zeikende bijrijdster over "huurgeld", ff mening ge

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cisslevy

zeikende bijrijdster over "huurgeld", ff mening ge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 00:15

ik heb al een tijdje een eigen paardje, en veel vriendinnen van mij ook, zelfs meerdere,

omdat wij met zn allen toch al 7 paarden hebben en dus ook een aantal verzorgers, bijrijdsters.

tuurlijk wil iedereen het liefste een eigen paard, maar omdat het voor sommig mensen dat eenmaal niet erin zit word het verzorgen/huren enz.

en meiden onderling roddelen evengoed veel hoor, maar geen van de bijrijdsters betalen voor hun bijrijdpony, nu krijgt de 1 er een paard bij, de ander paard krijgt een veulen, het ene veulen gaat worden ingereden deze zomer.. je raad het al, een aantal meiden gaat een klein bedrag vragen voor het bijrijden.
heel veel bijrijdsters zijn het er niet mee eens, en lopen vet te zeiken.
het gaat echt om bedragen onder de 50 euro per maand.

niks is goed, alles gaat op een foute manier, maar ondertussen willen ze wel blijven..

wat ik wel weer vind is dat als je paarden tot een hoog niveau rijd, dat het wel gratis moet zijn, of juist omgekeerd tegen betaling (dat je maar blij moet zijn als ze je paard op hoog niveau trainen), maar dat is bij ons niet het geval, geen enkele bijrijdster rijd echt op een niveau.

net als mij bijrijdster, ik krijg er een 3,5 jarige bij, en die gaat ook weer 200 euro per maand stalling kosten. het is dan de bedoeling dat mijn bijrijdster samen met mij 2 paarden gaat rijden, dus ze kan echt veel en vaak rijden dan (vaak 2 paarden op 1 dag).
maar ze is gewoon te beroerd om ook maar íets bij te betalen.
ondertussen is het wel een leuke meid, en ze weet dat ik haar niet zomaar zou wegsturen, en daar maakt ze naar mijn gevoel gebruik van. ze vind het zonde haar geld in paarden te steken die niet van haar zijn. ik kan me er zo boos over maken, ze mag en kan alles met het paardje wat ze nu nog doet, en dat gaat ze ook allemaal mogen met die 3,5 jarige die binnekort komt.
ik wil pas geld aan haar gaan vragen als die 3,5 jarige er is, en niet eerder. ik wou dan ong. 30 euro vragen. (niet dat ik niet zonder die 30 euro kan hoor, maar ik denk dan: jah ik moet ook werken voor me geld.., en já ik word ook gesponserd heel erg door mij ouders hoor..)

wat vinden jullie?
ik heb mijn hart ff gelucht , ik vind dit best vervelend, want ik als eigenaar word gewoon boos aangekeken.. en ik denk ook dat die meiden geen flauw benul hebben over wat het allemaal kost, en als je het tegen ze zegt hebben ze altijd hun smoesje klaar.
ik vind gewoon dat sommige meiden die gewoon 4 a 5 keer kunnen rijden per week echt wel een bedrag kunnen betalen..

het zijn evengoed hele leuk meiden hoor, maar als het over geld gaat steken ze hun kop in de grond

horsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 06:52

ik zou dr wel geld voor vragen
als ze zoveel mag rijden en alless....
dan snap ik best dat je dr een klein bedrag voor vraagt!!
en als ze dat echt niet wil
zou ik een andere verzorgster zoeken!

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 07:38

Ik vind het wel terecht dat je er geld voor vraagt. Bovendien vraag je ook een redelijk bedrag.

_Lonneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 07:45

Ik vind het ook logisch dat je geld vraagt. Ik verzorg zelf ook een paardje en betaal er €45,- per maand voor, en daar heb ik ook geen problemen mee ik kan zovaak rijden als ik wil enz. ben juist blij dat dit op deze manier kan

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:12

Ik vind het terecht dat je er geld voor vraagt.
En eerlijk gezegt vind ik dan die 30 euro toch weer aan de weinige kant.
Je zegt zelf dat ze redelijk misbruik maakt van de situatie omdat ze weet dat jij haar niet weg stuurt.
Voor zo'n persoon kan ik maar 1 ding zeggen. Voor jou 10 andere.
Als zij absoluut niet wil betalen zou ik lekker opzoek gaan naar iemand anders die wel bereid is te betalen, hoe aardig ik haar ook zou vinden.

Douni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:44

Waarom niet? Ik vind het ook terecht.
Zeker als ze 4,5 keer in de week mogen rijden.
Ik heb een tijdje een pony gereden die ik 3x in de week mocht rijden en ik betaalde 50,- euro in de maand.
Vind het niet meer dan normaal, dat je meebetaald als je er mag rijden.
Helaas klikte het niet met de eigenaar(liegen over vanalles) en nu rijd ik ergens anders, waar ik niet hoef te betalen. Maar ik koop wel vanalles als het nodig is.

