Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Miss_Maya schreef:Dat het beeste zo reageert is best te begrijpen! hoe zou jij zijn als je ineens de hele dag op stal moet staan ?
Maar wat bedoel jij met 'omdat hij ze niet kan houden' ?
Vlas wilt ook nog wel eens helpen in de stal
feliciaa schreef:Kan die man de paarden niet even in de bak gooien om de stallen uit te mesten, op de dagen dat jij niet kan.
Verder zou ik met hem te proberen te bespreken dat ze misschien iets vaker buiten komen, desnoods maar 2 uurtjes per dag even in de bak, want hele dagen op stal is echt niet goed!
Verder zou ik voor Meike proffessionele begeleiding zoeken, ik denk dat als je daar zelf mee aan de gang gaat het alleen maar erger word..

Breghje schreef:Kunnen ze niet 24/7 naar buiten, net als in de zomer? Of dat hij een soort paddock/schuilstal maakt waardoor de paarden zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten gaan staan? Dit is dierenmishandeling eerlijk gezegd, en heel erg slecht voor de hoeven, zo krijg je allerlei klachten. Een paard hoort buiten te komen, punt. En zolang de dieren opgesloten worden zullen ze dit soort gedrag blijven vertonen puur omdat ze in geestelijke nood gaan komen en dus ook gestoord gedrag vertonen. Misschien kom ik hard over, maar ik wordt hier echt niet goed van van dit soort mensen. Ik weet dat jij je best probeert te doen, maar als hij niet reageerd zal er toch ingegrepen moeten worden....

Zo kunnen ze niet de weg op lopen en als die man geen van de paarden aan de hand durft mee te nemen kan hij ze gewoon los naar de bak laten lopen. (Eventueel er achter aanlopend met een longeerzweep als ze niet door lopen.)
maar als ik er iedere dag uitkom is het normaal en heb je niet zoveel energie teveel
Rianneke schreef:volgens mij kan hij zen paarden beter wegdoen (niet l*ullig bedoelt tegen over jou, want jij wil duidelijk beter voor de beesten!)