1 keer een meisje het erf af moeten gooien (bijna letterlijk), omdat ze totaal niet luisterde en met een ongeoefende shetlandpony er opeens zonder toestemming uren vandoor was. Na een zoektocht van 1,5 uur werd ze gevonden, op weg naar huis, met een kletsnatte pony, die ogen zo groot als schoteltjes had. Nou, dat vind ik niet respectvol omgaan met andermans bezit en al helemaal niet naar het diertje toe! Ze heeft de wind van voren gekregen en kreeg te horen dat ze niet meer met het pony het erf af mocht. Om vervolgens in diezelfde week weer met de pony de weg op te gaan. Mijn schoonzus die haar zag vertrekken zei nog tegen haar dat het niet mocht, maar ze liep gewoon door Koe . Mijn schoonvader was woedend en heeft haar, toen ze weer terugkwam het erf afgeschopt. Het kind had gewoon een plank voor haar kop. Ik denk dat o.a. dit het soort verzorgers is, waar TS zich over ergert.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:03

Isabonny schreef:

Als ik 5 paarden/pony's zou hebben, zou ik ook iemand de kans willen geven om mee te helpen met de verzorging. Ik heb dat met mijn B-pony ook gedaan. Niet omdat ik te lui was om het zelf te doen, maar omdat ik gewoonweg te zwaar was om er zelf op te kruipen. En naderhand heeft dit zelfde meisje, toen zij ook uit de pony gegroeid was, op mijn e-pony of op die van mijn schoonzus meegereden in de lessen. Ik heb totaal geen problemen met dit meisje gehad. We hebben ons goed geamuseerd al die jaren. Maar ze ging ook netjes met mijn spullen en nog belangrijker..met de pony om. Ze hielp ook altijd mee op zaterdag na de les de stal uit te mesten.

Ik vind niet dat je overal voor hoeft te betalen! Het is niet zo dat ik van haar verwachtte dat ze me "op haar blote knietjes moest danken dat ze de stront achter mijn paarden vandaan mocht scheppen", om je maar even te citeren. En andersom vind ik ook niet dat je als paardeneigenaar altijd maar moet betalen als je een bijrijder nodig hebt. Ik vind: de ene hand wast de andere; zij mocht rijden en in ruil hielp ze me de spullen te verzorgen en de stal uit te mesten. Ik geloof niet dat ze dat een straf vond. We deden alles gezellig samen.

Ik geloof niet dat de TS haar verantwoordelijkheden afschuift op een ander of te lui is om er zelf voor te zorgen. Ze wil alleen , net als ik dat gedaan heb, een verzorger die respectvol met dieren en met haar omgaat.

Ik heb mazzel gehad met Debby. Maar we hebben ook 1 keer een meisje het erf af moeten gooien (bijna letterlijk), omdat ze totaal niet luisterde en met een ongeoefende shetlandpony er opeens zonder toestemming uren vandoor was. Na een zoektocht van 1,5 uur werd ze gevonden, op weg naar huis, met een kletsnatte pony, die ogen zo groot als schoteltjes had. Nou, dat vind ik niet respectvol omgaan met andermans bezit en al helemaal niet naar het diertje toe! Ze heeft de wind van voren gekregen en kreeg te horen dat ze niet meer met het pony het erf af mocht. Om vervolgens in diezelfde week weer met de pony de weg op te gaan. Mijn schoonzus die haar zag vertrekken zei nog tegen haar dat het niet mocht, maar ze liep gewoon door Koe . Mijn schoonvader was woedend en heeft haar, toen ze weer terugkwam het erf afgeschopt. Het kind had gewoon een plank voor haar kop. Ik denk dat o.a. dit het soort verzorgers is, waar TS zich over ergert.

