Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 00:05

Dag eigenaren en bijrijders

Voor de nabije toekomst zou ik graag jullie mening willen weten. Wat zouden jullie een bijrijder aan maandelijkse bijdrage vragen in de volgende situatie.

- 3 tot 4 dagen per week, evt meer als iemand daar behoefte aan zou hebben
- Verzorging en rijden
- Grondwerk etc.
- Recreatief buiten rijden, er is nog geen piste aanwezig. Paard zal 24/7 buiten lopen
- Buiten het af en toe mesten vd wei geen andere klusjes
- Tuig, verzorgingsproducten etc zullen aanwezig zijn
- DA, smid, tandarts etc zijn voor mijn kosten

Ik ben benieuwd :)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 00:55

Welke regio woon je en wat zijn je stallingskosten?

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 05:04

Wat bedoel je met 'af en toe mesten'? Er is nogal een verschil tussen 10 kruiwagens per week of 1tje per maand.

In de winter zal rijden bijna niet mogelijk zijn zonder piste. Het buitenrijden wel, maar hangt wat af van je paard. Is die bomproof of nogal schrikkerig? Afhankelijk van hoe vaak je moet mesten en hoe braaf je paard is, zou ik dan een bijdrage tot max 50 euro vragen (waarbij 50 echt voor bijna nooit klusjes, 0-25 er verplicht wekelijks meerdere kruiwagens mest van de wei gehaald moeten worden).

Eventueel kan je wel spitsen tussen zomer en winter bijdrage, aangezien er in de zomer meer mogelijk is op een wei. Helaas zullen veel bijrijders in de winter wel afhaken vrees ik.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:38

En wat voor paard is het? Zo te lezen een recreatiepaard?
Een goed rijdende bijrijder zou ik hier niks voor vragen. Een meisje dat alles nog moet leren misschien max 50

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:13

Zonder rijbak en nog klusjes doen, mag je blij zijn wanneer er een goede op je pad komt die het gratis wil doen.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:23

Een wei mesten waar meerdere paarden in staan kan best een tijdrovend klusje zijn, dus heb daar iig zekerheid in hoeveel werk het kost.
Hoe braaf is het paard buiten.
Wat voor ras is het (gek genoeg maakt dat wel verschil voor veel mensen).
In wat voor regio is het? In de randstad kan je hier meer voor vragen dan in een boeren buitengebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:32

Cobiie dat laatste vind ik juist niet. Hier echt in de randstad zijn er genoeg stallen waar men wel altijd kan rijden door een buiten- en binnenbak. Plus, weinig bos (en als dat er is is dat ook de enige plek waar je dan buiten kan rijden) in ieder geval veel minder fijne buitenrijplekjes dat wat "afgelegen" gebied.
Hier zullen er juist weinig zijn die betalen voor een paard waar geen binnen/buitenbak bij is :)

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:39

Ik zeg ook niet dat je hetzelfde kan vragen als wanneer je al die extra faciliteiten hebt. ;)

Enkel dat voor dezelfde situatie je in de randstad meer kan vragen dan in een buitengebied.
In dat buitengebied liggen de algemene kosten vaak al lager + er is vaak een groter aanbod van bijrijdpaarden. Dat drukt de “prijs”.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:57

Ah op die manier, dan begreep ik je verkeerd :)

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:00

Wat een reacties! Toppie!

Paard staat regio zuid limburg, veld en bossen zijn er genoeg. Er is als het goed is ook een piste aanwezig in de buurt die gehuurd kan worden. Daar moet dan wel naar gereden worden.

Er moet voor 1 paard en 1 pony gemest worden. Dit wil ik op afwisselende basis doen. Hoeft van mij ook echt niet iedere dag. Ik denk dat 1 x in de 2 weken wel voldoende is. Het is een vlakke weide. Dat is daarmee ook eigenlijk het enige klusje...

Paard is bomproof omdat ik zelf ook een onzekere ruiter. Lekker recreatief.

Stallingskosten zijn laag maar mijn idee is om het geld van de bijrijder in een potje te stoppen en zo iedere maand iets op te bouwen. Dit is handig om te spenderen bij een onverwachte rekening.

Ik vraag daarbij ook absoluut geen top bedragen maar ik zou graag een indicatie willen en jullie zijn ervaren!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:35

Maureen_M schreef:
Wat een reacties! Toppie!

