Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 09:14

Via mijn staleigenaar kwam ik in contact met een vrouw uit de buurt die graag af en toe weer wilde rijden, omdat haar eigen paard met pensioen is.
Vorig weekend hebben we kennis gemaakt en gisteren is ze komen rijden.
Ondanks dat ze 2 jaar niet gereden had, ging het best goed. Ze komt volgende week weer en gaat ook lessen.
Het heeft een jaar geduurd, maar ik heb eindelijk weer iemand gevonden

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:53

Wat fijn Marsu! Ik vond het altijd fijn als ze een eigen paard hadden gehad, want dan weet je dat je ze meer los kunt laten en de meeste stomme dingen al op hun eigen paard hebben uitgeprobeerd :P

Ik verlang de laatste tijd wel echt weer naar een eigen paard. Nadat mijn vierde bijrijdpaard binnen anderhalf jaar verhuist zodat ik weer opnieuw moet beginnen met iets anders en met zoeken, merk ik toch vooral dat ik de band mis die je met een paard kan opbouwen: ik durf het gewoon niet meer omdat ik niet te verdrietig wil zijn als ze weggaan :(. Helaas niet eens geld voor een normaal huis hier, dus zeker niet voor een paard. Als ik zou verhuizen zou het wel weer kunnen, maar dan zou ik nieuw werk moeten zoeken om een paard te kunnen houden... heb ook nog aan een jonger paard gedacht dat ik in de opfok zet (dan kun je toch iets opbouwen en over een jaar of twee zal mijn baan een stuk groter zijn geworden) maar ik weet het allemaal niet. Zit een beetje vast :P

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:15

Ik zou geen jong paard nemen om in de opfok te plaatsen Sheran, zet dan dat bedrag per maand apart zodat je straks een mooi spaarpotje hebt voor onverwachte tegenvallers en evt. Aankoopbedrag aanvullen.

Zonde om nu een paard te kopen wat je elders in opfok zet en weinig mee kunt nog. Dan kun je net zo goed later 1 kopen.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:16

En opfok is ook niet gratis he :=
Ik zou ook gewoon lekker doorsparen!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:30

Ik kom onder mijn leessteen vandaan.

Ik zou denk ook lekker door sparen.


Ik heb besloten om toch rustig opzoek te gaan naar een bijrijder.

Morgen komt een vriendin van een oude stalgenoot kennis maken. Eindelijk iemand die volwassen is (36), ook niet zo groot is, en niet te veel weegt. Dus ik ben benieuwd of t wat is en of stan ook wat voor haar is

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:49

Klinkt goed Plutolover! Hopen dat het klikt van alle kanten!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:26

_Dreamer schreef:
En opfok is ook niet gratis he :=
Ik zou ook gewoon lekker doorsparen!


Ik weet het! Maar dat geld heb ik wel. Het 'punt' is dat ik nooit genoeg zal hebben om hier in deze buurt een paard te hebben. Hier kost het volpension toch snel 500 per maand. Op de manege naast mijn deur zelfs 650. Zelfs als ik spaar is dat gewoon echt te gortig. Ik wil dus ook wel echt weg, maar de huizenmarkt is echt idioot.

Beetje dilemmaatje dus :) Ik word zo gelukkig van een paard :P

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:29

Welke omgeving woon je dan? Want €500 betaal ik hier zelfs in het centrum van [plaats] niet voor een volpension

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:16

Ben ook wel benieuwd eerlijk gezegt, woon zelf met boven de randstad duurste stalling hier is 390 met ultra deluxs alles. Maar meeste stallen recht aan het duin met binnen bak en buitenbak(ken) zitten tussen de 200-300 euro

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:28

Regio Amsterdam toch?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:40

500€ voor stalling..

Ik vind regio Utrecht al steeds duurder worden.. maar dat halen we nog niet.

De meid die vandaag is gekomen gaat Stanley 2x per week doen. Ze is wel erg van de buitenritten. En ik denk dat als ze elkaar kennen en ze niet alleen gaat, dat ik dat wel Oke vind.

We gaan t zien. Ze wilt wel 1x in de 2 weken les van mij dus dat is wel erg fijn.

