na 8 jaar bij mij verzorgpaarden weggestuurd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blackpegasus

na 8 jaar bij mij verzorgpaarden weggestuurd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 13:10

hoihoi

ik ben gister zomaar ineens weggestuurd bij mijn verzorgpaarden door een kl*testreek en wil graag mijn verhaal kwijt.

ik verzorg dus al sinds 1998 een fries, carolien. 2 jaar later kreeg ze een zoon, arne. de paarden zijn van een boer die met zijn broer en diens vriendin in een boerderij wonen bij de paarden. mijn moeder en ik hebben arne alles aangeleerd, behalve het inrijden. dat heeft een meisje gedaan die Z2 reed. wij mochten alles met de paarden doen en we hadden nooit problemen. toen we in mei arne ook mochten gaan rijden ging ook alles goed, totdat... die broers vriendin ineens met 2 meisjes van 16 aan kwam om voor arne te zorgen. 1 van die meisjes is de dochter van haar collega. dus ze werden gelijk het lievelingetje en konden in hun ogen niks verkeerd doen. die meisjes hebben niet eens ervaring. de 1 heeft ooit 10 lessen gehad en de ander rijd 1,5 jaar. en dat zetten ze op een pas ingereden paard. Gestoord
in het begin kwamen ze alleen zondags. toen werd arne wat lastig en durfden ze niet meer. ze kwamen gewoon de hele zomer niet opdagen. dus zei de eigenaar dat ik gewoon mocht rijden op zondag, want hij kon toch niet op die 2 vertrouwen. na de vakantie kwamen ze ineens weer en ze kwamen ook doordeweeks, terwijl het dan onze dag was. dus gingen wij gewoon op zondags ook. toen kwamen ze ook en werden kwaad omdat ze niet konden rijden. wij schonken er geen aandacht aan en gingen naar huis. ze gingen natuurlijk gelijk zielig doen bij die vriendin. dus een week later gingen wij op zaterdags rijden. dan komen ze toch nooit. en je raad het al... ineens stonden ze er weer. dus ze gingen helemaal uit hun dak dat wij er waren en ze dus weer niet konden rijden. ze zeiden dat zij altijd rekening met ons hielden en wij nooit met hun, nou ja zeg. toen zijn er woorden gevallen want dat pikten we niet. 2 van die snotneuzen die een grote bek tegen ons opzetten. ze zeiden allemaal rare dingen over ons wat niet waar was dus we waren goed kwaad. ze zeiden bijv. dat wij nooit kwamen, terwijl we zeker 3x p.w. reden. we gingen naar huis en blijkbaar hebben ze bij die broer en zijn vriendin de raarste dingen over ons verteld. we zijn woensdags gewoon wezen rijden en hebben de eigenaar nog gezien. die deed gewoon normaal tegen ons. wij gingen daarna 2 weken op vakantie en gingen afgelopen dinsdag weer rijden. er was niemand dus geen gezeik. gister kwamen we weer en toen stond die broer ons op te wachten met mijn moeders zadel in zijn handen. die werd in haar handen geduwd en zei: zo en nu oprotten van mijn erf en ik wil jullie nooit meer zien Verward . geen uitleg, niks. ik zei dat ik dan wel de rest van mijn spullen wilde pakken en dat mocht al amper. we hadden 5 min. dus we hebben dan ook echt ALLES wat van ons is meegenomen, met het gevolg dat ze niet eens meer kunnen rijden samen. er hangt maar 1 singel en 1 hoofdstel en 1 zadel, maar geen teugels, want die waren van ons. kastje is nu bijna leeg, dus ze mogen eerst nieuwe spullen kopen. Extreme duivel . maar de echte reden weten we dus niet. ik ga proberen die eigenaar te bellen, want met die kl*te broer valt niet te praten. ik heb toch wel recht op een goeie verklaring voor dit lijkt mij? ik ben alleen bang dat als ik bel ik die broer krijg en die hangt gelijk op. het liefst wil ik de eigenaar face to face spreken. dat is beter dan door de foon. maar hij is daar bijna nooit alleen en ik ben er ook niet meer welkom. ik weet me geen raad dus. hoe dan ook, ik ben nu dus mijn 2 maatjes kwijt en mis ze enorm. ik ben verdrietig en pissig tegelijk. ze waren een deel van mijn leven geworden Huilen

sorry voor het hele lange verhaal, maar ik moest het van mij afschrijven.
bedankt voor het lezen.

