verzorgpony kopen of niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dors04

verzorgpony kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 19:57

dit wordt een heel verhaal maar voor mij maakt dat niet veel uit

ik zal even uit leggen waar het over gaat

ik heb een halfjaar een verzorgpony waar ik alles mee doe alles voor over heb alles voor koop er elke dag heen ga wedstrijdjes mee doe koop het voer enzovoort kortom het is net me eigen paard + dat ik elke maand 50 euro aan de eigenaar betaalt
ze staat op een kleine stal en de eigenaar heeft 2 paarden haar ( ze heet roxette ) en nog een paard
haar eigenaar is aan dat andere paard gehecht dus kijkt niet echt naar roxette om

nu heef iemand een goed woordje voor mij gedaan bij de eigenaar dat ik haar in bruikleen zou nemen
ik moet de dierenarts betalen alles maar ze blijft op de eigenaar de naam staan
na een week me ouders overhalen en me ouders laten na denken
heeft me vader vandaag gezegt dat het mag
nu vinden me ouders

of we kopen haar
of we betalen haar stalling hoefsmid enzo behalve de dierenarts
ik vindt dat mijn ouders glijk hebben
want ik ben wel verantwoordelijk moet de dierenarts betalen zodat als ze ziek wordt wij volgend jaar niet op vakantie kunnne maar ze blijft op de iegenaar haar naam staan
mijn ouders vinden dit vreemd en denken dat er wat achter zit

ik heb mijn ouders vertelt dat als ik haar niet huur ze verkocht wordt de eigenaar heeft er haast geen geld meer voor

maar eigenlijk heb ik dat een beetje gelogen
de eigenaar heeft er geen geld meer voor daarom wilt ze haar verhuren

nu heb ik de eigenaar gebeld en een bod van 500 euro gedaan want dat moest van me vader
ze is nu nog niet zo veel geld waard
over een enkele jaren is ze meer geld waard dus zou ik haar voor meer willen verkopen
ik zou haar niet heel me leven kunnen houden aangezien ze te klein voor mij is het is dus niet mij idealde droompony ik kan haar inderdaad niet missen omdat ze teveel voor me betekent ik wil dat ze het goed krijgt bij mij

ik heb de eigenaar gebeld en een bod gedaan
ze wilt haar niet verkopen en zegt dat als haar andere paard weg moet ze dan geen paard meer heeft
maar dat heeft iedereen
ik vindt dit een raar excuses

daarna heb ik gezegt als jij de dierenarts kosten betaalt kunnen wij haar in bruikleen nemen anders houdt het op
ze zou het met haar meoder er over hebben en zou me terug bellen

ik zit er dus erg mee dat als wij haar nu in bruikleen zouden gaan nemen ik welke elke maand zit met dat de eigenaar haar terug kan vragen
want de eigenaar traitn haar met niks ik wil haar wel gaan trainen dus kan de eigenaar er over een jaar wat meer voor vragen en door wie komt dat dan door mij

het gaat mij niet om het geld maar wat ik nou moet doen
iemand zei tegen mij je kan ook een ander paard kopen voor 500 euro temisnte een paard of een jong ding waar ik nog alles mee kan doen
maar ik heb me ouders eindelijk zo ver gekregen dus vindt ik het raar dat ik nou ineens zeg de eigenaar verkoopt haar niet meer dus mag ik een ander paard kiezen
ik wil haar een goed tehuis bieden ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten

hebben jullie een oplossing hoe ik het nou moet aanpakken of wat ik nu moet doen ?
het lijkt allemaal heel makkelijk maar voor mij is het echt moeilijk
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-12-05 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

mieamore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:08

mijn vader heeft een merrie die nu in bruikleen/proef is bij iemand ander zij betalen op dit moment alles, en kunnen straks besluiten of ze het paard wel of niet kopen, dit alles staat op papier ook het bedrag waar ze het voor kunnen kopen.
mochten ze haar niet kopen wordt ze toch doorgetraind, en op wedtrijden uitgebracht en krijgt degene die haar nu berijdt een bepaalde percentage van het bedrag waar ze straks voor verkocht wordt.
ze kan toch rijden en mag er alles meedoen en in de tussentijd doorsparen, en mijn vader heeft nu iemand die haar traint.

misschien is dit wel een optie voor jou.

