Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:30

Lisette1205 schreef:
Eigenlijk vrij apart dat er zo veel mensen zijn die geen bijrijdster kunnen vinden, maar juist ook veel die geen bijrijdpaardje kunnen vinden zoals ik :=

Het vinden van een geschikte bijrijder/paard is lastig, de wensen en kunde van paard, ruiter en eigenaar moeten bij elkaar passen. ;)
In die nuance ligt vaak het probleem mijnsinziens.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:54

Klopt... Het is een complexe puzzel om het hele plaatje kloppend te krijgen. Niet iedere ruiter past bij elk paard en klik moet ook nog van alle kanten (paard-ruiter-eigenaar en wederkerig) de wensen, de tijdsinvestering, financiële bijdragen of in hulp... Pff. Blij dat ik in elk geval weer een goede match heb gevonden vorig jaar.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:04

En dan had ik een goede klik en dan werd na een half jaar het paard toch verkocht omdat de eigenaren, doordat ik er kwam, NOG minder naar hun paard gingen. En (wat ik volledig begrijp) je hebt geen paard voor een ander. (is me door de jaren nu 3 maal overkomen :'))

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 04:17

Ik heb nogsteeds geen bijrijder. Ik heb de moed inmiddels wel weer een beetje opgegeven. Al een aantal dames de kans gegeven om te komen bijrijden en iedere keer wordt het afgeblazen op iets banketstaaf.

Denk aan reistijd, niet gelijk op buitenrit mogen, financiele bijdrage, te veel verantwoordelijkheid....

En dat terwijl mensen juist heel erg veel mogen bij mij. Maar idd niet gelijk op buitenrit. Dan moet ik heel zeker weten dat je dat kan.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 06:30

Gail: bij mogen ze ook niet zomaar op buitenrit en vooral De jonge meiden/tieners niet. Of ik moet er een heel goed gevoel bij hebben

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:09

Maar.. Dat lijkt mij toch logisch?
Sterker nog, ik ben helemaal niet zomaar bang maar ik wil helemaal met een, om het maar even Vreemd te noemen, paard naar buiten..
Je weet toch helemaal niet hoe hij in elkaar steekt hoe hij reageert Etc?..

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:23

wat veel bijrijders/verzorgers vooral jongere (begrijpelijk) niet willen snappen is dat jij als eigenaar verantwoordelijk blijft!

je heb wel sinds kort als je lid ben van het knhs dat je verzekerd ben, (basis) ook als je op een manege/ander paard rijd/verzorgt. kost iets van 21 euro per jaar, Je kan ook uitbreiden tot 40/50 euro per jaar.

Ik denk als ik een bijrijder/verzorger weer zou nemen en hij/zij niet lid is, dat ik dit wel soort van eist, en dat betalen ze zelf. Aangezien meeste bijrijders wel eens ook op een paard van een vriendin ofzo rijden ga ik het niet betalen. Ook stel ik een soort van contract op, dat ze bewust zijn.

het is en blijft heel krom geregeld. je zou bijna niemand meer op je paard durven te zetten. Omdat jij als eigennaar verantwoordleijk bent. ongeacht wat er gebeurdt. OOk als ze stiekum op buitenrit gaan.

Tuurlijk als het een rechtzaak zou worden, dan kijkt de rechter na hoe en wat enz. Maar vooral bij jongere (onder de 14 dacht ik) is de eigenaar 100% verandwoordelijk.

ik zelf vind het nu heerlijk om stanley zelf te doen. Ik hoor via via dat verzorger die ik had heel veel spijt heeft. laatst vroeg iemand of ik haar niet nog een kans wou geven.. heb gezecht nee daar begin ik niet aan. Het was natuurlijk niet alleen dit dingetje maar ook meerdere. Als dit nou het enige was en ik niet het gevoel had dat ik haar moest controleren dan had ik haar heus alleen maar gewaarschuwd.

mocht er iemand op me pad komen, dan kan ik het altijd nog overwegen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:36

cobiie schreef:
Lisette1205 schreef:
Eigenlijk vrij apart dat er zo veel mensen zijn die geen bijrijdster kunnen vinden, maar juist ook veel die geen bijrijdpaardje kunnen vinden zoals ik :=

Het vinden van een geschikte bijrijder/paard is lastig, de wensen en kunde van paard, ruiter en eigenaar moeten bij elkaar passen. ;)
In die nuance ligt vaak het probleem mijnsinziens.

