Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:23

plutolover schreef:
sirieus mensen die een verzorg/bijrijdpaard zoeken en dan ook nog een binnebak 'eisen'



Jep, heb ik echt gehad. En mensen die mij vroegen of ik wel zeker wist dat mijn arabier buiten kon staan :') Dat hij al heel zijn leven in kuddes staat, vergeten we even voor het gemak.

Ik heb nu een heel leuk bericht via Marktplaats gekregen, daar ben ik dus wel benieuwd naar. A

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:33

Hier in [plaats] zie ik wel veel aanbod van bijrijders. Maar ik merk ook echt verschil tussen reacties op de oproepen van 'sportpaarden' in vergelijking met bijv een tinker. Mij zou het niks uitmaken, maar het valt mij op dat die veel minder gelieft zijn als bijrijdpaard?

En eerlijk, ik heb zelf een heeele fijne bijrijder, maar tegenwoordig hebben vele ook een flinke eisenlijst en betalen is allemaal teveel gevraagd...

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:38

Dat zie ik inderdaad ook veel. Ook op Facebook. Dan bieden ze zich aan en als eis staat er dan: “Geen koudbloed of kruising koudbloed”

Zo zonde :n

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:44

nou ik kreeg amper reactie.. En als ik die kreeg waren het meiden/vrouwen die dan te zwaar waren. kon toch makkelijk op een haflinger??

mijne is 20, zn rug zit al snel vast. Door middel het werken aan de hand/grondwerk enz elk half jaar zadel controle enz probeer ik zn rug goed te houden. sorry maar iemand van 80 kg gaat er dan niet op. Laatst was de paarden masseur er, en ze zei ik voel geen spanning op zn rug, je bent goed bezig :D

Gelukkig nu iemand die wilt lessen. En die nog lichter weeg als ik. En ook niet zo groot is. En zelf ouder dan is dan dat ik het ben.

Gister deed ze hem dan voor het eerst 'alleen' maar ze had weinig tijd om te rijden.(zondag hebben ze voor eerst kennis gemaakt, dus snap heel goed dat je planning toen nog niet afgesteld was) heb toen ook gezegd zolang hij zn voer en ff een poetsbeurt krijgt is dat ook prima. Ging ze toch even met hem in de buitenbak wandelen (stanley loop 24/7 in een hitactief stal soort paddock paradise) maar ik vond het super lief van der.

ook zn hoefjes met hardrock spul ingesmeert. Terwijl ik daar niet eens om gevraagd had, of gemeld had dat ze dat moest doen.

Dus hopelijk is ze een blijvertje.


Vooral die eisenlijst en dan zo min mogelijk betalen stoort me ind ook soms een beetje. Vaak denken ze ook dat ze nog wel eens super goed kunnen rijden. Ik ben ook geen anky maar als je het dan ziet rijden, gaat wel door mijn hoofd jij moet nog veel leren.

Denk ook dat ze niet echt beseffen wat er allemaal bij komt kijken, Een eigen paard.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:52

Ook dat laatste inderdaad. Een eigen paard is heel hard werken. Het is het mij allemaal waard, maar dan wil ik niet een verzorgster die er de kantjes afloopt, omdat het toch niet haar eigen paard is.

Edit: ik snap echt wel dat ik niet het ideale verzorgpaard kan bieden. Maar als alles goed gaat ben je wel heel vrij in wat je mag doen en kan je ontzettend veel leren. Meer dan op een manege. Dat is ook wat waard zou je toch denken?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:14

This ook lastig. Mijn twijfels wat betreft het jonge meisje die de arabier nu twee dagen in de week traint is nu wel grotendeels weg.

Ze vraagt om hulp vind het serieus interessant om echt te leren rijden ipv de standaard manege manier en ze ziet ook verbetering waardoor ze het steeds leuker gaat vinden.