Inderdaad misschien wat een felle reactie.
En natuurlijk in een eigenaar/verzorger relatie hoeft geen geld van hand te wisselen, goede afspraken etc. Dan kunnen beide partijen uiteraard voordeel/plezier van de situatie hebben.En bevalt de verzorgster niet stop je ermee, simpel.
Maar de kleffe manier waarop de TSer zijn dierenliefde hier etaleert, en de zure manier waarop de verzorgsters de mantel wordt uitgeveegt schoot me in het verkeerde keelgat. Nogmaals je hebt zelf verantwoording over je dieren, die moet je ook nemen, niet met een beschuldigend vingertje naar die "verwende meisjes" wijzen". Als je zo over "die jeugd van tegenwoordig" denkt moet je ze niet in de buurt van je "kostbaarheden" laten. Maar ja, dan moet je natuurljk wel zelf iedere dag de schep ter hand nemen....

vanpolen1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 20:06

Isabonny schreef:
Kuggur schreef:

Beste kuggur.
Ga toch even antwoord geven, en de vieze smaak, mag je rustig in je mond houden hoor, ook je velle reactie vind ik niet erg, maar zoals je leest ben ik niet de enige met dit soort meisjes, en om je iets wijzer te maken, de stront haal ik zelf dagelijks achter m'n schoon heden weg en heb ik een enorm groot hart voor m'n paardjes, als je verzorgmeisje dan 1 x in de week helpt met de stallen en je vaak nog laat zitten omdat ze met 1 van je paardjes naar het bos wil of met vriendinnen wil rijden breng ik haar met de trailer er naar toe vind ik niet erg om zo maar 1 a 1 1/2 uur in de auto te wachten. want van mijn kan is mijn instelling voor wat hoort wat, als we dan terug kwamen . Terwijl we van te vooren af gesproken hadden dat zei zou helpen met de stallen, en bij terug komst zegt ik moet naar huis want anders heb ik ruzie, kon ik zelf de stallen doen, dus de afspraaken kwam ze regelmatig niet na, Het paardje waar ze sinds kort wedstrijden mee mocht rijden, wordt in mei 4 jaar dat was best te doen, ik had er ook heel veel plezier in net als zij, en het is beslist niet mijn bedoeling om haar de grond in te boren, want zij is niet een uitzondering, heb meerdere meisjes op stal gehad, de 1 meer dieren vriend dan de ander, maar dat kan gebeuren. dit meisje plande de wedstrijden, en waar ik dus in te kort geschoten ben is haar te veel ruumte te geven, waar ik ook nog eens van te vooren voor gewaarschuwd was, dus ik heb zelf ook wel steeken laten vallen.
maar als je zo'n meisje van te vooren zegt niet springen onderweg let goed op, en wees er zuinig op en ze komt dan terug wel geprongen en meerdere van dat soort onregelmatig heden, ja dan kun je alleen maar waarschuwen, ze is eerder al 2 x weg geweest, en ik had haar de laatste x ook niet meer aan moeten halen ( fout van mij ) maar na een wedstrijd waar je paardje naar toe gewerkt is. En dan na de wedstrijd niet meer naar het dier omkijken, dat het 2 dagen later spierbevangen is, en je er zelf alles aan moet doen om hem hersteld te krijgen, ga je toch nadenken, en dat tot 2 x toe, daar komt nog bij dat deze dame alles maar dan ook alles beter wist, ging je daar tegen in had je ruzie met haar, ook bemerkte ik dat zij de laatste weken erg agrecief begon te worden, daar had ik haar eerder al eens voor weg gestuurd. na een week dat zij niet op stal was, en totaal niet naar het paardje ge
invormeerd te hebben tewijl zij wist dat het niet goed met hem ging, maar met haar hoofdje alweer met andere leuke ritjes bezig was, had ik me voor genomen als ze komt en niet naar hem om kijkt gaat ze weg, en dat gebuurde dus ook, daar ik een boek vol kan schrijven over deze, zal ik het hier bij laten, nogmaals het is niet specifiek naar dit 1ne meisje gericht, want zij had ook haar heel goede en lieve kanten naar de dieren toe, we hebben het best leuk gehad op stal, ik plezier, en zij plezier dus denk niet dat het konstant ellende was want dat is beslist niet zo, maar als je zo'n kind niet kan vertrouwen met je paarden en niet alleen op stal durft te laten, zij ook nog eens ouders heeft die totaal niets met paarden hebben wordt het voor zo'n meisje heel erg moeilijk, + een drukke school. Dan moet je eens een knoop door hakken, heb zulks al meer aan de hand gehad. Maar het is wel de mentalitijd van de jeugd van tegen woordig wat een hele grote rol speeld. Neem ik nog een verzorg meisje, JA... maar dan wel op een heel andere voorwaarden. Die van mij en geen meter ruimte meer.

