Jolliegirl schreef:hahaha nee snack, ik reageerde even uit eigen ervaring die ik had toen ik nog in Zoetermeer woonde...
Ik vind het niet normaal om te betalen.... Dat heb ik wel afgeleerd in het westen. En ben zó blij dat men het hier elkaar gewoon gunt.
Even voorbeeld:
JIJ zoekt iemand..
IK steek er tijd in...
JOUW paard wordt verzorgd,gemest,gereden...
JIJ hebt meer vrije tijd omdat je uit de brand wordt geholpen met je paard...
Je kunt het ook anders zien, maarja zo zie ik het gewoon....
Als je een paard niet zonder bijdrage kunt financieren, moet je geen paard nemen... klinkt grof, maar ik vind niet dat andere moeten opdraaien voor de kosten van jouw paard...
Dit gehele bericht is even in het algemeen hoor! Ik spreek wel met je/jou/jij, maar bedoel niemand specifiek.
Maar je kan het ook omdraaien.
JIJ zoekt een verzorg/bijrijdpaard
IK bied in alle vertrouwen jou mijn paard toe.
JIJ mag op het paard rijden (even uitgaan van mijn situatie, want diegene die ik zoek hoeft niet te mesten etc.)
Waar je ook gaat rijden, manege, georganiseerde buitenrit, etc. moet je betalen.
JIJ bent geholpen, want je wilt graag paardrijden, maar kan zelf geen paard financieren. (Anders had je er zelf wel 1 gekocht)
Jolliegirl schreef:Als je een paard niet zonder bijdrage kunt financieren, moet je geen paard nemen... klinkt grof, maar ik vind niet dat andere moeten opdraaien voor de kosten van jouw paard...
Dat niet kunnen financieren kan tijdelijk zijn. Moet een paard dan maar meteen verkocht worden als de eigenaar tijdelijk krap bij kas zit?