anderen op je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Kelly_bokt

anderen op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 20:05

Haai,
als eerst; sorry als dit topic verkeerd staat, ik wist niet goed waar het bij paste. :roll:

Okee, ik dacht even aan iets en daarbij heb ik een vraag voor jullie.
Zouden jullie als je iemand meeneemt naar je Verzorgpaard/leasepaard ( dus een paard dat eigenlijk niet van jou is) op het paard laten rijden, als je niet weet want de eigenaar er van vind.

mijn mening; Ik zou het denk ik niet durven, en het is banketstaaf tegenover de eigenaar. :o , maar het zou natuurlijk wel leuk zijn om een keer een vriendin ofzo op je paard te zien zitten. Ik heb ook het topic gemaakt over paardrijden is geen sport, en veel mensen zeggen, ja kom maar een keertje langs kan je voelen dat paardrijden een sport is. Maar ja dat kan dan niet. :(:) Toch hoor ik wel eens dat mensen er gewoon andere op laten gaan.

Wat is jullie mening hierover & sorry voor het warrige verhaal.
Laatst bijgewerkt door _Kelly_bokt op 20-01-11 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:09

Nee. Het is niet mijn paard, dus daar ga ik niet over beslissen. Zou sws al niemand meenemen zonder toestemming te vragen aan de eigenaar!!

JustMe89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:10

Het is natuurlijk niet jouw paard en ik zou persoonlijk niet een beetje maar heel erg kwaad zijn moest je zo maar iemand op mijn paard zetten. Terwijl als je 't vraagt, zullen er misschien wel wat regels aan verbonden zijn: tok op, jij vasthouden, niet in draf, enkel nadat je gereden hebt, ... maar dan zou je het waarschijnlijk wel mogen. Hangt natuurlijk van de eigenaars af, maar zij vertrouwen jou met HUN paard en dan moet je zorgen dat je dat vertrouwen ook waard bent.

xMelissaa

Re: anderen op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:11

Ik zou het niet doen want het blijft een paard van een ander. ;)

ola42

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:11

Je hebt gelijk, het kan niet tenzij de eigenaar er wel vanaf weet. Hij/zij vertrouwt er toch op dat jij het paard doet en er dan niemand anders op laat rijden!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:12

Henkjan schreef:
Nee. Het is niet mijn paard, dus daar ga ik niet over beslissen. Zou sws al niemand meenemen zonder toestemming te vragen aan de eigenaar!!

Eens.
Ik zou daar als eigenaresse ook niet blij mee zijn mocht ik erachter komen!

_Kelly_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 20:14

haha okee, ben ik toch niet de enige die hier zo over denkt, .

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:15

ligt aan het paard en eigenaar, ik heb paarden gereden waar ik wel mensen meenam en die ook liet rijden etc, maar bij een ander paard nam ik niemand mee en mocht ik dat wle hebben gedaan zou ik die absoluut niet op het paard hebben gezet. ligt aan de afspraken en mensen.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:17

Ik heb het aan de eigenaar gevraagd.

Anoniem

als 'mijn verzorgster' iemand anders dan zij op mijn paard laat rijden, zondar dat ik het weet. Dan mag ze meteen weg.

Ik ben het er dus niet mee eens dus je zomaar, zonder dat de eigenaar het weet, iemand anders op het paard laat rijden. Tenzij het overlegt is en het dus wel mag.

danamuts

ik heb het regelmatig gedaan. Maar wel (bijna) altijd in overleg met de eigenares. we hadden 3 paarden staan en 2 waren goed braaf, en vriendin in kwestie kon goed rijden. Daar zijn we na een jaar ook regelmatig buitenritten mee gaan maken, zelfs eigenaresse ging mee toen.

Ik bleef destijds wel "hoofdverzorger" wat wilde zeggen, dat als ik besloot dat ze niet mocht rijden om wat voor reden dan ook dan gebeurde het ook niet.

