Verzorgsterproblemen..

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Verzorgsterproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 16:32

Ik ben eigenaar van 2 pony's en 1 veulen.

Voor 1 van mijn pony's heb ik een meisje die erop rijd. Meisje betaald niet mee maar mest wel uit, doet klusjes, helpt met voeren en longeerde zo nu en dan een pony die voor de handel was. In het begin (9 jaar oud) kwam ze alle afspraken na en was er niks aan de hand. Maar nu is dat totaal verandert..

Probleem 1, Het wordt steeds eerder donker en ze mag nu niet meer in het donker fietsen van haar moeder. Snap ik! en daarom hebben we nu de woensdag middag (na school) afgesproken en zadel ik de pony op zodat zij op tijd naar huis kan. Maar steeds zegt ze af. en niet 1x in de week, nee het is altijd op dezelfde dag wanneer ze komt dat ze ook die zelfde dag afzegt. Dus dan sta ik te wachten en te wachten en dan ineens een berichtje, Sorry roos ik kom niet!! Prima als ze een keertje afzegt maar ze wilt ook met de pony naar les volgendjaar en dat is goed, maar wel met een minimale basis beweging. Ze mag tenslotte blij zijn dat ze mag rijden naar mijn idee!!

probleem 2, Dit bovenstaande is nog niet zo heel erg. Ze heeft sinds een tijdje ook een ontzettende grote mond gekregen tegen haar moeder en de buiten wereld. Op een zaterdag had mijn vriend een keer een onverwachtse verassing voor mij (we gingen varen). Zij zou worden opgehaald door haar vader maar was dus nog even alleen bij stal. Ik heb een eigen terrein wat ik huur met stallen, rijgedeelte, poetsplaats, verlichting etc. Ze was dus alleen. Op dat moment had ik een shetlander voor de handel lopen die zij dan mocht poetsen.

Echt een week later ofzo kreeg ik een berichtje van iemand, ''uh is die pony niet van jou?'' ja....... ''Ze heeft hem te koop gezet''. En jahoor! Op een facebook pagina had ze hem te koop gezet dat hij steigerde en je er niet achter kon staan en dat hij geleerd had om achter je aan te rennen??????? Echt zulke onzin informatie.. Dat beestje zocht ik gewoon een goed huisje voor. (inmiddels heb ik hem verkocht)

Maar hoezo bedenkt ze het om MIJN pony te koop te zetten. Onderaan het bericht stond ook nog, ''voor meer informatie stuur me maar een berichtje''. Screenshot kan ik sturen van het bericht indien jullie bokkers dat willen!!

Probleem 3, We naderen nu de winter.. De pony is op leeftijd. Loopt lekker 24/7 buiten maar ik wil haar wel regelmatig laten lopen zodat ze niet stijf, kreupel of andere dergelijke fratsen krijgt. Helemaal als t koud is vind ik regelmaat voor haar belangrijk. Ze is natuurlijk niet de jongste meer (20 jaar). En aangezien dit verzorgmeisje steeds afzegt heb ik het met ze over een aantal opties gehad.

1. Of ik moet er op kunnen rekenen dat ze minimaal 2 keer in de week komt
2. Of ik moet er iemand bij zoeken om iets zekerder te zijn van alles

Optie 2 waren we het dus over eens dat we dat gingen doen! Iemand erbij zoeken. Ik een advertentie geplaatst en erg leuke reacties op!!. Maar nu komt het volgende,

Probleem 4, Ze heeft heel veel meisjes via facebook berichtjes gestuurd dat ze niet op haar mochten rijden dat zij er al op reed en ze dan maar lekker moesten delen of opdonderen. En dat zij alle rechten mocht behouden van naar les gaan enzo. Dus ik keeg niet alleen interesse naar het verzorgen van mijn pony maar ook de vraag wat dit betekende.. Bepaalt zij wie er op rijd? Of ik?

Mijn vriend en beste vriendin zeggen dat ik haar moet wegsturen. Al helemaal omdat ze doet of alles van haar is. Wat zouden jullie doen?

Anoniem

Re: Verzorgsterproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:34

Wegsturen. Voor haar 10 anderen. Is ze helemaal gek geworden.

Cioccolato

Berichten: 6747
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:35

Ik had haar allang weg gestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:35

Jemig zeg wat een brutaliteit.. :n Ik ben wel erg benieuwd naar de screenshot trouwens.

Hoe oud is het verzorgstertje inmiddels? (puur interesse)

Ik raad je toch echt aan om iemand anders te zoeken voor je paardjes, dit gaat zo écht niet en dat mag jij best wel heel erg duidelijk maken aan haar TS!

