Uiteindelijk toch de beslissing genomen, het is genoeg...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjammie

Uiteindelijk toch de beslissing genomen, het is genoeg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 21:19

Dit gaat waarschijnlijk alweer een lang verhaal worden, sorry, ik zal mijn best doen om het zo kort mogelijk te houden! Scheve mond Ik moet het toch even kwijt...

In mei heb ik al een keer flinke ruzie gehad met de eigenaar van Odette over haar hoefijzers, hij zet haar namelijk echt verschrikkelijk slecht op haar ijzers, en laat haar vervolgens 3 maanden zo rondlopen totdat de ijzers er ongeveer vanaf vallen en heel haar hoeven in beginnen te scheuren en af te brokkelen (omdat ze naast haar ijzers gaat lopen, de hoef groeit er overheen). Ik stelde hem toen voor om hem iets minder te betalen per maand en dan voortaan zelf het beslag te regelen (omdat ze voor het buitenseizoen ook nog eens achter op ijzers moest, en dat vond hij al helemaal een probleem, dat kon hij niet meer allemaal enzo).
Klik HIER voor het hele verhaal...

Ik ben dus in oktober 2004 begonnen met het rijden van Odette, zo'n 4 dagen in de week, de eigenaar verhuurt haar per maand aan mij en een ander meisje voor in totaal 160 euro per maand. Dit bedrag is altijd inclusief beslag voor geweest. De eigenaar wilde heel graag dat met het paard wedstrijden gereden zouden worden, hij fokt nog steeds met haar moeder, en verwacht veel van het paard. Ik wilde graag ook weer wedstrijden gaan rijden en ben dit dus met haar gaan doen. Alle kosten voor wedstrijden, vervoer, lessen enzovoort betaal ik zelf, bovenop die 80 euro per maand. De eigenaar wilde me op geen enkele manier tegemoet komen, ook niet door me bijvoorbeeld af en toe naar wedstrijd te brengen, sterker nog, hij wilde dat ik hem in totaal 40 euro betaalde om de auto en trailer te gebruiken voor wedstrijden, per wedstrijd! Gelukkig kon ik af en toe mee met mensen met de vrachtwagen voor veel minder, en dat was nog veel gezelliger ook! November 2005 reed ik mijn eerste wedstrijd, dus nu ongeveer een jaar geleden. De B vlogen we door, iedere wedstrijd winst, en na 5 wedstrijden kon ik over naar de L1. Dat ging in het begin nogal lastig (outdoor bleek een stuk lastiger dan indoor, en ze stond op ijzers zonder gaten Boos!) En toen begon het gezeur...

Achter mijn rug om begon de eigenaar te klagen dat ik niet snel genoeg ging met de wedstrijden, dat mijn instructrice niet deugde en dat Odette allang M dressuur had kunnen lopen (met het meisje wat er voor mij op reed, die is gestopt omdat ze gek werd van de eigenaar met al zijn regels en het continu gezeur om meer geld). Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar hij betaalde helemaal niets aan mijn wedstrijden mee, ik rijd ze toch echt voor mezelf! Omdat ik voor vervoer afhankelijk ben van anderen en het allemaal naast mijn studie moet betalen, kon ik dus gemiddeld nog minder dan 1x per maand op wedstrijd, en ja, dan gaat het niet zo hard...

Ook begon hij iedere maand weer te klagen dat 160 euro toch echt niet genoeg was, omdat hij haar ook moet beslaan (terwijl ik hem ook al iedere keer als hij haar vierkant op ijzers zet 40 euro betaal, als hij haar alleen voor beslaat dus niet). Tot nu toe heb ik me daar maar niet teveel van aangetrokken, maar toch.. Ik begon steeds meer te twijfelen of dit nu was wat ik wilde, het is tenslotte mijn hobby, en zo had ik er echt niet zoveel plezier meer in. Verdrietig Maar ja, voor mijn gevoel zou ik odette in de steek laten als ik stopte, hij doet echt niets met zijn paarden, dan staat ze dus gewoon een paar dagen per week alleen maar in haar stal in een hoop mest! Bovendien waren we inmiddels L1+7, dus kwam de L2 in zicht.

