maar ik had wel in de advertentie aangegeven dat de pony minimaal 1x in de week gereden moet worden. In het begin een paar keer mee geweest, buitenrit routes laten zien. En nu rijden ze zelf moeder op de fiets mee en meisje op de pony. Alleen de laatste tijd hebben ze amper gereden. De moeder waar ik dan contact mee heb geeft wel netjes aan dat ze het druk heeft en dat ze nu geen tijd hebben om met de pony te gaan rijden. Maar ik baal wel een beetje, de pony heeft wel beweging nodig. Maar om daar nou wat van te gaan zeggen vind ik ook niet echt wat want ik heb zelf de laatste tijd ook niet veel gereden (op mijn andere paard) omdat ik het ook druk heb. Maar als ik nu ga rijden zal ik de shet wel mee moeten nemen aan de hand als ik ga rijden omdat ze anders geen beweging krijgt en de pony begint weer vetjes te krijgen
Ik vind het een beetje lastig om te vragen wanneer ze weer gaan rijden. Gewoon een appje sturen met de vraag wanneer ze weer denken te gaan rijden? Of nog even afwachten?Daarbij hebben we het ook nooit gehad over kleine klusjes die bij de pony horen. Als ze hebben gereden hingen ze het zadel achterstevoren op de zadelbok, beugels niet opgestoken, hoofdstel aan het zadelbok en niet aan het haakje van het hoofdstel, bit niet afgespoeld... tja dit 3x aangetroffen dus een appje gestuurd met de vraag of ze het zadel goed op de bok wilde hangen en het hoofdstel aan het haakje wilde hangen en niet aan de zadelbok. Ze zeiden dat het zo moest op de manege waar ze reden maar het in vervolg anders gingen doen. Sindsdien hebben ze volgens mij niet meer gereden, of nog 1 keer maar dat weet ik niet zeker. Ik vind het nu dus lastig om te vragen of ze bepaalde dingen willen doen. Ik wil niet te zeurderig overkomen. Zou ik ze kunnen vragen of ze het hoofdstel en/of zadel 1x in de maand willen invetten? Of zal ik dit gewoon zelf doen? Maar goed ik gebruik het spul verder zelf niet maar als ik toch bezig ben kan ik er ook wel bij doen. Ik zit er gewoon heel erg mee in dubio. En als ze laat gaan rijden of ze dan zelf voer in de voerbak willen doen en ik daar dan niet apart voor hoef te komen als ze er toch zijn? Het zijn wel kleine dingen maar ik vind het rot om te vragen want als ik geen bijrijdstertje had zou ik het toch zelf gedaan hebben, aan de andere kant ze mogen wel op de pony rijden een beetje hulp zou wel fijn zijn.
Qua klusjes doen zou je het voeren best kunnen vragen imo, kleine moeite lijkt mij. Betalen ze voor de pony? Of is het 'vrijwillig'? 
.Wij doen dat hier ook heel bewust niet nadat ik ooit uitgelegd heb gekregen dat het voor een paard fijner is in de mond. Ik maak paar keer per jaar alles heel erg schoon.