Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, dit mede omdat de eigenaar met de paarden bij mij op stal komt waar ik ze dan kan trainen (ze staan aan huis) , waar ik les van heb mag ik zelf bepalen. Mag waar en wanneer ik maar wil op wedstrijd enige vereiste is dat de eigenaar dan zelf ook tijd moet hebben om mee te kunnen.
Ze hoeft geen les te nemen, ze rijdt goed genoeg en overstappen naar bitloos rijden was zo geregeld
In het begin natuurlijk wel samen gereden totdat ik zeker wist dat ze mijn paard(en) goed genoeg kende en goed kon inschatten.
) 

paard staat bij mij op stal, ik ben helemaal vrij om te doen wat ik denk dat goed is, maar ik vertel altijd wel als er iets byzonders is bv wedstrijd of les anders als anders,en houd de eigenaar op de hoogte. ik meld altijd als er ijzers verlegd moeten worden,mestonderzoek en dat soort dingen,(die kosten zijn ook wel voor hem maar tis niet alleen van betalen svp,ook vertellen hoe t gaat)en heb ook een prettige samenwerking met de eigenaar. hij komt kijken naar les en/of wedstrijd als hij kan,en gaat ook mee naar tandarts,fysio (en betaald ook dan) en zoals laatst met problemen denkt hij meteen mee en laat een nieuw zadel aanpassen
erg fijn zoals dat gaat, paardje doet het nu erg goed en dat laat ik ook meteen bv na de eerste trainingen met t nieuwe zadel weten!
totnutoe super samenwerking, hoop dat t ook als het paard verkocht zou worden het netjes verloopt. want heb vroeger toch wel mindere ervaringen gehad..
hopen dat jij t ook zo goed voorelkaar hebt/krijgt he,succes er mee! groetjes deess
Dat botst dus redelijk en ik kom langzaam op een punt dat ik denk 'wil je het zelf doen of mag ik het doen..' Doel is dat de merrie het sportpredikaat dressuur haalt, eigenaresse heeft mij daarvoor benadert, maar toch merk ik aan alles dat het helemaal niet uit handen wil/kan geven.. Het is echt haar paard, ze heeft dr al 10 jaar en altijd zelf gereden.. Ik weet dus niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken..
Tot vliegenspray en mijn laarzen aan toe soms
Vind het gewoon jammer dat ze me niet het vertrouwen geeft, terwijl ik mezelf inmiddels qua sport wel een beetje heb bewezen..
.
) Als ik vraag of ik mee mag doen aan een wedstrijd, stro-balen voor een hindernis wil gebruiken of wil ruilen van mest-dag mag dat altijd meteen.
Ik hoef het eigenlijk niet eens te vragen
Pony staat daar aan huis dus als ik aan het rijden ben ziet ze me wel
petitparis schreef:@ Lotje: Er is, vind ik, een verschil met al bijrijdster/verzorgster een paard voor iemand anders rijden of benaderd zijn om iemand z'n paard hogerop te krijgen. Als bijrijder/verzorger heb je je te schikken naar de "grillen" van de eigenaar. Het is hun paard en jij gaat met ermee om zoals zij dat willen. Heel eenvoudig.
Als je echter benaderd wordt om een paard in training te nemen en hogerop te brengen, dan verleen je hen een dienst (daar word je in het beste geval ook voor betaald). Als ze voor jou kiezen, dan betekent dit onrechtstreeks dat ze met jou praktijken en voorwaarden akkoord gaan. Tuurlijk is er ruimte voor overleg, maar hier is de balans in mijn ogen toch anders...
Buitenhand naar voren steken om paard na te laten geven is niet echt hoe ik het zou doen