Hij bleef alleen maar moeilijk doen over die ijzers, dat hij er eigenlijk de tijd en kracht niet meer voor had, dus ik toch maar weer het balletje opgegooit van minder betalen per maand, en zelf het beslag regelen. Hij had in de zomer toegezegd dat er dan 20 euro per maand af mocht, dus dat heb ik hem voorgesteld, al vond ik dat eigenlijk te weinig, maar ik had geen zin in weer een hele rel. Een paar dagen hoorde ik niets, tot afgelopen vrijdag... Ik was de auto nog niet uit en hij begon tegen me te schreeuwen, ik was echt helemaal overrompeld, snapte eerst ook echt niet waar hij het over had, bleek dus dat het weer over die ijzers ging. Het kwam er op neer dat hij stopte met zelf beslaan en we in totaal gewoon 160 euro per maand moesten betalen en ik moest maar uitzoeken hoe ik het deed, maar dat ik vanaf nu maar zelf een smid moest regelen en betalen! Hij was echt helemaal over zijn toeren (hoorde later van anderen dat hij echt heel de dag al niet te genieten was) en riep dat ik er anders maar mee moest stoppen want dan zou hij wel iemand gaan betalen om haar te laten uitbrengen op wedstrijden Rolleyes Dan maakt geld ineens niet meer uit kennelijk!

Dit was voor mij echt de druppel, hij had echt mijn grens bereikt, zo laat ik niet met me omgaan. Zo heeft hij het nu dus voor de zoveelste keer voor elkaar dat er iemand weggaat (de meeste mensen houden het echt maar een paar maanden uit, ik 2 jaar). Ik heb nu dus zaterdag al mijn spullen opgehaald (hij heeft nu alleen nog een zadel zonder singel en een oude winterdeken, de rest was allemaal van mij), en met ontzettend veel moeite afscheid genomen van Odette, ik ga haar zo erg missen!! Ik was vrijdag echt helemaal over mijn toeren, en zaterdag natuurlijk weer, toen ik afscheid van haar had genomen.. Ik heb zo erg het gevoel dat ik haar in de steek heb gelaten, maar ik kon gewoon niet meer. Huilen Ik ben ergens wel opgelucht dat ik me er geen zorgen meer over hoef te maken, want dat deed ik de laatste tijd echt continu.. Het heeft echt een jaar geduurd voordat ik een band met haar had opgebouwd, ze ging nu echt door het vuur voor me. Ik kan nu alleen maar hopen dat hij haar echt laat uitbrengen, dan wordt er tenminste goed voor haar gezorgd....

Bedankt voor het lezen in ieder geval...

*Zucht.....*

horsiej

Re: Uiteindelijk toch de beslissing genomen, het is genoeg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 06:10

ik heb heel je verhaal gelezen..
jeetje.. wat een vreselijke eigenaar zeg Nagelbijten / Gniffelen
maar deze beslissing is echt beter,
je laat haar niet ien de steek!!
ik snap het wel hoor dat je je niet zo laat behandelen,
ik vindt het echt onwijs knap van je dat je dat 2 jaar lang heb volgehouden Lachen
maar het vblijft natuurlijk moeilijk om een paard te moeten missen die
je al zo lang kent!
sterkte meid Ach gut

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:22

Ik denk dat je een hele goede beslissing hebt genomen Mirjam! OK dan!
Met die kerel valt geen land te bezeilen en ik vind het knap dat je er zo lang gelopen hebt! Ja
Ik bedoel, ik heb er een jaar gelopen en had er schoon genoeg van!

Kop op, er komt vast wel weer iets leuks, al denk je daar nu vast even niet aan!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:05

Paardrijden moet natuurlijk wel je hobby blijven en dat
zou op deze manier niet kunnen.

Erg jammer van jullie band en natuurlijk zullen jullie elkaar
gaan missen.

Wat ik zelf zou doen is hem nog even een nette brief schrijven
met waarom je precies bent weggegaan en wat je dwars zat.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 15:16

Bedankt voor jullie reacties!