Helemaal mee eens!

Wat mijn ervaring wel is, is als de bijrijder flink fanatiek is, de eigenaar er ineens ook weer meer lol in gaat krijgen. In mijn geval betekende dat de eigenaar (of wel de dochter er van) steeds vaker ging rijden en er uiteindelijk 1 dag p/w voor mij overbleef. Ik begon met 4 dagen p/w, waarvan 2x p/w een half uur les, omdat ik ruim 10 jaar niet meer gereden had en de merrie ook al een jaar niets meer gedaan had dan af en toe een stap ritje. Toen ze weer conditie had, lekker aan de hulpen was en fijn te rijden, tja... toen had iedereen weer zin om haar te rijden.
Uiteindelijk ben ik gestopt, 1 dag p/W vond ik te weinig en het laatste jaar wordt er weer niets met de merrie gedaan, zo jammer.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:45

ik ben ook mee eens dat de combi goed moet zijn. En soms is dat lastig

maar toen ik een verzorger/bijrijder had ging ik juist minder met me haflinger doen, vooral in de winter (heb nogal last van winter depressie) En nu zonder 'moet' ik wel. En ik merk als ik toch eenmaal op stal ben dat het toch wel weer heel leuk is. Al is het maar even eten geven en poetsen.

straks met 2 paarden zie ik dan wel weer. 1 gaat toch de eerste 3 jaar de opfok in. En de opfok is dichterbij dan waar mijn huidige hafje staat. En zodra is met me jonky wat fanatieker aan de slag mee kan gaan, is me oudje denk ik met pension (hoop natuurlijk van niet,dat er zeker nog paar keer op gereden kan worden)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:30

Peelie schreef:
Ik heb nogsteeds geen bijrijder. Ik heb de moed inmiddels wel weer een beetje opgegeven. Al een aantal dames de kans gegeven om te komen bijrijden en iedere keer wordt het afgeblazen op iets banketstaaf.

Denk aan reistijd, niet gelijk op buitenrit mogen, financiele bijdrage, te veel verantwoordelijkheid....

En dat terwijl mensen juist heel erg veel mogen bij mij. Maar idd niet gelijk op buitenrit. Dan moet ik heel zeker weten dat je dat kan.


Dat om stomme dingen ineens afzeggen herken ik wel. Vooral ineens toch geen tijd of toch te ver is favoriet als afzeg-excuus.

En dan vroeg ik geen eens een bijdrage.

Wat vreemd dat men afzegt omdat men niet meteen op buitenrit mag. Dat is toch logisch? Jij kent je paard maar je kent de bijrijder niet en de bijrijder het paard niet. Je wilt eerst zien en ervaren hoe de combinatie is en of het vertrouwd is.

Ik rijd mijn bijrijdpaard nu 8 maanden en we zijn ook nog niet op buitenrit geweest. De eigenaresse vind haar paard wat heftig buiten en wil geen ongelukken. En hij staat niet op ijzers en loopt gevoelig op steentjes. Ik ben zelf ook geen held. We gaan wel naar ander terrein en nu ook op wedstrijd dus ik leer hem wel steeds beter kennen. Wie weet dat we het over een tijdje wel aan durven om met een ander braaf paard mee te gaan. Zodat hij daar steun aan heeft.

Mijn vorige bijrijdpaarden ben ik eerst samen met de eigenaresse mee naar buiten geweest, toen met vriendin mee op de fiets en daarna pas alleen. Dat vond ik best spannend. Ook al was hij braaf (maar wel enthousiast)

Met mijn eigen paard durf ik niet eens alleen mee naar buiten. Die vind alles eng en gaat dan staken, achteruit lopen en omdraaien. Dat durf ik alleen met ander braaf paard die wel makkelijk voorop wil lopen. Of iemand die mee loopt er naast.

Bij mijn pony moet ik ook eerst het vertrouwen hebben dat ze hem de baas kunnen en dan liefst samen met ander braaf paard en volwassene. Eventueel mee (los of aan touwtje) met iemand er naast lopend of fietsend.