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:13

Hmm.. hier meld zich een "verzorgmeisje" ik vind persoonlijk dat er een best groot verschil in zit tussen jeugd van mijn leeftijd en jeugd van een jaar of 13.. ik zal niet zeggen dat ik alles goed doe hoor, absoluut niet, en ik geloof ook best dat jullie er slechte ervaringen mee hebben maar ik word hier niet zo heel blij van:

Citaat:
Klopt helemaal ik was vroeger de koning te rijk als ik mocht mesten, wand aan de paarden komen nee dat was er niet bij, na een half jaar hard werken mocht je een borstel over een paard halen.
Daarom ben ik zo negatief egenover de jeugt van tegen woordig. Ik denk dat ze door en door verpest zijn.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik mesten eigenlijk niets aan vind, maar als de stal vies is (of wanneer er enkel een beetje mest ligt) doe ik het meestal wel! Dat hoort nou eenmaal bij een paard.
Poetsen vind ik trouwens wel leuk hoor, maar ik denk dat je misschien door frustratie wat gegeneraliseerd hebt, of denk je echt zo over de jeugd?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:55

Zie de laatste zin van mijn eerste post: ik zou ook wat voorzichtiger zijn met anderen in de buurt van mijn pony, helemaal als je daar al slechte ervaringen mee hebt.
Ik behoor net niet meer tot 'de jeugd', of nog net wel Haha!, ben 21, maar heb toch het idee dat er een mentaliteitsverandering is opgetreden bij de kinderen van nu. De manege- en paardenmeisjes van een jaar of 15 gaan nu toch anders met situaties om, denk ik...

caesar1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:59

Normaal gesproken reageer ik niet op een forum, maar ik voel me nu genoodzaakt toch even te reageren op meneer Kuggur, want ik ben boos, heel boos.
Als er iemand is die alles, maar dan ook alles over heeft voor zijn dieren, dan is het vanpolen1234 wel. Van de opmerking dat deze man uit "luiheid" zijn paarden laat verzorgen en "strond laat ruimen??" door een ander gaan mijn haren recht overeind staan! Sorry, maar u heeft hier volledig de plank misgeslagen en geoordeeld over iets waar u absoluut geen weet van heeft.
Deze man is hele dagen in zijn stal, tussen zijn dieren. Als ze ziek zijn, blijft hij daar slapen. Doet u dat ook?
De meisjes mogen bij hem hun hart ophalen en zodoende krijgen de paarden en ponies de beweging en verzorging die ze nodig hebben. Het mes snijdt dus aan twee kanten. Toen ik nog geen eigen paard had was ik ook de koning te rijk!!!!
Bovendien mag u uw woorden in het vervolg met iets meer respect kiezen. Jouwen en jijen doet u maar tegen uw vrienden. Wij zijn niet uw vrienden.

Succes!

vanpolen1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 23:16

lisje90 schreef:
Hmm.. hier meld zich een "verzorgmeisje" ik vind persoonlijk dat er een best groot verschil in zit tussen jeugd van mijn leeftijd en jeugd van een jaar of 13.. ik zal niet zeggen dat ik alles goed doe hoor, absoluut niet, en ik geloof ook best dat jullie er slechte ervaringen mee hebben maar ik word hier niet zo heel blij van:

Citaat:

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik mesten eigenlijk niets aan vind, maar als de stal vies is (of wanneer er enkel een beetje mest ligt) doe ik het meestal wel! Dat hoort nou eenmaal bij een paard.
Poetsen vind ik trouwens wel leuk hoor, maar ik denk dat je misschien door frustratie wat gegeneraliseerd hebt, of denk je echt zo over de jeugd?