@ Chocotof: ik heb hem zaterdag toen ik al mijn spullen kwam ophalen nog even gesproken. Hij begon echt zo van 'het viel allemaal toch wel mee, ik zei alleen maar wat ik dacht' (hij was inmiddels niet meer zo ontzettend chagarijnig als vrijdag, toen hij zo tegen me tekeer ging). Ik heb toen nog een keer rustig tegen hem gezegd dat hij echt tegen me liep te schreeuwen, dat hij zo lelijk deed, en dat dat dus nu echt de druppel was geweest. Daar reageerde hij al amper op... Dit soort dingen zijn met deze man al zo vaak gebeurd, ik heb al zoveel mensen zien komen en gaan in die 2 jaar... Maar er valt gewoon niet met hem te praten, hij zoekt de fout echt nooit bij zichzelf! Wat hij ook altijd steevast doet als er iemand weg is gegaan is allerlei rare verhalen over diegene vertellen, om die persoon zo helemaal zwart te maken. Ik snap nooit echt waarom hij dat doet.. Verward Over mij lopt hij nu in ieder geval ook allerlei onzin te kletsen hoor ik al van mensen op stal, gelukkig kent iedereen me daar en gelooft daarom niemand hem, dus ik probeer me er maar niet teveel van aan te trekken. Scheve mond

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:23

@ Chocotof: Het is op zich een mooi voorstel, maar wat Mirjammie zegt is echt zo. Met die man valt
geen land te bezeilen en alles wat je zegt is toch niet waar. Hij zal zijn fouten noooooit en te nimmer toegeven. Ook plaatst hij vaak vreselijk lüllige opmerkingen over diegene in kwestie tegen iedereen... Het is echt vreselijk die man...

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:56

Jeetje zeg..
Allereerst heb ik respect voor je dat je het nog zo lang hebt uitgehouden met zo'n eigenaar.. Ik had ook na een paar maanden m'n biezen al gepakt denk ik. Nagelbijten / Gniffelen
Echt ontzettend jammer dat sommige eigenaren zo kunnen doen.. Jij doet zoveel voor dat paard maar toch is het niet genoeg en moet je nog meer gaan betalen.
Echt jammer dat je het paard zelf moet missen, maar ik denk dat dit wel de juiste oplossing is..

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 10:13

Ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen. Het moet idd een hobby blijven en op deze manier lijkt mij dat niet meer leuk.

Ontzettend jammer van het paard, maar zo gaat dat helaas met verzorgpaarden. Ik heb mijn vorige vz-paard (Olga) ook met veel pijn in het hart moeten achterlaten omdat we ook een super band hadden, maar ja soms is het helaas niet anders.

Veel sterkte ermee! Ach gut

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 10:19

hey mirjam! i wist niet dat je ook op bokt zit! (ik ben marieke, die altijd op caretino reed!) wat erg voor je zeg! maar je hebt wel de goede beslissing genomen! veel succes verder!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 14:23

Het is niet te geloven dat zulke mensen bestaan , wat een ontzettend ondankbare knakker. Als je eenmaal gehecht bent aan het paard is het vreselijk moeilijk om dan uiteindelijk toch de knoop door te hakken, maar deze man maakte enorm misbruik van jou. Dat je wat moet bijbetalen omdat je iemands paard mag rijden daar kan ik inkomen, hoewel je, zeker in jou geval, er ook voor zorgt dat het paard goed in conditie blijft. Het is echter een behoorlijk flink bedrag dat jij moest neertellen. € 40,- Vind ik sowieso een erg royaal bedrag voor een dagje auto- en trailergebruik, zeker als de eigenaar zelf wil dat je op wedstrijd gaat. En dan wilde hij ook nog even voor jou gaan bepalen hoe vaak je op wedstrijd moest en dus hoeveel geld je moest uitgeven Frusty . Als ik dan lees over het hoefonderhoud en de betaling daarvan én wat hij allemaal over jou en anderen rondbazuint dan denk ik echt dat je de goede beslissing hebt gemaakt. Al zal het zeker niet makkelijk zijn zonder Odette.

Sterkte Ach gut !

