Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wHoogendoorn

Berichten: 113
Geregistreerd: 04-10-15

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:57

Dat ligt er aan. Jouw plek in die les moet niet ondertussen zijn vergeven. Daar is best een goede kans op bij een goedlopende manege die zich netjes houdt aan een maximum aantal ruiters per les.
En je hebt dan toch je contacten opgedaan enzo.
Als ik er vertrouwen in heb dat ik het paard echt een langere tijd kan verzorgen, dan zeg ik het natuurlijk gewoon af. Privéles op een eigen paard is gewoon veel leerzamer.

xnlponysx
Berichten: 24
Geregistreerd: 07-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:16


Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:22

Nu ik zo de discussie omtrent lessen zie ga ik even inspringen als pony paard zoekende.

Zouden jullie ook bereid zijn om eventueel een maandelijkse bijdrage te laten vallen /te laten zakken als er voor die bijdrage door je bijrijder les genomen word?

Ik kan me voorstellen dat veel bijrijders (helemaal de jongeren onder ons) niet de mogelijkheid hebben om en 75 euro pm kwijt te zijn aan leasekosten en 75 aan lesgeld (om zo even bedragen te noemen)

Das een situatie die ik toevallig net op een advertentie op fb tegen kwam hier in de buurt...
Maar 75 euro per maand + elke week les op eigen kosten.. Vind ik persoonlijk voor mezelf ook te duur.

LoveBodin

Berichten: 4360
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:32

Golden_Angel schreef:
Nu ik zo de discussie omtrent lessen zie ga ik even inspringen als pony paard zoekende.

Zouden jullie ook bereid zijn om eventueel een maandelijkse bijdrage te laten vallen /te laten zakken als er voor die bijdrage door je bijrijder les genomen word?

Ik kan me voorstellen dat veel bijrijders (helemaal de jongeren onder ons) niet de mogelijkheid hebben om en 75 euro pm kwijt te zijn aan leasekosten en 75 aan lesgeld (om zo even bedragen te noemen)

Das een situatie die ik toevallig net op een advertentie op fb tegen kwam hier in de buurt...
Maar 75 euro per maand + elke week les op eigen kosten.. Vind ik persoonlijk voor mezelf ook te duur.


Ik als eigenaar zou dat prima vinden, zeker als je dan ook regelmatig lest.
Helaas komt het wel vaker voor dat bijrijders zeggen "ik neem les" en vervolgens dat niet doen.. Is mij ook overkomen. Vond ik toch wel jammer, want van les kan je zo onwijs veel leren, plus dat je (met dezelfde instructrice) ook meer dezelfde 'stijl' krijgt als de eigenaar, wat alleen maar prettig is voor het paard imo.
Nou vind ik 75e + elke week les op eigen kosten wel heel veel.. Ik vroeg zelf wel een kleine bijdrage (lees rond de twee tientjes) en dan wel les op eigen kosten, maar dat hoefde niet wekelijks.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:35

Ik heb gewoon even de situatie 'gekopieerd' die ik zojuist tegen kwam haha :'). Dat betrof deze prijzen

0000
Berichten: 5483
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:53

Ik vraag nooit een bijdrage dus vind het lastig om heel gericht antwoord te geven. Ik denk dat het ook een beetje ligt aan wat verder de bedoeling is. Als je 4x per week mag rijden op een fijn opgeleid paard, eventueel op concours mag kortom jezelf echt kan verbeteren...dan vind ik persoonlijk dat daar voor de eigenaar best iets tegenover mag staan. En hoe dan ook, je lessen zijn een investering in jezelf en doen niets qua kosten verlichting voor de eigenaar. En je hebt dan, in jouw voorbeeld, echt super goedkoop een fijn leerpaard bijvoorbeeld. Betaal je dat echter voor een niet fijn gereden of nauwelijks opgeleid dier waar je maar 2x per week op mag en daarvan iedere week 1x in het bos en 1x in de bak rijd....dan ligt de situatie al heel anders, gevoelsmatig. Maar dan is de intentie ook heel anders. Als je jezelf echt fanatiek wil verbeteren en graag verder wil, ben je doorgaans bereid daar meer in te investeren. Misschien omdat je er ook meer voor terugkrijgt waar je op langere termijn en bij volgende paarden wat aan hebt.