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:29

Ik ken de leeftijd en de financiele situatie van je bijrijdster niet, maar ik kan me voorstellen dat ze er niet heel erg blij mee is als ze nooit heeft hoeven betalen en ineens 30 euro per maand moet ophoesten, misschien is het voor haar wel een heel groot bedrag!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:49

Ik kan het van beide kanten wel berijpen alleen als ik zou moeten gaan betalen zou ik dat ook niet doen

cisslevy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 10:53

ze is 16, rijd geen niveau. neej ze moet niet zómaar betalen, ze moet wat betalen omdat er een paardje bijkomt (dus kan ze nóg meer rijden..)

cisslevy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 10:54

odetteke schreef:
Ik ken de leeftijd en de financiele situatie van je bijrijdster niet, maar ik kan me voorstellen dat ze er niet heel erg blij mee is als ze nooit heeft hoeven betalen en ineens 30 euro per maand moet ophoesten, misschien is het voor haar wel een heel groot bedrag!

ik denk het niet, ze loopt wel in merkshirtjes van 80 euro enzo, en broeken van 150. dus dan koopt ze maar een shirtje minder per maand

Anoniem

Re: zeikende bijrijdster over "huurgeld", ff menin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:57

Ik weet niet wat ze allemaal nog doet in de verzorging, maar eigenlijk is dat al onbetaalde arbeid en als ze daartegenover staande dan gratis mag rijden is het betaling met gesloten beurs. Nu ook geld vragen omdat jullie steeds meer paarden gaan nemen en dus jullie idd op hogere kosten komen te zitten en die kosten willen gaan verminderen door een ander daar in te laten bijdragen, vind ik dus niet eerlijk.

Die meiden doen kennelijk alles zodat jullie tevreden zijn, een goede betrouwbare verzorger en bijrijder is niet makkelijk te vinden. Jullie gaan uitbreiden en zij moeten nu mee gaan betalen voor jullie groeiende hobbie? Stel jullie verkopen een prima verzorgd en netjes doorgereden paard, krijgen zij dan een deel van de opbrengst??

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:00

Ja ik snap wel wat je zegt, maar ik zou ook niet betalen, jij koopt er toch een paard bij zij niet. Maar goed is een menings kwestie als jij vind dat ze meot betalen en zij wil dat neit danmoet je haar weg sturen

Anoniem

Re: zeikende bijrijdster over "huurgeld", ff menin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:02

quote="cisslevy"]
odetteke schreef:

ik denk het niet, ze loopt wel in merkshirtjes van 80 euro enzo, en broeken van 150. dus dan koopt ze maar een shirtje minder per maand
[/quote]

Dit vind ik een hele gemene opmerking, als er over mij zo gesproken zou worden achter mijn rug om, was het meteen einde oefening!!

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:10

karoliena schreef:
Ja ik snap wel wat je zegt, maar ik zou ook niet betalen, jij koopt er toch een paard bij zij niet. Maar goed is een menings kwestie als jij vind dat ze meot betalen en zij wil dat neit danmoet je haar weg sturen

Zoals ik het begreep wilde zij dan ook het nieuwe paard gaan rijden. In dat geval begrijp ik het betalen wel. Wanneer zij maar één paard blijft rijden is het al een ander verhaal.

Overigens de opmerking over haar kleren vind ik ook niet echt kunnen. Misschien krijgt ze die wel van haar ouders oid. Bovendien is het niet aan jou om te bepalen waar zijn haar geld aan uitgeeft.

ghisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:46

Kan het ook anders doen, als ze mee wil betalen mag ze 2 paarden rijden. Zoniet dan blijft ze je eerste paardje rijden en zoek je voor je tweede een meebetalende verzorgster.

Nu heb ik altijd verzorgsters gehad die niet hoefde mee te betalen maar vroeg ze wel als ik een weekeind weg was om de stal te doen. Vonden ze nog leuk ook, eigen paardje voor een weekeind. Kreeg er dus een tegenprestatie voor

Sterre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:01

De oplossing van Ghisje vind ik eigenlijk wel een goeie !
Als ze het tweede paard ook wil rijden moet ze betalen en anders zoek je voor dat paard een wel betalende bijrijdster!

Ik weet verder niet of je op een volpensionsstal staat of op een zelfverzorger stal?
Ik heb nu een eigen stal en daarvoor stond ik altijd in een zelfverzorger stal.
Van mijn bijrijdster(s) heb ik ook nooit geld gevraagd, maar voor het rijden doen ze wel altijd de boxen mesten en alles wat er zo bij hoort.

Als ze dat bij jou allemaal niet hoeven te doen, vind ik het niet meer dan redelijk dat ze jou een x-bedrag betalen. En nee, 30 € vind ik zeker niet teveel!

