Wat betaal/vraag jij (bijrijdpaard)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat betaal/vraag jij?

Niks
97 (59%)
minder dan 50
16 (9%)
tussen de 50 en 80
31 (19%)
tussen de 80 en 100
11 (6%)
tussen de 100 en 150
5 (3%)
tussen de 150 en 200
1 (0%)
meer dan 200
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 162

Rebecca09

Wat betaal/vraag jij (bijrijdpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 12:07

Hallo ik ben benieuwd naar de bijdrage die je vraagt aan je bijrijder of betaalt voor je bijrijdpaard.
Zelf dat ik eraan om aan mijn nieuwe bijrijder 80 euro te vragen.

Ze moet de stal uitmesten. (gewoon drollen en plas eruit)
Ze komt 2 a 3 keer per week.
Ze kan in de binnenbak rijden of in de buitenbak.
Ook kan ze naar het bos op ongeveer 5 minutjes afstand
Ze mag uiteraad mijn spullen gebruiken.
Het gaat om een 12 jarige merie van 1,62.
Verder heeft ze ook de mogelijkheid om lessen te volgen op eigen kosten.

Dus reageer even op de pol en geef je mening.
En vertel hoe de kosten bij jou zijn opgebouwd.
Betaal je de helft van het stalgeld bijvoorbeeld of betaal jij voor het gebruik van de spullen?
Moet jij als je iets kapot maakt het vergoeden enz.
Het kan overgens dat dit fout staat maar dit leek mij de meest logische plek.

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:43

ik ga binnen kort weer opzoek naar een paardtje die mag bijrijden/verzorgen.
dus echt alles doen wat er bij hoort.
(ik ben net geopereerd dus heb mijn zoektocht moeten tijdelijk moeten staken)
en dan wil ik dan 2/3/4 dagen gaan rijden
Dan tussen de 0 to 100euro max per maand gaan betalen.

Vjestagirl

Re: Wat betaal/vraag jij (bijrijdpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:46

Mijn bijrijdster betaald niets, en ze mag er alles mee...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:47

Ik vraag niks, het is iin mijn eigen belang dat mijn paardje aan het lopen blijft.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:49

Het ligt er maar net aan waar je paard staat. In gebieden waar de stallingsprijs lager is, zal er minder tot niets gevraagd worden (en vinden sommige mensen het zelfs vreemd), als hier in de Randstad. De prijzen liggen hier zo hoog, dat je in feite je paard verhuurt. Mijn bijrijdster betaald op het moment niets, omdat ik het kan missen. Maar ik heb ook betalende bijrijdsters gehad, puur omdat ik het iets makkelijker heb dan. Het is hier ook niet meer dan normaal om mee te betalen. De prijs verschilt, maar 100 euro voor 3 dagen is redelijk normaal.

anita87ruud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:50

Wij vragen €75 Euro. Wij mesten zelf de stallen uit en ze mag er alles mee doen. Is volledig zelfstandig bezig met onze merrie. En ze mag er ook lessen mee volgen voor eigen kosten.

zap

(uiteraard) niks, ik ben net zo blij met haar als zij met mij :). Alleen les (wat ik zeer waardeer) is op eigen kosten en evt wedstrijdjes enzo :)

Overigens mag ze (bijna) alles en hoeft ze alleen maar de 'leuke' dingen te doen. Mesten wordt gedaan :j. Ze mag rijden/tutten/springen/grazen/wassen en weet ik allemaal niet, alleen naar buiten niet alleen. Gaat allemaal toppie :D

Tamadine

Ik heb ook nooit wat betaald aan mijn bijrijdpaarden. En ik mocht ze beschouwen als mijn eigen paarden en verder deed niemand er wat mee.

Ok, nu is mijn verzorgpaard 32 jr oud en kan niet meer op gereden worden.