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:56

Ik verwacht niet van mijn bijrijder dat ze iedere week lest. Als ze dit wilt dan mag dat uiteraard, maar wel op eigen kosten.
Vooralsnog kan ik mijn bijrijder nog prima zelf begeleiden. De afspraak is dat wanneer het straks niet meer lukt door gebrek aan kennis of tijd en ik het nodig vind, ze eens per maand les neemt bij mijn instructrice. Dit wordt dan inderdaad van de bijdrage betaald.

Dit doe ik met het idee dat ze tijdens de lessen een effectieve training geeft en mijn paard er beter van gaat lopen. Op deze manier kunnen we de kosten dan delen.

cobiie

Berichten: 7308
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:04

Bij mij wordt er idd zowel een bijdrage betaald als zelf eigen lessen betaald.
Dan heb je wel een fijn bewezen braaf wedstrijdpaard tot je beschikking.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:38

Als je op een manege rijdt dan betaal je ook voor zowel het paard als voor de les. Het is tenslotte niet zo dat als je een uurtje gaat vrij rijden dat je dan ineens gratis rijden mag.

Ik vind het eigenlijk zelfs wel gek dat men verwacht dat de bijdrage omlaag zou gaan wanneer men les neemt. De bijdrage wordt met een bepaalde reden gekozen. Voor mij is de voornaamste reden dat ik ook gewoon veel geld kwijt ben aan mijn hobby en ik het gewoon scheef vind wanneer iemand anders zijn hobby volledig op mijn kosten uit zou voeren. Tenslotte heb ik ook geen geldboom in de achtertuin en moet ik ook veel laten voor de paarden. Ik vind het wel reëel om die bijdrage niet heel hoog te maken, maar dat is mijn keuze. Iemand anders kan daar anders in staan.

De lessen daarnaast zijn een investering in jezelf, vind ik wel heel belangrijk, maar heeft m.i. niets te maken met de bijdrage.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:30

Anoniem schreef:
en al helemaal niet naar een manegeles ;)


Idem hier.
Bij de vereniging hier in het dorp clublessen rijden of privéles zpu ik prima vinden.
Manegelessen...zou ik zelden oke vinden.
Meestal 10-15 in een lesuur.
Juist met een eigen pony heb je de mogelijkheid om 'echt' les te gaan volgen en zit je niet vast aan een manege(les).

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:34

Op de manege betalen is vaak logisch. Betalen voor een bijrijdpaard en/of daarmee les te volgen, is dan ineens te duur of wat dan ook.
Dat stoort mij. Personen die wel geld willen stoppen in een uurtje met een hele horde rondhobbelen en niks willen investeren in zichzelf te verbeteren en ontwikkelen bij een verzorg-/bijrijdpaard
Zo apart vind ik dat....

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:40

Anke schreef:
Op de manege betalen is vaak logisch. Betalen voor een bijrijdpaard en/of daarmee les te volgen, is dan ineens te duur of wat dan ook.
Dat stoort mij. Personen die wel geld willen stoppen in een uurtje met een hele horde rondhobbelen en niks willen investeren in zichzelf te verbeteren en ontwikkelen bij een verzorg-/bijrijdpaard
Zo apart vind ik dat....



Mocht dit op mijn vraag gedoeld zijn, ik heb nooit gezegd dat ik niet in mezelf wilde investeren :'). Als ik de passende pony of het passende paard vind met de juiste klik zeg ik morgen mijn manegelessen nog op (die volg ik toch alleen maar om het rijden bij de houden) en ga ik die 60 euro per maand die ik nu daar kwijt ben rustig besteden in prive lessen.

minouesmee

Berichten: 7427
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:48

Anke schreef:
Op de manege betalen is vaak logisch. Betalen voor een bijrijdpaard en/of daarmee les te volgen, is dan ineens te duur of wat dan ook.
Dat stoort mij. Personen die wel geld willen stoppen in een uurtje met een hele horde rondhobbelen en niks willen investeren in zichzelf te verbeteren en ontwikkelen bij een verzorg-/bijrijdpaard
Zo apart vind ik dat....

