Vandaag ben ik met mijn buurman meegeweest op de trekker om de koeien uit een weiland op te halen, ik heb bij hem een verzorgpaard maar help ook wel mee op de boerderij..
Het weiland is eigendom van een vrouw, ze woont helemaal afgelegen in een boerderijtje..
.echt waar zo'n rotsooi heb je nog nooit gezien... je kan nergens normaal staan... overal ligt wel wat.. zelf wast ze zich nooit.. haar haar zit in 1 dreadlock aan haar hoofd gekleefd.. echt vies dus
Ze houd schapen, die staan in de winter op een beetje stro(10 pakken stro gebruikt ze per winter) en ze eten hooi nouja hooi, mijn buurman maait voor haar de stekels plat.. en die laat ze in pakjes zetten... de schapen leven dus op stekels..
Toen we daar waren hoorde ik een hinnik... ze hebben dus ook nog een paard.. arme ziel
Het betreft een fjord.. hoe en wat weet ik niet.. leeftijd geslacht..
Maar hij staat binnen.. op kaal beton.. elke rib, elke wervel is te tellen... geen hooi in de buurt,
Ooit was hij op normale dikte, hij stond lekker in de wei..hij werd gebruikt op het land, hooi halen enzo... maar hij begon te schuren.. en maakte alles kapot(hekken).. vandaar dat hij nu binnen stond.. en ook hij moet dus op stekels leven...
We reden weer weg en ze had nog een vraag.. of ik eens wat met het paardje wou doen... omdat hij veel te dun was.. en alles stuk maakte...enzo
Wat vinden jullie ervan? Ik zit zo te twijfelen... als ik íets wil dan is het wel zon zielig beestje helpen... Mijn idee is dus een wormkuur geven.. in de hoop dat hij hiermee dikker wordt en minder schuurt waardoor hij de hekken niet stuk maakt waardoor hij in de wei lekker gras kan eten!
Hier heb ik dus wel medewerking nodig van die vrouw.. maar ze schijnt nogal koppig te zijn..
Eigenlijk hoop ik die mensen gewoon te kunnen leren dat ze zo niet verder komen...
z

-

Volgens mij krijgt die niks te eten