Mag ik even jullie mening over iets?
Ik heb een paard dat ik verzorg. In de advertentie werd gezocht naar een bijrijder voor 2 paarden (die uiteraard ook gewoon de verzorging doet) en hier heb ik toen op gereageerd. Note: einaresse kon niet rijden i.v.m. te druk zijn met werk/kind en zwangerschap. De eigenaresse had toen dus 2 paarden, een merrie en een jonge ruin. Het begon met 'ga maar eerst verzorgen en longeren etc.'.
Ik verzorgde de merrie en longeerde haar, ruin deed ik er vaak bij qua verzorging. Ik had met de merrie niet echt een klik, volgensmij waardeerde het beestje de aandacht totaal niet en maakte het d'r vrij weinig uit of ik er nou was of niet
Maar met de ruin des te meer! Schat van een beest, enorm aanhankelijk en we hebben inmiddels al echt een band opgebouwd. Na enkele maanden nog steeds niet op 1 v.d. 2 gereden. Na een tijd ging de merrie weg, iets met een vaag verhaal met hoefkanker en dat ze niet op die stal kon blijven staan doordat het te nat was: die ging terug naar haar ouders bij een andere stal. (Ik geloof het hoor! Heb ook foto's gezien, ze staat er veel gelukkiger bij. Ik snap alleen niet zo goed wat er nou mis was
)Nu verzorg ik de ruin al best een tijd. Ik spendeer voor iemand van mijn leeftijd/hoeveelheid verplichtingen écht veel tijd aan het paard. Ik ga ook vaak tussen school door in mijn tussenuren (kom ik redelijk te laat en met modderpoten later de klas weer binnen), ga door weer en wind en ook gewoon als ieder ander uit zou gaan of iets met vrienden zou doen. Alleen heb ik er na al die tijd één keer op mogen rijden, en dan ook alleen om uit te stappen
Ze wilde er een bijrijdster bij, die heb ik voor haar geregeld (kende ik zelf al, is wat ouder dan ik). Zij mocht vanaf het begin aan gewoon elke week rijden, vaak zelfs meerdere keren. En het spijt me zeer maar dat voelt voor mij gewoon niet eerlijk

Ja, ik heb het er al meerdere keren over gehad met haar. Ging lastig want ze is gewoon echt heel aardig en ik wil het paard ook niet kwijt natuurlijk. Ook lastig omdat ze erg moeilijk is om mee te praten, dit is lastig uit te leggen maar eh, ja een beetje een geval van 'van de hak op de tak springen' en 'onlogische zinnen'. Uiteindelijk was het antwoord ongeveer: "Er kan jou heel makkelijk iets overkomen en straks zit je voor de rest van je leven in een rolstoel en kun je niks meer"
Tja, dat kan de andere bijrijdster net zo goed overkomen. Ze mag dan wel ouder zijn maar ze is op dit paard pas weer begonnen met rijden na vele jaren gestopt te zijn, terwijl ik alle jaren achter elkaar ben blijven rijden. Ook heeft de eigenaresse me nog nooit zien rijden, dus dan al een oordeel vellen puur op basis van leeftijd vind ik vreemd..
Dus ja, hoe breng ik dit tactisch? Is het slim om er nog eens naar te vragen of moet ik het maar gewoon laten zitten?
Maar bedankt voor je reactie, dan ga ik maar hopen dat ik over een paar jaar m'n eigen beest kan kopen 
Ik ga even nadenken over hoe en wanneer ik het ga overleggen.
En dat is inderdaad een goed idee, dankjewel