hebben jullie een verzorger waarom wel/niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pascale

hebben jullie een verzorger waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 21:52

hoi hoi naar aanleiding van een ander topic had ik eigenlijk een vraag.
hebben jullie een bijrijder wel of niet?en waarom?
ik persoonlijk ben erg perfectionistisch en wil alles zelf doen.
ik kan moeilijk iets overdragen aan een ander.
in mijn ogen kan ook alleen ik(en mijn moeder haha)het goed doen bij mijn paard.
hoe staan jullie hier tegenover??
sorry als er nog een topic over is kon hem zo niet vinden namelijk
brand los haha

danique38

Re: hebben jullie een verzorger waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 08:49

neej colie verzorg ik zelf:D

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:05

ik heb dan pas sinds kort een eigen pony, maar ik zou er niet aan moeten denken haar te laten rijden door een ander Bloos
ze kan overigens ook best 1 à 2 dagen stilstaan Lachen dus dat is mijn geluk

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:05

Ik heb een oproep staan hier op bokt, maar nog niemand gevonden. Echter ik zoek geen bijrijder (mijn pony wordt op het moment niet bereden) en ook geen zelfstandige verzorger, maar iemand die met mij meegaat om te helpen met verzorgen, wandelen etc. Beetje ander verhaal dus weer dan bij de meesten. Knipoog

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:40

ik heb een bijrijdster, zodat hij meer beweging krijgt en om de kosten wat te drukken.
hij loopt nu 6 keer per week, als ik geen bijrijdster zou hebben zou hij maar 4 keer per week lopen.
ik vond het vroeger ook een probleem om iemand anders op hem te laten rijden, maar toen ik mijn knie brak had ik geen keus en zo ben ik er in gegroeid.
verder als je een bijrijdster of een verzorgster zoekt moet je alleen genoegen met iemand nemen die helemaal bij jou en bij je paard past.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:00

Mijn paard daar mag niemand anders aankomen maar ik ben al een hele tijd op zoek naar iemand voor mijn pony.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 21:50

Urielle schreef:
Mijn paard daar mag niemand anders aankomen maar ik ben al een hele tijd op zoek naar iemand voor mijn pony.

haha oke maar waarom wel voor de pony en niet voor paard heb je daar een reden voor?
even uit nieuwschierigheid haha! Bloos Haha! Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:43

Ja hoor Haha! Het paard is voor mijzelf, voor de sport, en de pony is later voor mijn dochter, maar ze is net 1 jaar (mijn dochter dus). Nou kan ik er wel wat meer wandelen enzo, maar ik vind het leuker als er iemand een paar jaar mee rijdt en plezier van heeft Lachen

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 08:07

Urielle schreef:
Ja hoor Haha! Het paard is voor mijzelf, voor de sport, en de pony is later voor mijn dochter, maar ze is net 1 jaar (mijn dochter dus). Nou kan ik er wel wat meer wandelen enzo, maar ik vind het leuker als er iemand een paar jaar mee rijdt en plezier van heeft Lachen

oke haha kijk dan zou ik het misschien ook wel doen! Haha!
maar wat leuk zeg straks over een paar jaartjes leuk met je dochtertje samen uit paardrijden! Knipoog

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:12

Ik heb ook geen verzorgster en wil er ook geen.
(heb al genoeg meegemaakt met bijrijdsters..)

Ben gewoon getraumatiseerd!! Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:15

pascale schreef:
Urielle schreef:

oke haha kijk dan zou ik het misschien ook wel doen! Haha!
maar wat leuk zeg straks over een paar jaartjes leuk met je dochtertje samen uit paardrijden! Knipoog

Ja, ik had het zo leuk gevonden om nu een ander jong meisje te begeleiden en de kans te geven goed te leren rijden en veel leuke dingen te doen, maar er is niemand die wil helaas.
Dus waarschijnlijk draait het erop uit dat ze dan tot die tijd voor de kar gaat ofzo.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:32

0maris0 schreef:

Ik onderschrijf dat. Bezint eer je begint en maak duidelijke afspraken wat wel en wat niet en maak gelijk duidelijk dat het wel jouw paard is en jij uiteindelijk beslist wat er wel of niet gebeurd!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:37

piecon schreef:
0maris0 schreef:

Ik onderschrijf dat. Bezint eer je begint en maak duidelijke afspraken wat wel en wat niet en maak gelijk duidelijk dat het wel jouw paard is en jij uiteindelijk beslist wat er wel of niet gebeurd!

Jah weet ik, maar heb er ook geen een nodig, dus doe mn paardje dan liever zelf Haha! Knipoog

emz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:48

k heb ooit eens vriendin gehad die mij wijs maakte dat ze goede beweging wist voor mijn opa's pony ik geloofde het maar dat had ik beter niet kunnen doen ... Wonder is namelijk kreupel en dat zal ook niet meer weggaan maar ze jaagt haar op en nu heeft ze er nog meeer last van... maar ik weet niet goed wat ik zou doen.. is het echt noodzakelijk off?? op die manier

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 10:54

Ja ik heb een verzorgster, eindelijk 1 waar ik superblij mee ben!!
Ik vind het fijn dat ze 2 dgn per week gaat, zodat ik (vooral) in het weekend dan niet 2 x per dag ga en dat is dan echt een dag dat ik iets leuks ga doen met m'n vriend.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:42

jep, ik heb een meisje van 10 die op 2 van mijn Haflingers rijdt (2x in de week). Ik heb er in totaal 4 en het stimuleert mijzelf ook om meer te doen. Ik rij op alle 4, maar vooral in de winter valt dat tegen om helemaal alleen te doen. Ik werk fulltime en als ik dan thuis kom is het in de winter donker en koud en heb ik niet elke dag de energie om ze alle 4 de aandacht te geven die ze verdienen. Een verzorgster is dan heel handig! (en niet te vergeten gezellig Haha!)

