Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:11

Wow dat je iemand hebt betaald hoor je echt nooit.

Bedankt voor de reacties. Ligt dus meer aan de situatie of je je eisen aanpast of niet. Wanneer niet noodzakelijk wacht je gewoon op die ene persoon.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:10

Ik heb contact met iemand!! :'D

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:54

Hoi!

Heeft iemand misschien tips voor het vinden van een verzorgpony/-paard in een regio waar veel mensen opzoek zijn naar een verzorgpaard?

Ik heb een aantal mensen met paarden laten weten dat ik opzoek ben en ik wil een advertentie plaatsen op bokt en marktplaats. Er zijn hier veel mensen opzoek naar een verzorgpony dus hoe zorg ik dat mijn advertentie er uit spring?

Zelf houd ik bokt en marktplaats ook in de gaten maar ik ben nog niks tegengekomen en daarom wil ik zelf een advertentie plaatsen maar ik weet dus niet zo goed wat ik er in moet zetten.
Heeft iemand misschien ideeën of tips?

Alvast bedankt.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:11

Horsie, hang op de locale stallen een briefje op dat je op zoek bent.

Les je op dit ogenblik op een manege ofzo? Geef dan ook aan je instructeur aan dat je op zoek bent. Die instructeur kent als het goed is weer veel mensen met eigen paarden in de omgeving en weet hoe jij rijdt.

En ik zou je bokt naam wijzigen. Klinkt behoorlijk kinderachtig. :o

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:12

Afgelopen zaterdag kwam ik in een deel van het dorp waar ik nooit kom en daar stonden de schattigste pony's ooit! Een shetlander en 2 ik geloof maatje E-pony's, een bruine en een appaloosa! <3 D'r was ook een meneer bezig in de wei, dus ik neem aan dat ze van hem waren. Maar misschien is het ook wel pension. Hoe dan ook, ik zit me dus de afgelopen 4 dagen af te vragen of ik op 'm af zal stappen. Ik kan amper rijden, maar het lijkt me enorm leuk om ze te poetsen, vrijheidsdressuur te doen en te wandelen. Maar ik ben bang dat ik het misschien snel zat zal worden zo in m'n eentje, dus het lijkt me leuker om het met iemand samen te doen. Maar misschien kan het ook helemaal niet dus dan maak ik me druk om niets. Zal ik het maar gewoon vragen? Zijn er trouwens misschien nog andere paardengekke 17 jarigen (of daaromtrent) in de buurt van Veenendaal die dit leuk zouden vinden? Wie weet mag je d'r ook wel op rijden..!

Maar goed, wat ik dus vooral wilde vragen is of hier misschien mensen zijn die al een tijdje een verzorgpony hebben gehad waar ze niet op reden en hoe dit beviel. Wat deed je er zo al mee? Deed je het samen met iemand of alleen? Waarom ben je gestopt?

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:46

Veel mensen zitten niet op 2 verzorgers die samen komen te wachten, hou at in gedachte :)
Ikzelf zou dat namelijk ook absoluut niet willen.

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:48

YellowCorn schreef:
Afgelopen zaterdag kwam ik in een deel van het dorp waar ik nooit kom en daar stonden de schattigste pony's ooit! Een shetlander en 2 ik geloof maatje E-pony's, een bruine en een appaloosa! <3 D'r was ook een meneer bezig in de wei, dus ik neem aan dat ze van hem waren. Maar misschien is het ook wel pension. Hoe dan ook, ik zit me dus de afgelopen 4 dagen af te vragen of ik op 'm af zal stappen. Ik kan amper rijden, maar het lijkt me enorm leuk om ze te poetsen, vrijheidsdressuur te doen en te wandelen. Maar ik ben bang dat ik het misschien snel zat zal worden zo in m'n eentje, dus het lijkt me leuker om het met iemand samen te doen. Maar misschien kan het ook helemaal niet dus dan maak ik me druk om niets. Zal ik het maar gewoon vragen? Zijn er trouwens misschien nog andere paardengekke 17 jarigen (of daaromtrent) in de buurt van Veenendaal die dit leuk zouden vinden? Wie weet mag je d'r ook wel op rijden..!

