Verzorgpony kiezen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stroopkoek

Verzorgpony kiezen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 13:54

Hey bokkers!

Ik heb jullie hulp nodig :D
Hier komt mijn verhaal:

Ik was lang opzoek naar verzorgpony omdat helaas een eigen er niet in zat. Heb toen een advertentie geplaats op Mp. Heb daar toen een maand lang niks van gehoord (eigenlijk was ik vergeten dat ik een advertentie had geplaats) :9 Tot ik op een avond een reactie kreeg van een aardig meisje dat nog wel een leuke shet had staan waar ik op mocht rijden als het nog zou passen! Heb meteen terug gemaild en toen was het tijd voor een kennismaking! Verliep goed, leuke pony en aardige eigenaresse. Nu verzorg ik hem 3 maanden en aankomende zaterdag ga we voor het eerst op wedstrijd! Ik weet dat ik het erg getroffen heb en er is een klik tussen mij en de pony/eigenaresse.

Ik heb een weekje geleden een mailtje gehad (was vergeten om mijn advertentie van Mp te halen) van een vrouw die 4 paarden had staan die ik voor de kar mocht doen en waar ik op mocht rijden! Klonk aantrekkelijk dus heb een mailtje terug gestuurd. Heb daar toen niks meer van gehoord tot vandaag! Ze zei dat het druk was dus dat ze geen tijd had om een mailtje terug te sturen. In deze reactie had ze verteld dat ze een Belgisch trekpaard hadden die was beleerd voor de kar en waar ik ook nog dressuur op mocht rijden. Veder had ze ook 2 oudere paarden en een jonge Kwpn die nog niet zadelmak is.

Ik vind het lastig om te kiezen tussen deze twee...
Hopelijk hebben jullie advies en laten jullie weten wat jullie hadden gekozen!

Ps: ben nog niet bij de 4 paarden langs geweest

enamorada

Re: Verzorgpony kiezen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:59

Ik zou eerst eens bij die vier paarden langsgaan. Voor het zelfde geld vind je het drie keer niks. Ook zou ik niet zomaar het shetje opgeven als je er een leuke klik mee hebt en je er zo veel mee mag.

Kuss_benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:13

Ik zou eerst even langs gaan bij de vier paarden. Misschien is het wel helemaal niks..
Op instagram zie ik dat je samen met Saturnus een heel leuk team bent! Daar zou ik ook zeker niet mee stoppen;)
Maar je moet zelf kiezen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:26

Om nu met de shet te stoppen terwijl het zo goed gaat zou ik ook niet doen. Daarnaast is het ook wel een groot verschil een shet of een trekpaard. Heb niet echt tips voor je. Maar je weet nu wel wat je hebt. Gaan kijken zal geen kwaad kunnen.

_Nis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:24

Is het niet mogelijk dat je ze allebij verzorgt?
Bv 2x in de week bij de shet
Andere 2x in de week bij de 4 paarden
En de rest voor school?

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:42

Ik zou idd eerst eens gaan kijken. Ik zou het niet doen als je een hele goede band hebt met die shetlander... maar het is jou keuze. Gaan kijken kan igg geen kwaad :)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:59

Je kan even gaan kijken, maar bedenk wel, met de shet weet je wat je hebt, en zo'n plekje vind je niet snel weer.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 17:11

Dankjewel voor jullie reacties!
Misschien ga ik nog een kijkje nemen mij de Belg, maar eigenlijk weet ik het al ik blijf lekker bij de shet <3 Vandaag weer geweest en ik voelde dat we wat speciaals hadden hij begint me te vertrouwen en ik hem!

Het waaide erg hard vandaag (op stal hebben ze alleen een buitenbak) dus dat oude schuurtje maakte weer eens geluid.
Natuurlijk was dit heeeeel eng dus maar weer een boksprong opzij. Ben er daarna gewoon weer langs gereden en heb hem gerustgesteld, op een gegeven moment was het al niet interessant meer :D

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:20

Klinkt als dat jullie al een leuke band aan het opbouwen zijn

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:26

sowieso shet blijven doen en eventueel die andere erbij voor 1x per week, áls je dat na het kennis maken ziet zitten en er tijd voor hebt.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 07:48

Aangezien ik net zie dat ik Saturnus en zijn eigenaresse nog ken van school is mijn mening misschien een beetje aangetast, maar ik zou eerst gaan kijken bij die 4 anderen als je dat zo graag wilt. De overstap van een lieve ontdeugende kleine Shetlander naar een gigantisch trekpaard is erg groot, en ik ga er (vergeleken met wat ik weet dat Saturnus kan) van uit dat je wat minder hebt aan 2 oude en 1 onbeleerd paard. Het zou kunnen dat die mevrouw opeens zegt help me maar met inrijden, waar ik persoonlijk niet erg vrolijk van zou worden ivm ongelukken en dergelijken, maar het ook moeilijk zo vinden om daar nee tegen te zeggen. Dit laatste is speculatie en strikt persoonlijk, maar het is niet alsof je dat nooit hoort.
Laatst bijgewerkt door Maanoogje op 30-06-16 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 07:58

@maanoogje ik denk dat ik nog even ga kijken, maar het gaat nu zo goed tussen mij en Saturnus! De eigenaresse is erg aardig het is daar eigenlijk perfect ;)

