Fennadev schreef:Hoe komt je op 30 uur in 3/4 jaar tijd? Dan ga je uit van 10 uur les per jaar en ik geloof dat er 52 weken in een jaar zitten waarvan er minstens 30 bruikbare zijn. Da's dus 90-120 uur manegeles voor 3 tot 4 jaar rijden.
TS ik zou het gewoon bespreken met de eigenaar van het paard dat je je tekort gedaan voelt in deze les en van mening bent dat je meer kunt leren van zelfstandig rijden in de les ipv dom rondjes achter elkaar aan het hobbelen.
3/4 betekent driekwart..
3-4 betekent drie tot vier jaar..
ik lees dus driekwart jaar, niet drie tot vier jaar.
ook als je de OP leest, dan lijkt het op 3 kwart jaar les, niet 3-4 jaar..
immers met 3-4 jaar ben je in staat om voor jezelf je paard los te rijden en vast wat oefeningen te doen.. zelfs als de instructeur matig tot slecht les geeft en min of meer rijtjes rijden verwacht..
overigens kun je bij vergevorderden ook best wel een 'rijtje' tegenkomen.. ligt er maar net aan of er een centrale oefening is, en zo ja welke, en hoeveel ruimte er nodig is om het te oefenen.
als iemand gevorderd is en het gevoel heeft bij de beginners te zitten en niet pas driekwart jaar rijdt.. dan mag je er toch vanuit gaan dat diegene gewoon naar de instructeur toeloopt en aangeeft dat ze graag met bepaalde punten aan de slag wil, of daar extra aandacht aan geschonken kan worden en duidelijke vraag waarom er in 'rijtjes' gereden moet worden terwijl ieder paard op een andere manier losgereden moet worden. dan ga je in mijn ogen meer naar licht gevorderd toe

, dan ben je echt zelfstandig aan het rijden.. Niet in een rijtje rijden en af en toe zelf een volte of gebroken lijn kunnen rijden, is niet gevorderd in mijn ogen

.