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:26

Ik heb meerdere paarden en pony's en niet genoeg tijd om ze allemaal perfect te kunnen trainen.
Ik heb ze aan huis staan en vindt het wel gezellig om het samen met iemand te doen.
Ik vindt het leuk om kinderen de kans te geven met paarden en pony's in aanraking te komen als ouders dat zelf niet kunnen/ willen betalen, zelf heeft iemand mij vroeger ook die kans gegeven.
Een aantal pony's zijn voor mij zelf te klein om op te kunnen rijden.
Dat zijn de redenen voor mij om een verzorger te nemen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 08:40

Ik ben te groot voor mijn B-pony. Ik heb haar als veulen gekocht en toen ze oud genoeg was om in te rijden, kwam er toevallig een meisje aan de deur die Bonny graag wilde verzorgen. Ze kon zo goed rijden, dat ik haar Bonny heb laten inrijden. Ze is ca. 7 jaar lang bij me blijven rijden, eerst op Bonny en toen ze te groot voor Bonny werd is ze verder gegaan op het paard van mijn schoonzus. Nu ze een gezinnetje heeft, heeft ze helaas geen tijd meer, want het was altijd erg gezellig. Voor mijn paard hoef ik geen verzorgster, die doe ik zelf. Die kan ik ook een half jaar op wei zetten zonder erop te rijden, en dan nog zo opzadelen en wegrijden. Daar heeft ze geen enkel probleem mee.

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:22

ik heb niet echt een verzorgster, wel een meisje waaraan ik kan vragen of zij ons paardje wil doen als ik en mijn dochter echt niet kunnen. Ze doet dit graag en ze is gek op ons meissie.
Wil haar, ondanks dat ze een leuke meid is, niet als vaste bijrijder. Ik wil zelf kunnen beslissen wanneer ik rijd en met een bijrijder maak je toch meestal vaste afspraken. Zo gaat het ook prima. Ze mag ook zelf beslissen wat ze dan doet als ik haar vraag of ze tijd heeft, los zetten, rijden , longeren. Wat haar uitkomt en....ze kan natuurlijk ook nee zeggen.

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:53

Ik heb ook een verzorgster/amazone voor mijn paard, het bevalt me prima, ook voor mijn vorige paard heb ik iemand gehad.
Het is wel zaak om duideljke afspraken te maken wat wel en niet mag, verder heb ik een agenda in de stal liggen waar bijzonderheden in gezet kunnen worden en alles wat er met hem gedaan is. Werkt perfect

Fucsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:17

Een verzorgmeisje aan mijn paard?
No way, geen enkele weg!
Volgend verhaal gaf mij de doorslag;
Paard van een vriendin werd verzorgt door een meisje.
Best leuk en aardig, todat ze wilde "zwemmen" in het kanaal hier verderop.
Dus zo gezegd zo gedaan alle mogelijke moeite gedaan het paard te water te krijgen.
Paard in kwestie moest nog van een kreupelheid herstellen dus zwemmen was geheel onverantwoord.
Inmiddels stond ze met het paard tot aan de nek van het dier in het water. En het dier maar proesten.
Toevallig kwam de eigenaresse van het paard net even chekken of er nog genoeg hooi was, en hoorde ze zielig gehinnik nabij het kanaal.
Ze is meteen gaan kijken en trof daar haar paard en verzorgster aan. Ze is -heel dom misschien- meteen gaan schreeuwen, de verzorgster schrok zo dat ze in het water van het paard afviel. Het paard sprong op de kant en is naar de wei gegalopeerd. Het meisje is met een reddingsboei uit het water gered. (ze kon niet zo goed zwemmen omdat ze lederen laarzen droeg en een cap)
De vriendin van me heeft haar verzorgster meteen na die avond ontslagen. Ook zij wil nooit meer een "miepje" aan haar paard.
Gelukkig heb ik een goede vriend die veel met paarden van doen heeft. Hij kan af en toe inspringen indien nodig.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 11:02

Ik neem wel een soort van verzorgstertje voor m'n shet. Deze komt bij m'n verzorgpaarden aan huis te staan en het 8-jarige dochtertje van de eigenaren kan zo Guus doen. Ze zeurt al tijden over een eigen knuffelshet en zo heeft Guus ook wat extra aandacht. Vork

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:40

ik heb sinds 2 weken een eigen paardje (Fjord) maar ik zou er niet gerust op zijn als iemand anders met haar weg zou rijden wij hebben geen paardenbak dus moeten meteen bij de weg (naja het fietspad ernaast) Lindia is wel 100% verkeersmak maar zoiets zie ik gewoon niet zitten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:58

Ik heb voor mijn shet geen verzorgster.
Doe het liefst alles zelf.
Lijkt me voor m'n pony wel goed om een keer een klein kind er mee te laten wandelen, kijken hoe hij dat oppakt. Maar dat zou ik dan alleen willen als ik er bij ben. Bloos

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:22

Ik ben zelf verzorgster, maar heb ook een eigen paard. Vork
Mijn paardje is nog veulen, dus daar heb ik geen verzorgster voor. We zullen zien hoe dat in de toekomst gaat lopen.. Ik zou geen problemen hebben met een verzorgster later, als ik het echt nodig heb, maar ik zou zeker niet de eerste de beste aannemen..