Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:52

Nou dan heb je denk ik al je keuze gemaakt :)

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:04

Toen ik bij reed had ik 3 verschillende, en waar de eigenaar (2) ook wat mee deed kwam ik het verste mee. Nu doe ik mijn pony alleen en das toch wel lastig. Dus als het lukt zou 2 heel mooi zijn om echt te leren! Maar daar moet je wel de tijd voor hebben en duidelijk over zijn.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:44

Ik ga de eigenaar van de bonte een berichtje doen denk ik ^^ word steeds verliefder hahahahaa

https://imgur.com/a/z0cq9Nn
als je hem kunt zien.. van vanochtend :') Ik had een aantal vriendinnen die zeiden; een draver? Daar kun je niet normaal op rijden dat moesten we even tegendeel bewijzen :):)

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:36

Leuk dier golden_angel! Haha die (voor) oordelen hoor ik zo vaak als ze horen dat ik een draver heb/rij. Heel veel plezier met hem /haar

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:21

Gaaf dier hoor!
Dravers zijn toffe dieren :)

Afbeelding

Deze heb ik tot vorig jaar gereden. Mis d'r gigantisch...

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 18:06

Die is ook leuk!

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:10

Ik heb net een advertentie in de bokt markt geplaatst..
Dacht meteen terug aan de jaren dat im aan de andere kant van die advertentie stond := Uiteindelijk ook wel wat bijrijdpaard gehad, maar het was altijd wel lastig.
Dus voor de geïnteresseerden! https://www.bokt.nl/markt/ad/476003/ser ... k-assendel

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:15

Ik heb ene hele tijd, voor ik een eigen paard gehad, een bonte Draver X Arabier gereden :D
Zal is een foto zoeken, was een aparte verschijning! En stel je dan de dravers-draf voor met het arabieren temperament, zonder enige ervaring met dravers heb ik toch een paar keer met m'n bakkes in het zand gelegen _O-

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:17

Oké ik ga toch de bonte laten vallen
Knoop doorgehakt

Nu nog ff kijken wat ik ga sturen :')


Hey chantal
Bij deze wil ik je laten weten dat ik onze afspraak graag wil laten vervallen. Inmiddels heb ik een paardje gevonden waar ik een volledige match mee ben voor meerdere dagen in de week.

Ik wens je veel succes met het vinden van een passende bijrijder.

Groetjes
Nathalie


Is zoiets goed?...

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:27

Ja hoor, prima!

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:50

Done, kreeg een berichtje terug dat, als ik daar een beter gevoel bij had ze alleen maar kon waarderen dat ik daarvoor gekozen had ^^

Morgen ga ik er weer heen :D. Zoveel zin

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:50

Zie, goed gedaan! En mocht het in de toekomst veranderen (paard verplaatst oid) en je bent weer op zoek, heb je deze deur iig niet al dicht gegooid.

Paardenwereld is klein, genoeg mensen die ik bij voorbaat al niet bij mijn pony wil hebben alleen door viavia of slechte communicatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:53

Marocje schreef:
Paardenwereld is klein, genoeg mensen die ik bij voorbaat al niet bij mijn pony wil hebben alleen door viavia of slechte communicatie


Precies, zo kon ik dankzij een aantal stalgenoten op de stal waar m'n zusje haar bijrijpaard staat al 3 mensen uitfilteren die op Facebook gereageerd hadden :)

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:15

Hier gaat het steeds beter ^^ Rij hem ongeveer 2 a 3 keer in de week, en volgende week donderdag heb ik mijn eerste prive les (dezelfde instructrice) zodat ik kan werken aan een aantal punten waar ik nu tegenaan loop en waar zijzelf me gewoon nog niet voldoende mee kan begeleiden ^^.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:45

Edit wat zo leuk begon :(

Paardje word verkocht
Blijkt hele achterbeen versleten te hebben
Wilde net gaan rijden en jij liep zo slecht
En toen zei ze ook dit is de zoveelste keer ben er nu klaar mee hij gaat vnv nog de verkoop in en dan opzoek naar een nieuwe. Ze vertelde mij vanavond ook dat ze die slijtage dus al wist.
Hoefsmid erbij gehad nog vanavond en die kon gewoon woekering in het hakgewricht voelen (ik ook trouwens heb gevoeld)

Als ik dat vooraf had geweten :(.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:05

Wat ontzettend zonde zeg! Meteen de verkoop in ook...