Maar mocht ik in de toekomst een ander bijrijdpaard willen hebben of zoeken dan weet ik niet of ik bereid ben om er een bedrag voor te betalen. Ligt er ook aan wat je mag en moet vind ik. Als je bijv al wekelijks moet lessen op eigen kosten, vind ik al dat je een groot deel van de bijdrage hebt betaald.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:51

Ik betaal E80 per maand om zovaak mogelijk te rijden. Meestal buitenbak en soms onder begeleiding een buitenrit. Krijg priveles (zij is zelf instructrice) en mag wedstrijden starten.

Vind het voor wat zij mag/moet doen wel erg duur.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:51

Tjah.. het hangt er nogal van af waarom je een bijrijdster neemt lijkt mij.
Mijn haflinger staat nu ergens op stal waar we 50% korting kregen als het dochtertje zo nu en dan op mijn pony mocht rijden. Ze kan er niet zoveel mee verder dus echt in het belang van de pony is het niet. Maar het scheelt ons veel in de kosten en ze heeft een mooi plekje nu. :)

Als je iemand neemt omdat je zelf geen tijd hebt voor je paard zou ik geen geld vragen. Maar als je diegene gewoon een kans geeft een paar keer per week te rijden, dan kun je best een kleine bijdrage vragen. Het kan ook als symbolisch bedrag dienen natuurlijk. Ik zou denk ik max 50 euro vragen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:52

ik heb nu geen bijrijdsters meer ,maar bij mij betaalden ze de helft van de kosten mee
helft stalgeld en helft smid

dat kwam op 80 euro p/mnd en om de 6 a 8 weken 40 euro smid

heb 1 bijrijdsters 4 jr gehad
en toen deze ging minderen met dagen is er een ander bijgekomen en die heeft het 2 jr gedaan
hun hebben de kosten ook weer verdeeld

en vonden dat ook heel normaal, om mee te betalen.

hun hadden zelf het geld niet om een paard te kopen en de tijd niet om 7 dgn p/w ermee bezig te zijn en vonden dit bijrijden een super oplossing.

ik had voor hun een eigen kast met eigen spullen.
Laatst bijgewerkt door mirgino op 02-06-09 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Rebecca09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 12:54

Overgens staat mijn paard in amsterdam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:54

Ik moest aan mijn vorige verzorgpony 25 euro pm betalen. Mijn verzorger die ik nu heb hoeft niets te betalen, vind ik niet nodig.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:55

die van mij betaald € 80 p.m., voor 2x in de week, soms extra, maar dan hoeft ze verder aan de stal niks te doen, en mag ze veel van mij, maar in overleg. ze kan zowel binnen als buiten rijden

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:57

Ik heb 10 jaar lang voor anderen gereden (ook weleens samen met de eigenaar) en heb nooit iets betaald :n (wedstrijden en lessen waren uiteraard voor mijn eigen kosten)

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:59

ik heb een verzorgpaardje,
en daar hoef ik niks voor te betalen ;)

Yess

Re: Wat betaal/vraag jij (bijrijdpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:55

Heb een verzorgstertje voor 1 keer in de week, voor tutten, niet rijden, daar ben ik heel blij mee en hoeft natuurlijk niets te betalen. Voor mijn bijrijdpaard betaal ik ook niets. Alleen de extra's: lessen, wedstrijden, spulletjes, vitaminespuit ed.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:59

Ik betaal voor mijn ene vz-paardje €50,= in de maand, ik rijd haar 2 à 3 dagen. Ik mag alles met haar, en als ik wil op wedstrijd. Ik moet wel zelf uitmesten. Ik betaal vooral omdat het die 2 dagen je eigen paardje is.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:01

niks, ik rijd de pony verder door en krijg daar afentoe iets leuks voor, wat ik dan niet wil aannemen of wel voor wil betalen want ik doe het voor m'n eigen plezier en de pony vind het zelf ook leuk om te leren dus we hebben samen lol
pony/paard maat is pony ras is paard :+

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:07

Ik rij zelf nog een paard voor iemand naast mn eigen, in principe word mn clubgeld (contributie/lesgeld) betaald door de eigenaren. Af en toe krijg ik wat extra geld voor de brandstofkosten. (paard staat wel 25 km verderop) in principe betaal ik dus zelf zo min mogelijk, ben ook niet van plan ervoor te betalen. gebruikt wel gedeeltelijk eigen en de spullen van de eigenaren.