Wbt de opmerking over de kleren: dat kan ik best begrijpen . Tuurlijk kan jij niet bepalen waar zij d´r geld aan uit geeft, maar zij kan ook niet voor jou bepalen of je al dan niet geld voor het bijrijden wilt hebben .
Ik kan me goed voorstellen dat als ze een zo´n houding heeft van "ik wel wel rijden, zólang het gratis is!", jij daar de pest in krijgt. Zou ik zelf ook hebben.

Misschien kan je voorstellen dat ze de wormkuren voor je paard(en) betaald?!
Dan heeft ze misschien niet het gevoel dat het geld naar jou toegaat, maar naar je paard(en) ?!
En ziet ze meteen wat dat alleen al kost!

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:11

Als dat meisje tot nu toe gratis op je paard heeft kunnen rijden vind ik het niet terecht dat je nu ineens wel geld gaat vragen.
Je hebt samen afspraken gemaakt en daar moet zij zich aan houden maar jij gaat die nu eenzijdig veranderen. Kan mij voorstellen dat ze daar niet blij mee is. Want wat is het volgende dat je gaat veranderen?

Dat meisje heeft er niet om gevraagd dat je een extra paard gaat kopen. Misschien vind ze het wel heel leuk om één paard te verzorgen en te berijden maar heeft ze helemaal geen tijd of zin om ook een tweede paard te verzorgen.

cisslevy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 18:59

- ze hoeft niets, maar dan ook niets te doen..
- neej idd zei heeft niet om een 2de paard gevraagd..
maar idd het zou kunnen dat zei op dat ene paard blijft rijden en niks betaald, en ze niet gaat rijden op het nieuwe paard, maarjah ik wil een bijrijdster die op beide paarden rijd, en een 2de verzorger vind ik onzin.

maar wat ik bedoel te zeggen met die merk-kleding is dat ze wél geld heb, maar dat ze het zonde vind om aan zoiets uit te geven..

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:09

Tja je kan je geld maar één keer uitgeven. De ene persoon besteed dit liever aan paarden en vind merkkleding absoluut niet belangrijk.

De ander vind het wel belangrijk om in merkkleding rond te lopen.
Dat is een keuze die ieder voor zich moet maken.

Het is ook niet zo dat het bedrag dat je vraagt te veel is.
Maar ooit is er afgesproken dat ze gratis kan rijden en dan vind ik het niet kunnen dat zij er de dupe van wordt dat jij er een paard bij wil.

Tallie1979

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:27

Ik heb zelf een paard en deze staat op een stal waar je je paard zelf buiten kan zetten en zelf de stal moet uitmesten. Als ik een week weg ben is het erg fijn als iemand zijn stal uitmest, daarom ben ik ook zo blij met mijn verzorgster.

Ik denk heel anders over betalen of niet: Als ze betalen krijgen ze praatjes, willen ze dingen die ik zelf niet wil dat er met mijn paard gebeurd. Zo lang er niks aan betaald word blijft het mijn paard..

En ik vind het niet echt reeel dat je ineens na lange tijd met de vraag om geld aankomt.

Nou ben ik wel van mening dat als je verzorgster bijvoorbeeld altijd buiten wil rijden, ze best wel eens aan de ijzers mag meebetalen, maar dat is bij iedereen een verhaal apart!

maud_23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:08

ik vind het ook terecht. Ik rij 1x per week en ik betaal €55. Als zij niet willen betalen zou ik een andere zoeken. €30 is niet veel voor 4,5x per week rijden!

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:15

Het gaat er niet om of het een redelijk bedrag is. Je kan gewoon niet zomaar gemaakte afspraken veranderen omdat TS zo nodig een extra paard moet.

Maud hoe zou jij het vinden als de eigenaar van jouw paard morgen meedeelt dat je in het vervolg 90 euro betalen omdat ze een extra paard koopt zodat je dubbel zoveel kan rijden. Vind je het dan nog zo redelijk?

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:11

Ik persoonlijk zou ook niet gaan betalen, naar aanlijding van je laatste post begrijp ik, dat je zelf graag wilt dat zij ook dit paard gaat rijden, je moet blij zijn met een goede verzorgster bijrijdster.
Enige wat ik zou willen als ik een goede vaste bijrijdster zou hebben op een leuk paard haar laten lessen op eigenkosten.
dan wordt je er bijden beter van.
maar nu gaan verlangen dat ze gaat betalen nee hoor, daar zou ik ook niet intrappen.

Nicky_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:27

Ik vindt dat je gelijk hebt. 30 euro is toch een goed bedrag voor wat ze er allemaal mee mag!
Ik zou gewoon even met haar aan tafel gaan zitten en erover praten. Gewoon op een rustige manier.
suc6!

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:30

ja als ze nieuw was en net zou beginnen, maar niet wanneer je al lang de paarden verzorgt en omdat de eigenaren een paard erbij nemen gaan verwachten dat je in een keer moet gaan betalen.