Ben ik het helemaal mee eens. Een les op de manege kost volgens mij ook al snel rond de €17.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:56

Het was niet op iemand persoonlijk gericht.

Een reactie in het algemeen.

Vaak komt men voor een verzorgpaard om gratis te kunnen rijden.
Geregeld zeggen ouders dit ook als reactie op " mag ik 2 keer per week lessen op de manege?" Dan zoek je maar een verzorgpaard om op te rijden.
Ik snap dus de reactie van veel meisjes dan wel.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:12

Dat is denk ik deels te verklaren omdat er zoveel plekken zijn waar je gratis kan komen, bijvoorbeeld omdat je de eigenaar er veel mee helpt. En dat hoeven echt niet altijd knollen te zijn waar je nog net een stapritje mee kan maken :+ In mijn ervaring is dat vaak bij mensen met meerdere paarden die zelf niet rijden en/of de paarden niet de aandacht kunnen geven die ze zouden moeten krijgen. En die zijn dan heel blij dat er iemand is die kan helpen.

Sterker nog: ik heb nu bij 4 verschillende personen gereden waarbij ik er bij 3 geen bijdrage hoefde te leveren en ook geen klusjes hoefde te doen, en 1 waarbij ik zowel een bijdrage leverde als klusjes moest doen :+ En die eerste 3 waren alledrie mensen met meerdere paarden, die zelf niet/nauwelijks rijden en die wel de paarden wat extra aandacht gunnen. Eigenlijk wel interessant om zo over na te denken, ben benieuwd of er meer mensen zijn die die ervaring hebben. Overigens doe ik vaak wel gewoon de klusjes erbij hoor, is voor mij net zo goed ontspanning als het rijden.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:24

Ik heb slechts 1 keer een bijdrage gevraagd aan iemand. Zo'n 20 jaar geleden, 50 gulden per maand voor 3x per week. Stalgeld was 275 gulden per maand. Ik studeerde nog. Betaalde daar o.a. het uitmesten van op haar dagen (rest van de week deed ik zelf) en ik ging geregeld met haar mee op buitenrit of hielp haar met rijden.

Daarna altijd gratis.

Maar omdat het van lesnemen zelden komt overweeg ik nu een bijdrage inclusief les. Dus als ze lessen betaal ik dat vanuit hun bijdragen, slaan ze lessen over kan ik dat aan het paard besteden.

Dat is tenminste het idee voor een minder ervaren bijrijdster/verzorgster.

Op die manier gaat de bijdrage dus naar beneden naarmate er vaker gelest wordt.

Binnenkort komt een kennisje mijn paard een keer proberen en zij rijdt Z dressuur met haar eigen paard. Als dat wat wordt gaat dat verhaal niet op want zij kan mijn paard rijden op het niveau van mijn paard en heeft al een eigen paard waar ze kosten aan heeft en lessen mee neemt.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 23-07-18 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:39

joyce B schreef:
Ik heb slechts 1 keer een bijdrage gevraagd aan iemand. Zo'n 20 jaar geleden, 50 gulden per maand. Ik studeerde nog. Betaalde daar o.a. het uitmesten van op haar dagen (rest van de week deed ik zelf) en ik ging geregeld met haar mee op buitenrit of hielp haar met rijden.

Daarna altijd gratis.

Maar omdat het van lesnemen zelden komt overweeg ik nu een bijdrage inclusief les. Dus als ze lessen betaal ik dat vanuit hun bijdragen, slaan ze lessen over kan ik dat aan het paard besteden.

Dat is tenminste het idee voor een minder ervaren bijrijdster/verzorgster.