Als ze een beetje tegen het vieze weer kan wordt ze wel een top bijrijder voor het arabiertje.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:36

plutolover schreef:
sirieus mensen die een verzorg/bijrijdpaard zoeken en dan ook nog een binnebak 'eisen'


Oke, advocaat van de duivel hier :+.
Ik heb zelf ook grote voorkeur voor een binnenbak of een buitenbak die het hele jaar te rijden is. Veel mensen die een bijrijder zoeken vragen een flinke bijdrage en hebben dan ook nog eens een bak die de helft van het jaar niet te rijden is. Dan is het niet zo heel raar dat je niemand vindt die wil betalen om naar je paard te kijken.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:47

Ik heb ook een grote voorkeur daar niet van. En ind een buitenbak die slecht is, is niet echt super fijn. Al zou ik daar zelf als paardeneigenaar niet eens willen staan.

Ik vind een goede buitenbak wat niet na 1 regenbui blank staat wel een vereiste.. Ik heb op een stal gestaan met een mini binnenbak, met me kleine hafje ging het aardig. maar slechte bodem. Dus denk je goh pak de buitenbak.. Maar daar moest in de winter periode gewoon een geul in gegraven worden anders liep het water helemaal niet weg... heb daar niet lang bij gestaan

Ook op een stal gestaan met alleen buitenbak, Maar wel een super goede buitenbak.

Mocht ik paarden aan huis hebben. Zou ik alles aan doen om een goede buitenbak te hebben. Zelf moet ik er ook in rijden.... En dan nog vaker dan de bijrijder/verzorger

gelukkig heb ik de luxe dat ik op acomodatie staat met binnebak. 1 buitenbak die met nat weer vrij lang goed droog blijft. De grote buitenbak is de drainaige wel minder... die is wel snel nat. maar goed hebben we er nog 2 om in te rijden

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:43

Farandulera schreef:
Nooit geweten dat het zo lastig is om een fatsoenlijke bijrijder/verzorger te vinden! :?
Zit daarin dan een verschil qua provincie? Ik weet dat in brabant over het algemeen veel paardenmensen wonen... wat is jullie ervaring?

Hier in het dorp zitten twee maneges en de naastgelegen dorpen zitten er nog veel meer. Toch is het lastig een geschikt iemand te vinden. Kunnen nog geen B proef rijden, maar adverteren alsof ze een soort samenvoeging van Gert van den Hof en Edward Gal zijn.

Hoe doen jullie dat eigenlijk als er iemand komt kijken? Ga je er dan eerst zelf op?

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:52

Over dat binnenbak eisen, of een 'sportpaard' willen... Ik zou dat zien als: als eigenaar heb je de keus; goedkope stal met enkel buitenbak, of dure stal met binnenbak, stapmolen, solarium enz. Als je als bijrijder die luxe wilt, kun je dat wat mij betreft prima melden, maar dan ook accepteren dat de bijdrage hoger is.


En mensen die perse een 'sportpaard' willen... Kijk, mij maakt het niet uit welk ras dat zegt over het algemeen niet veel. Maar mensen die perse willen lessen, verder willen komen in de sport, wedstrijden willen rijden, dan is het denk ik wel goed dat ze dit van tevoren aangeven om teleurstelling van beide kanten te voorkomen. En een 'sportpaard' (lees: KWPN, BWP enz.) is toch makkelijker dressuur of springen te rijden dan een belgisch trekpaard. Ligt er compleet aan waar je ambities liggen.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:38

Bij mij hoeft er niet betaald te worden, dus als mijn bak dan niet te gebruiken is (maximaal 1 dag per jaar als het enorm gevroren heeft), dan doe je maar wat anders hoor :+

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:06

bij mij hoeft ook niet betaald er worden

mijn verzorger/bijrijder die ik nu heb, WAs ik zelf verbaasd ze mijn hafje lekker rond kon sturen. En op haar manier gelijk al aan het werk zetten. Terwijl eerste keer kennismaken was en rijden was. Ipv gedachte van ze moet nog veel leren, Ging door mijn hoofd nog even en hij werkt harder bij haar dan bij mij haha (wat ik niet erg vind) ik doe veel grondwerk/academisch rijkunst en dan schiet uithoudingsvermogen training er wel eens bij in. En zei kan dat dan soort van bijhouden/opvangen

