wat moet ik nu doen? eigenaar vraagt ineens verzorggeld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sabinehagen

wat moet ik nu doen? eigenaar vraagt ineens verzorggeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 14:09

hoi allemaal

ik zit met een probleem en weet niet echt goed wat ik er mee aan moet.
misschien kunnen jullie mij wat tips geven.

ik heb een verzogpaard dat ik nu inmiddels alweer 5 en een half jaar verzorg.
ben haar gaan verzorgen op moment dat ze van haar moeder is afgegaan.
heb haar alles geleerd en zelf ingereden.
allemaal heel mooi, ben ook mega gek met het beestje.
kan goed met haar eigenaar en mag alles met haar doen wat ik wil.
ook mest ik daar altijd uit en verzorg de andere paarden er bij en doe alle overige klusjes

nu ben ik paar maand geleden verhuist en woon nu een half uur bij haar vandaan.
ook geen probleem, pak gewoon de auto.

nu kwam de eigenaar er gisteren ineens mee aan dat hij vanaf april 100 per maand vergoeding er voor wil hebben.
dat deed mij even schrikken....
ik mest daar alles uit, en doe heel veel voor die man.
en ik rijd maar een half uur per week op dat paard.
aangezien ze een veulen krijgt.
en de bak die daar ligt is mega klein.

wat zouden jullie doen???
moet ik 100 euro in de maand gaan betalen voor een paard waar je maar een half uur in de week op kunt rijden.
waar je ook nog eens ruim een half uur voor moet rijden.
en ik moet dat ook nog gewoon uit blijven mesten, anders kost het me ineens 200 euro.
of moet ik gewoon een ander verzorgpaard gaan zoeken in de buurt.
lastig..
misschien kunnen jullie mij helpen.
tips zijn altijd welkom.

ik ga nog met de eigenaar er over praten
Laatst bijgewerkt door Judje op 25-03-09 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:15

Het is van de ene kant raar dat hij ineens een vergoeding wil van de andere kant misschien niet.
En 100 euro vind ik we heel fors ineens en 200 euro vind ik veel te veel.
Het is natuurlijk moeilijk want je bent gek op het paardje maar ineens komt er een kostenpost bij.
Als je het voor het dier over hebt zou je kunnen zeggen dat je best wel wat wil betalen maar dat 100 euro bijv teveel vind.
Bij ons op stal staat een pony die wordt ook verhuurt, de bijrijdster mag alles met hem, maar ze betaald de helft van de stalling, hoefsmid enz.
Dat zal ook ongeveer op 100 per maand uit komen of net wat minder.
200 euro zou ik niet doen is veel te veel.

cissy

Re: wat moet ik nu doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:28

ik zou hem dan 100,- gaan vragen voor al het werk wat je daar doet, en het dan tegen elkaar laten wegstrepen.
Of een ander paard gaan zoeken.

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:21

Ben het met Cissy eens. Wat raar om jou ineens om geld te gaan vragen, terwijl jij daar werkt. Als je nou een paard van hem zou huren, maar dat doe je niet. Je helpt hem juist om dit paard (en de andere) te verzorgen. Zou hem eens goed om uitleg vragen waarom hij dit opeens wil.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:25

cissy schreef:
ik zou hem dan 100,- gaan vragen voor al het werk wat je daar doet, en het dan tegen elkaar laten wegstrepen.

Dat zou ik hem dus ook zeggen. "zal ik de rekening per uur van de afgelopen jaren nog eens op gaan tellen"
Kijken wat zijn antwoord dan is.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:27

ik zou het ook niet betalen denk ik. Jammer dat het hier weer gaat om een band,dan is het altijd moeilijker om afstand te doen.. Misschien toch maar proberen een ander paard te zoeken,auto rijden is ook niet goedkoop!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:31

Ik vind het echt belachelijk dat hij daar nu ineens mee komt en ik zou er ook zeker niet mee akkoord gaan. Ik heb vroeger altijd paarden voor anderen gereden, kwam daar dan dagelijks en deed dan verder ook alles, qua mesten, voeren etc. Nooit geld voor ontvangen en ook nooit wat betaald. Je hebt er allebei wat aan toch? Het is niet alleen maar dat jij lekker komt rijden en klaar. Zou ik wel heel wat anders vinden. En dan nog ligt het eraan of de eigenaar er baat bij heeft dat jij komt rijden. Ook dan vind ik het raar als je er voor moet betalen.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:53

Ik zou echt geen 100 euro gaan betalen! Ik ga mee met wat kazary zegt. Succes!

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:02

Erg vreemd dat hij daar nu oppeens mee komt, gaf hi er ook een duidelijke reden voor?
Ik zou ook als al gezegd, ook even mooi opnoemen wat jij allemal voor hem doet en gedaan hebt. En inderdaad het kost je ook elke keer weer benzine.
Zou niet die 100 euro gaan betalen.

Succes.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:07

cissy schreef:

Je was me voor.
Het ligt er natuurlijk aan waar je woont, maar hier kun je voor 100 euro per maand gewoon je paard op een weiland stallen, met alle gemakken van een pensionstal. Welliswaar wordt het op prijs gesteld om mee klusjes te doen op stal, maar de verzorging doet de baas zelf en netjes!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:08

Ik snap niet eens dat je het overweegt.

Gewoon belachelijk, maken dat je daar weg komt.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:08

Ik zou het niet doen. Het kost je nu al een hoop tijd en geld (benzine) en zoals ik het zie heeft de eigenaar alleen maar profijt van jou gehad. Je mest uit, hebt het paard ingereden etc.

