Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:53

Het lijkt me heel onverstandig om het nu te laten zitten uit coulance en dan vervolgens te verwachten dat ze in de toekomst wel blijft betalen. Dan beter 50/50 inderdaad. Dat is eigenlijk waar ik nu sowieso op aan zou sturen. En ik zou haar even bellen of proberen persoonlijk te ontmoeten. Zou dit verder niet via de app willen regelen.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:59

Ik zou haar gewoon laten betalen... Zoals ik al zei: als 18-jarige weet je echt wel dat alles elke maand doorloopt. Dat ze een maand niet in nederland is betekent niet dat ze opeens een maand geen zorgverzekering hoeft te betalen bijvoorbeeld... Dus ik zou haar gewoon laten betalen. Zeker nu ze het pas 3 weken van tevoren meld.

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:32

Amable schreef:
Het lijkt me heel onverstandig om het nu te laten zitten uit coulance en dan vervolgens te verwachten dat ze in de toekomst wel blijft betalen. Dan beter 50/50 inderdaad. Dat is eigenlijk waar ik nu sowieso op aan zou sturen. En ik zou haar even bellen of proberen persoonlijk te ontmoeten. Zou dit verder niet via de app willen regelen.

Nee, niet ‘laten zitten’ en ‘verwachten’. Maar duidelijke afspraken maken erover. Het is ws van beide kanten onduidelijk, anders verwacht ze dit niet.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:34

Maar dat zou ik dan nu direct doen. Anders creeer je m.i. toch scheve verwachtingen

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:06

plutolover schreef:
Maureen als ik geen ziekenhuis of andere medische kosten heb betaal je toch geen eigen risico. Moet niet gekker worden.. dat je alsnog 385 euro moet betalen terwijl je geen gebruik van maak.

T eigen risico is alleen als je wel gebruik van maakt. Aangezien ik elk jaar ivm me oog naar r ziekenhuis moet, moet ik t elk jaar betalen..


Oeps sorry, bedoel de maandelijke vaste premie dus ong 110 bij basis etc :)

Zelfde voorbeeld als ik noem met de auto of het huren van een woning. Als ik er een hele maand niet in rij of woon moet ik toch betalen.

Het gaat meer om het principe dat we voor vaste lasten toch moeten betalen, of we er nou echt fysiek gebruik van maken of niet.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:38

Ik sta er dubbel in. Als je een sportschool abonnement hebt betaald je ook door
Of je nou op vakantie bent of wel of niet gaat. Maar rij je op een manege, dan kan je de lessen inhalen en hou je ze tegoed. Het meisje klinkt nog niet heel volwassen, ben je verder blij met haar?

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:52

Ik geloof dat de meesten het er wel over eens zijn dat doorbetalen normaal is (ik wel). Maar het blijkt dat hier een hoop onduidelijkheid over is. Als eigenaar zou ik dan mijn verlies nemen en akkoord gaan dat ze deze maand mag laten zitten, maar dus hele duidelijke afspraken maken voor het vervolg. Dan krijg je dit soort situaties ook niet meer.

Uiteraard kan je ook voet bij stuk houden en zeggen dat ze gewoon moet betalen; haar keus om niet te rijden.

Maar ik vermoed dat er van beide kanten onduidelijkheid is anders had ze dit toch überhaupt niet gevraagd/verwacht?

0000
Berichten: 5475
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:33

Poeh, op deze manier zou ik in ieder geval niet zomaar akkoord gaan. Vind 18 ook wel een leeftijd dat iemand daar wat reëler (en op tijd!) over na kan denken. Plus dat nu dus eigenlijk onverwacht je paard een hele maand stil staat, daar zou ik zelf nog het meest over vallen denk ik. Lastig.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:08

Marocje schreef:
Ik geloof dat de meesten het er wel over eens zijn dat doorbetalen normaal is (ik wel). Maar het blijkt dat hier een hoop onduidelijkheid over is. Als eigenaar zou ik dan mijn verlies nemen en akkoord gaan dat ze deze maand mag laten zitten, maar dus hele duidelijke afspraken maken voor het vervolg. Dan krijg je dit soort situaties ook niet meer.

Uiteraard kan je ook voet bij stuk houden en zeggen dat ze gewoon moet betalen; haar keus om niet te rijden.