Maar goed, wat ik dus vooral wilde vragen is of hier misschien mensen zijn die al een tijdje een verzorgpony hebben gehad waar ze niet op reden en hoe dit beviel. Wat deed je er zo al mee? Deed je het samen met iemand of alleen? Waarom ben je gestopt?


Ik heb op het moment 3 verzorgpaarden die alle 3 te jong zijn om op te rijden xD Ik heb nu al ruim 1,5 jaar verzorgpaarden waar ik niet op rij. Ikzelf vind het met de paarden zijn veel leuker dan het rijden dus heb het prima naar mijn zin. Ik ben vooral bezig met longeren en af en toe losgooien. En tijdens het longeren gebruik ik soms balkjes of iets als afwisseling. Echt vrijheidsdressuur doe ik niet. Maar ik denk dat het heel persoonlijk is of je je gaat vervelen. Ik geef niet zoveel om mensen om mij heen. Ga liever lekker mijn eigen gang met de paardjes. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon.

Ik zou eerst gewoon eens vragen aan die man of er iets mogelijk is. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar wel vaak gelezen dat mensen zo aan hun verzorgpaarden zijn gekomen. En nee heb je, ja kan je krijgen natuurlijk!

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:49

Anoniem schreef:
Veel mensen zitten niet op 2 verzorgers die samen komen te wachten, hou at in gedachte :)
Ikzelf zou dat namelijk ook absoluut niet willen.


Oei, niet aan gedacht. Waardoor houd je d'r niet van?

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:55

maliejane schreef:
Ik heb op het moment 3 verzorgpaarden die alle 3 te jong zijn om op te rijden xD Ik heb nu al ruim 1,5 jaar verzorgpaarden waar ik niet op rij. Ikzelf vind het met de paarden zijn veel leuker dan het rijden dus heb het prima naar mijn zin. Ik ben vooral bezig met longeren en af en toe losgooien. En tijdens het longeren gebruik ik soms balkjes of iets als afwisseling. Echt vrijheidsdressuur doe ik niet. Maar ik denk dat het heel persoonlijk is of je je gaat vervelen. Ik geef niet zoveel om mensen om mij heen. Ga liever lekker mijn eigen gang met de paardjes. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon.

Ik zou eerst gewoon eens vragen aan die man of er iets mogelijk is. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar wel vaak gelezen dat mensen zo aan hun verzorgpaarden zijn gekomen. En nee heb je, ja kan je krijgen natuurlijk!


Ik geef juist wel weer om mensen om mij heen, zonder mensen wordt het vaak zo stil. Maar zo nu en dan ben ik mensen ook weer echt zat en dan is het wel lekker om even je hart in je eentje te kunnen ophalen tussen de paarden.

Bedankt voor de tip, ga ik doen! Ben niet zo'n lefhebber, maar het komt vast goed. Hoe moeilijk kan een gesprek voeren zijn? :P

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 04:08

Ik heb ook een oudje verzorgd en later een mini. Ook wel regelmatig periodes gehad dat er tijdelijk niet gereden kon worden zoals nog te jong of blesures.

Momenteel is mijn nieuwe verzorgpaard helaas ook kreupel al lijkt hij nu na week boxrust en 15min per dag over het erf stappen alweer beter te lopen in stap. Nog ff de da afwachten deze week. Hopelijk kunnen we snel weer aan de slag want deze maand zou ik beginnen met lessen. Eigenaar baalt ook want we waren net zo goed bezig samen. Maar ik ga gewoon mijn 2 dagen in de week erheen om te stappen en te poetsen, geeft me mooi de kans om samen een goeie band op te bouwen.
Vrijdag mag ik zijn benen en staart wassen. Is wel nodig ook smeerkees dat het is zijn bijnaam is nu al varkentje :') . Valk bont met veel wit en geschoren dus buiten zijn deken altijd vol mestvlekken van de week zat de strond letterlijk in zijn manen :+.

Ik zou echt never nooit een schimmel of bonte met veel wit kopen mij teveel werk :') zou constand aan het poetsen enzo zijn want kan echt niet tegen die mestvlekken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:23

YellowCorn schreef:
Anoniem schreef:
Veel mensen zitten niet op 2 verzorgers die samen komen te wachten, hou at in gedachte :)
Ikzelf zou dat namelijk ook absoluut niet willen.


Oei, niet aan gedacht. Waardoor houd je d'r niet van?


