Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 21:32

Aangezien het vorige topic 100 pagina's heeft bereikt, hier deel 2 om verder te praten over alles omtrent het zoeken van een bijrijder!

De OP van deel 1:

Somebitch schreef:
Ik weet niet wat ik verkeerd doe hoor..
Ik heb een advertentie op marktplaats staan, ondertussen al meerdere..
Maar er lijkt wel niemand op af te komen en als er iemand op af komt kan deze weer niet goed rijden of is het toch te ver weg.. Ik had een hele goede leuke verzorgster maar helaas heeft zij het te druk gekregen en kan ze niet meer komen.
Ze kwam in weer en wind reed in weer en wind maar helaas.. Waar zijn alle verzorgsters toch gebleven..
Weet nog wel toen ik klein was en een verzorgpony zocht.. Wat was dat moeilijk zeg..
En nu lijkt het wel omgekeerd. :\

Veel plezier!

Maaikee43

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:45

Yeah nieuw topic :D !

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:45

meld zich.....[hoewel ik nu niet veel te melden heb]

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:48

Ik meld me ook.

Ik zoek een serieus iemand voor mijn 4 jarige belg die net onder het zadel is. Het enige wat eropaf komt zijn kinderen tussen de 12 en 14 jaar met enkele jaren (meestal 2 jaar) rijervaring op een manege.
En dan nog boos worden ook als ik ze uitleg dat ik een ouder iemand zoek met meer (rij)ervaring.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:48

Het heeft even geduurd voordat ik weer een betrouwbaar persoon gevonden had. Maar zo als het nu gaat, gaat het top. Ze is nu een maandje of 3 aan het rijden. Maar daarvoor was het erg lastig om een geschikt persoon te vinden. Ze zijn echt veel te jong en te onervaren die reageren.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:52

Yah! nooit geweten dat er zoveel te 'klagen' viel rond het vinden van bijrijders :P zeker als je je bedenkt hoeveel mensen zoekende zijn.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:52

Benfan schreef:
Yah! nooit geweten dat er zoveel te 'klagen' viel rond het vinden van bijrijders :P zeker als je je bedenkt hoeveel mensen zoekende zijn.

Ja klopt haha! :+

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:53

Mogen 'Ook zo moeilijk om een bijrijdpaard te vinden' zich hier ook melden? Kan er geen ander topic over vinden...?

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:54

Naborah schreef:
Mogen 'Ook zo moeilijk om een bijrijdpaard te vinden' zich hier ook melden? Kan er geen ander topic over vinden...?

Ja tuurlijk, ik leef met je mee heb dit probleem ook!

_Mojo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:56

Ik heb zoals ik in het eerste deel al zei veel geluk gehad met mijn bijrijdpaard,maar ook met de eigenaresse.
Ze gaf me het voordeel van de twijfel ze zocht iemand van 18+ en ik ben 15 maar ik mocht toch komen om te laten zien hoe ik reed,en wat ik allemaal kon.
Ik had ook het geluk dat er meteen een klik tussen de eigenaresse het paard en mij was.
Ze was toch blij dat ze me toch een kans had gegeven en ik ook haha en nu rijd ik al een tijdje op dit paard en ben nog steeds heel erg blij met dit paard maar zoals ik dus al had gezegd heb ik er wel een aantal jaren op moeten wachtten voordat ik een goed bijrijdpaard had gevonden

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 22:16

Naborah schreef:

Jup, er zaten er al een aantal bij in deel 1. Het is alleen niet de bedoeling dat er oproepjes geplaatst worden, bijrijdpaardzoekende :+ mensen zijn welkom! Ook als je al een bijrijder/bijrijdpaard hebt ben je welkom! Anders mocht ik hier niet eens zijn :\

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:24

Bedankt. Ik hoop dat ik hier al weer snel weg kan: 'Nooit gedacht dat ik dit - al helemaal niet nu - zou posten.' Ik quote het even uit mijn post in het HK topic:
Naborah schreef:
Na een babbeltje met ouders: Ik ga morgen proefrijden. :):)
Stuiter van de adrenaline maar ga er vanuit dat het niets wordt. Hoewel het natuurlijk heel mooi zou zijn als het wel wat werd. :D