En dat heeft niets te maken met "kinderachtig" maar met besef wat er kan gebeuren als het mis gaat.

Ik ben happy. Gister had ik met mijn bijrijdpaard onze tweede officiële wedstrijd. De eerste was een valse start, daar klopte de timing niet qua losrijden en ik was zenuwachtig/onzeker en niet helemaal fit. Al met al miste ik wat controle en daardoor liep het niet zo fijn. Ook nog vrij streng puntende jury dus dat was een teleurstelling.

Afgelopen week weer goed getraind op hem aan elkaar te rijden en op controle en wat dingetjes aangepast qua losrijden voor de proef en nu ging het super fijn. Compliment van de jury dat hij had genoten van onze proeven en we waren 2x eerste met 204 en 205,5 punten. Zijn nu in 1 klap L2+4. Dat schiet lekker op!
Hopelijk gaan de volgende wedstrijden ook zo fijn, dan kunnen we ergens in de loop van de zomer over naar de M1.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:13

joyce B schreef:
Klopt... Het is een complexe puzzel om het hele plaatje kloppend te krijgen. Niet iedere ruiter past bij elk paard en klik moet ook nog van alle kanten (paard-ruiter-eigenaar en wederkerig) de wensen, de tijdsinvestering, financiële bijdragen of in hulp... Pff. Blij dat ik in elk geval weer een goede match heb gevonden vorig jaar.


Ja dit is idd een goede omschrijving. Als ik een bijrijder zou zoeken dan zou ik hier zeker naar kijken. Financiele bijdrage zou voor mij niet nodig zijn als er maar goed voor mn paard wordt gezorgd. Maar ik zou idd ook kijken naar het totaalplaatje..

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:17

Peelie schreef:
Ik heb nogsteeds geen bijrijder. Ik heb de moed inmiddels wel weer een beetje opgegeven. Al een aantal dames de kans gegeven om te komen bijrijden en iedere keer wordt het afgeblazen op iets banketstaaf.

Denk aan reistijd, niet gelijk op buitenrit mogen, financiele bijdrage, te veel verantwoordelijkheid....

En dat terwijl mensen juist heel erg veel mogen bij mij. Maar idd niet gelijk op buitenrit. Dan moet ik heel zeker weten dat je dat kan.


Naar buiten zou mijn toekomstige bijrijder ook niet mogen hoor, of nouja niet meteen. Maar ik heb ook niet zo' n super braaf paard waarmee ik dat aan durf. Als eigenaar blijf je uiteindelijk verantwoordelijk.. En verzekeringstechnisch kan je geen kant op als er iets gebeurd en jij bent er niet bij.

Financiele bijdrage zou voor mij overbodig zijn.. Zou ik nooit vragen ;)

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:27

troi schreef:
Hi!

Mijn bijrijdster gaat een eigen paard kopen en ik ben aan het nadenken over een advertentie voor haar opvolger. Willen jullie mijn tekst keuren?

Western leren rijden op een American Quarter Horse? Bijrijder gezocht voor mijn lieve ruin!

Treasure is een lief cool paard die dol is op kusjes geven. Ik zoek voor hem een serieuze bijrijder die 2x per week kan komen. Rij-ervaring is vereist maar western-ervaring niet. Het is wel belangrijk dat je rijdt met stille hand en niet steeds drijvend been. Leeftijd is niet zo belangrijk zolang je zelfstandig en betrouwbaar bent. In het begin is het verplicht elke week (prive)les te nemen bij mijn lesgever. Je betaald elke maand een bijdrage waaruit ik je lessen voor je betaal (10 euro per les, dus in normale maanden 40 euro per maand). Verder help je op jouw dagen mee met de klussen op stal. De stal is niet goed met de bus bereikbaar dus eigen vervoer is wel nodig.

Lijkt je dit een leuke uitdaging stuur dan een berichtje!


Tips hoor ik graag :D



Hoii, heb niet alles gelezen wat er in de tussentijd is gezet op deze topic, ietsje te veel 12 pagina's := maar ik ben nog opzoek naar een leuk paardje die ik lekker kan verzorgen en rijden <3 dus weet niet of je nog steeds iemand zoekt en in welke omgeving? :)

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:42

Lisette1205 schreef:
troi schreef:
Hi!