Nee je kunt niet ieder meisje over 1 kam scheeren, maar wat ik wil zeggen, en dat is niet specifiek tegen dit meisje bedoeld is dat deze meisjes stappel gek van paarden zijn, alles weten? maar na verloop van tijd moet je dan bemerken dat ze er niet voor de paardjes zijn maar voor zigzelf... en alleen aan paardrijden denken. Mobieltjes herken je dat terwijl ze met het paard bezig zijn het mobieltje aan het oor. En als 2 van m'n paardjes die egt heel braaf zijn, geen agressie hebben, lief behandeld worden, toch zig om draaien en naar haar trappen ? moet ik dan wachten tot zij een dood trap krijgt ? Nee opzig is het een heel lief meisje maar ik denk de druk van school, Thuis, de P.C. en dan ook nog paardjes verzorgen wat onspanning hoor te zijn en niet is wordt te veel.

lynn_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:12

Wij hebben presies hetzelfde.
We zijn nu al ongeveer een jaar op zoek naar verzorgsters voor onze 5 paarden. Ze staan op een eigen stal en omdat ze niet 1 van de makkelijkste paarden zijn willen we er ook altijd bij zijn en laten we de verzorgsters niet alleen komen. Maar dit betekend dus ook dat we allemaal presies hetzelfde doen. Met ze alle uitmesten, en rijden en wandelen. Voor wat hoort wat geld er bij ons, maar ze mogen zichzelf wel bewijzen.
Ik heb echt al over de 100 reacties gehad van allerlei soorten verzorgsters, ik heb er zeker al 50 langs laten komen. De meeste meteen na de eerste keer al weggestuurd. De beste heb ik er tot nu toe goed uit weten te pikken.
Maar ook die waren na een tijdje al weer weg, of ze konden niet meer of kwamen gewoon niet meer opdagen. Heel raar allemaal.

Zo waren er eens verzorgsters die met ze 2 kwamen, Ik moest 1 van de paarden rijden en omdat ze aan het revalideren was van een blessure liet ik 1 van hun alleen uitstappen. Ondertussen gingen hun de bladeren op vegen. Want ik ging na het rijden uitmesten. Ik heb ze alleen maar horen klagen terwijl ik had uitgelegd waarom het zo was. Toen ik ging uitmesten hebben hun alleen maar staan toekijken hoe ik dat deed. heb hier toen niks van gezegd omdat ik ze aan het eind toch ging wegsturen. Ze wouden de paarden wel poetsen en dat had gemogen als ze niet helamaal doorweekt waren van de regen.

Ik heb ook 2 verzorgsters gehad die elke weekend zouden komen, uiteindelijk werd dit alleen maar zondag. en dan pas vanaf 11 uur want anders werd het te vroeg. Maar om half 3 moesten ze meestal weer weg, of ze kwamen een week niet. Ook in de vakantie zijn ze niet geweest want ze hadden tijd voor zichzelf nodig. Werden ook steeds bijdehanter. Ik heb ze gezegd dat ze mochten blijven maar niet hoefde te verwachten dat ik allerlei leuke dingen met hun ging doen in die korte tijd dat ze kwamen. anders moesten wij daarna uitmesten zodat hun konden rijden.

Wij redden onze 5 paarden prima in ons eentje maar omdat het wel zwaar is willen we meiden of jongens de kans geven meer ervaring op te doen. Wij hebben ook die kans gekregen.

Ik vind ook dat de meeste jeugd van tegenwoordig erg met alleen het rijden bezig is. Ik fietste vroeger elke dag na school en in het weekend 9 km om ergens paarden te poetsen ik heb 1,5 jaar niks anders gedaan daar. Daarna kreeg ik een shetlander veulen als verzorgpaard. het ging dus nooit om het rijden.

Maar om niet alle jeugd af te kraken, we hebben nu sinds kort een leuk meisje van 13 die stevig in haar schoenen staat om de paarden een beetje aan te kunnen. Ze is erg lief wil graag knuffelen met ze en vind alle andere dieren ook erg leuk. Tot nu toe komt ze altijd optijd en helpt goed mee met uitmesten. Daarna gaan we leuke dingen doen en hier geniet ze ook van. Ze mag op onze nieuwe shetlander rijden die het nog niet helemaal gewend is maar houd hier goed rekening mee. Ze stapte laatst zelf af om hem aan de hand uit te stappen omdat hij wat moe was. Vond ze zielig. Ze komt nog niet zo lang dus hoe het in het heden gaat weet ik niet maar ik ben nu erg tevrede over haar. Kost een jaar zoektijd maar dan hebben we misschien nu ook wel wat. En is zij straks een grote ervaring rijker.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:56

Ik heb een verzorgpony op vijf minuten fietsen van mijn huis.
Elke keer dat ik daar ben mag ik gratis rijden, en er meedoen wat ik wil.
Je moet zeker voorzichtig zijn met verzorgsters en degene die zeiken eruit kieperen.
Ik moet altijd 2 stallen uitmesten, vegen en de paddock doen en ik zeur ook niet!