en kan ik me focussen op soepel/spierkracht enz

Het is ind dat bijrijders luxe willen en dan niet voor willen betalen. Ik zelf als ik bijrijder was zou ik ook niet erg vinden om te betalen, Maar komt natuurlijk ook omdat ik de wereld ken van eigen paard haha

mijn bijrijder wilt bij mij lessen, en daar vraag ik wel bijdrage voor (anders kan ik hem net zo goed zelf doen) dan is ze 20€ per maand kwijt voor een les. en ik ben echt niet het type dat ik steeds geld ga vragen voor elk wisse wasje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:08

Levitate schreef:
Over dat binnenbak eisen, of een 'sportpaard' willen... Ik zou dat zien als: als eigenaar heb je de keus; goedkope stal met enkel buitenbak, of dure stal met binnenbak, stapmolen, solarium enz. Als je als bijrijder die luxe wilt, kun je dat wat mij betreft prima melden, maar dan ook accepteren dat de bijdrage hoger is.


En mensen die perse een 'sportpaard' willen... Kijk, mij maakt het niet uit welk ras dat zegt over het algemeen niet veel. Maar mensen die perse willen lessen, verder willen komen in de sport, wedstrijden willen rijden, dan is het denk ik wel goed dat ze dit van tevoren aangeven om teleurstelling van beide kanten te voorkomen. En een 'sportpaard' (lees: KWPN, BWP enz.) is toch makkelijker dressuur of springen te rijden dan een belgisch trekpaard. Ligt er compleet aan waar je ambities liggen.


Oh ja tuurlijk! Maar ik krijg zelf al de kriebels van bijrijders die eisen te willen starten. Het mag van mij best als het klikt, maar met de tijd en ook lang niet iedereen. Ik persoonlijk vind niet dat je dat kan eisen van iemand anders z'n paard, dan koop je er zelf maar een ;) Mensen die dat dan ook al gelijk zeiden, dat ze alleen willen bijrijden als ze mogen starten heb ik ook gelijk "afgewezen". Dat bekijken we na een paar maanden wel, en als ik het nog niet zo nodig vind gebeurd dat ook niet :)

Bij mij is de bijdrage er ook omdat er werkelijk niks anders gedaan hoeft te worden dan rijden, en een binnenbak :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:17

het is dat mijn hafje 20 is. En met wedstrijdpensioen is. Maar anders had starten ind ook wel gemogen op eigen kosten. Dan vind ik het zelf leuk om te helpen/groomen.

En alleen op de acomodatie wat op loopafstand is van mijn stal. , geen gedoe met de trailer. En ind net wat franka zegt. Je krijgt al de kriebels als ze gaan zeggen ik wil alleen bijrijden als ik opwedstrijd mag

mijn bijrijder is erg van de buitenritten, ze ging met haar vorige verzorg paard zelf alleen of met een oude stalgenoot van mij (via haar ben ik bij mijn bijrijder gekomen) mijn oude stalgenoot zag zich zelf weer met haar op rit.

Heb toen wel gezegt dat dat pas komt zodra ik vind dat ze daar aan toe zijn. Gelukkig denkt mijn bijrijder er ook zo over. Ja ze gaat graag op rit. Maar dat komt wel zei ze.

maar daar krijg ik ook de kriebels van. Ze komt verantwoordelijk enz over dus denk zeker in de toekomst dat wel wel op rit kunnen vooral lente/zomer periode. Zolang ze maar niet alleen de hort op gaat haha

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:18

Vanavond komt er heel onverwacht een meisje kijken. Ik ben er heel enthousiast over.

De laatste waar ik contact mee had kon niet lessen en heeft al tweemaal afgezegd

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:57

_Dreamer schreef:
Hier in Utrecht zie ik wel veel aanbod van bijrijders. Maar ik merk ook echt verschil tussen reacties op de oproepen van 'sportpaarden' in vergelijking met bijv een tinker. Mij zou het niks uitmaken, maar het valt mij op dat die veel minder gelieft zijn als bijrijdpaard?

