wat mag/wil je allemaal? wat mag verzormeisje wel/niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniekk

wat mag/wil je allemaal? wat mag verzormeisje wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 09:06

ik heb zelf 2 pony's en heb ook een verzorgmeisje (omdat ik verzorgmeisjes de kans wil geven omdat ik zelf vroeger ook altijd pony's heb verzorgd van anderen want van mijn ouders kreeg ik geen paard en mocht ik ook niet op les.)
dus vandaar dat ik wel een verzorgmeisje wil om haar ook de kans te geven.

nou vroeg ik me af,
voor de verzorgers:wat mag jij bij je verzog pony? en wat zou je graag nog meer willen?
voor de pony eigenaren: wat mag het verzorgmeisje bij jou pony doen? en wat wil je dat ze liever niet doet?

ik probeer mn verzorgmeisje zoveel mogelijk overal bij te betrekken, ze mag niet alles doen maar als ik iets doe gaat ze vaak wel mee kijken ofzo en dan leg ik altijd uit met welke reden ik dingen doe.
ook mag ze wel eens meehelpen met mn haflinger. met de a pony die ik heb mag ze eigenlijk alles.

ook mag ze van mij alles vragen, heb liever dat ze 20x te vaak vraagt dan dat ze geen vragen durft te stellen omdat ze misschien denkt dat t een domme vraag is ofzo. (géén 1 vraag is trouwens dom!)
ook vind ik het heel goed als ze dingen aangeeft die niet lukken, dan geef ik dr wat uitleg en dan gaan we het gewoon samen oefenen tot dat t wel lukt.

wat doen jullie allemaal met je verzorgmeisjes? en wat laat je ze liever wel doen en wat liever niet(met welke reden?)
en verzorgers.. wat zouden jullie graag willen doen? hoe vinden jullie dat de eigenaar met jullie omgaat?

ben erg benieuwd hoe iedereen hier over denkt Lachen

Somebitch

Re: wat mag/wil je allemaal? wat mag verzormeisje wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:14

Het enigste wat ze bij mij niet mogen is op buitenrit of ineens alle manen van mijn pony afknippen en dat soort dingen. Clown

Verder kan ze gewoon in de bak rijden afentoe een sprongetje mag allemaal. Grondwerk longeren etc.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:30

Ik mag voeren (natuurlijk niet als ik daar zin in heb, maar als het me gevraagd wordt en op m'n vaste dagen), borstelen ( Clown ), grondwerken en een beetje VD, wandelen (als er een ander paard meegaat, want pony kan niet alleen weg door bepaalde omstandigheden). Als we haar in gaan rijden ga ik ook mee rijden (niet alleen, want eigenares heeft zadel en hoofstel enzo, maar met z'n allen is toch gezelliger). Ook mag ik op m'n andere verzorgpony wel eens rijden. En soms ga ik met een weigenootje dat twee paarden heeft mee op buitenrit. We hebben geen bak, trouwens.
Ik zou wel alleen willen rijden, maar aan de andere kant ben ik te bang dat er iets zou gebeuren en het mijn schuld zou zijn, dus eigenlijk wil ik het toch niet Nagelbijten / Gniffelen

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:46

Mijn 'verzorgmeisje' is nooit alleen op stal zonder mij.
Ze is 9 jaar en heeft op mijn pony leren rijden en leert nu
dus ook alles rondom.
Omdat ik erbij ben doe ik het meestal een keer voor
en dan mag zij het proberen.

1 dag in het weekend neem ik haar mee op sleeptouw
dan zijn we 6 uurtjes op stal bezig.

Natuurlijk beginnen we eerst met de pony uitgebreid te
poetsen, dan krijgt ze een uurtje les en als het weer
het toelaat stappen we buiten een stukje uit.

Daarnaast mesten we dan samen de stal uit, vetten het tuig
in, maken peesbeschermers schoon en dat soort onderhoud.