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:55

Mirjam!
Je hebt uiteindelijk de juiste beslissing genomen! Al snap ik dat je dr nu niet aan moet denken!

Helaas kennen we die man al te goed!
Ik ben blij dat wij toendertijd de beslissing hebben genomen om weg te gaan bij hem!

Ik had een eigenpaard en zelfs daar begon ie over te bazen! Dacht het niet he!
Het ging zelfs zo ver dat hij mijn paard begon te slaan omdat hij er bang voor was! Niet bij mijn paard he!

Mirjam sterkte!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:13

Hee Mir,
Ik denk ook echt dat je de goede keuze hebt gemaakt hoor! De komende tijd is het nog even erg rot, maar er komen ongetwijfeld weer andere leuke paarden en anders kan je altijd nog gaan roeien Knipoog.
Sterkte ermee, en ik sta altijd klaar voor een unit thee he Haha!.

Stefaniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:56

Jeetje meid, wat erg!!
Dit is niet leuk, als het zo moet gaan.
Ik snap dat je je paardje heel erg gaat missen! Maar het is nu eenmaal niet jouw paard, helaas. Jij kunt er ook niets aan doen. En die man is in mijn ogen gewoon raar, en zou eigenlijk helemaal geen paarden moeten hebben!!

Heel veel sterkte toegewenst meis,

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:50

Jeetje wat een verhaal.
Wat een onbeschofte kerel als ik het even plat mag zeggen.
Jij bent toevallig wel degene die voor haar zorgt en met haar naar wedstrijden gaat.
Iets wat hij waarschijnlijk zelf niet had gedaan, als jij er niet was.

Ik kan me voorstellen dat je het zat was, en je spullen gepakt hebt.
Is ook wel beter, maar dat afscheid is natuurlijk erg zwaar.

Heel erg veel sterkte nog met alles.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:54

Pffff, wat heftig allemaal!! Wat een k.. situatie. Ik heb daar ook een tijdje gereden voordat ik Mazzel kocht en de situatie is daar niet altijd even geweldig. Ik hoop dat je een nieuw paard tegenkomt waar je lekker op kan rijden en je goede afspaken kan maken met de eigenaar. Heel veel sterkte!!!!!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:54

heey mirjam.
het is echt balen he, je weet nu ook mijn verhaal.
hij houdt vanzelf niemand over.. en het is triest voor de paardjes maarja.
ik ga gelukkig veder met jolly en ik hoop dat jij ook een paardje krijgt waar het "goed" is Haha!
xx

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 10:40

Allemaal bedankt voor jullie reacties! Doet me echt goed Lachen
Ik begin odette nu wel echt te missen, gelukkig houden mijn (ex- Knipoog) stalgenootjes me op de hoogte over Odette. Voorlopig wordt ze nu alleen gereden door het meisje wat haar met mij samen verzorgde, dus dat is maar een paar dagen in de week. Maar ja, ze heeft gewoon de tijd niet om vaker te komen.. De eigenaar liep op stal te vertellen dat er al mensen zouden komen kijken om op haar te gaan rijden, maar zover als ik nu weet was dat onzin, en is er nog helemaal niemand geweest. Ik hoop maar dat er wel snel iemand is voor haar... Scheve mond De eigenaar loopt nu te roepen dat hij hoopt dat hij eindelijk eens serieuze mensen vind, die lang blijven, ik weet niet wat je moet doen om door hem serieus gevonden te worden! Clown
Ik ben nu bezig met het uitzoeken van mijn kast en het wassen van al mijn spullen, echt een rotwerk, maar dat moet nu eenmaal even.. Wist alleen niet dat ik zoveel spullen had! Bloos!

@ Gwen: Tja, ik had ook nooit kunnen weten dat hij zo onmogelijk zou zijn toen ik ermee begon, ik hoorde wel verhalen, maar dacht dat het nooit zo erg kon zijn! Als ik alles zo terug lees denk ik ook 'ik ben wel gek dat ik het zo lang wel gepikt heb allemaal' maar ja, ik had nu eenmaal die band met Odette, en ik vind het echt heel leuk om wedstrijden te rijden, Odette ook! En dan ga je wel eens verder dan je eigenlijk wil gaan...