En eerlijk, ik heb zelf een heeele fijne bijrijder, maar tegenwoordig hebben vele ook een flinke eisenlijst en betalen is allemaal teveel gevraagd...


Ik ben ook heel blij met jou en ET <3

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:24

Over dat wedstrijden rijden, ik wil wel graag van te voren weten of de eigenaar daar positief tegenover staat voor ik tijd investeer in een paard.

Maar uiteraard ga je pas een startkaart aanvragen als je een paard al een tijdje rijd, je er mee hebt gelegd, er een klik mee hebt en een combinatie bent geworden.

Als de klik er niet is, dan hoef je er ook niet aan te beginnen.

Bij mijn vorige bijrijdpaarden wist ik steeds dat ik mocht lessen en dat de eigenaar het leuk zou vinden als er mee gestart werd als het goed ging. Bij de Haflinger heb ik eerst onderling gestart en pas na 2 jaar een startkaart aangevraagd. Toen in 9 maanden van L2 naar M1 gereden. Om meerdere redenen daarna op zoek gegaan naar ander paard.

Het paard waar ik mee verder ben gegaan had 2,5 jaar stil gestaan en moest weer helemaal opgebouwd worden qua conditie en spieren. Daar ben ik in september 2017 mee begonnen te rijden, in november B onderlinge gereden, in april 2018 L2 onderling en omdat dat goed ging een startkaart aangevraagd en van april tot nu in 10 wedstrijden de L2 en de M1 doorgereden en gaan voor de ervaring binnenkort M2 proberen te starten. Ik heb er 7 maanden training en wekelijks les nemen in zitten voor we een startkaart aan gingen vragen en een jaar training/lessen ingestopt voor ik weer op het niveau zat waar ik met de haflinger ging stoppen. Zou toch jammer zijn als de eigenaar dan zegt... "Wedstrijden? Nou, nee hoor, dat vind ik niet zo'n goed idee..."

Het moment dat we er klaar voor waren, en de frequentie is altijd bespreekbaar geweest. En als het rijden niet stabiel is en we het niet zien zitten, dan starten we gewoon niet. En als de klik er met rijden niet is, en ook met hulp en goede begeleiding niet komt, dan houdt het gewoon op.

Van beide kanten kun je beter weten wat de wensen en mogelijkheden en ambities zijn om teleurstellingen en verkeerde verwachtingen zoveel mogelijk te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:36

Ik vind gewoon niet dat je dat als bijrijder kan eisen, perse willen starten en anders niet willen rijden. Dan moet je zelf een paard kopen in mijn ogen :o Maar dat is mijn mening.
Mijn bijrijder mag van de zomer ook gaan starten, maar heeft er zelf nooit om gevraagd ;)

Maanlicht schreef:
_Dreamer schreef:
Hier in [plaats] zie ik wel veel aanbod van bijrijders. Maar ik merk ook echt verschil tussen reacties op de oproepen van 'sportpaarden' in vergelijking met bijv een tinker. Mij zou het niks uitmaken, maar het valt mij op dat die veel minder gelieft zijn als bijrijdpaard?

En eerlijk, ik heb zelf een heeele fijne bijrijder, maar tegenwoordig hebben vele ook een flinke eisenlijst en betalen is allemaal teveel gevraagd...


Ik ben ook heel blij met jou en [naam] <3


:D

terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:50

_Dreamer schreef:
Ik vind gewoon niet dat je dat als bijrijder kan eisen, perse willen starten en anders niet willen rijden. Dan moet je zelf een paard kopen in mijn ogen :o Maar dat is mijn mening.
Mijn bijrijder mag van de zomer ook gaan starten, maar heeft er zelf nooit om gevraagd ;)


Ik ben het deels met je eens, het is alleen niet zo zwart wit als het nu gezegd wordt.

