Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Murosch schreef:Ik heb een verzorgster die maandelijks een (klein) bedrag betaalt, maar ik denk ook dat het van 2 kanten bekeken moet worden:
mijn verzorgster heeft rijtechnisch weinig ervaring en heeft nu een goed paard onder haar billen waarvan ze veel kan leren. Ik begeleid haar regelmatig (les dus) en ook leert ze alle ins en outs van het verzorgen van paarden. Veel zwaar werk hoeft ze niet te doen, maar ze voert wel regelmatig en gaat meestal met me mee op concours of naar les (vindt ze zelf ook leuk). Ik steek er veel tijd en energie in, met liefde trouwens. Het geld dat ze betaalt komt in de paardenpot, dus wordt ook weer besteed aan voer of spullen.
Aan de andere kant heb ik ook regelmatig paarden voor anderen gereden en daar kreeg ik geld voor, maar alleen omdat ik de paarden iets kan leren of ze kan klasseren voor verkoop, waardoor de eigenaar er uiteindelijk beter van wordt.
In beide gevallen is het in evenwicht, en in dat geval is er denk ik geen enkel probleem. Al lees ik soms wel bedragen die aan verzorgsters worden gevraagd waarvan ik denk, eigenaar verkoop dan je paard als je er zelf niet voor wilt betalen blijkbaar.
Toothless schreef:elenaMM17, ik vind jou perspectief een heel goed antwoord! Dankjewel