Oh ja en de regel: rijden is poep scheppen of vegen gold ook voor "meelifters"

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:18

Ik doe het eigenlijk niet, alleen mijn privé instructrice mag erop.
En mijn vriend mag mijn Haflinger uitstappen, maar echt rijden, nee dat niet.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:19

Ik heb het nog nooit gedaan, en zou het ook never nooit niet doen.
Als de eigenaar had gewild dat er vreemden op haar paard zaten had ze wel een bordje met 'free rides' er naast gezet ..

Ik neem ook nooit iemand mee zonder toestemming, laat staan iemand erop laten rijden ..

Daarbij, stel de eigenaar had het wel oke gevonden - wil je zoiets? Iemand er op laten 'rijden' zonder verdere ervaring ..

LouLouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:22

Ik zou het voor de zekerheid en duidelijkheid gewoon even voorleggen aan de eigenaar.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:25

Als ik er achter zou komen dat er een ander op had gezeten kan mijn bijrijdster meteen vertrekken, dan heb ik geen vertrouwen meer.. ik heb het liever ook niet dat jan en alleman meekomt, in overleg kan veel maar niet achter mijn rug om..

FeeKoolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:37

Gewoon vragen of het mag, ik heb het laatst gevraagd en ze stelde zelfs voor dat ik dan op een ander paardje kan en mijn vriendin dan op verzorgpaardje, kunnen we samen rijden! dus altijd vragen. nee heb je, ja kun je krijgen!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 09:26

-> VP

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 09:30

Mocht mijn verzorgster zonder dat ik het weet iemand op mijn pony zetten dan hoeft ze nooit meer te komen. Iemand meenemen vind ik niet erg, mijn pony vindt frutselen aan dr heerlijk, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Maar rijden...echt niet. Ik heb weleens mijn verzorgster toestemming gegeven om iemand anders erop te laten met uitstappen, mits ze dr vast zou houden, maar dat heeft ze toen zelf niet gedaan omdat ze het niet vertrouwde.

Altijd overleggen :j

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 09:30

Mijn verzorgster mag best iemand meenemen, maar er mag niemand anders op mijn paard als mijn verzorgster.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:04

Ik heb gevraagd aan de eigenaar of het mocht, en het mocht. Ik neem bijna nooit iemand mee, dus dat scheelt. Als er iemand mee gaat mag die uitstappen als ik er naast loop, en als het een vriendin is die goed kan rijden mag ze ook wel draven. Maar alleen als ik er dan bij ben. Als ik niet had geweten of het mocht of het mocht niet, dan had ik het ook niet gedaan ;)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:16

Als ik iemand meeneem komt de eigenaar altijd (vanuit zijn huis kun je de stallen zien enzo) en dan vraag ik het en mag het, mits ik ernaast blijf lopen enzo.
Ik ben zelf niet eens zo'n fan van iemand op mijn pony laten rijden.. maar als het goed is, is het bij je vriendinnen voor 1 x :)

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:54

Ik mag iedereen meenemen naar paardje maar we hebben er niet eens over gehad of ze er ook op mogen. Lijkt mij logisch van niet he! Zou dat nooit doen, tenzij eigenaresse erbij is en/of ze uitdrukkelijk heeft gezegd dat het mag

loisbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 16:57

kijk je moet er nooit zomaar iemand opzetten zonder het te vragen want stel je voor het paard schrikt en precies dan kan je vriendin het niet goed houden. en dan blijft hij schikkerig dan merkt de eigenaar gelijk en dan heb je een probleem.
Als je het vraagt aan de eigenaar dan kan die beslissen of het wel een paard er voor is.
gewoon vragen, er bestaan geen domme vragen:P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:03

Als de meisjes die onze pony's/paarden rijden zomaar mensen eropzetten hebben ze toch echt wel een groot probleem. Maarrr: in overleg is alles mogelijk, dus als we er bij zijn of het gaat puur om uitstappen mag er ook wel ff iemand anders op.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:05

Als ik het niet zou weten.
Zou ik zoiezo al vragen of er wel iemand meemag.
Nou mag er bij mijn leasepony volgens het leasecontract eigenlijk niemand behalve de andere leaser op.
Maaar er word geen probleem van gemaakt. uitstappen mag eigenlijk altijd.
En echt rijden. nouja ligt eraan wiee :P