Ik bijvoorbeeld, begin redelijk ambitieus te worden en zou het echt super vet vinden om wedstrijden te kunnen rijden, met deze insteek reageer ik minder snel op een pony waar ik alleen mee kan buitenrijden bijvoorbeeld omdat dit op den duur voor mij minder leuk gaat worden. Genoeg mensen die dit wel leuk vinden en dat kan ik helemaal begrijpen maar is op dit moment niet waar ik gelukkig van word. Ik wil niet voor een pony gaan om vervolgens na een half jaar er met tegenzin heen te gaan en eventueel zelfs te stoppen. Overigens heb ik echt genoeg verzorg en bijrijdpony's gehad waar ik echt een geweldige tijd heb gehad zonder wedstrijden of iets dergelijks, maar mijn ambities veranderen.
echter ga ik niet bij een pony kijken en vervolgens zeggen dat ik perse wedstrijden wil rijden, wél zou ik vragen hoe deze persoon er in staat wat betreft wedstrijden. Eisen? Nee, nooit. Rekening houden met mijn ambities in de keuzes die ik maak? Ja.

Gelukkig rijd ik nu een super leuke pony die opgeleid is tot het Z waar ik enorm veel van kan leren! Ik krijg super veel hulp van hele gezellige mensen en heb het nog nooit zó naar mijn zin gehad. Hier heb ik dan ook op gewacht, tot ik een plekje vond wat goed klikte. Voor nu, maar ook voor de komende tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:55

terrabeertje schreef:
_Dreamer schreef:
Ik vind gewoon niet dat je dat als bijrijder kan eisen, perse willen starten en anders niet willen rijden. Dan moet je zelf een paard kopen in mijn ogen :o Maar dat is mijn mening.
Mijn bijrijder mag van de zomer ook gaan starten, maar heeft er zelf nooit om gevraagd ;)


Ik ben het deels met je eens, het is alleen niet zo zwart wit als het nu gezegd wordt.

Ik bijvoorbeeld, begin redelijk ambitieus te worden en zou het echt super vet vinden om wedstrijden te kunnen rijden, met deze insteek reageer ik minder snel op een pony waar ik alleen mee kan buitenrijden bijvoorbeeld omdat dit op den duur voor mij minder leuk gaat worden. Genoeg mensen die dit wel leuk vinden en dat kan ik helemaal begrijpen maar is op dit moment niet waar ik gelukkig van word. Ik wil niet voor een pony gaan om vervolgens na een half jaar er met tegenzin heen te gaan en eventueel zelfs te stoppen. Overigens heb ik echt genoeg verzorg en bijrijdpony's gehad waar ik echt een geweldige tijd heb gehad zonder wedstrijden of iets dergelijks, maar mijn ambities veranderen.
echter ga ik niet bij een pony kijken en vervolgens zeggen dat ik perse wedstrijden wil rijden, wél zou ik vragen hoe deze persoon er in staat wat betreft wedstrijden. Eisen? Nee, nooit. Rekening houden met mijn ambities in de keuzes die ik maak? Ja.

Gelukkig rijd ik nu een super leuke pony die opgeleid is tot het Z waar ik enorm veel van kan leren! Ik krijg super veel hulp van hele gezellige mensen en heb het nog nooit zó naar mijn zin gehad. Hier heb ik dan ook op gewacht, tot ik een plekje vond wat goed klikte. Voor nu, maar ook voor de komende tijd.


Ik snap je wel, maar ik vind gewoon niet dat je van een ander kan verwachten dat hij/zij zijn paard beschikbaar stelt voor jou wedstrijd ambities. Tijd vrij maakt (meeste eigenaren die ik ken gaan mee, zou ik zelf ook doen) of anders zijn/haar paard aan jou mee geeft in de trailer en naar vreemd terrein. Wat uiteraard meer risico's met zich mee brengt dan wanneer iemand in eigen bak blijft. Het is nogal wat, iemand anders laten starten op jou paard :)

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:05

Dreamer, bij ons op stal worden wedstrijden gehouden, dus een bijrijder hoeft niet het erf af om te kunnen starten. ;)

Ik ben juist zeer blij als een bijrijder van te voren duidelijk op een rijtje heeft wat zijn/haar voorkeuren voor type paard/stalling/activiteiten ed zijn. De meeste eigenaren hebben ook een lijstje wat bij hun wel of niet (op den duur) mogelijk is, wanneer dit op elkaar aansluit is de kans groter dat de match voor langere tijd werkt ipv dat er binnen een paar maanden op zoek kan naar een ander paard/bijrijder.