Dors04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 20:10

ja idd erg bedankt
maar het probnleem is ze wilt haar pony niet verkopen
ben gewoon erg teleurgestelt ik was helemaal blij van tranen eindelijk me eigen roxy
en dan zegt de eigenaar nee en wat doet ze ermee
ze rijdt er niet op gereden ze is in een halfjaar nog nooit naar de hoefmsid geweest ze kijkt er niet naar om

xjessxJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:50

Mies, als ik jouw was zou ik een leuk klein paard kopen, dat past gewoon veel beter!!
Jammer dat de eigenaresse zo raar doet hoor, graag of niet.
Alleen kan je voor 500 euro niet echt een leuk paard van kopen.

mieamore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:22

je kan het allicht voorstellen bij haar, er zit voor beide partijen voordelen aan.
nee heb je ja kan je krijgen

xjessxJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:23

Daar heb je idd gelijk in, ze zou het echt 100% beter hebben, maar Michelle zal er niet lang plezier aan hebben en da's ook weer zonde!

Tien

Re: help me alsjeblieft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:40

Ik heb voor een paar jaar terug een pony in bruikleen gehad, stond bij ons thuis en ik heb verder alles betaald. Ik heb er nog een aantal jaar plezier van gehad.

Als je de pony niet "kwijt" wil, zou ik haar niet zo makkelijk los kunnen laten. Alleen ik vind het een beetje raar dat je nu ook al 50 euro betaald, het is je eigen pony niet en je rijdt haar ook nog voor de eigenaar. De eigenaar zou er eigenlijk blij mee moeten zijn!

Ik heb 2 jaar geleden een paard gekocht voor 1000 euro, en het gaat hartstikke goed en ze is hartstikke lief. Alleen het komt weinig voor dat je een goed, leuk paard voor weinig kan krijgen...
Je zou wel om je heen kunnen kijken.

Verder vind ik het moeilijk om te zeggen wat je moet doen, ik denk dat je de voor- en nadelen moet bekijken.
Succes!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:52

Skroderijs, een tip:

Als je leestekens (punten, komma's etc.) gebruikt, is je tekst veel beter leesbaar. Nu slaan mensen je tekst over omdat ze er toch niet doorheen komen.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:45

Uit een ander topic had ik begrepen dat je haar al had toch?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:55

Als de eigenaar niet wil verkopen: waarom eigenlijk niet? Komt het te snel, wil ze geen afstand doen, krijgt ze er te weinig voor? Praat erover met haar, vraag wat de reden is.

Mijn eerste reactie is: geen handvol maar een land vol. Ik kan me voorstellen dat je graag je verzorgpaardje hebt omdat je daar aan gehecht bent, en misschien dat de eigenaresse haar wel aan je verkoopt als je een tijdlang het onderhoud voor haar hebt betaald, maar er zijn zoveel leuke paarden. Aan de ene kant is het fijn voor de eigenaar dat ze aandacht krijgt, aan de andere kant moet de eigenaresse er ook rekening mee houden dat jij uiteindelijk de eigenaar kunt worden als jij gedurende een langere periode het onderhoud betaald. En idd, als huurder heb je absoluut niets in te brengen bij een eventuele verkoop, of kun je niet zomaar van stal veranderen. Eventueel meerwaarde voor het paard is voor de eigenaar. Stop jij er bloed, zweet en tranen in om het paard ergens naartoe te brengen, en dan heb je er zelf niets aan.

Daar staat weer tegenover dat het jouw risico niet is als het paard bij wijze van spreke (en wat God verhoede moge) zomaar dood neervalt.

Vayo

Re: verzorgpony kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 01:05

Pfff wat moeilijk zeg!!! Ik zou er ten eerste inderdaad niet mee eens zijn dat je de pony in bruikleen kunt krijgen, maar wel de dierenartskosten moet betalen. Het is inderdaad het één of het ander! Waarom kun je niet gewoon door gaan zoals je dat nu doet?

