rensiepensie schreef:Ik mocht allleen niet in mijn eentje naar buiten, wat ik wel weer irritant vond, omdat dat prima ging. De eigenaresse zelf was er een keer afgekukeld buiten, en daarom mocht ik dus ook niet meer alleen naar buiten. Toen dacht ik wel van ja, ik betaald bijna de helft van het stalgeld, en kan dus niet doen waar ik zin in heb.
Ik hoop dat je wel snapt dat alleen op buitenrit gaan een risico is zowel voor jezelf als voor het paard wat je rijdt?
Als je er af valt (wat dus gebeurde met de eigenaar) heb je kans dat je het paard kwijt raakt en dan kunnen er ongelukken gebeuren, waarvoor de eigenaresse ook nog aansprakelijk wordt gesteld. ook jij kunt je dusdanig bezeren dat je geen hulp in kunt roepen, en dan lig je daar...
Samen rijden is gewoon veel veiliger, en vaak zijn de paarden dan ook rustiger dan wanneer je alleen rijdt.
Ik heb ook wel gehad dat ik er op buitenrit af ben gevallen. 1x door een hond die mijn pony ging opjagen, 2x omdat mijn pony harder wilde dan ik en pissig werd omdat ik hem in hield, toen bokte hij mij er af, en 2 keer van mijn paard, een keer omdat ze schrok en 320 graden rond draaide waardoor ik er naast hing en een keer dat ze opzij in de greppel sprong en struikelde en we samen over de kop een weiland in gingen. Toen bleef ze helaas niet staan wachten tot ik weer in staat was op te staan, maar ging er na even wegstappen alsnog in galop vandoor. Gelukkig werd ze rustig toen ze voorbij het andere paard was en kon mijn vriendin haar pakken, maar was ik alleen geweest, dan was ze misschien wel door gerend het zandpad af de weg op...
Ik rijd dus bij voorkeur ook niet meer alleen en diegenen die mijn paard of pony mogen verzorgen, mogen ook niet alleen naar buiten.