Paard staat regio zuid limburg, veld en bossen zijn er genoeg. Er is als het goed is ook een piste aanwezig in de buurt die gehuurd kan worden. Daar moet dan wel naar gereden worden.

Er moet voor 1 paard en 1 pony gemest worden. Dit wil ik op afwisselende basis doen. Hoeft van mij ook echt niet iedere dag. Ik denk dat 1 x in de 2 weken wel voldoende is. Het is een vlakke weide. Dat is daarmee ook eigenlijk het enige klusje...

Paard is bomproof omdat ik zelf ook een onzekere ruiter. Lekker recreatief.

Stallingskosten zijn laag maar mijn idee is om het geld van de bijrijder in een potje te stoppen en zo iedere maand iets op te bouwen. Dit is handig om te spenderen bij een onverwachte rekening.

Ik vraag daarbij ook absoluut geen top bedragen maar ik zou graag een indicatie willen en jullie zijn ervaren!


Heel eerlijk. Ik zou hier als bijrijder niet voor willen betalen, zeker niet als ik ook nog klusjes erbij zou moeten doen. Of je moet iemand tegen komen die echt recreatief wilt rijden en tevreden is met deze mogelijkheden. Als je dan toch een bijdrage zou vragen zou ik t onder de 40 euro doen. Ik zelf heb jaren lang bij gereden en flink voor betaald, maar daar hoefde ik nooit klusjes voor te doen. Alles was om de hoek, veel afwisseling, veel activiteiten met het paard in de omgeving mogelijk. Ook mogelijkheden om te groeien samen:

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:57

Heel begrijpelijk Gizeppie :) ik ben alleen wel van mening dat voor niks de zon op gaat. Als je wilt paardrijden kost het op een of andere manier altijd wel geld. Muv het paard van een vriendin of dergelijke moet je toch voor maneges, paard huren voor een dagrit, je eigen paard etc. betalen. En 3 tot 4 dagen per week doen en laten wat je wilt met 1 vast paard is een luxe (vind ik persoonlijk).

Denk dat het inderdaad te maken heeft met het type ruiter. Een ruiter met wedstrijd ambities heb ik helaas niks te bieden maar iemand die geen lessen meer op een manege wilt volgen en geniet van recreatief rijden denk ik wel!

Als er inderdaad een piste te huur is mag de bijrijder in kwestie ook lessen nemen. Voor paard en ruiter allebei bevorderend dus daar ben ik niet op tegen.

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:09

Het ligt ook aan het aanbod. Bij ons worden veel bijrijders gezocht en wordt eigenlijk nergens een bijdrage gevraagd, buiten bedrijven om en hoog opgeleide paarden, mensen zijn al blij een betrouwbare bijrijder te vinden voor nop.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:13

Maureen_M schreef:
Heel begrijpelijk Gizeppie :) ik ben alleen wel van mening dat voor niks de zon op gaat. Als je wilt paardrijden kost het op een of andere manier altijd wel geld. Muv het paard van een vriendin of dergelijke moet je toch voor maneges, paard huren voor een dagrit, je eigen paard etc. betalen. En 3 tot 4 dagen per week doen en laten wat je wilt met 1 vast paard is een luxe (vind ik persoonlijk).

Denk dat het inderdaad te maken heeft met het type ruiter. Een ruiter met wedstrijd ambities heb ik helaas niks te bieden maar iemand die geen lessen meer op een manege wilt volgen en geniet van recreatief rijden denk ik wel!

Als er inderdaad een piste te huur is mag de bijrijder in kwestie ook lessen nemen. Voor paard en ruiter allebei bevorderend dus daar ben ik niet op tegen.


Klopt idd. Voor niks komt de zon op. Ik heb ook een eigen paard nu en kost mij enorm veel geld. Ik ben ook een recreatieve ruiter. Maar als eigenaar wil ik financieel niet afhankelijk worden van een bijrijder. Ik ken er zat die dit wel doen. Ik ben al blij als iemand goed voor Mn paard zorgt en ik erop kan vertrouwen dat mijn paard goed verzorgd wordt.. Het is natuurlijk mijn beste maat, daar staat geen bedrag tegenover. Ik wil liever dat mensen het investeren in les of goede begeleiding..

