Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:12

kionasuppie schreef:
Hoi iedereen! ik lees hier al een tijdje mee en zit nu een beetje in dilemma, maar om het gelijk openbaar te gooien vind ik ook zo wat (niet dat het erg heftig is maar meer vanwege overwegingen) Zijn er mensen die misschien via PB hun mening willen geven?


Ja hoor!

kionasuppie

Berichten: 1748
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:42

Heb ondertussen heel veel pbtjes gehad met veel meningen.. ga er nog eens goed overna denken wat ik precies wil en kan...
Dankjewel iedereen voor het eerlijke en vriendelijke commentaar!!

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:44

troi schreef:
Mijn potentielebijrijder appte ‘het gaat vast niet door he want de bak is bevroren en het is zo koud’..

-O-

Nou das ook weer duidelijk..

(Ik heb overigens terug gestuurd dat het met paarden altijd door gaat omdat er meer te doen is dan rijden alleen en dat ik er sowieso ben, leverde geen reactie op)

Qua overleg appte ik regelmatig, ging altijd erg soepel.

@lisette: heb je al een advertentie op de markt gezet? Dit hier kan niet door jou verwijderd worden.



Als bijrijder zijnde zou ik gewoon bij geen bericht zijn gegaan, er van uit gaande niet te kunnen rijden. Kennis maken is al leuk

Zou als eigenaar ook gelijk gaan twijfelen bij zo'n bericht. Als je dan geen reactie meer krijgt op jouw bericht terug zou ik niet een nieuwe afspraak maken. Wil gelijk het gevoel hebben dat iemand betrouwbaar is en niet met wat koud gelijk afhaakt.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:46

@troi heb je inmiddels al wel wat gehoord?

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:03

Sheran schreef:
Het zou mij idd ook niet trekken. Sowieso geloof ik niet zo in grondwerken om 'een band op te bouwen'. Maar dat is ieders eigen ding :). Maar voor alleen grondwerken en eventueel later pad rijden zou ik dus in eerste instantie ook nog geen vergoeding vragen.


Oeh ja dat vind ik echt heel belangrijk voor mijn paard, eerst vanaf de grond kijken of die persoon mijn paard wel leuk vindt in zijn doen en laten dan pas er op. Gelukkig sinds kort een verzorger/bijrijder die dit ook heel fijn vindt. :j (ze betaalt ook niks, wel beetje hulp in de verzorging)

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:25

Ondertussen is bijrijder met haar ouders geweest. We hebben het overlegd. Eigenlijk goed gesprek gehad. Zij moeten even overleggen met elkaar wat haalbaar is (ook qua andere activiteiten). Dus ik hoor als het goed is binnenkort van ze. Ze reed leuk weg met hem dus eigenlijk hoop ik wel dat het haalbaar is voor ze.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:29

Jis_ schreef:
Sheran schreef:
Het zou mij idd ook niet trekken. Sowieso geloof ik niet zo in grondwerken om 'een band op te bouwen'. Maar dat is ieders eigen ding :). Maar voor alleen grondwerken en eventueel later pad rijden zou ik dus in eerste instantie ook nog geen vergoeding vragen.


Oeh ja dat vind ik echt heel belangrijk voor mijn paard, eerst vanaf de grond kijken of die persoon mijn paard wel leuk vindt in zijn doen en laten dan pas er op. Gelukkig sinds kort een verzorger/bijrijder die dit ook heel fijn vindt. :j (ze betaalt ook niks, wel beetje hulp in de verzorging)


Dat hangt van je doel af denk ik :) Mijn paard stond dus volpension dus ik zocht ook specifiek iemand die hem in beweging kon zetten.

HopeMyDay

Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:35

Hier een paar weken terug een meisje van 17 aan de deur gehad die vroeg of ze een keer bij me mocht rijden.
Ik gaf aan dat ik eerst een gesprek met haar wilde dus dat hebben we gedaan. Tijdens het gesprek vroeg ze "en rennen ze ook achter je aan als je voor ze uit rent" "komen ze naar je toe?" en "is hij (specifiek paard) wel bitloos beleerd en kan hij met neckrope"...
Die heb ik weggestuurd na eerlijk te hebben gezegd dat ik niet aan bitloos doe en dat dit menpaarden zijn (tuigpaarden) die (bijna)altijd met het kleppenhoofdstel gereden worden.
Ze noemde me een paardenmishandelaar en ging boos weg, vraag dan ook niet of je er een keer op mag als je zo veel eisen hebt.

Van mij mag iedereen wel een keer op dit paard rijden (hij is 20, echt stokbraaf en iedereen die nog nooit gereden heeft kan erop en rijd ermee een rondje door het bos) maar sinds wanneer is met neckrope rijden een basiseis?

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:38

@hopemyday, daar zou ik ook niet op zitten te wachten. Al is treas prima op neckrope te rijden dat lijkt me geen basiswerk

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:38

17 jarige die nog “tikkertje” willen spelen met grote paarden is vragen om problemen. :') Wees blij dat je in het eerste gesprek al door had wat voor type persoon het is.

