wat zouden jullie doen? ex-verzorger

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

wat zouden jullie doen? ex-verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 18:49

hoi bokkers!

even wat inleidende informatie. Sinds september studeer ik in Brussel en ik wist al een tijdje dat paardlief niet mee zou kunnen (veel duurdere stallingen, met paarden die amper buiten komen etc.). Dus ben ik in maart 2015 al op zoek gegaan naar een verzorger. Iemand uit mijn stad heeft via bokt hierop gereageerd. Was ene zeer tof iemand (ik ga niet meer info over deze persoon geven), en ze kon erg goed met mijn paard overweg. Echter de laatste tijd kreeg ik meer en meer het gevoel dat ik erachteraan moest rennen voordat ze naar mijn paard ging. Ik stuurde berichten en kreeg pas na 2/3 berichten (in 2/3 dagen), antwoord dat ze geen tijd had gehad, maar dan en dan ging gaan. 2 weken geleden heb ik haar hier rustig op aangesproken, na een tijdje dan antwoord gehad dat ze het druk had gehad en ze de komende tijd weer meer tijd had. In de week erna kreeg ik weer geen antwoord op de vraag of ze geweest was tot zondag. Ze was 1 keer gaan kijken, maar had niets met hem gedaan.
Ik heb toen nog een bericht gestuurd waarom ze de week ervoor dan aangaf dat ze meer ging gaan. Nu zei ze dat het donker was als ze van haar werk kwam (begrijpelijk, maar er is ligt in stal, op de poetsplaats en in de bak en er is ene spot ie in de weides schijnt. Ik heb toen gevraagd wat zij dan als oplossing zag. Dit heb ik in de tijd van zondag tot donderdag 4 keer gevraagd, maar hier heb ik nooit antwoord op gekregen.

Hierna ben ik dus zelf naar een oplossing op zoek gegaan die ik snel gevonden heb. Een vriendin die met paarden bezig is wil elke week op maandag en woensdag gaan en op vrijdag om de 2 weken. ik heb toen dit bericht naar de eerste verzorger gestuurd:
Citaat:
Aangezien ik niets meer van je gehoord heb ben ik zelf opzoek gegaan naar een oplossing. Zeker de rest van dit schooljaar gaat een vriendin Olaf verzorgen, longeren en eventueel rijden op maandag woensdag en vrijdag om de 2 weken. Als jij het ziet zitten ben jij nogsteeds welkom op dinsdag en donderdag en eventueel het weekend. Maar nu ben ik dus er zeker van dat Olaf aandacht en beweging krijgt. Ik zou het wel fijn vinden als je nog wilt gaan dat we nu goede afspraken maken en dat mijn berichten niet gewoon genegeerd worden. Ik wil wel duidelijk maken dat ik totaal niet boos ben en hoop dat jij dat ook niet bent. Er moest voor olaf gewoon een oplossing komen. Indien jij niet meer wilt komen ligt op stal nog uw bit en ik denk uw hoofdstel ook, maar daar ben ik niet zeker van. En ik denk dat jij nog een hoofdstel van mij hebt. :)

Ik heb hier nog steeds geen antwoord op gehad dus ik neem aan dat ze niet meer komt. Maar dat hoofdstel dat ze nog van mij heeft zou ik toch graag terug hebben (zij vind het blijkbaar niet de moeite haar spullen terug te willen, of ze is van plan die stiekem op stal te gaan halen).
(het gaat om iemand ouder dan mij om een indicatie te geven)

Hoe zouden jullie dit oplossen?

Vjestagirl

Berichten: 26687
Geregistreerd: 11-08-06

Re: wat zouden jullie doen? ex-verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:51

Ik weet niet wanneer je dit verstuurd hebt, maar veel mensen hebben kerst gevierd en openen dan berichten niet, of zijn misschien op vakantie?

En anders geen berichtjes sturen maar bellen?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70848
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:53

ED -> VP

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 18:53

Vjestagirl schreef:
Ik weet niet wanneer je dit verstuurd hebt, maar veel mensen hebben kerst gevierd en openen dan berichten niet, of zijn misschien op vakantie?

En anders geen berichtjes sturen maar bellen?

ik heb dit donderdag gestuurd, en ook op facebook ene berichtje dat ik haar een sms gestuurd heb. Ze heeft dat ook gelezen, maar gewoon genegeerd. Ook is ze gewoon veel online.
Ik ben er zeker van dat mijn sms wel gelezen is, want als ik enkele maanden geleden nog wat stuurde kreeg ik wel meten (lees binnen 5 minuten) antwoord.