Mijn bijrijdster gaat een eigen paard kopen en ik ben aan het nadenken over een advertentie voor haar opvolger. Willen jullie mijn tekst keuren?

Western leren rijden op een American Quarter Horse? Bijrijder gezocht voor mijn lieve ruin!

Treasure is een lief cool paard die dol is op kusjes geven. Ik zoek voor hem een serieuze bijrijder die 2x per week kan komen. Rij-ervaring is vereist maar western-ervaring niet. Het is wel belangrijk dat je rijdt met stille hand en niet steeds drijvend been. Leeftijd is niet zo belangrijk zolang je zelfstandig en betrouwbaar bent. In het begin is het verplicht elke week (prive)les te nemen bij mijn lesgever. Je betaald elke maand een bijdrage waaruit ik je lessen voor je betaal (10 euro per les, dus in normale maanden 40 euro per maand). Verder help je op jouw dagen mee met de klussen op stal. De stal is niet goed met de bus bereikbaar dus eigen vervoer is wel nodig.

Lijkt je dit een leuke uitdaging stuur dan een berichtje!


Tips hoor ik graag :D



Hoii, heb niet alles gelezen wat er in de tussentijd is gezet op deze topic, ietsje te veel 12 pagina's := maar ik ben nog opzoek naar een leuk paardje die ik lekker kan verzorgen en rijden <3 dus weet niet of je nog steeds iemand zoekt en in welke omgeving? :)


Ik bedoel trouwens dat ik wel je hele bericht heb gelezen hoor, en de pagina daarna, maar die iets van 12 pagina's daarna niet :=

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:54

Lisette1205 schreef:
troi schreef:
Hi!

Mijn bijrijdster gaat een eigen paard kopen en ik ben aan het nadenken over een advertentie voor haar opvolger. Willen jullie mijn tekst keuren?

Western leren rijden op een American Quarter Horse? Bijrijder gezocht voor mijn lieve ruin!

Treasure is een lief cool paard die dol is op kusjes geven. Ik zoek voor hem een serieuze bijrijder die 2x per week kan komen. Rij-ervaring is vereist maar western-ervaring niet. Het is wel belangrijk dat je rijdt met stille hand en niet steeds drijvend been. Leeftijd is niet zo belangrijk zolang je zelfstandig en betrouwbaar bent. In het begin is het verplicht elke week (prive)les te nemen bij mijn lesgever. Je betaald elke maand een bijdrage waaruit ik je lessen voor je betaal (10 euro per les, dus in normale maanden 40 euro per maand). Verder help je op jouw dagen mee met de klussen op stal. De stal is niet goed met de bus bereikbaar dus eigen vervoer is wel nodig.

Lijkt je dit een leuke uitdaging stuur dan een berichtje!


Tips hoor ik graag :D



Hoii, heb niet alles gelezen wat er in de tussentijd is gezet op deze topic, ietsje te veel 12 pagina's := maar ik ben nog opzoek naar een leuk paardje die ik lekker kan verzorgen en rijden <3 dus weet niet of je nog steeds iemand zoekt en in welke omgeving? :)


Noordoost Groningen :)

Wat ver van Heerhugowaard vrees ik

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:30

Een prima advertentie toch? Niet te opdringerig maar wel duidelijk waar je naar opzoek bent! goed dat je lessen bevorderd en mensen de kans geeft leuk!

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:42

Lisette1205 schreef:
troi schreef:
Hoii, heb niet alles gelezen wat er in de tussentijd is gezet op deze topic, ietsje te veel 12 pagina's := maar ik ben nog opzoek naar een leuk paardje die ik lekker kan verzorgen en rijden <3 dus weet niet of je nog steeds iemand zoekt en in welke omgeving? :)


Noordoost Groningen :)

Wat ver van Heerhugowaard vrees ik


Jammer :( maar Suc6 met het vinden van een bijrijder!