HopeMyDay

Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:40

cobiie schreef:
17 jarige die nog “tikkertje” willen spelen met grote paarden is vragen om problemen. :') Wees blij dat je in het eerste gesprek al door had wat voor type persoon het is.


Ik zag het ook meteen voor me "pak me dan als je kan" met een enorme tuiger van 1.85...
Ben wel blij inderdaad dat ik haar door had, ook meteen bevestigd waarom ik ook alweer eerst een gesprek doe.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:49

kionasuppie schreef:
Hoi iedereen! ik lees hier al een tijdje mee en zit nu een beetje in dilemma, maar om het gelijk openbaar te gooien vind ik ook zo wat (niet dat het erg heftig is maar meer vanwege overwegingen) Zijn er mensen die misschien via PB hun mening willen geven?



Stuur maar een pbtje, misschien kan ik je helpen

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:02

Goh, lef heeft ze wel :')

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:16

Ik zou iemand weg sturen die met sporen aan aan komt en er gelijk op wil. :')

Tikkertje spelen met mijn paard, ook al is het een goedzak, zie ik ook niet zitten overigens maar bitloos en neckrope, ja graag.

Via de mail pb's kom je toch ook al wel een beetje na vragen achter wat ieders wensen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:24

Ik rij ook bitloos en wel is op neckrope, maar het gelijk als eis stellen vind ik een beetje apart ;)

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:58

Anoniem schreef:
Ik rij ook bitloos en wel is op neckrope, maar het gelijk als eis stellen vind ik een beetje apart ;)



Ik vind het persoonlijk niet apart en zou er geen moeite mee hebben als dit is wat de bijrijder wil, de eerste tijd ben ik er sowieso bij om te kijken hoe ze het doen samen.

Deze 17 jarige zegt lompe domme dingen dat vind ik weer anders dan aangeven dat je graag bitloos en met neckrope rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:21

Mwa, snap best dat eigenaren gewoon willen dat paard gereden wordt met het tuig waar hij altijd mee gereden wordt. Vind niet dat je dat als bijrijders kan eisen.

Omgedraaid: Ik rij dressuurmatig dus bitloos, dan gaat er echt niet ineens een bit in omdat de bijrijder dat wil. Springen idem, ik spring met bit en dat mag echt niet ineens zonder omdat de bijrijder dat wil.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:58

sterreke98 schreef:
Ze heeft letterlijk gevraagd waar t geld bleef en dat ze de dierenarts kosten op mij verhaald. Ik wil ook wel zeggen dat ik wil helpen met opbouwen oid, maar ik krijg totaaaal geen waardering en ze nemen me niet serieus. Er staan op stal verder wel genoeg mensen om me te springen. Want die vinden mij wel prettig en fijn enzo.

Verder lopen ze achter mijn rug om te banketstaaf dat ik dus dat paard kapot heb gereden en ze lopen tegen mij te liegen, dus ben sowieso best wel kwaad.

Kijk ik ben de beroerdste niet met geld betalen, maar betalen voor een paard die je niet eens de stal uit mag halen omdat ze pijn heeft.... Dat gaat mij te ver.

Ik wou of Joy overnemen, of een ander paard kopen, maar een paard met KS kopen durf ik niet aan omdat ik echt de sport in wil, en dat vind ik niet eerlijk tegenover Joy..

Ik betaal in principe voor het rijden ja.. Andere stalgenoten zouden mij juist betalen ivm rijniveau :+


Bij mij precies t zelfde geval. Mijn vorige bijrijdpaard betaalde ik 140 euro in de maand voor ook toen hij een peesblessure had en ik niks meer met hem kon doen. Ik was een paar weken op vakantie toen is zij weer gaan rijden en vervolgens werd hij kreupel. Hij is nooit volledig hersteld. Ik heb dat geld toen betaald tot hij weer wat kon. Ik vond t proces niet eerlijk gegaan en heb de knoop doorgehakt. Nu zegt ze niks meer tegen mij.. Is een heel drama geweest toen op stal. Nu heb ik mijn eigen pony gekocht omdat ik zo afgeknapt ben op het Bijrijden van eigen paarden van anderen. Ik heb mijn ziel gegeven aan die dieren van hun en je wordt soms als grof vuil buiten gezet.

Ik zelf zou nooit op zo n manier willen werken met bijrijders.. Ik ben nu heel gelukkig met mijn eigen dier..

