Ik heb 3 bijrijdsters, omdat er hier in de buurt niemand is die iedere dag kan (wat ik ook 100% kan begrijpen). Ik heb al heel vaak aangegeven dat ik graag met vaste dagen per week zou werken.
Ons rooster is als volgt:
Maandag - bijrijdster
Dinsdag - koets met een van de bijrijdsters als groom
Woensdag - bijrijdster
Donderdag - koets met een van de bijrijdsters als groom
Vrijdag - bijrijdster
Zaterdag - koets met een van de bijrijdsters als groom
Zondag - koets met een van de bijrijdsters als groom
Niet schrikken, dit is natuurlijk niet iedere dag volle bak. Als het weer tegenzit of om een andere reden is het vaak minstens 1 dag maar een wandelingetje of losgooien in de bak.
Nu is het zo dat ik het liefst zou willen dat er een vast iemand voor iedere dag is, vooral de maandag, woensdag, en vrijdag, maar liefst ook de koetsdagen. En dat ze zich dan onderling regelen als de een eens niet kan dat er dan een ander gaat.
Dit lijkt echter gewoon niet te werken, ze blijven maar iedere week onduidelijk over wanneer ze kunnen, en reageren vaak pas na een dag of 2 in de groepsapp met wanneer ze kunnen en/of juist niet. Waardoor ik dan alsnog iedere week opnieuw moet puzzelen en soms kiezen wie er welke dag “mag”.
Ik ben dit zó zat. Ik heb gisterochtend gevraagd wie er dit weekend mee kan met de koets, en ik heb nog steeds geen enkel antwoord gekregen. 2 van de 3 bijrijdsters betaalt omdat ze haar ook zelfstandig mogen rijden. Eentje niet omdat ze vooral mee gaat met de koets of wandelt. En net degene die niet betaald is de betrouwbaarste

Waar zouden jullie hier de lijn trekken? Ik wil ze ook hierom niet zomaar “ontslaan” maar het is iedere week weer opnieuw stress qua planning rondkrijgen.