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:03

Maar ff voor alle duidelijkheid, ik (als aangeboden bijrijdster) vind het bepaald echt niet raar dat je niet meteen op buitenrit gaat, je niet het paard eerst leren kennen als bijrijder zijnde. En ik snap ook dat stel je hebt een vrij druk paard op buitenrit, dat je dan eerst wilt kijken of je denkt dat de bijrijder je paard aan kan, en of je het wel vertrouwt.

Ik denk dat je net niet de juiste bijrijders had, als ze daardoor afhaken :(:) mij maakt het niet veel uit wat ik er mee mag, tuurlijk als je ermee mag springen of een buitenrit mee mag maken zou dat geweldig zijn <3 maar tot nu toe heb ik 2 verschillende paardjes gehad,

1 waar ik gewoon mee mocht rijden was namelijk met een soort pensioen van zz licht <3 maar ging later met echt pensioen, wat k helemaal begrijp :)

en een paardje die ik gewoon reed en later waarschijnlijk op buitenrit zou mogen en als ze oud genoeg was misschien zelf mee mocht springen <3 was namelijk een 4 jarige, maar zij vond het uiteindelijk toch fijner er even alleen op te rijden :(

Maar als ik er op terug kijk, allebei geweldige paardjes <3

Nu natuurlijk wel weer opzoek naar een ander leuk paardje :o

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:34

Bij mij zal buitenrijden nooit een optie zijn, vertrouw een ander niet met d'r. Puur omdat ik weet hoe ze kan zijn en hoe achterlijk ze kan doen. Vonden een hoop ook maar raar omdat het bos zo dichtbij is, ja... Nadat je 30 minuten langs een 80km weg gestapt hebt, en dan het bos nog is moet ;)

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:09

Anoniem schreef:
Bij mij zal buitenrijden nooit een optie zijn, vertrouw een ander niet met d'r. Puur omdat ik weet hoe ze kan zijn en hoe achterlijk ze kan doen. Vonden een hoop ook maar raar omdat het bos zo dichtbij is, ja... Nadat je 30 minuten langs een 80km weg gestapt hebt, en dan het bos nog is moet ;)


Ik vind het juist te begrijpen, met sommige paarden zou bijna iedereen buiten kunnen rijden. En met sommige kan alleen de eigenaar er het best op rijden, want als er iets gebeurt, weet de eigenaar beter wat je moet doen ;)

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:16

Ik val hier ook weer even binnen... heb de sprong gewaagd, ben er nog steeds niet zeker van of ik het wel wil maar kan altijd zien wat voor reacties ik krijg (als er al komen :+ ), wie weet is er wel dé persoon bij. Maar geen idee of pony een kans maakt, hij is niet bepaald het standaardplaatje en aangezien die standaardplaatjes tegenwoordig al moeite hebben met het vinden van ...

De advertentie staat in mijn onderschrift, zouden jullie eens willen kijken of het duidelijk is of dat ik eventueel dingen vergeten ben te vermelden? Het is even geleden, haha.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:29

Ik denk heel duidelijk.

Wel een uitdaging om iemand voor te vinden denk ik. Vaak willen mensen ook erg graag (of alleen maar) rijden.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:14

Ok, dank je :)
Heb eigenlijk ook geen hoop dat ik iemand vind hoor, maar als je het niet probeert ...

Het is voor mij gewoon zo dubbel. Ik heb hem oorspronkelijk geadopteerd met het idee van "dan heeft die toch nog 1 of 2 fijne jaren gehad na zijn manège-carrière" en dat die wel blij zou zijn met eten en een aai en af en toe een borstelbeurt. Maar ondertussen zijn we al 7 jaar verder, is hij helemaal opgebloeid en wil dolgraag aandacht en meedoen. Als dit dan niet kan doordat ik met de andere een grote wandeling ben gaan maken en de energie niet meer (of gewoon geen energie heb) heb voel ik mij daar echt slecht over. Want je moet natuurlijk wel 100% bij hem zijn als je hem uit de paddock haalt, daar rekent hij ook op ...

Dus ja, ik vind het heel dubbel allemaal.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:16

Lastig CNN, hopelijk komt er een geschikt persoon voor.

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:18

Duidelijke add [***]! Eens wel met mijn voorganger, het kan wel lastig zijn om iemand te vinden. Maar niet geschoten is altijd mis :)