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:03

Vraagje van een verzorger

Mag ik hier ook even om een mening vragen?
Ik heb in mijn advertentie waarin ik zoek naar een verzorg /bijrijdknolletje staan dat ik bereid ben lessen te volgen als dat vereist is.
Maar is het dan eerlijk om wel daarin de eis te stellen dat, als ik lessen zou moeten volgen, dan dan een eventuele eigen bijdrage vervalt?
Lessen zijn namelijk niet de goedkoopste in my opinion :')

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:11

Golden_Angel schreef:
Vraagje van een verzorger

Mag ik hier ook even om een mening vragen?
Ik heb in mijn advertentie waarin ik zoek naar een verzorg /bijrijdknolletje staan dat ik bereid ben lessen te volgen als dat vereist is.
Maar is het dan eerlijk om wel daarin de eis te stellen dat, als ik lessen zou moeten volgen, dan dan een eventuele eigen bijdrage vervalt?
Lessen zijn namelijk niet de goedkoopste in my opinion :')


Het is net hoe groot de bijdrage is en als je nog klussen moet uitvoeren

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:19

Golden_Angel schreef:
Vraagje van een verzorger

Mag ik hier ook even om een mening vragen?
Ik heb in mijn advertentie waarin ik zoek naar een verzorg /bijrijdknolletje staan dat ik bereid ben lessen te volgen als dat vereist is.
Maar is het dan eerlijk om wel daarin de eis te stellen dat, als ik lessen zou moeten volgen, dan dan een eventuele eigen bijdrage vervalt?
Lessen zijn namelijk niet de goedkoopste in my opinion :')

Je kan dat altijd als eis stellen als dat is wat jij wilt. ;) Eerlijk zijn is de beste methode om de juiste eigenaar en paard te vinden.
Je zal waarschijnlijk minder paarden aangeboden krijgen omdat er vast wel wat mensen op af zullen haken, waaronder ik bijv. Wanneer een Z ruiter of hoger deze eis stelt is dat toch anders dan wanneer een “manege ruiter” deze eis heeft.

Zie de lessen als investering in jezelf en niet direct als investering in het paard (tenzij het een paard met slechte basis of iets dergelijks is).

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:28

Of formuleer het als: ik ben bereid een bijdrage te betalen (evt in de vorm van lessen).

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:29

cobiie schreef:
Golden_Angel schreef:
Vraagje van een verzorger

Mag ik hier ook even om een mening vragen?
Ik heb in mijn advertentie waarin ik zoek naar een verzorg /bijrijdknolletje staan dat ik bereid ben lessen te volgen als dat vereist is.
Maar is het dan eerlijk om wel daarin de eis te stellen dat, als ik lessen zou moeten volgen, dan dan een eventuele eigen bijdrage vervalt?
Lessen zijn namelijk niet de goedkoopste in my opinion :')

Je kan dat altijd als eis stellen als dat is wat jij wilt. ;) Eerlijk zijn is de beste methode om de juiste eigenaar en paard te vinden.
Je zal waarschijnlijk minder paarden aangeboden krijgen omdat er vast wel wat mensen op af zullen haken, waaronder ik bijv. Wanneer een Z ruiter of hoger deze eis stelt is dat toch anders dan wanneer een “manege ruiter” deze eis heeft.

Zie de lessen als investering in jezelf en niet direct als investering in het paard (tenzij het een paard met slechte basis of iets dergelijks is).


Ik zie gewoon regelmatig dat lessen een verplichting is en ik begrijp dat het een investering is in jezelf maar het zijn altijd wel behoorlijke kostten. Wat ik zeg ik ben bereid om dat te doen maar een maandelijkse bijdrage van zegmaar 50 en dan 2 of 3 lessen in de maand loopt al snel op tot ruim boven de 100 (instructies hier zijn iig erg veel geld...)


@sheran das idd ook nog een optie! Dankjewel

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:32

GA, ik weet dat paardensport een dure sport is. Ik denk dat alle paardeneigenaren dat maar al te goed weten. :')

0000
Berichten: 5475
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:34

Ik zou afknappen op dat je alleen wilt lessen als dat vereist is. Dat laat namelijk totaal niet zien dat je je ontwikkeling als ruiter serieus neemt, bereid bent te leren, snapt dat je nooit bent uitgeleerd in deze sport etc etc. Ik vind lessen ook een investering in jezelf maar ook een stukje verantwoordelijkheid naar het paard waar je op gaat zitten. Er sluipen altijd fouten in je rijden en hoe langer je niet lest, hoe hinderlijker die worden voor jezelf en voor je paard. Wel willen rijden maar geen begeleiding willen of denken nodig te hebben is een hele dikke no go voor mij.

Verder kan je uiteraard alle voorwaarden stellen die je wilt, de vraag is inderdaad hoeveel potentiële bijrijdpaarden je dan overhoud. Hier betaalt nooit iemand een bijdrage maar wel eigen lessen, evt wedstrijden en lidmaatschappen. Ik zou dus vooral nadenken over wat je doelen zijn, waarom je paardrijd (sport, uurtje uitwaaien, gezelligheid op stal etc) en dat meer naar voren laten komen in je advertentie. Vaak sluiten reacties dan beter aan en in veel gevallen zul je dan ook wat betreft het financiële aspect beter overeenkomen verwacht ik.