Op die manier gaat de bijdrage dus naar beneden naarmate er vaker gelest wordt.

Binnenkort komt een kennisje mijn paard een keer proberen en zij rijdt Z dressuur met haar eigen paard. Als dat wat wordt gaat dat verhaal niet op want zij kan mijn paard rijden op het niveau van mijn paard en heeft al een eigen paard waar ze kosten aan heeft en lessen mee neemt.


Dat is ook wel een erg goede constructie zeg. Daar ga ik eens over nadenken. :D

cobiie schreef:
Bij mij wordt er idd zowel een bijdrage betaald als zelf eigen lessen betaald.
Dan heb je wel een fijn bewezen braaf wedstrijdpaard tot je beschikking.


Ik heb hetzelfde. Zoektocht loopt wat moeizaam.

Om even in te springen in die andere discussie. Iemand zei iets over het begrijpen dat fleurinthof geen lessen met een toekomstig bijrijdpaard wil nemen omdat je nooit zekerheid hebt met een bijrijdpaard. Natuurlijk! Maar die lessen zijn natuurlijk ook voor jezelf. Je investeert in jezelf en in het team die je met het bijrijdpaard bent. Als je stopt met het desbetreffende bijrijdpaard is het niet dat al je kennis en ervaringen verloren gaan. :)



Maar wat is voor mij en m’n paard een reële bijdrage? Mijn advertentie staat hier op de Bokt markt.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:52

Dat hangt in mijn ogen ook af van je stallingskosten. Maar denk dat 2/3 dagen per week voor de meeste mensen ophoud bij tussen de 75-100 euro per maand. En dan moeten ze in jouw geval een Tinker leuk vinden.


Over les dat je dat vooral voor jezelf doet, dat is niet waar. Je doet het om als combinatie verder te komen. Als je met meerdere paarden rijdt wil je vaak ook met die verschillende paarden lessen. Als het alleen om jezelf zou gaan zou dat niet nodig zijn.

Hier zie je dat soms door eigenaren die iemand betalen om het paard te trainen en op wedstrijd uit te brengen, men ook de lessen betaald die met hun paard genomen worden. Dat doen ze omdat hun paard er ook beter van wordt, en de combinatie.

Sommige mensen komen een heel eind zonder les of met weinig les maar het is altijd goed dat af en toe iemand kritisch mee kijkt vanaf de grond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 23:05

In mijn geval een Tinker leuk vinden. Dat vind ik een beetje neerbuigend klinken. Iedereen heeft altijd maar vooroordelen terwijl ze juist een zeer werkwillige merrie is met pit en het ook nog eens leuk doet op wedstrijd. Ze heeft een geweldig karakter en is enorm veelzijdig. Kan je eventueel nader toelichten wat je bedoelt met die zin? :)

Ik zeg niet dat les nemen vooral voor jezelf is. Maar je investeert ook in jezelf! Het is niet dat alle kennis verloren gaat als je stopt met een bijrijdpaard. Tuurlijk neem je les met je bijrijdpaard om je samen te ontwikkelen. Dat begrijp ik ook wel.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 00:11

Dat les ging niet specifiek over jouw reactie.

Over de Tinker is gewoon een constatering. Ik heb zelf een haflinger gereden. Ik vind haflingers wel leuk, en had al met pony's tussen de paarden gestart dus dat vond ik ook geen probleem.
Maar de eigenaresse heeft ook mensen gehad die afhaakten toen ze hoorden dat het "Z paard" een haflinger was.
En je ziet regelmatig staan: "geen koudbloeden"

Een Tinker is vaak nog iets minder sportgericht gebouwd dan de moderne haflingers. En als het een kleine Tinker is passen er ook minder volwassenen op dan op een groot paard. En als je mensen wilt die bij dragen is die groep het grootst onder de volwassenen.