cointreau

Re: na 8 jaar bij mij verzorgpaarden weggestuurd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:15

misschien kun je zelf al ophangen als je die broer aan de telefoon hoort. Zo komt hij der niet achter dat jij contact zoekt met de eigenaar.
Je idee is zeker goed. Je hebt recht op een goede verklaring. En je zou dit ook uit de mond van de eigenaar moeten horen. Het is tenslotte zijn paard. Veel succes

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:20

Wat een naar verhaal. Kan me niet voorstellen dat mensen zo raar met anderen omgaan. Ik kan me voorstellen dat je wilt weten wat er aan de hand is. Wat vindt je moeder hiervan?
Ik hoop dat je een goed gesprek krijgt met de eigenaar.
En ik vind het heel rot dat je de paardjes zo ineens moet missen.
Wat een rot meiden die twee.Sterkte

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:21

Ah wat zonde! Ik hoop dat het nog goed komt. Heb je geen nummer van die eigenaar zelf? Kan je daar niet achter komen? Praten met iemand die een goede vriend is van de eigenaar? familie van hem vragen? Heel veel sterkte ! Hoop echt dat het nog goed komt!

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 13:21

mijn moeder is net zo kwaad als ik.

tja, niemand heeft zijn gsm nummer en familie of vrienden ken ik niet van ze.
Laatst bijgewerkt door blackpegasus op 28-09-06 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:22

Lekker verhaal zeg. Ik vind ook dat je wel een verklaring hoort te krijgen. Ik zou ook proberen contact te krijgen met de eigenaar.
Veel succes.

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:27

sucses, egt rot zeg!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:36

mmm best een rot streek... wat zullen die meiden wel niet verteld hebben... volgens mij weten ze zelf niet wat ze er mee aanrichten.. Pubers

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:38

Jeetje PB, wat een verhaal. Na acht jaar zo weggestuurd worden, dat is wel erg zuur. Ik zou zeker even proberen om te achterhalen wat er nu aan de hand is, ook om het voor jezelf af te kunnen sluiten. Sterkte ermee allebei, na acht jaar zal jullie dit niet bepaald in de kouwe kleren gaan zitten...

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 13:41

ze waren een groot deel in mijn leven geworden. ik heb arne zien opgroeien van 1 dag oud veulentje naar het 6 jarige paard wat hij nu is.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:43

blackpegasus schreef:
die werd in haar handen geduwd en zei: zo en nu oprotten van mijn erf en ik wil jullie nooit meer zien . geen uitleg, niks

blackpegasus schreef:
ik heb toch wel recht op een goeie verklaring voor dit lijkt mij?

Eh, nee... Je hebt nergens RECHT op. Het zijn hun paarden, het is hun erf. En als hun willen dat jij er niet meer komt dan zijn zij jou niks verschuldigd. Je kan hoogstens hopen dat ze hun goede wil tonen en met je willen praten.

Je kan het ook zo bekijken: wees blij dat jij en je moeder 8 jaar gratis hebben mogen rijden. Je weet dat die paarden niet van jou zijn en dat je er niks over te zeggen hebt. Vervelend, maar waar. Dus je bent afhankelijk van de grillen van de eigenaar. En als die er iemand anders op wil laten rijden dan heb je gewoon pech.

Je kan 3 dingen doen:
1. hopen dat de eigenaar nog met je wil praten en dat je weer van hem mag gaan rijden;
2. een ander paard zoeken waar je gratis op mag rijden;
3. op een manege gaan rijden (kost veel geld, zeker als je 3 keer per week wil rijden);
4. Samen met je moeder een eigen paard kopen (of sparen daarvoor) (kost veel geld maar dan ben je van al dat gezeur af).

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:45

Wat zullen jij en je moeder zich gen**id voelen... Ik zou als ik jou was, als je weet wanneer de eigenaar zeker weten thuis is. Toch contact proberen te zoeken, na 8 jaar vind ik dat jij er zeker weten een verklaring voor mag krijgen.. Veel sterkte!!!

en ik hoop dat het toch nog goed afloopt

Groetjes kim

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:47

Ik ben het met Jasmijn eens, maar ik wil wel even zeggen dat het wel heel vervelend is als je zo wordt weggestuurd. Eigenlijk zou ik er zelf dikke p**p aan hebben en iets anders gaan zoeken, ik bedoel bij zulke mensen wil je toch niet meer komen?
Succes iig

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 13:48

dat zijn er 4 Knipoog
ach, 1 zal nooit meer gebeuren denk ik.
2 daar zijn we mee bezig
3 doen we ook al 1x per week, maar een verzorgpaard erbij is wel erg leuk natuurlijk
4 daar hebben wij geen geld voor. anders hadden we allang een eigen paard gehad.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:49

Jemig Neel.. écht zo veel sterkte!

het is echt een rotstreek, je weet hoe ik erover denk.. Toen ik dat kind alleen maar zág had ik al een hekel aan d'r, echt, bah!