Zeker wanneer geld betaald wordt om bij te rijden mag je echt wel “kieskeurig” zijn voor welk dier je wilt bijrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:11

cobiie schreef:
Dreamer, bij ons op stal worden wedstrijden gehouden, dus een bijrijder hoeft niet het erf af om te kunnen starten. ;)

Ik ben juist zeer blij als een bijrijder van te voren duidelijk op een rijtje heeft wat zijn/haar voorkeuren voor type paard/stalling/activiteiten ed zijn. De meeste eigenaren hebben ook een lijstje wat bij hun wel of niet (op den duur) mogelijk is, wanneer dit op elkaar aansluit is de kans groter dat de match voor langere tijd werkt ipv dat er binnen een paar maanden op zoek kan naar een ander paard/bijrijder.

Zeker wanneer geld betaald wordt om bij te rijden mag je echt wel “kieskeurig” zijn voor welk dier je wilt bijrijden.


Ja bij mij ook! Dat is ook één van de redenen dat ze kan starten, en van de winter zien we dan wel weer :) Ik heb ook geen eigen trailer meer dus ook voor mij is starten dan lastiger.

Je mag ook best kieskeurig zijn hoor, maar bij mij 'eisen' dat je mag starten (in de zin van; het paard niet willen rijden als dat niet (direct) mogelijk is) gaat er gewoon niet in :) Maar dat is mijn mening :D Ik wil dat echt per persoon kunnen bekijken, en kan je zo iets van tevoren niet beloven.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:20

Ik ben daar dan makkelijker in schijnbaar, ik heb geen moeite om te zeggen dat buitenrijden/wedstrijden tot de mogelijkheden behoren wanneer de “kwaliteiten”/“kunde” van de bijrijder in mijn ogen daar goed genoeg voor zijn.
Scheelt ook dat ik het betreffende paard zelf al op buitenritten/wedstrijden/crosslessen hebt gereden en weet wat voor type ruiter erbij past.

Bij een jong paard van mij zal het verhaal zijn dat er bijv met de tijd buitenritten/wedstrijden gereden kunnen worden wanneer de combinatie daar in mijn ogen aan toe is.

Mijn huidige bijrijder (al 2 jaar) startte het paard al dezelfde maand als dat die begon met bijrijden, geen enkel probleem mee gehad aangezien ze als combi klaar waren voor de B (ze zijn nu M2 startgerechtigd, super leuk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:22

cobiie schreef:
Ik ben daar dan makkelijker in schijnbaar, ik heb geen moeite om te zeggen dat buitenrijden/wedstrijden tot de mogelijkheden behoren wanneer de “kwaliteiten”/“kunde” van de bijrijder in mijn ogen daar goed genoeg voor zijn.
Scheelt ook dat ik het betreffende paard zelf al op buitenritten/wedstrijden/crosslessen hebt gereden en weet wat voor type ruiter erbij past.


Maar dat is precies wat ik bedoel! Starten als ik denk dat ze er klaar voor zijn, en ja, ik heb een bijrijder gehad die daar bij lange na nog niet klaar voor was, en ik mij eerlijk af vraag of ze dat met mijn paar ooit wel zou zijn.
Ik kan je dat niet van tevoren beloven, en daarom haak ik gelijk af als iemand 'eist' te mogen starten.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:28

Dan zijn mijn wensen qua type/kunde ruiter waarschijnlijk anders.
Zelf vind ik het niet fijn om met een ruiter “in zee te gaan” die ver van B niveau (met mijn paard) af zit, dus zal niet snel tegen dat probleem aanlopen.

Daarom is het gewoon verstandig om vooraf ieders voorkeuren/wensen uit te spreken zo kan er sneller gezien worden of er een mogelijke match is dan wanneer dat soort wensen/eisen na een paar maanden pas op tafel komen.