Zonder zadel rijden

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lottemalou
Berichten: 12
Geregistreerd: 30-06-15

Zonder zadel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 16:25

Hoi allemaal ik heb jullie mening nodig:
Ik heb nu al een hele tijd een verzorgpaard waar ik op rij en vrijheidsdressuur mee doe. Laatst heb ik op hem gestapt zonder zadel en hij vond het prima.
De eigenaresse weet dit niet en laatst vroeg ik of ik op hem mocht zonder zadel maar ze zei dat het niet kon omdat hij boos wordt als je dat probeert. Ze had het zelf al een keer geprobeerd met haar 2 kinderen erop (3 en 8 jaar) en dat vond hij niet leuk. Ik denk zelf dat het eraan ligt dat hij het niet leuk vond omdat haar kinderen erg druk zijn.

Ik heb nu al een aantal keer op hem gestapt zonder zadel als de eigenaresse er niet was maar ik wil het ook kunnen doen als ze er is maar ik durf het haar niet te vertellen omdat ik bang ben dat ze boos wordt. Wat moet ik doen?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70848
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Zonder zadel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:25

TAO -> VP

xxnienke94

Berichten: 1463
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Zonder zadel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:27

Waarom wil je zo graag zonder zadel erop zitten?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:27

Tja lastig. Nu ben je niet eerlijk tegenover de eigenaar. En als ze er achter komt dan kun je je verzorgdpaard misschien wel vaarwel zeggen?
Toch nog eens aangeven dat je het heel graag wilt proberen, waar ze bij is?
En anders toch haar mening/besluit accepteren. Het is en blijft tenslotte haar paard.

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:28

ik zou het haar heel snel vertellen. Vooral omdat je dus nadat je er al zonder zadel op zat (Waarom vroeg je dat niet al van te voren voordat je dit deed, onverantwoord) pas vroeg of dit mocht en zei aangaf dat dit niet verstandig is en het dan toch nog doen zonder dit aan te geven.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:28

Als zij niet wil dat je het doet zou ik haar wensen daarin gewoon respecteren. Als paardeneigenaar zou ik heel boos worden als zoiets achter mijn rug om toch gebeurt. Als het niet mag dan mag het gewoon niet, hoe jammer dat ook is.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:31

Oeff... zijn er geen andere mensen op de stal die het aan de eigenaresse kunnen vertellen? daar zou ik erg mee oppassen namelijk want in de paardenwereld wordt geen geroddeld!!

maar probeer het eens aan de eigenaresse voor te stellen of je een keer mag uitstappen zonder zadel als ze er bij is? Bijvoorbeeld op een heerlijk warme dag :)
Of vraaag of je met een barebackpad mag rijden (als je deze zelf aanschaft) hier zitten druk verdelende componenten in wat voor het paard vaak ook prettiger is dan zonder iets.

melissapupa
Berichten: 1091
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:36

jij hebt niks te zeggen, als de eigenaresse dat niet wil heb jij dat te accepteren. het is haar paard en niet die van jouw. als mijn verzorger dat zou doen weet ze waar het hek is

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:40

Een verzorgster die achter mijn rug om, dingen doet waarvan ik gezegd heb dat ze niet mogen. Vliegt bij mij per direct de laan uit.
Je hebt als verzorgster de verantwoordelijkheid over mijn paard op de dagen dat je er bent. En mocht ik er achterkomen dat je je er niet naar gedraagd en niet eerlijk bent , hoef je wat mij betreft niet terug te komen.
Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Zonder zadel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:50

Totdat je eraf donderd en de eigenaresse de sjaak is...
Snap best dat het prima kan maar haar paard, haar verantwoordelijkheid en dus haar keuze.

Je kan overleggen of je het een keer mag proberen waar zij bij is maar als zij dat niet wil heb je gewoon pech. Pas wanneer je zelf al je zuur verdiende centjes in een paard investeert mag je er mee doen en laten wat je wilt. Tot die tijd heb je gewoon te luisteren en voorzichtig te zijn met andermans grootste goed.

butterflyVIP
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 01:00

vind dat je best wat respect mag hebben voor het feit dat ze het niet wil hebben
dat je zonder zadel rijd op haar paard ( zonder zadel rijden is trawens ook slecht voor de rug van het paard )

als je iets wilt overleg dat met de eigenaar
maar doe het niet achter de rug om het is niet jou paard
maar van iemand anders die vertrouwen heeft in jou
dat je na der luisterd en zorgvuldig om gaat met haar paard

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:41

Persoonlijk, klinkt misschien niet heel aardig van me, maar hoop ik dat ze je betrapt.