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:27

Ik meld me hier ook even, ik ben ook al tijden op zoek naar een zelfstandige verzorger voor mijn 5 jaar oude nog niet volledig ingereden New forest pony. zoek gewoon iemand die ik er zelfstandig mee aan de gang kan laten gaan. maar ik kan er tot nu toe niemand voor vinden :(

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:10

Ik meld me ook, ik heb nu 2 bijrijders die ja hebben gezegd,
Van 1 wacht ik nog op antwoord, en morgen komt er nog iemand rijden,
Het word nog kiezen straks :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:23

Ik meld me ook!
niet specifiek opzoek naar een paard... maar vind het wel leuk om mee te lezen n beetje!

Waar ik me vooral aan irriteerde toen ik nog in het westen woonde, die achterlijke prijzen die eigenaren vragen zodat je mag rijden...

Ik woon nu in drenthe, en hier is het gewoon gratis en is men blij dat je wilt helpen... rijden.. mesten... tuttelen....
Hier is het echt dankbaar om te doen..

In veel andere delen van het land moet je gewoon grof geld betalen om 2x per week een paard te mogen verzorgen....
En dan moet je t paard nog delen met 2 andere mensen ook (KATSJING laat het geld maar binnen rollen..............)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:29

Zit je me nu af te kraken jollie :P

Ik heb bewust voor 2 bijrijders gekozen, omdat ik zelf momenteel helemaal geen zin heb in rijden.
Een huis gekocht heb, waar we binnenkort de sleutels van krijgen, en ik zeker weet dat ik dan niet aan paardrijden toe kom.

En de bijdrage komt nog lang niet in de buurt van de werkelijke kosten van een paard.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:33

Dat bijrijders moeten betalen vind ik niks raars aan. Op een manege moet je toch ook betalen om te rijden?
Ik vraag ook een bijdrage per maand. En dat is echt niet om er rijk van te worden, want de totaalkosten zijn veeeeel meer dan dat er gevraagd word.
Ikzelf heb nu 18 jaar mijn paarden, altijd zonder problemen kunnen betalen. Maar nu zit ik gewoon even krap. En dat is vaak de reden achter een bijdrage ;)
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 10-08-11 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:34

Zonder bijdrage kan ik mijn paard makkelijk financieren, maar die bijdrage betaald net weer mijn lesjes, of als er iets nodig of stuk is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:38

hahaha nee snack, ik reageerde even uit eigen ervaring die ik had toen ik nog in Zoetermeer woonde...

Ik vind het niet normaal om te betalen.... Dat heb ik wel afgeleerd in het westen. En ben zó blij dat men het hier elkaar gewoon gunt.

Even voorbeeld:
JIJ zoekt iemand..
IK steek er tijd in...
JOUW paard wordt verzorgd,gemest,gereden...
JIJ hebt meer vrije tijd omdat je uit de brand wordt geholpen met je paard...

Je kunt het ook anders zien, maarja zo zie ik het gewoon....
Als je een paard niet zonder bijdrage kunt financieren, moet je geen paard nemen... klinkt grof, maar ik vind niet dat andere moeten opdraaien voor de kosten van jouw paard...

Dit gehele bericht is even in het algemeen hoor! Ik spreek wel met je/jou/jij, maar bedoel niemand specifiek.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:49

Jolliegirl schreef:
hahaha nee snack, ik reageerde even uit eigen ervaring die ik had toen ik nog in Zoetermeer woonde...

Ik vind het niet normaal om te betalen.... Dat heb ik wel afgeleerd in het westen. En ben zó blij dat men het hier elkaar gewoon gunt.

Even voorbeeld:
JIJ zoekt iemand..
IK steek er tijd in...
JOUW paard wordt verzorgd,gemest,gereden...
JIJ hebt meer vrije tijd omdat je uit de brand wordt geholpen met je paard...