Het was een win-win situatie die de eigenaar nu scheef gaat trekken. Vind het niet erg netjes van hem.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:20

Echt niet gaan betalen!
Heb je ondertussen al met de eigenaar gepraat?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:32

Als je voor die tijd helemaal niets hebt betaald en er zoveel werk voor doet, dan is het voor een 1/2 uurtje paardrijden wel HEEEL veel geld! Niet betalen dus, en even overleggen met de eigenaar.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:44

Dus jij heb een paard voor ze ingreden je mest de stallen telkens uit en je moet nu eens 100 euro voor gaan betalen terwijl je een aantal jaren al staat te verzorgen?

Beetje allemaal te gek van woorden als je het mij vraagt. :(

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:48

Als ik dit zo hoor heb jij meer recht om hem geld te vragen dan hij jou.
Maar ik kan goed begrijpen dat je na 5,5 jaar verzorgen helemaal gek ben op het paard en ook overweegt inderdaad die 100 euro te betalen. Maar voor wat je nu doet, zou ik het eigenlijk niet doen. Een half uur heen en weer rijden met een auto kost ook geld!
Misschien kun je de eigenaar eens vragen waarom precies hij opeens geld vraagt?

moen

Re: wat moet ik nu doen? eigenaar vraagt ineens verzorggeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:12

Als jij daar iedere week helpt met het uitmesten van de stallen en maar een half uur per week rijd zou ik dit nooit gaan betalen!
Mijns inzien doe je al genoeg werk voor het rijden!

capopjekop
Amazone

Re: wat moet ik nu doen? eigenaar vraagt ineens verzorggeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:15

Ik zou even met de eigenaar praten mocht je toch graag blijven, waarom hij opeens met dat bedrag komt. Ik zou het niet betalen, aangezien je mest en maar heel weinig rijdt. Het bedrag is wel heel fors. Dat hij een vergoeding vraagt, kan ik wel inkomen, maar om dan opeens 100 euro te vragen is veel te veel voor wat je terug krijgt.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:16

Ik zou idd zoals hier boven al gezegd word even met hem praten waarom hij na 5,5 jaar geld wil hebben... en kijken of je het bedrag desnoods naar beneden kan krijgen geien het feit dat je erg veel doet zoals stallen mesten etc...

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:17

Ik zou gewoon eens goed met de eigenaar gaan praten en vragen waarom hij nu ineens geld wil hebben?
Er kunnen misschien best goede redenen achter zitten.
Daarna zou ik eens uitleggen hoeveel werk jij de afgelopen jaren wel niet hebt gedaan en zal blijven doen (als je blijft),
en dan inderdaad laten zien hoeveel je er voor terugkrijgt.
Dan moet ie toch ook niet helemaal lekker zijn om nogsteeds 100 euro te vragen.. :=

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:18

Ik ben het helemaal eens met Cissy.. Maar als je daar nou echt graag wilt blijven zou ik de prijs ernstig omlaag praten. En dan pas betalen als het paard geveulend heeft en dus weer rijdbaar is, en geen stal meer uitmesten.. Dat recht heeft hij dan ook verspeelt :)

En ik denk dat mensen zoals jij héél gewild zijn!
Laatst bijgewerkt door Flabbergast op 25-03-09 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:19

Als ik jou was zou ik mooi weggaan daar!
Zo te zien heb je al wat ervaring met het werk op stal en alles wat erbij hoort, in elk geval genoeg voor een leuk ander verzorgpony'tje!
Vast genoeg mensen die er gratis iemand zoals jij bij willen hebben :j..
Het is natuurlijk niet leuk om je paardje in de steek te laten, maar ben benieuwd wat de eigenaar zegt als jij zegt dat je dan weggaat.
Denk dat hij dan heel anders kraait :) !

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:19

Ik zou met de eigenaar praten waarom hij ineens geld wil hebben terwijl jij hem veel diensten verleent, je kunt het ook zo bekijken: hij heeft paarden, hij is verantwoordelijk voor de verzorging etc. maar begrijp dat jij dat grotendeels doet, hij zou jou ook kunnen betalen voor de diensten die jij hem verleent ;-) minstens een benzinevergoeding.

Ik zou zeker niet na 5 jaar gaan betalen, ik zou een ander adres opzoeken. Jij verleent hem een dienst en hij jou (door te mogen rijden) dat kan toch met de dichte portemonnee lijkt mij?!

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:26

het klinkt mischien heel hard, maar weg wezen daar!!!!
Ik snap best dat het erg moeilijk voor je wordt omdat je je paardje al van het begin kent en verzorgd.
Je kan natuurlijk aan hem vragen, waarom nu ineens geld?
kan het niet anders opgelost worden ivm al die jaren werk die je daar gedaan hebt?

Zal hij niet deken, ik kan dit vragen want ze zal dat paard toch nooit alleen laten, nou als je nu eens gewoon een tijdje weg blijft (want je moet er over na denken) kan hij zelf eens gaan mesten en voeren, misschien denkt hij er dan wel ineens heel anders over?

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:27

Ik denk dat een goed gesprek wonderen zal doen. Misschien heeft de eigenaar gehoord van het verleasen van een paard en denkt hij "verrek, ik heb ook recht op leasegeld" of kan hij het onderhoud niet meer goed betalen. Ik vind het helemaal niet vreemd dat je betaald voor het verzorgen en rijden van een paard, maar ten eerste vind ik 100 euro erg veel geld. En ten tweede vind ik dat jij voor die meneer zoveel werk doet en altijd hebt gedaan dat het in dit geval niet reeel is om in één keer met zo een hoog bedrag op de proppen te komen.

Ik zou dus vragen waarom en gewoon op een redelijke manier uitleggen waarom jij vindt dat je in dit geval niet ( iig niet zo een hoog bedrag) hoeft te betalen.