Dat ik behoorlijk achterbaks achter de rug om! Ze zal der best een goede reden voor hebben om het niet te laten doen.

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Zonder zadel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:00

Ben wel benieuwd hoe het is afgelopen

elszoekt17

Berichten: 220
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Leiden

Re: Zonder zadel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:42

vertel altijd, maar dan ook altijd de waarheid!

poezeminneke
Berichten: 25
Geregistreerd: 25-08-15

Re: Zonder zadel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:00

ja beter gewoon eerlijk zijn dat duurt het langst en heb je de minste problemen

JudithGigi

Berichten: 4339
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Zonder zadel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:02

Ik zou toch echt geen dingen gaan doen die de eigenaresse niet goedkeurt. Het blijft haar paard, en ze zal het niet voor niks niet goed vinden dat je er zonder zadel opstapt.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Zonder zadel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:27

Oei..oei...verzorgpony niet belangrijk genoeg voor je?
Niemand wil een verzorgster die dingen stiekem achter de rug om doet.
Zou zo snel mogelijk eerlijk zijn. Zeg gerust dat je het al eens gedaan hebt en het niet durfde te vertellen.
Eerlijkheid duurt het langst

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:28

elszoekt17 schreef:
vertel altijd, maar dan ook altijd de waarheid!


beste tip!

Marit_femke
Berichten: 46
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:28

Je zou kunnen vragen of je het toch mag proberen, en dan zeggen dat het goed ging.
of eerlijk zeggen ;P gaat toch het snelst...

Rebekka78
Berichten: 97
Geregistreerd: 08-09-15

Re: Zonder zadel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:20

Ik denk dat je haar het best eerlijk kunt vertellen dat je het een keer geprobeerd hebt. Eerlijkheid wordt beter gewaardeerd dan leugens lijkt mij.

capopjekop

Berichten: 30732
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Zonder zadel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:22

Ik ben het met de rest eens. Wees eerlijk en aanvaar de eventuele consequenties. Als je het uit jezelf vertelt zal ze boos zijn, maar heb je nog kans dat je een tweede kans krijgt omdat je het zelf vertelt. Als ze er zelf achter komt dan is dat een grotere knak voor het vertrouwen in jou.

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:07

En hoe is het nu?

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Zonder zadel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:16

Op 9 september heeft ze een advertentie geplaatst: verzorgster aangeboden.
En ze is 4 oktober voor het laatst online geweest.
(in totaal maar 5 posts gedaan)
Denk niet dat ze nog gaat reageren.

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:54

Tinkerloos schreef:
Op 9 september heeft ze een advertentie geplaatst: verzorgster aangeboden.
En ze is 4 oktober voor het laatst online geweest.
(in totaal maar 5 posts gedaan)
Denk niet dat ze nog gaat reageren.


Hahahaha denk t ook niet

xkathy_love

Berichten: 259
Geregistreerd: 13-02-13

Re: Zonder zadel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:47

Als de eigenaar het niet wilt zou ik het niet doenbaar ik jou was. Dan kun je nog zo graag zonder zadel willen rijden en erin geloven dat het bij jou wel goed gaat. Maar stel je nou voor ze hoort via via dat jij de laatste tijd veel zonder zadel rijd terwijl zij tegen jou heeft gezegd dat ze dat niet wilt? Dan heb je dus haar vertrouwen in jou in twijfel gebracht en dat zou misschien wel kunnen betekenen dat je moet stoppen (in het ergste senario dan he).
Je kunt beter gewoon een keer als je het echt perse wilt vragen als je samen met haar op stal bent. Dat je dat voorlegt over dat je denkt dat hij boos wordt doordat die kinderen zo druk zijn en dan vragen of jij het niet toch een keer zou mogen proberen.