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 08:00

sat_nath schreef:
@maanoogje ik denk dat ik nog even ga kijken, maar het gaat nu zo goed tussen mij en Saturnus! De eigenaresse is erg aardig het is daar eigenlijk perfect ;)

Is ze ook inderdaad, echt droppies zijn het allebei. :Y)
Moest vroeger ook altijd zo lachen om haar leuke verhalen die ze over Saturnus vertelde, daaruit weet ik dat hij een bijzondere en vooral ook leuke pony is. Hij is volgens mij ook lekker flink voor een Shetlander, dus hij heeft ook niet een maatje waar je snel uit zal groeien volgens mij.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 08:04

Maanoogje schreef:
sat_nath schreef:

Is ze ook inderdaad, echt droppies zijn het allebei. :Y)
Moest vroeger ook altijd zo lachen om haar leuke verhalen die ze over Saturnus vertelde, daaruit weet ik dat hij een bijzondere en vooral ook leuke pony is. Hij is volgens mij ook lekker flink voor een Shetlander, dus hij heeft ook niet een maatje waar je snel uit zal groeien volgens mij.

Ze zijn inderdaad een erg leuk stel! Ben eigenlijk ook wel trots dat ik Satje mag verzorgen :D

Ja het is een flinke Shetlander dus dat is zeker fijn!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:55

ik zou doen wie het eerste is kies je, dat is wel zo eerlijk toch?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:01

Ik ben wel benieuwd naar een foto van jou en die shet eigenlijk, super leuk dat hij zo groot is! Echt niks is leuker dan serieuze ruiters op een shet! <3

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 13:13

MarlindeRooz schreef:
Ik ben wel benieuwd naar een foto van jou en die shet eigenlijk, super leuk dat hij zo groot is! Echt niks is leuker dan serieuze ruiters op een shet! <3

Haha :j Ik ga zo proefje rijden op hem en maak dan wel mooie foto's (nou ja dat probeer ik) ik zet ze later in dit topic! *\o/*

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:15

sat_nath schreef:
MarlindeRooz schreef:

Haha :j Ik ga zo proefje rijden op hem en maak dan wel mooie foto's (nou ja dat probeer ik) ik zet ze later in dit topic! *\o/*

Ik zag het al via de facebook tag ;)
Veel plezier & succes!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:30

Als jij nog netjes op een shetlander past, denk ik niet dat je weg komt met een trekpaard, kwa lengte. :))
ik ga er even vanuit dat je niet de ervaring hebt om een paard in te rijden en denk ook niet dat je ouders daar op zitten te wachten ivm de gevaren. Maar hoor toch vaak dat de eigenaren dat dwingend vragen van de bijrijders.
Als jij blij bent met de shet zou ik hem lekker blijven doen.. Er is altijd wel iets wat leuker lijkt maar straks valt het tegen en heb je deze leuke pony laten gaan. ben benieuwd naar je foto;s!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:20

Ben het eens met Anemoon :j

Dat je het zelfs maar overweegt!

Hoop niet voor je dat zijn eigenaresse ook op Bokt zit, want dan kun je waarschijnlijk vertrekken :o
Hakt zij de knoop wel voor je door...

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:06

Shirley schreef:
Ben het eens met Anemoon :j

Dat je het zelfs maar overweegt!

Hoop niet voor je dat zijn eigenaresse ook op Bokt zit, want dan kun je waarschijnlijk vertrekken :o
Hakt zij de knoop wel voor je door...

Zit ze geloof ik wel, maar daar zie ik haar niet voor aan hoor. :)
Ze is altijd super vriendelijk en gezellig geweest, dus zo lang iemand goed is voor haar pony zal ze die persoon niet wegsturen denk ik.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:13

Ik ben ook super vriendelijk en gezellig ;)
Maar als ik wist dat mijn verzorgster naar wat anders aan het uitkijken was, was het bij mij snel einde verhaal...

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:29

Ja dat snap ik wel, daar zou ik persoonlijk ook niet blij van worden inderdaad. Ik ben wel eens met mijn huidige verzorgpaard naar iets anders gegaan (wat achteraf niks bleek te zijn ivm de eigenaresse), maar dat was omdat mijn beste vriendin daar naar uitkeek terwijl ze zelf geen vps meer had. Dat was gedeelde tijd en ik had en heb voor mijn verzorgpaard toch vaste dagen, en het kwam nog door dezelfde brievenronde die we maar 1x gehouden hebben en waar ook mijn verzorgpaard vandaan kwam, dus het was niet alsof we ook echt op zoek waren naar wat anders.
Het probleem zou pas een probleem zijn als ik mezelf even in de schoenen van een eigenaar zet als mijn paard/pony plotseling in de steek gelaten zou worden. Het is ook belangrijk om zoiets met de eigenaar van je huidige vp te bespreken denk ik zo.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:36

En ik denk alleen maar als eigenaar natuurlijk, heb zelf nooit een verzorgpony gehad, kan me dan ook moeilijk indenken hoe gemakkelijk er soms wordt overgestapt :o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:41

Ik zou het zeker niet leuk vinden nee als ik een verzorgster zou hebben die zonder overleg terwijl ze mijn pony nog verzorgt bij andere potentiële verzorgpony's of paarden gaat kijken.