Anders kun je haar misschien leasen. Dan betaal je per maand een vast bedrag waarvoor jij de pony de hele week mag berijden. Van dat bedrag wordt het voer, de stalling en eventueel hoefsmid betaald. Als je zoiets doet moet je dit wel goed op papier vast leggen i.v.m. aansprakelijkheid, verbreken van leascontract enz. maar hier zullen je ouders je dan wel mee helpen. Je kunt de pony voor een vastgestelde periode leasen of totdat jij of de eigenaar er mee wilt stoppen. Leas je een pony voor een vastgestelde periode let dan op het volgende: zorg dat je kunt stoppen met leasen of dat er een deel van de leasprijs afgaat wanneer de pony langdurig ziek of kreupel is en niet bereden kan worden. Zorg dan ook dat jij kunt stoppen met leasen wanneer jij langdurig ziek of geblesseerd bent (beenbreuk ofzo).

Stel dat je haar toch kunt kopen (ik las dat ze niet verkocht mocht worden) denk er dan eerst heel goed over na!!!! Je gaat er nu al elke dag heen dus qua tijd weet je ongeveer hoeveel het zal zijn. Maar je zult er uit groeien en wat dan? Twee paarden is misschien te duur. Je geeft al aan dat het niet je droompony is ondanks dat je er natuurlijk erg aan gehecht bent!!! Persoonlijk zou ik of zo door blijven gaan zoals je nu doet of de pony leasen. Wacht gewoon met het kopen van een paard tot dat jouw droompaardje op je pad komt Veel succes in ieder geval en laat even weten wat je gaat doen!!!

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 08:40

Ik heb een aantal jaar terug ook mijn paardje in bruikleen gegeven vij een vriendin van mij. Hij stond toen aan de andere kant van t land en zij betaalde er alles voor, ook de dierenartskosten. Gewoon de entingen was al geen probleem, maar mocht t dier iets krijgen ten gevolge van nalatigheid of slechte verzorging, dan zou t toch raar zijn als de eigenaar daar voor op moet draaien en niet diegene die daar feitelijk verantwoordelijk voor is.

Misschien kun je specifieker afspreken. Entingen op rekening van de eigenaar (of van jullie... dan heb je dat wel zelf in de hand, maar oke...) en overige dierenartsbezoeken delen of afhankelijk van de reden voor t dierenartsbezoek bepalen wie dat moet betalen, maar dat is heel lastig. Dan kun je nog beter 50/50 afspreken...

En is Rox niet leuk voor je zusje op termijn??

Hoor je wel weer mies.

Je houdt me wel op de hoogte he...

(p.s. ik wilde toen ook niet verkopen, en toen ik m 1,5 jaar in bruikleen had gegeven heb ik m daarna alsnog verkocht.. zo kon ik langzaam wennen aan t idee, en zeker weten dat ie t goed had.)

Dors04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 09:06

Quarterh0rse : ze is nog niet van mij een week geleden besloten mijn ouders er over na te denken dat ik haar in bruikleen nam
maar mijn vader lijkt het beter dat we haar dan gelijk kopen
of we nou nu in 1x 500 euro betalen of dat we elke maand tog de stal kosten moeten betalen

ze zou het vandaag laten horen dus ik hou jullie op de hoogte wat ik er nou volgen gaat
ze staat nu in een stand 1 meter breed
ik wil gewoon dat ze het beter krijgt en ze zal ook nog eens ver gaan scoren in de sport en dat is wat ik altijd al heb gewild
ik heb met haar zoveel mee gemaakt ik zou haar liever kopen en dan over enkele jaren verkopen aan iemand waar ik zeker weet dat ze het goed geeft dan dat ze elke dag zielig in zo'n stand staat
.het pubnt is
als ik zo haar blijf doen als hoe ze nu is
we kennen er niks in de winter kan je de bakken niet gebruiken
ik zie gewoon aan haar dat ze het niet helemaal naar haar zin heeft
ik kan de kosten ervoor opdraaien en de eigenaar zeurt alleen om het geld en meer niet
ze kan een veel beter tehuis krijgen en dat wil ik haar geven
bedankt allemaal ik laat jullie het weten

xjessxJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 10:00

Michelle ik wil niet l*llig doen hoor, maar hoe wou je verder gaan scoren als je er nu al te groot voor bent, ik zou Rox los laten als de eigenaresse t echt niet wil en dan lekker verder sparen voor een beter paardje!