Jouw paarden, jouw regels!

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:36

Gewoon wegsturen.... Dat je dit nog vraagt aan ons. :=

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:36

Ik had d'r persoonlijk allang de deur gewezen met zulke actie's :+ Is ze nou helemaal. De jeugd van tegenwoordig ...

moyra

Berichten: 9661
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:36

Ik zou 1 duidelijke waarschuwing geven en anders inderdaad ieder een kant op gaan.
Hoe oud is het meisje inmiddels? Ik vermoed rond de puberteit?

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:36

Wegsturen dat kind. Verzorgers met een grote mond vliegen er hier uit, verzorgers die stiekem dingen doen ook!

Wat zegt haar moeder hiervan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:37

Wegsturen die handel, dat had ik al gedaan nadat ze je pony te koop had gezet...

Hanna_94

Berichten: 1400
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:37

Wegsturen inderdaad, dit gedrag moet je niet tolereren bij je eigen paarden.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:38

Ik zeg ook wegsturen. Al die dingen opgeteld gaat dat echt niet werken met een andere verzorger erbij en zij kan niet meer voldoen aan jouw wensen voor de pony dus zou ik maar op zoek gaan naar een andere. Het is een keer klaar natuurlijk.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:38

Die durft! :wow: Ik had waarschijnlijk allang weggestuurd, is ze helemaal gek!

tiwi1969

Berichten: 7697
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:38

Hier zou ik dus totaal niet van gediend zijn, heb je dit al met haar ouders besproken?

Zo ja, en het helpt dus niet, ophoepelen.

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:39

Wegsturen!

dit zou ik niet pikken :n De verkoopsadvertentie is voor mij al een brug te ver...

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:40

Zou bij mij ook geen twijfel zijn. Het zijn toch jouw paarden? Ik zou na die actie op Facebook al gezegd hebben dat ze kon ophoepelen...

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:41

Eerlijk? Elk van deze dingen op zich zou hier al vliegles zijn.

Zeker na er op aangesproken te zijn, en dan stug doorgaan met die fratsen.

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:41

Gewoon wegsturen, het is jou pony en afspraken zijn afspraken. Zoals pernilla al zegt, voor haar 10 anderen die wel heel dankbaar zouden zijn voor het mogen verzorgen van je pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:42

Bij punt 1 had ik haar er al uit gebonjourd.

Lieke

Berichten: 11357
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:44

Nou ik snap best dat het moeilijk is om een verzorger weg te sturen, maar deze zou ik zonder twijfel vandaag nog de deur uitsturen. Jij doet harstikke je best en zij laat je gewoon stikken.
Betrouwbaar en eerlijk zijn voor mij de nr. 1 vereisten voor een verzorgster, zij is beiden niet.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:46

op zoek gaan naar een superleuke andere verzorgster.
Ik had toen dat een meisje uit mijn klas die in het zelfde dorp woonden als waar mijn pony stond, zomaar zonder te vragen of zonder dat ik het wist mijn pony pakten en ging poetsen en er van alles meedeed met de mededeling dat ik het wist, ze nam altijd vriendinnetjes mee en vertelden altijd dat Quin van haar was.. zelf was ik er dan steeds niet en kwam ik net wat later aan, en dan was quin al glanzend schoon en alles.. de staleigennaaresse vetrouwde het ook niet helemaal en ze gaf ook nog een grote mond gaf toen mijn staleigennaaresse haar had verboden om nog op t erf te komen. Uiteindelijk alles te horen gekregen.. echt te brutaal..

deksel

Berichten: 3840
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:46

Wegsturen, de dingen die zij uitvreet kunnen echt niet :00

cp112

Berichten: 14754
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:48

Ik had haar na het te koop zetten van je pony al de laan uit gestuurd. Hup weg zeg, wat denkt ze wel.
Er zijn zat nette verzorgmeiden.

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:48

Ik zou hier geen probleem van maken om in een klap van al deze problemen af te komen. Alleen afspraken met regelmaat niet nakomen is al reden genoeg om een andere verzorgster te nemen.

meggiemeg

Berichten: 12269
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:52

Alle bewijzen uitdraaien, naar haar thuis gaan en het meisje en haar ouders ermee confronteren dat je er klaar mee bent en dat de bewijzen de redenen zijn. Heb je meteen alle partijen bij elkaar en kan je duidelijk maken wat je wilt.
Persoonlijk had ik er voor gekozen om haar weg te sturen en voor iemand te gaan die het allemaal wel kan waarderen.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:52

Die stuurde ik ook de laan uit, er zijn zoveel leuke meisjes die graag jou zouden helpen met je pony's. Is dat kind nu helemaal betoeterd.