Vjestagirl

Berichten: 26687
Geregistreerd: 11-08-06

Re: wat zouden jullie doen? ex-verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:55

Dan zou ik gewoon even bellen.

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 19:37

Vjestagirl schreef:
Dan zou ik gewoon even bellen.

ik zal in het weekend proberen bellen dan (ik weet haar werkuren niet). Maar aangezien ze mijn berichten negeerd vermoed ik dat ze ook niet zal opnemen als ik bel

Vjestagirl

Berichten: 26687
Geregistreerd: 11-08-06

Re: wat zouden jullie doen? ex-verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:38

Dan leen je iemand anders z'n telefoon voor het gesprek?

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:41

Je spullen, inclusief die van haar achter slot en grendel (waar zij dan natuurlijk niet bij kan) en dan als ze haar spullen terug wil eerlijk ruilen voor jou hoofdstel. Eerder niet weetje.
Als ze nog wilt blijven prima, ook goed maar zou je hoofdstel hoe dan ook terug willen.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: wat zouden jullie doen? ex-verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:48

Aangezien je haar via bokt bent tegen gekomen hoop ik dat ze dit leest en bedenkt waar ze mee bezig is.. Gewoon negeren zonder reden is heel erg vreemd.

ninji

Berichten: 295
Geregistreerd: 01-12-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: wat zouden jullie doen? ex-verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:58

Beetje jammer dat het zo moet lopen met je verzorgster, ondanks de afspraken die jullie hadden. Ik zou als ik jou was haar spullen achter 'n slot of eventueel thuis neerleggen zodat ze deze niet stiekem op kan komen halen zonder jou je hoofdstel terug te geven.
Bellen met telefoon van iemand anders is een goed idee, dit nummer herkend ze waarschijnlijk toch niet en als ze opneemt moet ze wel met je praten :)

Of ik haar zelf terug zou verwelkomen als verzorgster weet ik niet, lijkt me dat zo iemand nog niet echt genoeg verantwoordelijkheidsgevoel heeft voor een verzorgpony! Maar dat is natuurlijk aan jou :)
Succes!

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 20:01

ik ga morgen naar stal (heb het zelf erg druk met blokperiode en examens). En ga dan kijken of haar spullen er nog liggen, dan gaan die mee naar huis.

Met een andere nummer bellen zal ik in het weekend dan proberen!.

HorseRituals: Op het moment ben ik er ook niet meer zo zeker van dat ik haar nog bij mijn paard wil. Dan zal ze wel met een erg goede uitleg moeten komen. En niet genoeg vernatwoordelijkheid, Ze heeft ook een eigen paard...

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:03

Vervelend dat het zo loopt tussen jou en je verzorger. Ik zou haar toch nog even proberen te bellen om desnoods even een keer af te spreken en de spullen aan elkaar terug te geven. Mocht je haar adres hebben, kun je desnoods even langsgaan om haar spullen terug te brengen en jou hoofdstel meteen mee te nemen.

Ook zou ik de rest van je spullen (en haar spullen) tot die tijd even achter slot en grendel doen.

Echter zou ik haar niet meer terug willen als verzorger. Deze persoon heeft duidelijk laten zien dat zij zich niet aan de gemaakte afspraken kan houden en gedraagt zich ook niet erg netjes tegenover jou.

Yenni
Berichten: 5475
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:05

Hoe oud ben jij en hoe oud is js verzorgerster? (Mag ook via pb)
Kan je anders niet eens die ouders opbellen om te zeggen hoe associaal hun dochter is.

Nee zou bot zou ik het niet zeggen maar ik zou wel het verhaal eerlijk vertellen en een afspraak te maken met ouders en dochter. Dit is zeer zeker niet netjes.

Ik zou haar spullen niet mee naar huis nemen. Grote kans dat mevrouw denkt: "och ja dat boeit me niet". En jij ziet je hoofdstel nooit meer terug.

Succes iig!