Met 2 heb ik (niet zelf, wel bij mij op stal) al te vaak meegemaakt dat men het met z'n 2 heel gezellig heeft en het paard "vergeet" in de zin van: niet opletten, bakje voer vergeten klaar te zetten, spullen vergeten op te ruimen... Ook al een paar keer gezien dat ze veel en veelte veel met het paard doen, omdat ze perse allebei willen rijden/longeren whatever.

Dus veel eigenaren zullen daar op afknappen, omdat door de gezelligheid het paard dus vaak een beetje vergeten wordt of juist te veel van gevraagd wordt :)

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:27

Ah ja, als het zo gaat.. Nu staan er wel meerdere pony's. Maar d'r heeft sowieso nog niemand gereageerd die het samen wil gaan doen dus het zit er in dat ik het alleen zou moeten gaan doen.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:33

En ik vind het juist weer wel leuk!
Stimuleer het juist om een vriendin of zus of wat dan ook ;) mee te brengen!
Wel altijd dezelfde...dat dan weer wel.

Stukje gezelligheid en ze kunnen elkaar helpen en in de gaten houden, hoef ik het wat minder te doen :D

De uiteindelijke verantwoording voor het voer etc rust toch bij mij, gaat puur om de extra aandacht en gezelligheid!

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:42

Ik heb dat gewoon al best vaak mis zien gaan :) Prima als er een keertje iemand mee komt hoor! Maar 2 vaste verzorgers die altijd samen komen, nee dankje ;)

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:51

Ik zou er ook graag 2 hebben;
Heb de paarden thuis staan en met 2 is dat makkelijker (uit de wei halen/toezicht als er wat verkeerd mocht gaan).
Is voor hun gezelliger en ze kunnen beide een paardje pakken.

Had vroeger (toen de paarden niet thuis stonden) een bijrijdster en zij haalde er 1 uit de wei en de ander liep spontaan mee.
Ik weet dan te handelen, maar voor sommige is dat een beetje te veel en wist ze niet wat ze moest doen.
Zijn ze met 2; kan de een het paard vasthouden en de ander het hek/draad regelen en de rest tegenhouden.

Ook met buitenrijden kan er 1 op de fiets mee; en dat voelt veiliger voor mij.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:01

Maar bijv 2 meisjes van 13-16 jaar, die gaan echt geen toezicht op elkaar houden... Ik zou daar in ieder geval niet op vertrouwen.

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:03

_Dreamer zegt juist dat ze er liever niet 2 zou hebben. Toch leuk om te horen dat er mensen zijn die het dan weer juist fijn vinden, maar ik begrijp Dreamer ook wel weer. Ik zal het gewoon moeten overleggen met de eigenaar. Maar ik denk niet dat ik het ga vragen. Waarschijnlijk vind ik het de eerste paar keer leuk, maar daarna niet meer en ik wil die man ook niet met iemand opzadelen die naar 2 maanden er mee stopt. Misschien als er iemand aandient die samen een verzorgpony zou willen hebben. Dan maar dat sommige eigenaren ons misschien afwijzen. Dat liever dan dat ik het na een paar weken zat ben.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:06

Mag ik vragen waarom je denk het zo snel zat te zijn dan?

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:10

Ik ben zelf 14 en de andere verzorger van mijn verzorgpaard is rond de 25? dacht ik, en ik vind het heel fijn om samen met haar te gaan omdat zij goed toezicht kan houden. Omdat zij een stuk ouder is, vind ik dat we elkaar goed aanvullen. Zo kan het dus ook gaan :)

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:11

Anoniem schreef:
Maar bijv 2 meisjes van 13-16 jaar, die gaan echt geen toezicht op elkaar houden... Ik zou daar in ieder geval niet op vertrouwen.

Tja... dan ben ik een slechte moeder.
Mijn dochter (nu 14) rijdt samen met mijn bijrijdstertje (nu 12).
Bijrijdstertje is ook wel wat mans gelukkig (heeft zelf ook een tinkertje en een shet waar zij alleen mee rijdt).

Ze rijden in de bak van de buren (3 huizen verderop) en houden elkaar echt wel in de gaten gelukkig.
Maar ik snap wel dat je dit per kind moet bekijken hoe zelfstandig ze zijn.