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:29

Oh nee financieel afhankelijk sowieso niet. Het is ook makkelijk alleen te doen qua financiën maar een handje hulp extra is gewoon fijn en ook heel gezellig. Ik vind het heerlijk om samen de verzorging te doen. Ik heb voorheen 2 bijrijders gehad maar die hoefde niks te betalen. Het was toentertijd misschien wel handiger geweest maar buiten dat was het altijd super gezellig en ook gewoon heel handig in de periodes dat ik het erg druk had met werk en toen ook nog studie. Daarnaast gaf het me heel erg veel voldoening om te zien hoe gelukkig ik die 2 meiden maakte en wat ze ervan geleerd hebben.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:50

Niemand kan voor jou kiezen welke bijdrage je wil/moet vragen.
Daar zul je zelf vooral achter moeten staan.
Op elk potje past een dekseltje.

Alleen mesten, hoeveel werk/tijd?
Kwartiertje per keer, dan kan er gewoon een bijdrage betaald worden.
En dan is het nog de vraag. Wat vind je het belangrijkste hierin. Bijdrage of extra handje hulp?

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:53

Worden die weide iedere dag gemest waarvan je wilt dat de bijrijder dat 1 x in de twee weken doet?
Of wordt er veel minder vaak gemest, want dan kan de hoeveel nog best oplopen weet ik uit ervaring. :+

Zuid Limburg klinkt als een regio met best veel aanbod aan paarden, maar ik ben er zelf niet bekend.

Ik denk ook dat je aan een “symbolisch” bedrag moet denken als je geld wilt vragen.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:26

Helemaal waar Anke. Laten we zeggen dat als de bijrijder 4 x per week komt het mesten 1 x per week erbij komt. Dan doe ik het 2 x per week. Iedere dag mesten is ook niet nodig. Op mijn voormalige privé stalling deden we het 1 x per maand en dan koste het inderdaad een paar uur. Als je het dan beter verdeeld is ee geen nood. Het is ook nog wat moeilijk in te schatten omdat het paard er nog niet staat.

Allerbelangrijkste: een lieve verzorger. Het hoeft geen top ruiter te zijn maar ik wil dat mijn paard met respect behandeld zal worden. Financieel is het dus ook geen must maar nogmaals, voor niks gaat de zon op. Laten we eerlijk zijn dat een paard gewoon een flinke smak geld kost iedere maand. Uiteraard kiezen we daarvoor en vind ik het ook niet erg maar als iemand dan zo vaak wilt komen om dat effect van 'een eigen paard' te hebben en dat ook nog eens zonder de lasten zoals DA kosten, smid, tandarts, zadelmaker, osteopaat etc etc mag daar best iets kleins tegenover staan :)

Cobiie; Aanbod aan verzorgpaarden etc. valt nog best mee. Ik zoek geregeld via een Facebook pagina, marktplaats en bokt advertenties. Het is ook vervelend zoeken want als je binnen een straal van 20 km van Maastricht zoekt krijg je vaak alles binnen Nederland en dus niet in België. Laat het nou net een steenworp afstan van België zijn. Er zijn relatief veel maneges (denk aan bulkstal, met 13 man in een groepsles) en daarnaast ook wel enkele pensionstallen

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 23:19

Persoonlijk zou ik het wel ideaal vinden om lekker de bossen in te kunnen en zou daar ook eerder voor betalen dan 3x per week in de bak te moeten trainen en niet of zelden naar buiten zou kunnen/mogen.
Het is natuurlijk helemaal afhankelijk hoeveel tijd je dan als bijrijder hebt. Maar als ik ooit een verzorgpaard zou zoeken en ik zou 4x per week kunnen rijden in het bos of eventueel bak in de buurt met af en toe de wei mesten zou ik daar best 50 euro voor willen betalen. Best een koopje als ik dat vergelijk met mijn eigen paard.

Ik doe hier met 5 paarden dagelijks mest uithalen ongeveer een half uur over en heb dan 2 kruiwagens. Soms 2,5. Dus met 2 paarden 3x in de week zal je dat toch ook max een half uur/driekwartier kosten. En als je "slim" bent doe je elke keer als je komt even 15 minuten mesten dan is het helemaal zo gedaan.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:55

Maureen_M schreef:
Dag eigenaren en bijrijders

Voor de nabije toekomst zou ik graag jullie mening willen weten. Wat zouden jullie een bijrijder aan maandelijkse bijdrage vragen in de volgende situatie.