Meis, heel veel sterkte, ik weet hoe je je voelt!!

*geeft dikke knuffel*

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:50

Sja, uiteraard heb je nergens 'recht' op, maar vind het niet netjes op om zo'n manier weggestuurd te hebben.

@ Jasmijn78: natuurlijk mogen ze blij zijn dat ze 8 jaar gratis hebben mogen rijden, maar de eigenaar mag imo ook blij zijn dat ze 8 jaar voor zijn paarden gezorgd hebben. Uiteraard mag de eigenaar van een paard je altijd wegsturen, maar een beetje uitleg / vriendelijkheid kan geen kwaad toch, zeker niet als iemand 8 jaar voor je paarden gezorgd heeft?

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:52

Wat een stel nare meiden zeg! Triest dat die gozer die meiden gelooft!

Ik hoop dat het je lukt om met de eigenaar van de paardjes te praten.

veel succes!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:53

jasmijn78 schreef:
Eh, nee... Je hebt nergens RECHT op. Het zijn hun paarden, het is hun erf. En als hun willen dat jij er niet meer komt dan zijn zij jou niks verschuldigd. Je kan hoogstens hopen dat ze hun goede wil tonen en met je willen praten.

Een uitleg erbij geven is imo toch het minste fatsoen dat ze kunnen tonen in dit geval. 8 jaar is wel heel lang, die paarden zijn dan ondertussen een deel van je leven geworden. Scheve mond

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:58

Beetje jammer dat jij en je moeder de discussie zijn aangegaan met die twee meisjes van 16 notabene.
Als je gewoon eerder naar de eigenaar of iets was gestapt, om afspraken te maken over wie wanneer etc. dan dnek ik dat het niet zo spaak was gelopen.

Verder heeft Jasmijn 87 hierboven gelijk. De eigenaar is je niets verschuldigd, jullie hebben geen afspraken staan hierover. Het is zijn paard, jullie mochten daar al die tijd op rijden. Maar blijft dat hij mag beslissen of hij je wel of niet laat rondlopen op zijn erf met zijn eigendom.

Hij is je dus niet verplicht uitleg te geven, alhoewel een verklaring geven wel socialer geweest zou zijn.. Knipoog

P.s. Even een rare speculatie hoor, maar is er niet iets aan de hand met de boer? Ziek geworden ofzo? Op dat moment neemt broer alles rondom de boerderij over en kan hij anders besloten hebben over jullie aanwezigheid op het erf elke keer.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 14:04

nee hoor, met die boer is niks aan de hand. maar zijn broer bemoeit zich altijd overal mee. het zijn niet eens zijn paarden. maar wel zijn huis. die meiden heeft die broer ook buiten de eigenaar om geregeld. maar hij vind altijd alles best. ik weet ook niet of het die eigenaars beslissing was of echt van die broer uit. daarom wil ik uitleg.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:05

Wat erg.. Ik hoop dat je te horen krijg waarom.
En hoop voor je aan de ene kant terug mag komen
maar dan mag die lijkt mij wel mooi zijn excuses aan bieden.
die broer dan!

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:07

Wat jammer dat dit zo heeft moeten lopen!
Zeker omdat je de paardjes al 8 jaar hebt gedaan!
Kan me voorstellen dat je er kapot van bent! Sterkte en succes nog Ach gut

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 14:09

en we hebben al vaker tegen de eigenaar gezegd hoe ze zich gedragen, maar ze zijn nu eenmaal favoriet geworden daar, dat ik niet geloofd word. en we hebben ook gezegd welke dagen wij altijd kwamen, maar dan kwamen ze toch. of ze kwamen helemaal niet en dan stond arne weer eens een paar dagen stil. het is gewoon erg jammer dat het zo moest.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:26

-> VP

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:46

sterkte ermee, wat een naaistreek!!!!
heb er weinig woorden voor behalve ; blijf bellen!! en afwachten