Je kunt het ook anders zien, maarja zo zie ik het gewoon....
Als je een paard niet zonder bijdrage kunt financieren, moet je geen paard nemen... klinkt grof, maar ik vind niet dat andere moeten opdraaien voor de kosten van jouw paard...

Dit gehele bericht is even in het algemeen hoor! Ik spreek wel met je/jou/jij, maar bedoel niemand specifiek.

Maar je kan het ook omdraaien.

JIJ zoekt een verzorg/bijrijdpaard
IK bied in alle vertrouwen jou mijn paard toe.
JIJ mag op het paard rijden (even uitgaan van mijn situatie, want diegene die ik zoek hoeft niet te mesten etc.)
Waar je ook gaat rijden, manege, georganiseerde buitenrit, etc. moet je betalen.
JIJ bent geholpen, want je wilt graag paardrijden, maar kan zelf geen paard financieren. (Anders had je er zelf wel 1 gekocht)

Jolliegirl schreef:

Dat niet kunnen financieren kan tijdelijk zijn. Moet een paard dan maar meteen verkocht worden als de eigenaar tijdelijk krap bij kas zit?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:54

Zoals ik al zei, je kunt het ook anders bekijken :j
Maar dit is gewoon mijn kijk vanuit ervaring... Ik heb me teveel laten uitbuiten daar in het westen..
Ik betaalde 65 euro voor 2x in de week een buitenritje op een kleine pony.. was geen bak, geen stal... niets... kon alleen maar een rondje om de waterplas..
En ik met mn stomme kop natuurlijk elke keer betalen omdat ik dacht dat het normaal was...

Tot we naar drenthe verhuisden hoor! Er ging een weeeeereld voor me open!

Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.
Je laatste zin vind ik niet kloppen. Ik kan me prima een paard financieren... maar ik wil dit niet... omdat ik er te weinig tijd voor heb.
Dit heeft niéts met geld te maken....

Nee natuurlijk hoeft je paard niet direct verkocht te worden.
Ik vind het aan die kant wel mooi, je helpt elkaar...
Maar ik vind vaak de prijzen gewoon echt achterlijk belachelijk.....

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:57

Jolliegirl schreef:
Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.
Je laatste zin vind ik niet kloppen. Ik kan me prima een paard financieren... maar ik wil dit niet... omdat ik er te weinig tijd voor heb.
Dit heeft niéts met geld te maken....

Ja sorry, dat kan natuurlijk ook :o

Jolliegirl schreef:
Nee natuurlijk hoeft je paard niet direct verkocht te worden.
Ik vind het aan die kant wel mooi, je helpt elkaar...
Maar ik vind vaak de prijzen gewoon echt achterlijk belachelijk.....

Maar wat denk je dat het tegenwoordig kost om een paard te hebben? Alles is duur geworden. Stalling is overal omhoog gegaan. Hooi en stro prijzen zijn flink gestegen. Pffff, vorige week is de hoefsmid geweest om rondom te beslaan. Was meteen € 140,- armer.

Alles is duur geworden tegenwoordig.

18 jaar geleden toen wij ons eerste paard kochten stonden we voor 50 GULDEN in pension. Nu is dat gemiddeld zo'n 220 EURO.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:57

Ik weet wat het kost. Ik heb zelf 2 dagen geleden mijn pony verkocht.
Heb hem in de winterperiode moeten stallen voor 215 per maand... Dusja.. ik weet het...

belachelijke prijzen zijn het hoor!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:59

Maargoed. Ik erger me nog steeds aan het feit dat ik een ervaren iemand zoek voor Bries en er werkelijk alleen maar reacties komen van meiden onder de 14 jaar met enkele jaren manege-ervaring.
Ik zet duidelijk in de advertentie dat het een heel jong, heel groot, heel moeilijk paard is.

Hoe kan ik duidelijker zijn?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:03

Heb je er 18+ bijgezet bijvoorbeeld?

Mensen onder de 18 hoeven NIET te reageren en worden niet serieus genomen?