Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
crazygirl1 schreef:De eerste 2 weken had ze zelf geen conditie dus vroeg ze niets. Was er ook geen/amper verschil te merken wanneer ze had gereden.
Maar sinds de 3de week (= vorige week) voelde ik het enorm bergafgaan. Mijn paard kroop terug in zijn slechte gewoontes. Dezelfde problemen waar ik 3maand geleden tegenbotste:teugels uit handen trekken, op binnenschouder vallen, niet reageren op beenhulpen, onder je uit lopen, onrustig/niet aandachtig etc.
crazygirl1 schreef:Sallandval: Zo had ik het nog niet bekeken. Bedankt voor de reflectie.
Misschien zet ik er zelf ook druk op. Van 'je moet les nemen want hij moet werken' In plaats dat ze eigenlijk rustig aandoet en plezier heeft. Maar langs de andere kant, ik neem een bijrijder zodat hij vaker (correct) wordt gereden en zo sneller evolueert. Als ik een bijrijder nam zodat mijn paard voldoende beweging krijgt, dan zou het geen probleem vormen indien ze er mee rondhobbelt. Aangezien hij 24/7 buiten staat krijgt hij voldoende losse/plezier beweging en dus wordt er gereden om te werken. (Om geen Bokt aanval te krijgen, we gaan ook wel regelmatig wandelen/ontspannen rijden ohz)
crazygirl1 schreef:Net bericht gehad dat ze morgen geen les kan nemen wegens financiële redenen. Ze stelt voor om donderdag les te nemen.
Ik heb begrip (misschien ben ik te braaf?), kan gebeuren maar ondertussen zal ze zaterdag én dinsdag (fout) rijden. Net nu ik deze week opzettelijk 3 lessen heb genomen, om net de schade in te halen.. Als ze 2 dagen rijdt zonder les, is al mijn moeite nuteloos :s ZUCHT
Ik kan haar niet verplichten om les te nemen, ze heeft het geld niet.. Geld voorschieten? Ergens is het niet mijn taak om haar financiële kant te beheren maar ondertussen zijn mijn geïnvesteerde lessen nuteloos..
Peppertree schreef:Ik zou de bijrijder afzeggen. 4x in de week rijden is zat, en als ze je paard nu al 'slechter' laat lopen zal dat de eerstkomende tijd niet verbeteren.
Beter 4x in de week goed rijden en vooruit komen, dan 7x in de week rijden en achteruit gaan.