En uiteraard moet de pony ook af en toe gewassen worden,
hoefjes moeten ingevet worden en dat soort dingen.

zinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:43

Ehm, ik mag eigenlijk zowat alles bij mijn verzorgpony Nagelbijten / Gniffelen
rijden, springen, alleen buitenritten maken, longeren etc.
dingen die ik moet doen zijn bijv stal schoonmaken en een beetje aanvegen, maar voorde rest ook niet Lachen
bij mij moet ik trouwens wel betalen, 25 euro in de maand, vind iemand dit veel of? Knipoog
x

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 12:55

naja betalen... je hoort t vaker. ik vind dat je die persoon al helpt met trainen en alles en dan zou ik eerder zeggen dat de eigenaar jou moet betalen! maargoed ik vind t niet kunnen dat je moet betalen om iemands paard te trainen en verzorgen! de eigenaar mag blij zijn dat je dat wilt doen voor hem/haar, want de eigenaar heeft er profijt van Knipoog
stal uitmesten en aanvegen vind ik niet meer dan normaal
mijn verzorgster hoeft niet te betalen, ze is vrij en mag zelf weten waneer ze wel of niet komt ik heb meer zoiets van als ze echt gemotiveerd is komt ze toch wel vaker, ik ga niks dwingen van dan en dan moet je komen.. want dat schiet toch niet op vind ik!
ze hoeft ook niet uit te mesten ofzo. uitmesten wil ik zelf doen omdat ik t altijd fijn vind om naar paardenpoep te kijken Nagelbijten / Gniffelen (klinkt raar he Tong uitsteken) zo kan ik zien hoe paard zich voelt, of hij wormen heeft enz..

_D_exter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:25

ik mag bij mn ene verzorgpony's bijna alles ik mag op les, en dan mag ik hun trailer lenen, en ik mag alleen op buitenrit, maar ik mag als ik alleen ben maar een bepaald rondje, zodat ze me nog wel kunnen zien voor als er wat gebeurt, ik mest stallen uit was de pony's en onderhoud het tuig en hiervoor hoef ik niet te betalen.

sinds kort rijd ik ook bij een springstal, waar ik bijna alles mag. ik ga de paarden op concours uitbrengen, ik mag op les, maar ik mag niet alleen rijden, er moet altijd iemand zijn, of de eigenaren of mn ouders, want het zijn dure en grote paarden,
en stel dat ik er afval en er is niemand, ja dan lig je daar in de bak. ik hoef geen stallen uit te mesten ofzo, eigenlijk alleen maar rijden, maar ik help wel altijd, omdat ik daar wel mag rijden, en onderhoud het tuig dus ook.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:31

moniekk: Dat ben ik niet met je eens dat een eigenaar een
verzorger zou moeten laten betalen.

Ik heb zelf niemand nodig kan elke dag zelf naar mijn
pony maar dat meisje mocht niet op een manege gaan rijden
van haar ouders en nu neem ik haar dus 1 dagje mee en laat
haar lekker genieten van het rijden en verzorgen.

Dit meisje krijgt dan een uur privé-les op mijn
fijne allround pony en dan zou ik haar moeten betalen?

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:15

Ik mag eigenlijk alles bij mijn verzorgpony; rijden (in de bak, buitenritten etc.), lessen op de manege & clublessen (en dan brengt de eigenaar mij & de pony ook nog, omdat mijn ouders niet willen rijden met een trailer), wedstrijden rijden (eigenaar gaat altijd mee). Ik hoef er niks voor te betalen, les + wedstrijd geld moet ik (mijn ouders dan:P) natuurlijk wel betalen. Ze vinden het wel fijn als ik de stal uitmest, maar als ik een keer geen tijd heb is het geen probleem, dan doen de eigenaren het zelf. Verder krijg ik ook nog 1x in de week privéles van de eigenaar. Hier hoef ik ook niks voor te betalen. Als ik er zo over nadenk, ben ik best verwend. Bloos
Oh ja, ik ben de enige die op die pony rijd, voor het geval iemand dat zich af vroeg. Tong uitsteken

Ik vind trouwens dat niemand iets hoeft te betalen voor het verzorgen/rijden van een paard, de eigenaar vindt het natuurlijk fijn dat iemand dat doet, anders zou hij/zij ook geen verzorger zoeken. En de verzorger doet het ook voor de lol, lijkt mij? Knipoog

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 11:06

Chocotof schreef:
moniekk: Dat ben ik niet met je eens dat een eigenaar een
verzorger zou moeten laten betalen.