@ Ebony_94: Hij ging inderdaad over jullie paarden ook vanalles proberen te bepalen, dat weet ik nog wel. Het is gewoon echt een moeilijke man. Zijn eigen kinderen komen inmiddels ook echt bijna nooit meer, dat vind ik dan ergens ook wel weer sneu..

@ Misser: Thee is altijd goed!! OK dan! Ik mis Odette echt wel, en het paardrijden in het algemeen natuurlijk. Gelukkig zijn er echt heel veel mensen die rondkijken of er ergens nog een paard op zoek is naar wat aandacht! En anders idd maar gaan roeien Tong uitsteken

@ ACSM: Ja jij kent de eigenaar natuurlijk ook al langer dan vandaag, je kunt nou eenmaal niks aan hem veranderen! Hoe is het met Mazzel? Zo te zien (foto's) echt heel goed!

@ superlise: Ik vind het echt zo leuk voor je dat je Jolly mag gaan rijden, je wordt natuurlijk ook te groot voor belle, en met Jolly mag je gewoon alles, en de eigenaar van Jolly is natuurlijk een heel stuk beter! Daar kun je gewoon afspraken mee maken Ja Veel plezier met Jolly!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:14

Mirjam, veel sterkte. Ik heb jou altijd de mooiste combi gevonden met Odette. Jullie leken elkaar altijd zo goed te begrijpen. Begrijp ook dat Ursela weer alleen staat en dan Belle ook nog eens...Gaat erg goed met de stal, jammer dat hij zelfs nu nog niet wakker wordt

Anyway, waarom probeer je niet of je op een handelsstal kan gaan rijden? Daar rij je goed genoeg voor en dan kan je lekker zonder gezeur op wedstrijd Lachen

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 19:00

Dank je voor je reactie! Nicole stopt inderdaad ook met Belle, maar er zijn wel twee meisjes die er af en toe voor komen gelukkig, op Ursela rijdt nu nog 1 meisje, de ander is ermee gestopt, maar daar wordt dus ook een nieuw iemand voor gezocht. Maar ik denk dat hij echt niet wakker wordt, hij ziet echt niet in dat het misschien weleens aan hem zou kunnen liggen en heeft voor niemand een goed woord over.

Rijden op een handelsstal lijkt me echt heel leuk, maar ik heb geen idee hoe ik dat zou kunnen gaan doen, en waar dan precies Scheve mond Ben alleen dan toch een beetje bang dat ik daar nog niet goed genoeg voor rij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:33

Gewoon wat stallen afbellen. Goed genoeg ben je anders had je Odette niet zo snel omhoog kunnen rijden. Daarnaast herinner ik me nog wel hoe je me af en toe hielp als mijn bibberbenen me niet meer konden helpen met urs Knipoog Dus bang ben je niet en dat is belangrijk!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 20:04

Ik ga er eens over nadenken, ik weet niet of ik daar genoeg moed voor heb.. Zo'n held ben ik niet aan de telefoon Knipoog Wie weet! Bedankt voor de tip in ieder geval. Haha!

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:30

Jammer voor je dat het zo moest lopen, maar toch goed van je dat je deze beslissing hebt genomen! Nu kun je gewoon op zoek naar een ander leuk paardje met eigenaren waar mee je hopelijk wat beter kan opschieten! Ik weet een beetje hoe het is, heb hiervoor ook 2/3 jaar een haflingertje gereden op een haflingerfokkerij met nogal irritante eigenaren.. maar voor het paardje blijf je daar dan toch wel. Beetje lang verhaal, maar uiteindelijk heb ik nu toch een super paardje waar ik gewoon alles mee mag gevonden Lachen, en ben blij dat ik daarvoor gekozen heb. Sterkte in ieder geval Lachen

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:36

Misschien weet Wijnanda iets???

spekster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:24

hoop dat je snel weer wat vind.... is echt een vresselijke ervaring z'n man.... succes

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 11:00

@ ACSM: Wijnanda heeft haar zus al gebeld, daar mag ik nu een keertje langskomen, dus wie weet!