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:31

Het zegt wel veel als ze niet willen mesten en vegen. Dat hoort er gewoon bij. Ik zou meiden die dat niet willen, direct zeggen dat ze m'n paard dan ook niet mogen verzorgen/rijden.
Willen ze het dan alsnog wel dan een weekje of 2 aanzien of ze het ook echt doen en voor zover mogelijk alleen rijden als je er bij bent. Gaat het niet goed dan opgehoepeld!
Als je paarden echt leuk vind, vind je wat er bij hoort ook niet erg.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 23:28

caesar1989 schreef:
Normaal gesproken reageer ik niet op een forum, maar ik voel me nu genoodzaakt toch even te reageren op meneer Kuggur, want ik ben boos, heel boos.
Als er iemand is die alles, maar dan ook alles over heeft voor zijn dieren, dan is het vanpolen1234 wel. Van de opmerking dat deze man uit "luiheid" zijn paarden laat verzorgen en "strond laat ruimen??" door een ander gaan mijn haren recht overeind staan! Sorry, maar u heeft hier volledig de plank misgeslagen en geoordeeld over iets waar u absoluut geen weet van heeft.
Deze man is hele dagen in zijn stal, tussen zijn dieren. Als ze ziek zijn, blijft hij daar slapen. Doet u dat ook?
De meisjes mogen bij hem hun hart ophalen en zodoende krijgen de paarden en ponies de beweging en verzorging die ze nodig hebben. Het mes snijdt dus aan twee kanten. Toen ik nog geen eigen paard had was ik ook de koning te rijk!!!!
Bovendien mag u uw woorden in het vervolg met iets meer respect kiezen. Jouwen en jijen doet u maar tegen uw vrienden. Wij zijn niet uw vrienden.

Succes!

Grappig, zelfde schrijfstijl als vanderpolen1234, en dezelfde domme spellingsfouten (bv. stront met een "d" schrijven). Ook de eerste post van deze ceasar, ik wed op een schaduwaccountje...
JE bent inderdaad niet mijn vriend, maar wees gerust ik "jij en jouw" iedereen (en je mening daarover interesseert me weinig).

vanpolen1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 23:53

Kuggur schreef:
caesar1989 schreef:

Succes!

Grappig, zelfde schrijfstijl als vanderpolen1234, en dezelfde domme spellingsfouten (bv. stront met een "d" schrijven). Ook de eerste post van deze ceasar, ik wed op een schaduwaccountje...
JE bent inderdaad niet mijn vriend, maar wees gerust ik "jij en jouw" iedereen (en je mening daarover interesseert me weinig).

Beste kuggur.
grappig of niet, je gaat me iets te ver. Jij gaat het naar de persoon toe spelen en schrijf fouten of niet intresseerd mij niet, dit heeft nog weinig met het onderwerp te maken. dus bij deze groet ik je. heel veel lol nog met je ouwewijffe praat tot zo ver en niet verder.
als je verder wild babbelen doe het dan op een ander onderwerp maar naar mijn mening dwaal je een beetje te ver af.
bij deze vriendelijk bedankt voor je uitleg en gegroet.