Ik heb zelf niemand nodig kan elke dag zelf naar mijn
pony maar dat meisje mocht niet op een manege gaan rijden
van haar ouders en nu neem ik haar dus 1 dagje mee en laat
haar lekker genieten van het rijden en verzorgen.

Dit meisje krijgt dan een uur privé-les op mijn
fijne allround pony en dan zou ik haar moeten betalen?

in jouw geval is dat idd anders, maar je hebt ook eigenaren die niet genoeg tijd hebben en daarom en verzorger aanschaffen en die vervolgens ook nog eens laten betalen, en in dat geval vind ik eerder dat het andersom zou moeten zijn.
in jou geval is het een hele andere situatie idd, jij helpt het meisje echt en draagt haar kennis over, geeft haar les

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:15

Wat ik allemaal mag Nagelbijten / Gniffelen In principe alles. Poetsen, longeren (en etc.), rijden, buitenrijden, wassen, uitmesten( Clown ), lessen enzovoort. Springen mag dan weer niet, maar dat vind ik niet echt een probleem. En wat ik graag nog zou willen? Ja jeetje, geen idee Tong uitsteken Voor m'n gevoel mág ik alles al, kan ik het paard zowat -samen met de andere verzorgster- als eigen beschouwen en ik hoef er niets voor te betalen Lachen

zinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:41

Ja nog een keer over dat betalen, de eigenaar zegt; ja het hooi is 30 euro en het paard moet bekapt worden, er moet nog zaagsel komen en voer en alles. Maar dan denk ik; als ik samarona niet verzorg, dan moet je dat soort dingen toch ook allemaal betalen? ;p
heb ik gelijk of heb ik gelijk? Clown

máaar, dan is het ook weer een heel groot verschil wat voor paard je hebt,
ik had voordat ik naar samarona ging niet zo veel ervaring,
ik heb veel van haar geleerd omdat ze M2 dressuur heeft gedaan,
en een topspringer is!
dus als je bijv een paard verzorgt dat minder getalenteerd en dat je
dan niet hoeft te betalen, heeft er ook wel mee te maken Lachen

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:05

Ik mag ook eigenlijk alles. Van poetsen tot haar meenemen op vakantie. Ze staat op een fokstal waar elk meisje 1 merrie onder haar hoede heeft om het zo maar te zeggen. Ik neem lessen, koop mijn eigen spul, e.d. Hele fijne gang van zaken.

Daarnaast heb ik mijn eigen jaarling merrie. Ik heb geen verzorgster o.i.d., maar als ik die wel zou hebben zou ik deze zeker niet zo vrij laten zoals ik vrij gelaten word. Bloos Haha!

liss21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 19:53

ik heb nu bijna 4 jaar een verzorgpaard bij de dezelfde eigennaar.
ik heb het echt super getroffen met de eigenares, ik heb veel vrijheid en kan altijd bij der komen voor vragen, ze heb liever dat ik veel vraag dan dat ik dingen op eigen houtje ga uitzoeken.
ik heb het ontzettend naar me zin ze betrekt me er best veel bij en dat vind ik erg fijn Haha!

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:34

Ik heb zelf een tijd een verzorgpony gehad, en daarbij mocht ik poetsen, rijden, afspuiten en kleine stukjes wandelen.. Sinds kort heb ik een eigen E pony en heb ik minder tijd voor mijn kleinere pony, die ik al langer heb, dus daar heb ik nu ook een verzorgmeisje voor. Bij mij mag ze poetsen, rijden, longeren, wandelen en de pony loslaten Lachen Maar ik zou gewoon dingen toestaan waar jij je ook fijn bij voelt Knipoog

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:25

Ik ben ' verzorgster' en mag eigenlijk alles wel. Alleen een buitenrit maken doe ik niet als ik er alleen ben. Dan rijdt ik alleen naast het weitje, omdat het paard waarmee hij samen in de wei staat anders echt panisch wordt als ik verder ga. Soms neem ik mijn vriend mee en dan lopen we samen een stuk met de paarden en soms rijd ik dan. Misschien is er wel een verschil met de TS qua leeftijden, zelf ben ik zes jaar ouder dan de eigenaresse.