Het is niet neerbuigend bedoeld, maar je doelgroep/potentiële groep bijrijders is mogelijk kleiner dan wanneer je een KWPN of ander sportgefokt paard hebt staan.

kimkraakman
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-07-18
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:23

Hier mijn ervaringen als bijrijder:

Zelf heb ik jaren paarden verzorgd. Begon toen ik een jaar of 13 was met 3 paardjes (oude kwpn-er, ijslander en shetlander) waar ik een paar keer per week te vinden was. Hoefde niks te betalen, want ze waren al blij dat de paardjes wat aandacht en verzorging kregen. Toen ik terugkwam van een vakantie waren ze helaas in één keer verkocht.. (slechte communicatie geloof ik :+)

Een paar maanden later was mijn lievelingspaard (Amigo) van de manege, waar ik toen nog reed, verkocht aan iemand (verhaal apart, maar long, long story) die vroeg of ik Amigo wilde verzorgen. Dit heb ik bijna 6 jaar met veel plezier gedaan en mocht haar dan ook als eigen paard beschouwen. Ik reed graag met haar in de duinen die om de hoek waren of in de bak. Regelmatig hadden we privélessen. Ik betaalde de hoefsmid, (kracht)voer, lessen en alle andere benodigdheden (zoals dekens, nieuw tuig enzo) uit vrije wil, omdat ik vond dat dat het minste was wat ik kon doen en ik volledige vrijheid kreeg in alles wat ik wilde doen (omdat ik haar als eigen paard mocht beschouwen, maar overlegde wel altijd alles :j)
Helaas kon de eigenares haar toen door een financiële tegenvaller niet meer houden en kon ik haar niet betalen (student) en daarnaast een gebrek aan tijd had doordat ik door de weeks in Leeuwarden woonde voor mijn studie en heel het weekend werkte.
Ook helaas niet zulke goede ervaringen met de mensen waarbij Amigo stond.. Boos, schreeuwend aan de telefoon als er iets niet goed was (ja, oke, ze had een burn out), waar ik als jong, verlegen meisje nogal bang van werd. Ook kreeg ik van hun op een niet zo leuke manier van hun te horen dat de eigenares Amigo niet meer kon houden ("Ja je paardje gaat weg he.." Ik hoor het ze nog zo zeggen..), terwijl de eigenares dat zelf persoonlijk aan me wilde vertellen. Uiteindelijk hebben die mensen Amigo overgenomen (wel fijn voor Amigo dat ze niet meer verhuist hoefde te worden), maar nog ruim voordat Amigo van hun was, waren ze al volop opzoek naar een nieuwe verzorger.. Duidelijk was toen wel voor mij dat ik Amigo niet meer zou verzorgen.
Toen ik mijn spullen kwam ophalen (samen met mijn vader, durfde niet meer alleen daar te komen) was mijn kast dicht getapet en half leeggehaald. Veel van mijn spullen vond ik in de kast terug van hun dochter, slotjes waren opengeknipt, een deel vond ik boven de stallen en een deel heb ik nooit meer teruggevonden.. :(
Blij dat ik daar nooit meer hoefde te komen (durfde ook niet meer), maar ik mis Amigo nog steeds..

Paar jaar later werd ik in dezelfde periode door twee bekenden gevraagd hun paarden te verzorgen. Eentje, een super leuke, jonge Appaloosa ruin waar ik een leuke band mee kreeg, de ander een enorme Shagya-arabier merrie van ongeveer 1.80, die onwijs sterk was en waarmee ik helaas een minder goede band mee kreeg.
Met de Appaloosa mocht ik ook altijd de duinen in en had ik om de week privéles. Ik betaalde de privélessen zelf en daarnaast betaalde ik een bijdrage in de kosten. We hadden afgesproken dat ik de hoefsmid zou betalen, maar gelijk de eerste keer dat ik zou betalen, waren er extra dingen gedaan, zoals rondom bekappen en zooltjes, terwijl hij daarvoor alleen voor (of achter) ijzers had :') Toen de eigenares zwanger werd, vroeg ze of ik wat extra wilde komen. Ik ging toen nog ongeveer 2x per week naar Leeuwarden om lessen te volgen, dus helemaal haar paard verzorgen redde ik niet. Daar ging ze wel van uit en daarnaast wilde ze dat ik meer zou gaan betalen, wat ik als 'arme student' niet kon.. Dus helaas betekende dit voor ons dat ik met haar paard zou stoppen..
Met de andere merrie die ik nog verzorgde had ik regelmatig les van de eigenaresse zelf en hoefde ik geen bijdrage te betalen omdat ze al blij was dat ik haar paard verzorgde, beweging gaf en uitmestte. Het verzorgen van de merrie stopte abrupt toen ze van de één op de andere dag verhuist was naar een andere stal (die te ver weg was voor mij) en ik er pas later die avond van op de hoogte werd gebracht, want het was een unieke kans, dus ze had het besloten en meteen uitgevoerd.

