omdat wij met zn allen toch al 7 paarden hebben en dus ook een aantal verzorgers, bijrijdsters.
tuurlijk wil iedereen het liefste een eigen paard, maar omdat het voor sommig mensen dat eenmaal niet erin zit word het verzorgen/huren enz.
en meiden onderling roddelen evengoed veel hoor, maar geen van de bijrijdsters betalen voor hun bijrijdpony, nu krijgt de 1 er een paard bij, de ander paard krijgt een veulen, het ene veulen gaat worden ingereden deze zomer.. je raad het al, een aantal meiden gaat een klein bedrag vragen voor het bijrijden.
heel veel bijrijdsters zijn het er niet mee eens, en lopen vet te zeiken.
het gaat echt om bedragen onder de 50 euro per maand.
niks is goed, alles gaat op een foute manier, maar ondertussen willen ze wel blijven..
wat ik wel weer vind is dat als je paarden tot een hoog niveau rijd, dat het wel gratis moet zijn, of juist omgekeerd tegen betaling (dat je maar blij moet zijn als ze je paard op hoog niveau trainen), maar dat is bij ons niet het geval, geen enkele bijrijdster rijd echt op een niveau.
net als mij bijrijdster, ik krijg er een 3,5 jarige bij, en die gaat ook weer 200 euro per maand stalling kosten. het is dan de bedoeling dat mijn bijrijdster samen met mij 2 paarden gaat rijden, dus ze kan echt veel en vaak rijden dan (vaak 2 paarden op 1 dag).
maar ze is gewoon te beroerd om ook maar íets bij te betalen.
ondertussen is het wel een leuke meid, en ze weet dat ik haar niet zomaar zou wegsturen, en daar maakt ze naar mijn gevoel gebruik van. ze vind het zonde haar geld in paarden te steken die niet van haar zijn. ik kan me er zo boos over maken, ze mag en kan alles met het paardje wat ze nu nog doet, en dat gaat ze ook allemaal mogen met die 3,5 jarige die binnekort komt.
ik wil pas geld aan haar gaan vragen als die 3,5 jarige er is, en niet eerder. ik wou dan ong. 30 euro vragen. (niet dat ik niet zonder die 30 euro kan hoor, maar ik denk dan: jah ik moet ook werken voor me geld.., en já ik word ook gesponserd heel erg door mij ouders hoor..)
wat vinden jullie?
ik heb mijn hart ff gelucht
, ik vind dit best vervelend, want ik als eigenaar word gewoon boos aangekeken.. en ik denk ook dat die meiden geen flauw benul hebben over wat het allemaal kost, en als je het tegen ze zegt hebben ze altijd hun smoesje klaar.ik vind gewoon dat sommige meiden die gewoon 4 a 5 keer kunnen rijden per week echt wel een bedrag kunnen betalen..
het zijn evengoed hele leuk meiden hoor, maar als het over geld gaat steken ze hun kop in de grond
. Tuurlijk kan jij niet bepalen waar zij d´r geld aan uit geeft, maar