Ik vroeg me eigenlijk af waarom jij NIET voor een verzorger zou kiezen. Ik heb zelf verzorgpony's. En ben nog nooit in bezit geweest van een eigenpony. Maar ik vroeg me dit dus gewoon af.

Mijn redenen zouden kunnen zijn:
* Je moet je paard/pony delen, en vaak rijdt de verzorger anders als jij.
* Voor je paard/pony kan het verwarrend worden dat hij/zij door 2 mensen wordt verzorgt.
* Sommige verzorgers komen hun afspraken niet na, wat mij heel erg naar lijkt.
* Sommige verzorgers komen niet als het weer te warm is en/of te slecht.
* Je bent er zelf niet altijd bij, en weet dus ook niet wat je verzorger allemaal doet.
* Dat het paard schrikt of wat dan ook, en er gebeurt iets met de verzorger dan stellen ze jou aansprakelijk.
Oke, aan sommige redenen kun je wat aan doen..
En als blijkt dat een verzorger aan 1 van deze redenen 'voldoet' kun je diegene wegsturen. Maar aan de ene kant lijkt het me heel moeilijk om dan een goede verzorger te vinden en aan de andere kant lijkt het me juist heel makkelijk omdat er tja nu op dit moment meer verzorgers zijn dan paarden 
Met dat aansprakelijkheid is veel over gediscuseerd, maar volgens mij staat in de wet dat de eigenaar altijd aansprakelijk is voor zijn/haar dier. En dat je dus als je afspraken maakt dat je niet aansprakelijk bent, dat toch bent.
Vertel hier dus je redenenen en/of je ervaring met verzorgers..

Lijkt mij heel naar voor de eigenaar als je een verzorgster hebt die doet alsof de paarden haar eigendom is..