Ik heb een bijrijdstertje gehad die ik volledig hielp (vond ik leuk om te doen) en die liet ik niet alleen met rijden.
Zij had gewoonweg daar geen handigheid in en moest nog veel leren.

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:14

Anoniem schreef:
Mag ik vragen waarom je denk het zo snel zat te zijn dan?


Ja natuurlijk, omdat het mij zo eentonig lijkt worden. En omdat ik nog niet zoveel ervaring heb weet ik niet zo goed wat ik allemaal zou kunnen doen en wat niet (ook daarom zou ik het graag met iemand samen doen). De dingen waarvan ik zeker weet dat ik kan is poetsen en wandelen en het lijkt me saai alleen dit te doen. Dus als ik het dan met iemand samen zou doen, die wat meer ervaring heeft dan ik, zou ik veel meer verschillende dingen kunnen doen en ook nog eens veel er bij leren.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:38

Dat ligt dan ook aan je eigen instelling. Zelf heb ik ruim een jaar niets met mijn bijrijdpaard kunnen doen wegens een blessure. Op sommige dagen kon ik niet eens met haar stappen en kwam ik enkel voor medicijnen geven en poetsen. Dat heb ik met alle liefde gedaan. Als je je op voorhand al bedenkt dat je je gaat vervelen, dan weet ik niet of je überhaupt geschikt bent voor een verzorgpaard. Dan kun je beter op een manege gaan rijden. Is ook niet erg, maar wel iets waar je vantevoren rekening mee moet houden.

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:46

Anoniem schreef:
Dat ligt dan ook aan je eigen instelling. Zelf heb ik ruim een jaar niets met mijn bijrijdpaard kunnen doen wegens een blessure. Op sommige dagen kon ik niet eens met haar stappen en kwam ik enkel voor medicijnen geven en poetsen. Dat heb ik met alle liefde gedaan. Als je je op voorhand al bedenkt dat je je gaat vervelen, dan weet ik niet of je überhaupt geschikt bent voor een verzorgpaard. Dan kun je beter op een manege gaan rijden. Is ook niet erg, maar wel iets waar je vantevoren rekening mee moet houden.


Nee, daar had ik zelf inderdaad ook al aan gedacht, daarom twijfelde ik al of ik het wel zou vragen. Maneges heb ik niets mee. Ik heb zo'n 20 lessen gehad in een gevorderdengroep. Ik kan nauwelijks paardrijden. Dit werd dus niet zo'n succes en dus ben ik er mee gestopt. Ik ben er toen ook 5 x af gegooid dus nu twijfel ik erg aan mezelf of ik alles wel goed doe. Er is nog een andere manege in de buurt, maar ik weet niet zo goed of ik daar zal gaan lessen. Ik ben beginner dus het beste zou zijn als ik in een beginnersgroep kom. Maar ik ben ook 17 dus ik weet niet of het zo'n goed idee is om tussen 10 jarigen te gaan rijden, ik zou het zelf in ieder geval niet zo leuk vinden. Of maakt dat niet uit? Wat denken jullie?

Narcomil

Berichten: 138
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:50

*Kruipt heel even onder de meeleessteen vandaan* Hoogst waarschijnlijk heeft die manege ook een volwassen beginnersgroep. Dan zit je misschien weer tussen mensen die ouder zijn dan jij, maar dat hoeft niet per se erg te zijn. Hangt er maar net vanaf wat je zelf prettig vindt. Ik zou vooral je even goed oriënteren op de maneges in de buurt, maak ook gebruik van de zoekfunctie hier op bokt. *Kruipt terug onder steen*

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:56

Narcomil schreef:
*Kruipt heel even onder de meeleessteen vandaan* Hoogst waarschijnlijk heeft die manege ook een volwassen beginnersgroep. Dan zit je misschien weer tussen mensen die ouder zijn dan jij, maar dat hoeft niet per se erg te zijn. Hangt er maar net vanaf wat je zelf prettig vindt. Ik zou vooral je even goed oriënteren op de maneges in de buurt, maak ook gebruik van de zoekfunctie hier op bokt. *Kruipt terug onder steen*


*tilt steen op* Hee, dat is een idee. Ik ging er eigenlijk automatisch van uit dat die niet bestonden. Ik ga me er in verdiepen, bedankt! *legt steen weer voorzichtig terug* :P