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: wat zouden jullie doen? ex-verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 20:09

yenni, ik heb je ene pc gestuurd. Ouders hebben niets met de situatie te maken. Het gaat me nieteens om het hoofdstel (kostte 20 euro), maar eerder om het principe.

ninji

Berichten: 295
Geregistreerd: 01-12-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:37

Oei als ze zelf ook nog een eigen paard heeft, zou het dan kunnen dat ze iets te veel hooi op haar vork heeft genomen en durft ze het misschien aan jou niet te vertellen!
Maar dit is natuurlijk geen goede manier om het op te lossen en helemaal niet eerlijk tegenover jou en je paard :n
Ik hoop dat jullie er alsnog snel uit kunnen komen.
Laatst bijgewerkt door ninji op 28-12-15 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 20:38

HorseRituals schreef:
Oei als ze zelf ook nog een eigen paard heeft, zou het dan kunnen dat ze iets te veel hooi op haar vork heeft genomen en durft ze het misschien aan jou niet te vertellen :O
Maar dit is natuurlijk geen goede manier om het op te lossen en helemaal niet eerlijk tegenover jou en je paard!
Ik hoop dat jullie er alsnog snel uit kunnen komen.

Dat is het zeker niet aangezien ze haar paard slechts 1 keer in de 2 weken bezoekt.

ninji

Berichten: 295
Geregistreerd: 01-12-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: wat zouden jullie doen? ex-verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:40

Och germ arm dier. Nee dan hou ik het toch bij het gebrek aan verantwoordelijkheid.
Zou het absoluut niet aan kunnen om mijn paard zo weinig te bezoeken. :n (en anders zou ik het net zoals jij doen door een verzorgster te laten komen!)

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: wat zouden jullie doen? ex-verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:48

Ik denk niet dat het heel netjes is om de verzorger nu af te kraken omdat ze haar paard misschien wat weinig bezoekt. Daar heeft zij wellicht haar redenen voor of heeft ze zelf ook een verzorger.

Ik vind het echter wel heel vreemd dat zij je volledig negeert. Is er ook niet iets gebeurt op stal waardoor ze zich er niet meer prettig voelt? Misschien zit er wel iets anders achter waarom deze persoon niet meer komt.

Hopelijk neemt ze alsnog haar verantwoordelijkheid en reageert ze netjes op jou berichten en kunnen jullie dit afhandelen.

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 20:51

ik maak haar niet zwart, ik zeg gewoon dat dat niet de reden is dat ze plots mij negeert. Ze gaat zo weinig omdat haar paard vrij ver weg staat, en die word gewoon door de staleigenaar verzorgd voor zover ik begrepen heb.

Op stal wat gebeurd lijkt me sterk. Sta op een kleine stal met 3 stalgenoten (1 dochter van de staleigenaar). Je ziet een stalgenoot zo'n 1 keer in de 3/4 maanden. daarbij is ze normaal gewoon heel open 'met een grote mond (net als ik) en kon in het verleden alles besproken worden.

(ik hoop stiekem dat ze dit leest en mij dan niet langer negeert)

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: wat zouden jullie doen? ex-verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:52

Dan is het inderdaad wel vreemd. Ik zou haar toch gewoon even proberen te bellen.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: wat zouden jullie doen? ex-verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:57

geen energie meer in steken. Kort en krachtig: "daar is het gat van de deur"!

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:18

Blijft toch raar dat mensen zo ineens veranderen. Jammer dat de communicatie er niet meer is. Ik zou wat al eerder is gezegd zorgen dat ze in ieder geval niet bij jouw spullen kan komen. En verder denk ik dat je het beste gewoon los laat. Laat ze nog wat van zich horen prima, zo niet ook prima. Weet je wel waar ze woont? Anders zou je gewoon aan kunnen bellen dat je het hoofdstel terug wil hebben.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:18

Wel een rare manier van communiceren om dit via bokt te doen := in de hoop dat ze reageert. >;) misschien is er wel iets aan de hand waarvan jij niet weet en zit diegene flink in de knoop. Een beetje banketstaaf om dan op zo'n manier contact te zoeken waarin je eigenlijk je verzorgster afkraakt. Ik zeg niet dat het goed is om niet te reageren maar vind het ook niet netjes van jou.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: wat zouden jullie doen? ex-verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:30

Ik lees nergens dat ze haar verzorger afkraakt? Ze zegt gewoon waar het op staat. Daarbij vind je ik je berichtje in de OP erg netjes richting je verzorger.
Wel lastig, ik vind het sowieso al vreemd dat ze niet meer reageert. Maar zoals Frankiej zegt, ik zou er ook geen energie meer insteken. Ik zou het gewoon laten voor wat het is, hoofdstel is jammer dan (aangezien die ook niet zo heel duur is). Nee het is niet netjes, maar het is niet anders.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: wat zouden jullie doen? ex-verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:42

ik vind de OP nogal wat aannames hebben. Namelijk spullen stiekem terughalen? Niet de moeite hebben om spullen terug te willen, niet naar haar eigen paard gaan.... Aannames doen of afkraken, het is maar net hoe je het ziet.