Ze komt heel verstandig over en dat is fijn.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:53

Klopt ja, regio Amsterdam. Niet echt een paardenregio :P

Even afwachten dus Plutolover! Maar klinkt goed :)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:39

Ik kom me hier ook eens melden :)
Ik heb jaren geleden wat slechte ervaringen gehad met verzorgsters, maar ik wil toch weer eens op zoek gaan. Om het kaf van het koren te scheiden zou ik deze keer wel een symbolische vergoeding willen vragen.
Ik zoek iemand die mijn superbrave belg wil verzorgen en rijden, hij staat aan de bosrand, we hebben een mooie buitenbak, er hoeft nooit gevoerd of gemest te worden, dus veel vrijheid en hij/zij mag lekker poetsen en buitenrijden wanneer het uitkomt.. en hij/zij zou van mij een paar keer per maand les in grondwerk of freestyle rijden kunnen krijgen.
Zou er vraag zijn naar zo’n verzorgpaard? En wat zou een goede vergoeding zijn?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:51

Sheran schreef:
_Dreamer schreef:
En opfok is ook niet gratis he :=
Ik zou ook gewoon lekker doorsparen!


Ik weet het! Maar dat geld heb ik wel. Het 'punt' is dat ik nooit genoeg zal hebben om hier in deze buurt een paard te hebben. Hier kost het volpension toch snel 500 per maand. Op de manege naast mijn deur zelfs 650. Zelfs als ik spaar is dat gewoon echt te gortig. Ik wil dus ook wel echt weg, maar de huizenmarkt is echt idioot.

Beetje dilemmaatje dus :) Ik word zo gelukkig van een paard :P


Sorry maar ik ga mensen tegenspreken ;) . Ik heb 2 jaar geleden een jong paard gekocht (Joy was toen 6 maanden) en het is geweldig. Ondanks de kosten (en reken maar dat ik die gehad heb met twee keer kliniek operatie en opname) is het zien opgroeien van een jong paard en de band die je ermee opbouwt (ook al staan ze in de opfok!) Het mooiste dat er is. Ik heb Joy tor nu toe zelf opgeleid en ze doet het fantastisch. Ik zou het zo weer doen. Ja, je moet geduld hebben en ja, het kost een oliebol, maar ik heb er nog geen tel spijt van gehad!

Dit was gister (voor het eerst over een zeil en over de brug!)

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:58

Hier ga ik ook in mee!

Een aantal jaar geleden had ik een jaarling te verzorgen omdat de eigenaresse geen tijd had ivm eigen stal en nog meer paarden. Ik vond het fantastisch om haar te zien opgroeien en ik zou het zo weer doen. Maar dan nu voor een eigen paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:48

Dat was ook mijn punt niet ;) Ik doelde meer op het feit dat Sheran aangeeft nu geen geld te hebben voor een paard in pension, maar een opfok is ook niet gratis is ;) Dus ik zie niet waarom je dat dan zou doen... Koop dat over 2/3 jaar een jonkie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:37

Voor 500 euro per maand heb je wel wat opfok denk ik ja.
Maar je zegt dat je ergens anders naartoe wil, dus gaat er voor jou ook een hele verandering komrn, waarbij je dan ook nog eens rekening moet houden met een paard. Misschien is wachten tot je meer gesetteld bent ook een optie..


Ik ben voorlopig verzorgerloos, iets met examens :+
Hopelijk hebben ze daarna nog zin :Y)

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:42

Ik heb nog steeds contact met iemand, maar ze heeft al twee keer af gezegd. Niet handig.... Maar goed. We (of eigenlijk ik) zoek gewoon verder. Ik heb ook mijn advertentie iets aangepast, misschien scheelt dat.

Horizonnig

Berichten: 139
Geregistreerd: 21-01-17
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:22

8nnemiek schreef:
Ik kom me hier ook eens melden :)
Ik heb jaren geleden wat slechte ervaringen gehad met verzorgsters, maar ik wil toch weer eens op zoek gaan. Om het kaf van het koren te scheiden zou ik deze keer wel een symbolische vergoeding willen vragen.
Ik zoek iemand die mijn superbrave belg wil verzorgen en rijden, hij staat aan de bosrand, we hebben een mooie buitenbak, er hoeft nooit gevoerd of gemest te worden, dus veel vrijheid en hij/zij mag lekker poetsen en buitenrijden wanneer het uitkomt.. en hij/zij zou van mij een paar keer per maand les in grondwerk of freestyle rijden kunnen krijgen.
Zou er vraag zijn naar zo’n verzorgpaard? En wat zou een goede vergoeding zijn?


Persoonlijk zou ik hier dol enthousiast van worden! Klinkt in mijn oren echt super, maar ik ben dan ook iemand die ontzettend van koudbloeden hou en geen interesse heeft in wedstrijden. Dus als je in mijn buurt had gewoond (geen idee) en ik niet al een superleuke verzorghaflinger had gehad, was ik zeker weten komen kijken! Maarja, die mensen moet je wel vinden want veel mensen zijn toch bezig met wedstrijden etc.
Ik vind dat je er best wat voor kan vragen als je gewoon lekker kan rijden en alles mag doen wat je wil.

Farandulera

Berichten: 31
Geregistreerd: 04-12-18
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 01:45

Nooit geweten dat het zo lastig is om een fatsoenlijke bijrijder/verzorger te vinden! :?
Zit daarin dan een verschil qua provincie? Ik weet dat in brabant over het algemeen veel paardenmensen wonen... wat is jullie ervaring?

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 07:31

Farandulera schreef:
Nooit geweten dat het zo lastig is om een fatsoenlijke bijrijder/verzorger te vinden! :?
Zit daarin dan een verschil qua provincie? Ik weet dat in brabant over het algemeen veel paardenmensen wonen... wat is jullie ervaring?


Ik zelfs woon tussen de randstad en de kop van Noord-Holland. En er is onwijs veel aanbod kwa paarden maar weinig bijrijders/verzorgers. Veel jongere meiden o14. Ik heb via mijn advertentie ook niemand geschikt gevonden. Dus via via nu een iemand gevonden ze is een paar x geweest en ben tevreden.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:47

Ik woon in de randstad. Hier willen de kleine manege ruiters wel alleen borstelen en grondwerken, maar mijn paard is niet geschikt voor jonge kids, dus die vallen af.

De ouderen die wel geschikt zijn, willen of rijden, of een binnenbak :+ Ook dat kan niet.

En dan had ik iemand die niet perse een binnenbak hoefde. Alleen zij wilde niet lessen omdat ze niet gelooft in NH. Ik merk dat ik vooral last heb van de manier waarop ik mijn paard hou. Dat is allemaal niet vanzelfsprekend hier in de randstad. De enige stallen (zowel maneges als pensionstallung) zijn uitgerust met alles voor de ruiter met weinig voor het paard.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:53

sirieus mensen die een verzorg/bijrijdpaard zoeken en dan ook nog een binnebak 'eisen'


mijn stal is gezegend met een binnenbak. Maar als ik die niet had, hadden ze pech. Ik moet dan ook in de regen rijden/longeren weet ik veel wat hahah.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:01

Hier in het noorden veel aanbod van paarden, en minder serieus en ervaren bijrijdsters. Nog minder volwassen verzorgers die niet perse willen rijden.

Ik denk dat steeds meer mensen een eigen paard kopen omdat stalling hier vrij goedkoop is. De totale kosten vallen dan toch wAt tegen en men heeft niet altijd genoeg tijd en of zin om elke dag te gaan, dus zoekt men een bijrijdster en vraagt een bijdrage. Dus dat werkt dan dubbelop. Een bijrijder minder en zoekende eigenaar er bij.

De meeste mensen rijden recreatief/manegeniveau (gevorderd)

Er is op marktplaats en facebook weinig bijrijders met L niveau en hoger KNHS wedstrijdervaring.

En echt op regelmatige basis (om de week privéles of elke week clubles/groepslessen) is er ook niet bij. Dat geld hebben ze niet, of er niet voor over.

De echt ervaren ruiters met wedstrijdervaring vinden vaak via via wel een plek, rijden bij fokkers waardoor er steeds wel weer een nieuw paard komt, op handelsstalletjes etc. Dus degenen die wel zich aanbieden hebben de paarden voor het uitzoeken

Ik heb mijn huidige bijrijdster voor mijn revaliderende Z dressuurmerrie ook via via. Een bekende van de rijvereniging. Blij dat ik niet een rits onbekenden hoefde te laten komen want heb er twee keer recreatief/ervaren manegeniveau ruiters op laten rijden maar dat werkte voor mijn paard haar lichaam niet goed. Daar kreeg ze meteen last van. Je moet toch wel wat dressuurven rechtricht ervaring hebben om haar correct te kunnen trainen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:20

die meid die ik nu heb, heb ik ook via via een oud stalgenootje