Maar ik vermoed dat er van beide kanten onduidelijkheid is anders had ze dit toch überhaupt niet gevraagd/verwacht?


Ik wist niet eens dat ze op vakantie zou gaan dus valt nogal rauw op mijn dak zo.

ik ga het 50/50 aankaarten. en zo niet dan zet ik er een punt achter. want dit vind ik niet helemaal fijn communiceren. want ze verwacht al dat het heel normaal is dat ze dan als ze zelf wat heeft zo het even op stop kan zetten.

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:07

Klinkt niet prettig zo nee. Persoonlijk zou ik er al klaar mee zijn. Feit dat je dit niet eens wist, is gewoon niet fijn. Hier altijd al maanden vantevoren (moeten) doorgeven: er moet gewoon wat geregeld worden dan. Je kan niet een paard ineens stil zetten.

Hier is het ws ook weer einde verhaal: meisje zou mee gaan en had gevraagd het op tijd door te geven als ze niet kon. Sta ik te wachten, is ze het vergeten.. daarna ook niks meer gehoord. Heb haar moeder later wel gesproken, bleek dat meisje me niet meer durfde aan te spreken/appen, en had hulp aan haar moeder gevraagd.
Kan dus nog alle kanten op. Heb wel aangegeven dat wanneer ze doorgaat met manegepony leasen, het voor mij ook klaar is. Dan is er uiteraard geen geld meer om te investeren in lessen op mijn pony (niet van mij, maar een goede instructrice) en heb ik er ook niks aan.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:31

Wat betreft wegpesten en roddelen, welkom in de paarden wereld :+ dat is een en al roddel en achterklap en jaloezie :Y) of je nou verzorger bent of eigenaar maakt geen bal uit.
Echt serieus de meest achterbakse mensen die ik ken zijn allemaal gerelateerd aan paarden jong of oud qua omgang en qua verkoop van stukke paarden.


Wat betreft vakantie en doorbetalen als ze 1 1/2 maand foetsie gaat en 18 is, zou meer stik chagerijnig zijn vanwege het feit dat ze er nu pas mee komt dat ze bijna al foetsie is, lekker dan als je iets anders moet regelen. Al had ze maar eerder doorgegeven de intentie te hebben allicht langdurig weg te gaan, maar gewoon out of the blue.. fijn!!!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 01:21

Vooral pas zo laat melden, zou mij het meest ergeren.

Hier gisteren een kennismakingsgesprek gehad.
1e indruk is positief. Vrijdag komt ze voor het eerst. Ben benieuwd!

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 06:42

Over doorbetalen is maar precies wat je met de eigenaar hebt afgesproken.

Ik ben zelf nu ook een maandje of 2 op zoek naar het wil niet helemaal lukken. Heb 3 leuke reacties gehad op marktplaats maar die waren helaas te Verweg. Verder geen reacties in mijn buurt en op bokt helemaal niks.

Misschien iemand die mijn advertentie wil lezen en kijken wat er beter kan. Is alweer een aantal jaar geleden dat ik gezocht heb. Mag ook via pb trouwens.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 06:49

Ik krijg vannacht via pb op facebook alleen maar "te verweg" toegestuurd? :+


Ik wil wel naar jou adv. kijken.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:19

Misschien wist ze niet eerder dat ze wegging. Maar dat zou ik er dan wel even bij zeggen, dat je je realiseert dat het laat is.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:32

@peelie dankjewel ben nou benieuwd waar het aan ligt

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:54

Ik ga dit ook voorstellen bij mijn woningstichting. ik ben een paar weken op vakantie, dus dan woon ik even niet in het huis, dan hoef ik ook geen huur te betalen toch?

Vind het geen net bericht, als ze nou gewoon een vraag had gesteld. He, wij gaan de hele maand augustus op vakantie, is het dan mogelijk dat we een andere prijsafspraak maken?

Dan is het al een heel ander verhaal. Ik zou er ook niet blij van worden op deze manier.

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:38

Amber_anne schreef:
Over doorbetalen is maar precies wat je met de eigenaar hebt afgesproken.

Ik ben zelf nu ook een maandje of 2 op zoek naar het wil niet helemaal lukken. Heb 3 leuke reacties gehad op marktplaats maar die waren helaas te Verweg. Verder geen reacties in mijn buurt en op bokt helemaal niks.

Misschien iemand die mijn advertentie wil lezen en kijken wat er beter kan. Is alweer een aantal jaar geleden dat ik gezocht heb. Mag ook via pb trouwens.



Ik heb eventjes gekeken. Ik mis het stukje waarin je je ervaring en/of visie beschrijft. Het voelt wat onpersoonlijk en zou op veel mensen van toepassing kunnen zijn.

Als eigenaar ben ik met name benieuwd naar iemand zijn visie. Met begeleiding valt een hele hoop te leren. Uiteindelijk moet je samen met elkaar en het paard door één deur kunnen.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:50

Amber_anne schreef:
@peelie dankjewel ben nou benieuwd waar het aan ligt

Ik mis jou ervaring. Voor mijn gevoel hou je het er oppervlakkig. Er straalt geen enthausiasme uit.

Ik zou je niet uitnodigen als ik dit lees.

Je verhaaltje moet korter, bondiger en pakkender zijn.

Misschien kan je opzoeken hoe je een pitch over jezelf kan schrijven. Dat zal je een eind op weg helpen denk ik.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:53

Peelie schreef:
Ik mis jou ervaring. Voor mijn gevoel hou je het er oppervlakkig. Er straalt geen enthausiasme uit.

Ik zou je niet uitnodigen als ik dit lees.

Je verhaaltje moet korter, bondiger en pakkender zijn.

Misschien kan je opzoeken hoe je een pitch over jezelf kan schrijven. Dat zal je een eind op weg helpen denk ik.


Dankjewel, zoals er in de advertentie staat heb ik nu 14 jaar ervaring maar misschien dat ik dit wat kan toelichten. Ik ben vooral een recreatieve ruiter en hou wel van bak werk maar heb geen wedstrijd behoefte.

Ik heb de adverteerder idd globaal gemaakt met algemene informatie. Willen mensen meer weten dan kan ik dat altijd toelichten. Iedereen wil wat anders en ik ben bereid mij daarin te verdiepen.

Ik heb ook niet heel veel behoefte om er een persoonlijk verhaaltje van te maken en als dat is wat verkoopt ga ik er maar even over nadenken. Jammer dat je mij daarop dan niet zou benaderen.

Dankjewel ik zal deze er iig afhalen en kijken naar een nieuwe

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:24

Ik hoef niet jou levensverhaal te weten natuurlijk :P

Maar gewoon even heel kort een klein beetje over jouzelf. Wat beweegt jou/wat is jou motivatie.

14 jaar ervaring zegt me zo weinig. Ik ken mensen die al 30 jaar rijden en nog nieteens kunnen sturen. Ligt het een beetje toe.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:33


troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:36

Amber, als je net ‘beste” eraf haalt en ergens een zin neerzet met ‘mijn passie is..’ of zoiets het al een stuk persoonlijker wordt.

Al zou ik je op basis ervan al zeker uitnodigen hoor als je bij mij in de buurt woonde :)

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:25

Golden_Angel schreef:
Ik heb hier toendertijd heel veel goed commentaar op gehad, nadat ik heb hier en in het verzorgtopic had laten nakijken. Wellicht dat je mijn oude eens kunt overlezen en er wat uit kunt halen?

https://www.bokt.nl/markt/ad/467825/aan ... rverzorger

Deze advertentie vind ik veel prettiger lezen. Het enthausiasme straalt er vanaf. Hier zou ik wel op reageren.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:51

DatBenIkNou schreef:
Ik sta er dubbel in. Als je een sportschool abonnement hebt betaald je ook door
Of je nou op vakantie bent of wel of niet gaat. Maar rij je op een manege, dan kan je de lessen inhalen en hou je ze tegoed. Het meisje klinkt nog niet heel volwassen, ben je verder blij met haar?


Ik ben nog steeds een fanatieke meelezer maar dit klopt niet altijd. Bij onze manege mág je niet inhalen en houd je ze ook niet tegoed. Als je een gegronde reden hebt om je les af te zeggen, overlijden familie, dan krijg je je les gerestitueerd.
Op de manege worden de lessen van de 3 weken dat ze dicht zijn niet gefactureerd.

Ik vind het dubbel, aan de ene kant ze maakt geen gebruik van een dienst maar aan de andere kant ga je wel een verbintenis aan met elkaar.