Het is alweer ruim 3 jaar geleden dat ik voor het laatst een paard verzorgde, maar je begrijpt vast ook dat ik er even geen zin meer in had, want door deze laatste twee ervaringen begon ik me meer een hulpje te voelen;)
Nu nog druk bezig met afstuderen, dus vind het wel prima zo! Toch mis ik het verzorgen en rijden wel (vooral met dit prachtige weer mis ik echt de heerlijke ritjes in de avond/ochtend door de duinen). Maar wie weet komt er straks weer een leuk paardje op mijn pad <3

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:15

Dat is balen.

dms91

Berichten: 12
Geregistreerd: 27-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:53

Ik heb geleerd dat een bijrijder makkelijker te vinden is als je niet te moeilijk denkt :D ik zocht 2 jaar geleden een verzorgster van 25+ die lessen zou nemen. Uiteindelijk gesettelt voor een 14 jarig meisje die al lessen kreeg van mijn instructrice. Ik heb er geen seconde spijt van gehad! Waar ik nu met hem train richting traverse, wissels en aanspringen vanuit stap, gaat zij met hem springen, crossen door de bossen en ringrijden (echt een topper dat paard van mij <3 ). Ik ben zo blij met mijn topverzorgster en ik hoop dat jullie snel jullie toppers zullen vinden!

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:42

Wat een leuk en interessant topic om te volgen.

Hier nog een beetje in dubio of ik op zoek wil naar een leuk bijrijdpaard in de omgeving of dat ik weer eens per week bij de manege ga lessen om het paardrijden en daarmee mijn hobby te kunnen onderhouden. Hiervoor altijd eigen pony/paard gehad en fanatiek wedstrijden gereden in dressuur/springen/eventing. Twee jaar terug mijn paard verkocht en 1 x per week op de manege gaan rijden waarvan ik wist dat er leuke paarden met mogelijkheden stonden. Rijtechnisch word ik er niet beter van maar blijf het leuk vinden om elk paard zo fijn en los mogelijk te krijgen.

Dilemma nu is vooral dat er op de manege steeds meer paarden in de lease zitten (top voor de paarden overigens) en ik niet zo'n zin heb in elke week een eigenwijs exemplaar weer normaal door de bak te krijgen, dat is niet mijn lol van paardrijden :P.

Bijrijdpaarden worden hier in de buurt helaas niet veel aangeboden en qua paardenmensen ken ik hier ook niet veel.

Zo is het nog een uitdaging een leuk bijrijdpaard te vinden waar ik eerder betaald kreeg om paarden van anderen te rijden..

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:22

Kritisch ben ik niet echt.
Vanaf ca 12 jaar is wel de minimum.
Wil geen gratis oppasplek zijn.

En de eisen hier zijn:
* Minimaal 2 keer per week
* Vaste dagen en/of uiterlijk op zondag dagen/tijden doorgeven
* communiceren
* basis verzorging gaat voor andere dingen (mesten/water/hooi-voer)

Heb een hekel aan niet komen opdagen of op het laatste moment afzeggen.

Dus afspraken nakomen is een must.
Tijdig afmelden is zeer wenselijk.