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 16:38

heb zojuist de advertentie zien staan, er staat niks over zijn gebreken vermeld en ze vraagt er meer voor dan ze er zelf een paar maand terug voor betaald heb.
IVM haar slijmbeursontsteking had hij 2 maand stil gestaan, ik had hem net weer netjes aan het lopen (zo'n 3 weken lang 2 a 3 keer per week en ik kon echt progressie merken in het lopen, werd weer wat netter, wat makkelijker etc)
Nu voel ik me helemaal zuur..

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 11:17

Bij ons op stal (waar ik nu rijd) gaat een bijrijder weg, heb de eigenaar gister gesproken we gaan kijken of de pony way voor mij is ^^

Beestje is braaf alleen zet het regelmatig op een lopen, kop in de lucht en gas erop. De huidige bijrijder gaat dan ook weg omdat die dit er een beetje in heeft gewerkt volgende de eigenaresse en het moet er dus weer uit
We zullen zien ^^

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:32

Ook hier nog altijd zoekende..
Al veel aanboden gehad

Maar allemaal
Zadelmak maken (en sommige mensen hebben het lef om zelfs dan mij nog geld te vragen...)
Doorrijden

Dus gewoon niet wat voor mij :(.

En 2 maal over een paardje met gewoon echt geen klik, en zonder klik en prettig gevoel.. Neh
Dan wacht ik wel wat langer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:53

Morgen kennis maken met een mogelijke verzorgpony.
Ik heb al op heel veel advertenties een reactie gegeven, maar dit is de eerste keer dat ik echt ga kennis maken sinds een lange tijd. Degene waar ik hiervoor op reageerde zou ik kennis mee maken als er geen klik was met de eerste die kwam kijken, maar helaas.

Het is in deze omgeving al heel moeilijk om iets te vinden dat niet teveel kost, dus ik hoop dat het deze keer goed gaat.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:22

Zo heb je niks
en zo heb ik morgen 2 afspraken haha


1 bij een 'lolmet je knol ' stal. Deze mensen hebben een 'uit de hand gelopen verzameling' zoals ze het zelf noemd. Een boel oudere pony's, 2 beleerde paarden en eentje die in de kweekvijfer zit.
Ze zoeken iemand die onder het motto lol met je knol het leuk vind om daar met de beestjes bezig te gaan. Het rijden van die 2 paarden, en het lekker poetsen en vertruttelen van de pony's + wat mest werk. Geen bijdrage


En een afspraak bij een paard wat zowel dressuur als springen M heeft gelopen (moet wel opgepakt worden)
bijdrage 100 euro per maand maar daarvoor mag je dan ook komen wanneer je wil, zij doet er zelf niks meer mee. Lessen op eigen kosten mogelijk.


dus laten we hopen dat er ergens een match bij zit :D.

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:56

Leuk, veel succes! Heb je al een voorkeur?

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:07

Nog niet eigenlijk haha. Hoewel zo'n M paard natuurlijk wel heel veel leermogelijkheden bied, zit die in kosten hoger en zal ik dus minder lessen nemen.

Bij die andere zijn ook les mogelijkheden voor eigen kosten, die paarden kennen minder maar ik zou daar in ontwikkeling wel weer meer kunnen investeren.


Kwa afstand maakt het niks uit, kwa faciliteiten ook niet. Beide hebben enkel een buitenbak.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 16:41

Ik vind 100 euro per maand voor "je eigen paard" echt weinig! Zou een prachtige kans zijn en zou ik sowieso aangrijpen. Maar de klik is natuurlijk ook belangrijk.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:33

Maanlicht schreef:
Ik vind 100 euro per maand voor "je eigen paard" echt weinig! Zou een prachtige kans zijn en zou ik sowieso aangrijpen. Maar de klik is natuurlijk ook belangrijk.


Voor mij dus ook, ik heb vorige week een paard afgewezen omdat ik er gewoon echt niks mee had..
Just nothing Voelde me gewoon niet prettig bij dat paard.

Dan kan 't wel gratis zijn met alle faciliteiten maar dan word 't 'm toch echt niet :(




Vraagje aan jullie
Omtrent bijdrages
Hoe doen jullie dat bij ziektes paard, of maanden in de winter waarbij er eigenlijk niks gedaan kan worden? (denk niet alleen aan rijden maar ook omtrent grondwerk)