Dan heb ik zelf nog een bijrijdster voor 1 van mijn eigen paarden, ze komt zovaak als ze wil en hoeft niks te betalen. vind het leuk dat zij en mn paard er beiden plezier aan hebben en zolang wij het nog kunnen betalen...

Maar zo denk ik er dus ook over als iemand mij aanbied wat voor diegene te gaan rijden. ik vind het leuk, maar ga er zeker niet voor betalen. T scheelt hen dat ze mij niet hoeven te betalen om dat paard erbij te rijden en uit te brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:09

Ik hoefde niks voor mijn vorige bijrijdpaard te betalen, alleen de rijlessen die ik volgde. Eigenares mende alleen met het paard, dus als ik vond dat er nieuwe spullen nodig waren zoals een dekje heb ik deze wel zelf betaald.

Ik vind het eigenlijk een beetje onzin dat een bijrijder geld moet betalen, de bijrijder levert de eigenaar een dienst wanneer deze geen tijd heeft voor het paard. Zou juist andersom moeten zijn...

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:08

Liefst verzorg ik mijn paard zelf ik vindt geen prettig gezicht als iemand met mijn paard aan de slag is.

Als ik weekje op vakantie bent heb mijn paard ook weekje vrij en als het een maand is dooriets dan laat ik hem wel door iemand op de stal iets bijhouden kwa verzorging.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:12

Iddel schreef:
Ik vind het eigenlijk een beetje onzin dat een bijrijder geld moet betalen, de bijrijder levert de eigenaar een dienst wanneer deze geen tijd heeft voor het paard. Zou juist andersom moeten zijn...

Maar een bijrijder vind het leuk om te doen, het is een soort privilege. Tenslotte kost een paard huren van de manege ook geld. En ik denk dat het overgrote merendeel van de manegeruiters niet komt voor de instructie, maar voor het uurtje paardrijden. Dus ook dan betaal je voor het rijden.

Ik vind het best redelijk om geld te vragen, mits daar voldoende tegenover staat. Moet iemand uitmesten, water bijvullen, tuig poetsen, etc., vind ik dat je een stuk minder mag vragen dan wanneer iemand alleen maar hoeft te rijden, en ook buitenritten mag maken, binnen- en buitenbak..dan hebben ze er alleen maar lol van, en daar mag van hun kant ook wel iets tegenover staan dan. Tachtig euro vind ik echt héél veel geld voor 2-3 dagen per week, maar ik woon niet in Amsterdam, kan me voorstellen dat het daar duurder is.

Heb een (heel klein) tijdje als bijrijdster gereden, betaalde toen 30 euro voor 2 dagen, en dat vond ik oké. Zou nu zelf ook zo'n bedrag vragen, denk ik. Maar ik zou nooit iemand weigeren, alleen vanwege het geld. Zeker omdat ik best een moeilijk paard heb - áls ik een bijrijder zou zoeken, dan ik het belangrijker vinden dat ze mijn paard 'begrijpt', en dat ik een goed gevoel bij hem/haar heb. Dan vind ik dat toch wel meer waard dan het extra geld.

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:14

Mijn bijrijdster betaalt 50 euro per maand en ze mag alles doen met m'n (oude)pony.
Dressuur, springen, bos, strand en buitenrijden. :j Elke dag, wanneer ze maar wil.
Verder hoeft ze niet uittemesten enzo, naja we verwachten wel eens dat ze het doet al haalt ze hem uit stal.
Maar dat gebeurt helaas nooit :\

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:20

Ik vind niks vragen ook heel normaal, ik bedoel als je door iemand laat rijden moet je hem eerder geld geven (klink logischer)
Ik vraag ook niks aan m'n bereidster.
Wedstrijden, lessen, ...
Ze helpt ook met de stallen, ...

Ze komt 1x per week maar het is ook logisch dat ze niets betaald omdat ze mijn toesteming nodig heeft voor alles (ik rij met haar heb 2 pony's)
Laatst bijgewerkt door Romyjuh_Xx op 02-06-09 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt