Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:49

Daphara schreef:
Narcomil schreef:
Ik zweer, iedere keer dat er echt hele gave aanboden voorbij komen, zitten ze aan de andere kant van het land :') Maar goed, zolang ik nog geen vast werk heb en dus niet weet waar ik "echt" ga wonen, kan ik toch nog niet serieus zoeken. Een eigenaar heeft er tenslotte niet veel aan als ik voor werk opeens over een maand moet verhuizen.


Weet ik niet, als jij een goede bent, kan je misschien net zijn wat de eigenaar zoekt en ik denk dat niemand zeker weet waar ze over een paar maand zijn. Wachten tot je eindelijk gesetteld bent lijkt mij niet nodig.


Ik zou het niet grappig vinden iemand net overal wegwijs in gemaakt hebben en 3 maand later gaat die 100 km verderop werken en heeft geen tijd meer.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:52

Daar zou ik ook echt niet geamuseerd van zijn.

Ik vind het juist heel eerlijk om te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:59

Sluit ik mij ook bij aan, zou het persoonlijk inderdaad erg waarderen als je gewoon wacht tot je wat meer zekerheid hebt qua waar je gaat verblijven :)

Narcomil

Berichten: 138
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:28

Precies, is voor beide kanten helemaal niet handig. Ben je net een beetje op elkaar ingespeeld, moet ik misschien weer weg. Er is gelukkig wel een manege met redelijk goede paarden (voor een manege eigenlijk best goede paarden) vlakbij, dus ik kan in ieder geval rijden en ik word er daar niet slechter op. Wel weer even wennen na eigen paarden :+ Maar geduld is een schone zaak, uiteindelijk komt de tijd voor een bijrijdpaard zoeken heus wel.
En ondertussen zoek ik maar van alles op en lees ik een hoop om de kriebels tevreden houden, heb ook maar L1 gereden dus er is echt nog zoveel wat ik uit boeken en discussies kan leren.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:40

Narcomil schreef:
Precies, is voor beide kanten helemaal niet handig. Ben je net een beetje op elkaar ingespeeld, moet ik misschien weer weg. Er is gelukkig wel een manege met redelijk goede paarden (voor een manege eigenlijk best goede paarden) vlakbij, dus ik kan in ieder geval rijden en ik word er daar niet slechter op. Wel weer even wennen na eigen paarden :+ Maar geduld is een schone zaak, uiteindelijk komt de tijd voor een bijrijdpaard zoeken heus wel.
En ondertussen zoek ik maar van alles op en lees ik een hoop om de kriebels tevreden houden, heb ook maar L1 gereden dus er is echt nog zoveel wat ik uit boeken en discussies kan leren.

Ligt eraan of je dat van tevoren aangeeft. Dan kan een eigenaar zelf beslissen of ze daar mee kan leven ja of nee. Meisje wat mij af en toe helpt, is behoorlijk reislustig en soms 3 maanden weg. Ze is nu toevallig weer in Nederland en heeft vd week weer eens een lesje gereden. Ze rijdt heel leuk op onze merrie weg en vanwege ziekte van onze dochter is het fijn om af en toe gewoon even niet dagelijks naar stal te hoeven. Het lukt ook zonder haar en zeker in de zomer als ze gewoon lekker op de wei staat overdag is het niet perse noodzakelijk. Maar het is een fijne, eerlijke meid en als ze in Nederland is, vindt zij het leuk en ik ook die extra hulp.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:44

DatBenIkNou schreef:
Narcomil schreef:
Precies, is voor beide kanten helemaal niet handig. Ben je net een beetje op elkaar ingespeeld, moet ik misschien weer weg. Er is gelukkig wel een manege met redelijk goede paarden (voor een manege eigenlijk best goede paarden) vlakbij, dus ik kan in ieder geval rijden en ik word er daar niet slechter op. Wel weer even wennen na eigen paarden :+ Maar geduld is een schone zaak, uiteindelijk komt de tijd voor een bijrijdpaard zoeken heus wel.
En ondertussen zoek ik maar van alles op en lees ik een hoop om de kriebels tevreden houden, heb ook maar L1 gereden dus er is echt nog zoveel wat ik uit boeken en discussies kan leren.

Ligt eraan of je dat van tevoren aangeeft. Dan kan een eigenaar zelf beslissen of ze daar mee kan leven ja of nee. Meisje wat mij af en toe helpt, is behoorlijk reislustig en soms 3 maanden weg. Ze is nu toevallig weer in Nederland en heeft vd week weer eens een lesje gereden. Ze rijdt heel leuk op onze merrie weg en vanwege ziekte van onze dochter is het fijn om af en toe gewoon even niet dagelijks naar stal te hoeven. Het lukt ook zonder haar en zeker in de zomer als ze gewoon lekker op de wei staat overdag is het niet perse noodzakelijk. Maar het is een fijne, eerlijke meid en als ze in Nederland is, vindt zij het leuk en ik ook die extra hulp.


Als ik iemand lager ken en die ook alle dingen op stal weet, dan vind ik het geen drama als die af en toe komt rijden, maar een bijrijder vind ik wel zo practisch dat ik enig idee heb hoe vaak die wel of niet denkt te gaan rijden.

Narcomil

Berichten: 138
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:10

DatBenIkNou schreef:
Ligt eraan of je dat van tevoren aangeeft. Dan kan een eigenaar zelf beslissen of ze daar mee kan leven ja of nee. Meisje wat mij af en toe helpt, is behoorlijk reislustig en soms 3 maanden weg. Ze is nu toevallig weer in Nederland en heeft vd week weer eens een lesje gereden. Ze rijdt heel leuk op onze merrie weg en vanwege ziekte van onze dochter is het fijn om af en toe gewoon even niet dagelijks naar stal te hoeven. Het lukt ook zonder haar en zeker in de zomer als ze gewoon lekker op de wei staat overdag is het niet perse noodzakelijk. Maar het is een fijne, eerlijke meid en als ze in Nederland is, vindt zij het leuk en ik ook die extra hulp.


Dit vind ik eigenlijk ook een andere situatie, van haar weet je zeker dat ze er af en toe weer is. Als ik voor werk moet verhuizen, dan ben ik permanent weg. Beetje drastisch gesteld, maar goed, jullie zullen hem wel snappen. Ik heb een keertje gereageerd op een paard wat ook in Enschede zelf stond en toen de situatie in m'n reactie meteen uitgelegd met "kan me goed voorstellen dat als er iemand anders geschikt is die wel zekerheid heeft, dat je die liever hebt". Is ook gebeurd, vind ik hartstikke logisch. Maar ik ga niet iedereen in de omgeving lastig vallen met dat soort pogingen, tenzij erbij zou staan dat het sowieso maar voor korte tijd is. Dat lijkt me voor veel eigenaren voornamelijk een reactie waar ze niet zoveel mee kunnen: ja, ik kan wel, maar misschien eigenlijk niet. Daar voel ik me dus echt niet prettig bij, die ene poging vond ik al brutaal genoeg eigenlijk :=
(Hoop dat ik hier niet een hele sidetrack aan het veroorzaken ben, wilde alleen even m'n redenering uitleggen)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:14

Ik denk inderdaad ook dat mee speelt of iemand voor tijdelijk hulp zoekt of voor onbepaalde tijd. Met blessure, ziekte, zwangerschap, dan is iemand die tijdelijk helpt wel een uitkomst als je daarna het liever weer helemaal zelf wilt doen.

Maar bij langere termijn heb je net iemand goed ingewerkt, en dan in eens vertrekt die weer, dat is zonde van je tijd en energie die je in de begeleiding stopt.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:55

Zou iemand interesse in mij hebben als bijrijder?

- Ruime ervaring aanwezig, start dit jaar nog de Almelose Ruiterdagen (paard van zus)
- Les wekelijks op de eigen paarden van de manege eigenaar
- Iedere 2 weken privéles op paard van zus
- Max 3 dagen pw
- Eigen bijdrage tot max 180€ pm
- Eigen vervoer incl E rijbewijs
- Omgeving Zaltbommel
- Enige eis: paard moet betrouwbaar zijn!

Ik kan mij voorstellen dat je je afvraagt waarom. Ik heb een aantal jaar geleden een zwaar ongeluk gehad met een paard. Hierdoor rijd ik nog 1x pw op het paard van mijn zus waarmee ik ook wedstrijden start en 1x pw op de manege. Op de manege rijd ik met name op de eigen paarden van de eigenaar.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:04

Ja. Lijkt mij wel. In elk geval voor de sportgerichte eigenaar of fokker.

Flink budget ook. Is dat inclusief je budget voor lessen en wedstrijden of exclusief?

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:09

joyce B schreef:
Ja. Lijkt mij wel. In elk geval voor de sportgerichte eigenaar of fokker.

Flink budget ook. Is dat inclusief je budget voor lessen en wedstrijden of exclusief?


Dit budget zou wel incl lessen zijn en dan reken ik 30€ per les. Kan het oprekken naar max 200€ per maand. Wel excl wedstrijden etc maar een echte wedstrijdamazone ben ik niet, ik wil niet wekelijks op wedstrijd. Ik haal veel meer plezier uit het trainen en verbeteren van een paard dan mij laten beoordelen in 5 minuten door iemand die ik niet ken.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:13

lucifertje schreef:
Zou iemand interesse in mij hebben als bijrijder?

- Ruime ervaring aanwezig, start dit jaar nog de Almelose Ruiterdagen (paard van zus)
- Les wekelijks op de eigen paarden van de manege eigenaar
- Iedere 2 weken privéles op paard van zus
- Max 3 dagen pw
- Eigen bijdrage tot max 180€ pm
- Eigen vervoer incl E rijbewijs
- Omgeving Zaltbommel
- Enige eis: paard moet betrouwbaar zijn!

Ik kan mij voorstellen dat je je afvraagt waarom. Ik heb een aantal jaar geleden een zwaar ongeluk gehad met een paard. Hierdoor rijd ik nog 1x pw op het paard van mijn zus waarmee ik ook wedstrijden start en 1x pw op de manege. Op de manege rijd ik met name op de eigen paarden van de eigenaar.

Je zou prima bij die van mij passen, betrouwbaar en redelijk doorgereden, wokn alleen erg ver weg

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:04

Mijn paarden staan redelijk in de buurt, maar helaas nog niet bepaald betrouwbaar met rijden (1 is 10 maanden en de ander wordt nu ingereden).
Hopelijk vind je iemand die je hulp kan gebruiken!!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:34

Sjolvir schreef:
Daphara schreef:

Weet ik niet, als jij een goede bent, kan je misschien net zijn wat de eigenaar zoekt en ik denk dat niemand zeker weet waar ze over een paar maand zijn. Wachten tot je eindelijk gesetteld bent lijkt mij niet nodig.


Ik zou het niet grappig vinden iemand net overal wegwijs in gemaakt hebben en 3 maand later gaat die 100 km verderop werken en heeft geen tijd meer.


Maar als je het van tevoren weet dat het een mogelijkheid is, dan is het toch prima. Stel je keuze is tussen iemand die alle bij je wensen overal een vinkje heeft, maar misschien over een paar maand (te ver weg) gaat verhuizen of een ander die niet alle vinkjes heeft, maar waarschijnlijk (immers is dat nooit 100% zeker) wel in de buurt blijft wonen het komende jaar.
Ik zou liever gaan voor de meer gekwalificeerd persoon en dan wordt de eventuele verhuizing afwachten, voor het zelfde geld blijft diegene dicht genoeg in de buurt wonen om te kunnen blijven verzorgen.
Ik zou er iig niet direct een punt van maken als de persoon verder goed geschikt is.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:06

.
Laatst bijgewerkt door Zamora op 28-05-18 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:10

Zamora, dat soort oproepjes horen op de bokt markt en niet in dit topic.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:11

Grappig wat je aangeeft Dreamer, over de bijdrage. Ik ben ondertussen regelmatig op het punt dat ik overweeg mijn paard te verkopen omdat ik geen geschikte bijrijdster kan vinden en het in mn eentje niet red qua tijd. Het spookt ook in mijn hoofd om echt iemand "in te huren", al kan ik dat niet echt betalen dus het blijft bij dromen, maar de bijdrage van een bijrijdster is voor mij daardoor echt niet relevant.. Uiteraard vind ik het wel zo prettig om een bijdrage te krijgen.

Mijn ervaring is overigens ook dat het qua serieusheid/betrouwbaarheid niet uitmaakt of er wel of niet een bijdrage betaald wordt. Ik heb een bijrijdster gehad die netjes de bijdrage betaalde, maar mn paard niet eens uit de stal haalde.

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:24

Iemand een mening over mijn advertentie? Ben benieuwd waarom het niet echt de juiste mensen aantrekt (alleen diegene die dus niet 18+ zijn helaas...). De reden dat ik een bijdrage vraag is omdat ik van mening ben dat ik anders net zo goed een stalgenootje van mij kan vragen (heeft zelf ook een eigen paard en betaalt logischer wijs dus niets extra) die ik al jaren ken ipv een vreemde. Voor tijdelijk en af en toe prima, maar als ik op lange termijn iemand erbij zoek, dan is een vaste bijrijder meer iets waar je op kunt bouwen dan iemand die het af en toe erbij kan doen. Verder ben je als eigenaar altijd diegene die spullen moet vervangen etc. dus ben ik van mening dat hier een bijdrage voor betaalt kan worden.

Maar correct me if I'm wrong! Ik ben trouwens qua geld totaal onafhankelijk van een betalende bijrijder en qua tijd eigenlijk ook. Alleen zou ik graag wel die 2 dagen vrij hebben indien mogelijk.

https://www.bokt.nl/markt/ad/472328/bij ... n-den-rijn

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:30

Ik vind 150 euro veel te veel voor 2 dagen in de week. Je vraagt 100 euro en nog eens lessen a 25 euro. Stel diegene lest om de week ben je 150 euro kwijt. Dat vind ik echt onredelijk. Ik zou het iig nooit betalen.. :n

Ik zou 100 totaal voor 2x in de maand lessen veel reeel vinden.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:34

Ik zou serieuzere foto's bij je advertentie plaatsen. Dus geen lieve schattige ligfoto. Dat werkt een enorm penny gehalte op natuurlijk.

Verder. Ik ben bang dat je ongeacht wat veel jonge kinderen zal trekken. Dat is nou eenmaal zo. Gewoon doorheen zeven. Ook gegarendeerd dat mensen gaan zeuren over de prijs. Voor
100 euro 2x per week rijden en geen wedstrijden mogen rijden is natuurlijk redelijk aan de prijs. Ik weet aan de andere kant natuurlijk ook niet hoeveel jij per maand aan stalling kwijt bent.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:36

Ik zou ook de foto’s veranderen.

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:37

Peelie schreef:
Ik zou serieuzere foto's bij je advertentie plaatsen. Dus geen lieve schattige ligfoto. Dat werkt een enorm penny gehalte op natuurlijk.

Verder. Ik ben bang dat je ongeacht wat veel jonge kinderen zal trekken. Dat is nou eenmaal zo. Gewoon doorheen zeven. Ook gegarendeerd dat mensen gaan zeuren over de prijs. Voor ho
100 euro 2x per week rijden en geen wedstrijden mogen rijden is natuurlijk redelijk aan de prijs. Ik weet aan de andere kant natuurlijk ook niet hoeveel jij per maand aan stalling kwijt bent.


Bedankt voor je reactie! Had er op FB ook een gewoon rij-filmpje bij hoor, maar niet op bokt. Moet ook zeggen dat ik via bokt nog geen enkele reactie heb gehad ookal is het >100x bekeken.

100 euro per maand voor 2x in de week is hetzelfde als ik zou betalen voor die twee dagen. Ik betaal 375 aan stalling all-in. De bijrijder hoeft dus ook geen stalzaken te doen, alleen met Indio bezig te zijn. Verder een top accommodatie waarbij altijd binnen gereden kan worden en er dus nooit in de regen buiten reden hoeft te worden. We hebben uitrij mogelijkheden dus buitenrijden zou tzt ook tot de mogelijkheden behoren.

Al met al best veel luxe en een super braaf paard voor 2 dagen in de week waar veel mee kan.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:40

Ik zou dus serieuze foto's plaatsen, van wedstrijden bijv. En verder vraag in jou omgeving.

Vanaf 18+ is lastig. Overweeg ook een 17 jarige. Zitten soms hele leuke meiden tussen.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:40

Alleen het verschil met een bijrijder. Die is geen eigenaar en jij wel. Dat is een keuze.

En ik vind soms echt dat bijrijders financieel uitgekleed worden. Evenrefig meebetalen maar niks te zeggen over het paard..

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:41

Olympia schreef:
Ik vind 150 euro veel te veel voor 2 dagen in de week. Je vraagt 100 euro en nog eens lessen a 25 euro. Stel diegene lest om de week ben je 150 euro kwijt. Dat vind ik echt onredelijk. Ik zou het iig nooit betalen.. :n

Ik zou 100 totaal voor 2x in de maand lessen veel reeel vinden.


Nergens staat dat lessen verplicht is hoor. Alleen is het een mogelijkheid als diegene dat graag zou willen. Ik heb iemand anders al het voorstel gedaan om 50 euro aan mij te betalen en dan 50 euro aan mijn instructrice voor inderdaad 1x in de 2 weken les. Maar zelfs dat kon er in dat geval niet vanaf (wat natuurlijk altijd goed mogelijk is dat dat inderdaad echt zo is).