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:38

Skroderijs schreef:
Quarterh0rse : ze is nog niet van mij een week geleden besloten mijn ouders er over na te denken dat ik haar in bruikleen nam
maar mijn vader lijkt het beter dat we haar dan gelijk kopen
of we nou nu in 1x 500 euro betalen of dat we elke maand tog de stal kosten moeten betalen

Ah oke, ik dacht het nl door dit topic:

viewtopic.php?f=13&t=502286&hilit=

Ben benieuwd naar het antwoord van de eigenaar

araber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:50

xjessx schreef:
Michelle ik wil niet l*llig doen hoor, maar hoe wou je verder gaan scoren als je er nu al te groot voor bent, ik zou Rox los laten als de eigenaresse t echt niet wil en dan lekker verder sparen voor een beter paardje!

ja en je zei zelf dat het paardje op den duur te klein voor jou is kan jij dan ook het paardje loslaten en haar verkopen?? daar moet je wel over nadenken anders kan je namelijk misschien beter gelijk een groter paardje kopen, want verkopen is ook moeilijk!

Dors04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 12:10

ze is nu nog niet te klein voor mij
ze heeft het nu tog niet goed kijk hoe mager ze aan het worden is enzovoort
ik hoor het dalijk wel van haar

xjessxJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:12

Ik vind wel dat je wat groot bent voor haar hoor, maar dat is mijn mening, moet je btw niet naar economie nu?

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:15

Beetje vaag en onduidelijk verhaal... In ieder geval sucses ermee

Dors04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 12:33

nee we hebben 2 tussenuren
ze kan het makelijk houden dus ik vindt het geen probleme en zij ook niet en ik vindt wel dat ik te groot ben maar veel mensen van niet dus ik kan nog wel even door met haar
altijd nog beter dat ze elke dag stil staat in een opgekropte stal

ik ben een beetje aan het kijken voor aan andere pony overal op internet
ik kan nu natuurlijk nog sneller van haar afkomen dan dan alhoewel ik haar niet wil laten stikken

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:42

Hoi,

Spannend dan of dat je die pony mag kopen. €500 euro is volgens mij echt niet duur voor zo'n 4 jarige! Ik heb even wat foto's van jouw en je verzorgpaardje opgezocht. Je past er nu nog goed op, maar je kunt inderdaad zien dat je er uit gaat groeien. Maar ik zag dat je zusje er ook op zat. Misschien dat tegen de tijd dat jij er uit gegroeid bent je zusje de pony kan gaan rijden en jij op zoek gaat naar je droompaardje! Of is het de bedoeling dat jullie één paard/pony krijgen? Of je kunt haar beleren voor de kar ofzo. Ach ja eerst maar eens even afwachten of je haar nu wel of niet mag kopen.....

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:45

Waarom ga je niet samen met je ouders en de eigenaar om de tafel zitten. Is duidelijker dan op deze manier proberen te onderhandelen.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:35

Overigens is 1.42m beslist niet te snel te klein hoor. Hoe groot ben je zelf? En wat belangrijker is, hoe zwaar ben je?

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:54

Cassidy schreef:
Overigens is 1.42m beslist niet te snel te klein hoor. Hoe groot ben je zelf? En wat belangrijker is, hoe zwaar ben je?

Michelle past er qua gewicht nog wel een tijdje op, want ze is zeer zeker niet zwaar.

Ik vindt dat je mooi op haar past mies, en misschien ben je wel een beetje te groot, maar het ziet er niet lelijk uit, en rox gaat nog gemakkelijk met je rennen dus zij kan je nog makkelijk hebben

Ik hoop voor je dat Chantal toch uiteindelijk zegt dat je haar mag kopen!

Dors04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 16:23

ik zit hier te huilen
heb de eigenaar gebeld
ze wilt niet dat zij de dierenarts betaalt en wil haar niet verkopen
er zit dus niks anders op om haar los te laten
ik moet opzoek gaan naar een andere pony onder de 1000 euro ik baal er heel erg van want al me geld energie alles zit in roxette alles waar ze mee loopt is van mij hoofdstel zadel deken halster poetspullen alles

ik baal er zo erg van ze betekent gewoon heel veel voor me
ik hoop dat ik snel een pony kan vinden die geschikt voor me is
des te sneller ik een band met de pony kan opboiuwen en ik me er over heen kan zetten

overigens zit de eigenaar hier ook op bokt en hoop ik dat ze dit leest
bedankt iedereen