vanpolen1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 09:18

vanpolen1234 schreef:
Heb een stal met 3 Pony's a.1.50 cm + 2 shetland pony's.
Heb al div, verzorgmeisjes gehad, ze willen wel paard rijden en je zo af en toe helpen, maar lopen konstand te klagen van ik heb dit al gedaan en dat al gedaan, maar zo gouw ze de deur achter zich dicht trekken zijn ze je paardjes vergeten ? hoe kan een meisje dat zo gek van paarden is en met 3 van je paardjes kan rijden zowel dressuur als springen, en ook nog eens een jong paard beleren en er zelfs wedstrijden mee rijden, je sleept ze bovendien van hot naar her, zorgt voor hun natje en droogje, toch niet het gevoel hebben dat ze met iets kostbaars bezig zijn, met mijn grote liefdes waar ik alles voor over heb. leg mij eens uit wat voor karakter deze jeugd tegewoordig heeft, zijn ze zo strond verwend en kunnen zij de waarden van je dieren niet of zijn ze zo dom, dat ze je paardjes om zeep willen helpen. De laatste die ik gehad heb was egt een verschrikking, eigen belang kwam eerst, tot 2 maal toe m'n jonge paard spier bevangen, en dan ook nog een grote mond op de koop toe, en ze zijn zo verliefd op je paard, dat als ze een week weg geweest zijn en op stal komen het dier niet eens zien staan. Ben je dan zo verliefd op zo'n dier of speeld je ego een grotere rol. Heb jij ook zo'n ervaring ? laat het me eens weten. Mijn motto luid ( Als je mensen ( vooral jongemeiden ) leerd kennen worden dieren je vrienden.

Beste bokkers.
Eigenaar / verzorger
Als eigenaar ben ik over dit onderwerp verzorgmeisjes, wel wat wijzer geworden. en blijkens niet de enige te zijn die met verzorgmeisjes goede en mindergoede ervaringen heb.
Op 1 uitzonderring na, gaan deze berichten over paarden bezitters / verzorgers.
Toch blijf ik iemand de kans geven mij met mijn 5 paarden/pony's mee te helpen met de verzorging ,inc. rijden en wedstrijden. Door deze ervaring zal ik toch wat voorzichtiger zijn met mijn keuze voor een ander verzorgmeisje, maar deze zal zichzelf dan wel eerst mogen bewijzen.
Een paard is nou 1 x een kosbaar bezit.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:04

vanpolen1234 ; ik had hetzelfde gedaan, iemand de kans gegeven. Ik merkte dat het heel erg goed ging met rijden enz. Ik hielp haar 3 keer in de week wel met les, enz. Ze mocht ook wedstrijden rijden als ze dat wilde en buitenrijden. In het begin samen met mij later ook alleen.

helaas heb ik op een gegevens moment de grip verloren, omdat ik niet duidelijk genoeg was. Dat was een goede les voor mezelf. Ik vind het leuk iemand te helpen met rijden enz. Maar ik heb zelf weer wat geleerd. Verzorgster is inmiddels gestopt. En er komt voorlig geen nieuwe want de pony is verkocht.

Zelf zou ik het zo weer doen als ik er een goed gevoel bij heb,want ik had er zelf ook lol in

vanpolen1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 19:23

lars schreef:
vanpolen1234 ; ik had hetzelfde gedaan, iemand de kans gegeven. Ik merkte dat het heel erg goed ging met rijden enz. Ik hielp haar 3 keer in de week wel met les, enz. Ze mocht ook wedstrijden rijden als ze dat wilde en buitenrijden. In het begin samen met mij later ook alleen.

helaas heb ik op een gegevens moment de grip verloren, omdat ik niet duidelijk genoeg was. Dat was een goede les voor mezelf. Ik vind het leuk iemand te helpen met rijden enz. Maar ik heb zelf weer wat geleerd. Verzorgster is inmiddels gestopt. En er komt voorlig geen nieuwe want de pony is verkocht.

Zelf zou ik het zo weer doen als ik er een goed gevoel bij heb,want ik had er zelf ook lol in

Dank je lars

Dat is precies wat ik bedoel, het meisje op zich had ik ook geen probleem mee, een super ruitertje, en als zij zonder stress er was, heel lief voor de paadjes, een erg goede hulp, vind er zo maar 1. Maar de stress in haar, wat zij dan aan elende mee bracht, en mijn fout was ook te veel vrijheid geven. erg jammer maar je kunt zo wel veel van elkaar leren, zowel zij ( hoop ik ) als ik.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:38

hoi

ja snap je helemaal je moet blijven controleren en duidelijk blijven in wat wel en niet en zeker geen vinger geven want dan gaat het fout.

Klinkt heel streng en zo als het er staat klink het ook niet erg aardig of leuk, maar zo blijft het wel leuk voor jou en de bijrijder tenminsten dat is mijn ervaring