Als ik er samen met de eigenaresse ben gaan we lekker samen rijden. Misschien zijn we ook meer 'paardenvriendinnen' geworden dan eigenaar en verzorgster.

Vraagjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:35

Naa, ik heb het eigenlijk niet afgesproken met de eigenaaresse. Clown
Maar ik ben nu 2 x geweest en ik heb de eerste keer een uur gepoetst, met groots resultaat. Nu nog te zien Bloos
En vandaag heb ik een half uur gepoetst, daarna hebben we (de eigenaresse en ik) samen opgezadeld, en peeskappen omdoen heeft ze uitgelgd.
In de loop van de tijd ga ik natuurlijk wel wat meer dingen doen..

Simone96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:01

ik verzorg een pony en die mag ik poetsen en rijden. Ook mag ik er een klein stukje mee buiten het hek om te lopen en even te laten grazen. Ik hoef niet te betalen. Ik mest uit zet haar voer klaar.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:49

Ik mag alles met mijn Vz- Ponys.
Als ik maar voor aparte dingen zoals (Wedstrijden, buitenrit op ver terrein) eerst even meld!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:19

Ik mag ook vrijwel alles met m'n verzorgpony's, zolang ik maar voor de formaliteit eerst even toestemming vraag voor 'grotere dingen', zoals lange strandritten enzo. Wedstrijden e.d. weet ik niet, maar daar heb ik ook echt geen behoefte voor, dus dat is nog nooit een onderwerp van discussie geweest.
Dus mag altijd rijden (in de bak en buitenrit), lekker trutten door wassen en borstelen, VD, longeren.. eigenlijk alles wel, zolang het maar binnen de grenzen blijft Ja En ik hoef niets te betalen, dus dat is helemaal mooi. In ruil daarvoor (eigenlijk zie ik het ook als plicht, iets wat erbij hoort) moet ik wel de stallen van de pony's uitmesten, en als ik 's ochtends of 's avonds kom ook meteen de paarden binnen/buiten zetten en voeren.

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:25

Ik mag bijna alles met m'n verzorgpaard. Springen, naar buiten, grondwerk, dressuur, voeren etc.
Het ligt er denk ik aan hoeveel ervaring de verzorger heeft en hoe oud ze is.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:55

mijn verzorgster moch ook alles behalve springen zonder begeleiding. Helaas ging het daarna mis....

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:56

Als verzorger mag ik alles. Verzorg me knolletje nu ondertussen al weer 7 jaar. En in die tijd is het echt mijn paard geworden. Kan me neit iets bedenken wat ik niet mag.
Gewoon goed met eigenaar overweg kunnen, helpen als het nodig is, er zijn als het nodig is en afspraken na komen. Standaart dingen die toch voor mij heel belangrijk zijn!

Nkitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:34

Als verzorgster mag ik heel veel; ik mag rijden wanneer ik wil, hoef niet uit te mesten enz. Omdat ik uit mijzelf al superblij ben dat dit alles mij gegund wordt, doe ik meestal het onderhoud van het tuig en mest ik vaak de bak en de wei uit. (vrijwel altijd als ik er ben). Ook kom ik regelmatig poetsen en als de eigenaar mij vraagt om de paarden te verzorgen als hij een weekendje weg is doe ik dit met plezier. Het enige dat ik niet doe/mag/wil/durf is alleen met de pony op buitenrit, dit is omdat ik zelf niet goed durf en het paard vrij bang is buiten en door mij angst natuurlijk meer opgefokt raakt. Ik hoef verder niets te betalen en er wordt ook niet specifiek iets van mij verwacht als tegenprestatie, wat ik doe doe ik uit mezelf.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:06

IK mag eigenlijk alles.
Rijd dit paard nou 3,5 jaar. En doe er van alles mee.
lessen, wedstrijden, clubkampen, buitenritten ect.
We betalen omste beurten de hoefsmid (ijzers) en voor de rest betaal ik niks. Ja de spullen die ik nodig heb en de wedstrijden enz.
Ik overleg eigenlijk alleen als ik een nacht weg ga met het paard en als er kosten bijkomen(dierenarts) voor de rest is het eigenlijk gewoon een eigen paard.