- 3 tot 4 dagen per week, evt meer als iemand daar behoefte aan zou hebben
- Verzorging en rijden
- Grondwerk etc.
- Recreatief buiten rijden, er is nog geen piste aanwezig. Paard zal 24/7 buiten lopen
- Buiten het af en toe mesten vd wei geen andere klusjes
- Tuig, verzorgingsproducten etc zullen aanwezig zijn
- DA, smid, tandarts etc zijn voor mijn kosten

Ik ben benieuwd :)


Zou voor mij onder geen bijdrage vallen, gezien de klusjes en de weinige faciliteiten. Zou blij zijn als ik een goede kon vinden. Ik heb dan wel voor mijn bijrijders een lesverplichting :D Maar goed, dat kost hier privéles half uur 15 euro, dus avondje op de manege kost hier het zelfde.

Bij mij op stal stond ook een paard met een bijrijder met een bijdrage van 170 euro, en dat betrof een paard dat echt niet opgeleid is. Dus er zijn mensen genoeg die best veel willen en kunnen betalen en deze kwam dan ook nog best vaak en deed veel klusjes en er was weinig te rijden. (dacht toen ik dat hoorde, die wil ik ook, zo eentje! Dan is mijn hobby ineens zichzelf onderhoudend!)

Overigens ik mazzel he!? Heb momenteel 2 prima bijrijders, betalen mij niets. Oh wacht! Gisteren zelfgebreide sokken gekregen van 1 van mijn bijrijders <3 Dat is veel leuker.

Tigra, dan eten ze niet veel, hihi, hier stonden er toen 3 en dan was je echt langer bezig en had je meer kruiwagens en dan waren het niet eens grote paarden. Deden het toen dagelijks, na ongeluk ben ik ermee gestopt kan dat niet meer, denk nu jammer dan, lekker laten liggen....

Verder heb ik helaas onlangs weer gezien, waarom ik geen jonge bijrijders wil, 1 onder de 14 is verzekeringstechnisch nog lastiger, omdat die worden gezien als echt kind als er wel wat gebeurt, terwijl als een 20 jarige iets achtelijks doet en paard en zij of derden hebben schade, dan is zei mede verantwoordelijk. Ergste was nog deze bijrijder loog vervolgens over het voorval en dat heb ik in het vereleden gelukkig niet met mijn bijrijders overigens ook wel eens gezien bij anderen, liegen is echt al helemaal not done! En als je een keer iets geks wil proberen of doen, overleg dat dan gewoon, ik ben gek genoeg om veel goed te vinden, maar wel in gecontroleerde omstandigheden met mij eventueel erbij. Kan ook met mijn paarden. Maar zag nu weer foto''s lang komen van een bijrijder met gympen in de beugels, dan staan mijn haren recht overeind. Toen Sjol nog leefde mocht mijn bijrijder dat ook niet, wist ze ook, had ze foto met dat dus, dus die toen ook even aan haar oor getrokken, daarna heeft ze het ook nooit meer gedaan (haar ouders rijden ook, daar mag zoiets ook niet van, dus dat was handig).

Overigens ken ik ook volwassen paardeneigenaren die nog onverantwoorder bezig zijn dan gemiddelde 12 jarige bijrijder, dus ach.... Het zijn allemaal net mensen :+ }> :D Sommige mensen mogen zo mijn paard keer lenen als ze dat willen, zonder dat ik weet hoe ze rijden, maar weet dat ze nadenken en zorgvuldig zijn, anderen krijgen ze van zijn lang zal die leven niet mee, gewoon omdat die niet nadenken over gevolgen van acties. (en ben wat gewend he!? Sjol liep gewoon in manegelessen mee)

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:38

Maureen_M schreef:
Helemaal waar Anke. Laten we zeggen dat als de bijrijder 4 x per week komt het mesten 1 x per week erbij komt. Dan doe ik het 2 x per week. Iedere dag mesten is ook niet nodig. Op mijn voormalige privé stalling deden we het 1 x per maand en dan koste het inderdaad een paar uur. Als je het dan beter verdeeld is ee geen nood. Het is ook nog wat moeilijk in te schatten omdat het paard er nog niet staat.

Allerbelangrijkste: een lieve verzorger. Het hoeft geen top ruiter te zijn maar ik wil dat mijn paard met respect behandeld zal worden. Financieel is het dus ook geen must maar nogmaals, voor niks gaat de zon op. Laten we eerlijk zijn dat een paard gewoon een flinke smak geld kost iedere maand. Uiteraard kiezen we daarvoor en vind ik het ook niet erg maar als iemand dan zo vaak wilt komen om dat effect van 'een eigen paard' te hebben en dat ook nog eens zonder de lasten zoals DA kosten, smid, tandarts, zadelmaker, osteopaat etc etc mag daar best iets kleins tegenover staan :)

Cobiie; Aanbod aan verzorgpaarden etc. valt nog best mee. Ik zoek geregeld via een Facebook pagina, marktplaats en bokt advertenties. Het is ook vervelend zoeken want als je binnen een straal van 20 km van Maastricht zoekt krijg je vaak alles binnen Nederland en dus niet in België. Laat het nou net een steenworp afstan van België zijn. Er zijn relatief veel maneges (denk aan bulkstal, met 13 man in een groepsles) en daarnaast ook wel enkele pensionstallen

Ik denk dat daar best iemand te vinden voor moet zijn. Heb dat zelf ook een poosje gedaan, gewoon lekker recreatief naar buiten. Ik betaalde daar 30€ pm voor 3x per week. Ik mestte de stal uit en zette het voer klaar dan.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 23:11

Ja dat mesten is inderdaad even een gokje. Ik denk dat ik uiteindelijk wel de juiste tegen zal komen en is het niet doe ik t lekker alleen joh!
Wat me wel enorm opvalt tegenover afgelopen jaren is dat het aanbod in verzorg/bijrijdpaarden ENORM gestegen is. Ik kan me herinneren dat toen ik 14 was ik 1 x op de maand eens een advertentie erbij zag komen en nu is het op wekelijkse basis :wow:

En dat vind ik gek nu in de tijd met alle rare verhalen over paardenbeulen en noem maar op. Zouden mensen dan toch in tijdnood of financiële nood komen?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:54

Ik denk dat meer mensen een paard kopen terwijl ze er niet elke dag tijd voor of zin in hebben. En ook veel mensen die het financieel niet zo ruim hebben. Daarnaast lopen er wel dingen anders. Baan verloren, andere baan, relatie verbroken, zwanger, maar je paard willen houden mede dankzij een al dan niet betalende bijrijder/leaser terwijl het paard vroeger wellicht verkocht zou moeten worden.

Andere mentaliteit.

Wij leerden vroeger dat je elke dag naar je paard moest om je paard te verzorgen. Als je niet genoeg tijd had dan "kon" je geen paard kopen. Al jaren zie ik dat de meeste eigenaren maar 3, 4 of 5x per week naar hun paard gaan. De andere dagen staat het dier stil en wordt door de pensionstal in de gaten gehouden of men zoekt er een verzorgster/bijrijder/leaser voor.

En men wil graag mee laten delen in de kosten. Want men betaalt er immers zelf ook voor?

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:35

Maureen_M schreef:
Oh nee financieel afhankelijk sowieso niet. Het is ook makkelijk alleen te doen qua financiën maar een handje hulp extra is gewoon fijn en ook heel gezellig. Ik vind het heerlijk om samen de verzorging te doen. Ik heb voorheen 2 bijrijders gehad maar die hoefde niks te betalen. Het was toentertijd misschien wel handiger geweest maar buiten dat was het altijd super gezellig en ook gewoon heel handig in de periodes dat ik het erg druk had met werk en toen ook nog studie. Daarnaast gaf het me heel erg veel voldoening om te zien hoe gelukkig ik die 2 meiden maakte en wat ze ervan geleerd hebben.

Dit dus - als ik jou was, zou ik nog geen vast bedrag noemen, maar het af laten hangen van 'het aanbod'. Stel je voor dat je weer zo'n ontzettend leuk type krijgt, daar word je toch blij van? Ik doe dit soort dingen ook altijd in overleg. En dan komen we er altijd uit. De een heeft wat meer geld en de ander wat meer tijd....

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:15

Plutolover, mijn bijrijder stopte plotseling wegens tijdgebrek, waar ik nooit eerder iets over heb gehoord. Dus dat was wel jammer.

Maureen, ik zit in dezelfde regio. Ik vraag €50 voor te rijden, ze hoeven bij mij geen klusjes te doen. Hier is ook geen luxe, alleen een weide en dus altijd buiten rijden