Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:33

Anke schreef:
Gemaakte afspraken/regels zou ik erin opnemen. Duidelijheid vooraf scheelt een hoop ellende achteraf.


Geen geldbedragen want dan moet je je weer anders (duurder) verzekeren.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:41

bruintje123 schreef:
Wat raar, waarom dat ineens?

Echt geen idee. Ik zie het opeens.
Was even een lijstje aan het maken met wie ik allenaal contact heb gehad. Zie door de bomen het bos niet meer :+

Misschien heeft ze haar Facebook uitgezet ivm vakantie. We gaan het merken eind augustus :+

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:08

Hier weer een reactie. Moeder van een 10 jarig meisje.
Aangegeven dat ik dit te jong vindt.
Wil geen gratis oppasplek zijn. Toch willen ze graag eens langs komen.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:50

Nou ja zeg... Ik heb zojuist even op de Facebook van mijn vriend gekeken, en daar is het profiel wel te zien.
Ze heeft mij dus echt geblokkeerd. Snap er niks van. Gesprek afgesloten met fijne vakantie en we spreken elkaar dan. We hebben het over iemand van in de 30

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:58

Nessa
Nee zeggen is blijkbaar lastiger dan jou blokkeren.

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:55

Jee wat apart zeg? Nouja, die had je toch niet bij je paard willen hebben moet je maar denken. Maar echt heel vaag.

Ik was ook weer eens aan het rondkijken, maar zie ook niks.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:28

Is wel heel apart zoiets Nessa.
Niet iedereeen durft netjes af te zeggen als ze het toch niet zien zitten dus misschien was dit ook zoiets.

Vandaag is de nieuwe bijrijder voor de 2e maal geweest.
Was zo fijn om te zien hoe ze al op haar reageerde en wat nog fijner was is dat ze totaal niet bang is.
Iets waar ik nog wel eens last van heb en dat is met een heel gevoelig paard op dat gebied niet handig. Nus reageert op elk spoortje twijfel wat je kan hebben en laat zich absoluut niet voor de gek houden.
Vorige bijrijder probeerde het te maskeren maar dat heeft ze dan door en geeft haar vertrouwen en respect dan ook niet aan iemand.

De boer was bezig met een graafmachine langs de bak. Ik heb dan gelijk allemaal rampscenario's in mijn hoofd en weet dat ik dat overbreng. Zij gaat gewoon lekker rijden en dan is er ook niks aan de hand.
Heel fijn om dan dat vertrouwen terug te zien bij mijn paard.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:44

Fijn dat de 2e keer beviel!

Nee zo'n iemand wil ik ook niet. Maar ben er zo verbaasd over. Is geen tiener meisje ofzo. Tja...
Op naar zondag!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 00:13

Er zit weer schot in! zomer Vakantie bijna voorbij zeker ;)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 07:11

Anke schreef:
Hier weer een reactie. Moeder van een 10 jarig meisje.
Aangegeven dat ik dit te jong vindt.
Wil geen gratis oppasplek zijn. Toch willen ze graag eens langs komen.


Misschien dat de moeder mee kan en wil als begeleiding? Dat zie je hier wel meer.

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:38

Hier hebben we laatst ook een gehad. Heel fijn gesprek gehad, was een keer komen helpen, zou stage komen lopen ook voor een dag per week en ineens alleen een appje 'ik mag van school geen paarden bij jullie rijden en van mijn ouders ook niet'. Daarna alles geblokkeerd... Meisje was 18. Heel vreemd.
En die andere die is geweest zou twee dagen later weer komen en kwam niet opdagen en blokkeerde app en FB. Na 5 dagen proberen contact te zoeken kregen we de reden en zou ze komen en toen we die dag vroegen waar ze bleef kregen we een grote bek en werd alles geblokkeerd.

Maar iedereen lijkt weer wat vlot getrokken hier zo te horen :) er is weer activiteit :D

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:22

De ervaring die ik heb met mama's en jongere kinderen is dat ze eigenlijk manegeles willen. Daar het geld niet voor hebben/willen uitgeven. Denken zoeken we een verzorgpony, kan er gratis gereden worden. Leer ik mijn dochtertje daar wel op rijden. Kost het ons niks.
Voor die types helaas pindakaas. Gaat hier niet gebeuren.
En hoef hier ook niet de hele dag rondhangende kids/ouders. Waar het vaak ze gaat om poetsen/vlechtjes maken/wandelen.
Heb inmiddels denk ik alles wel al meegemaakt.
Daar leer je (helaas) wel een hoop van.

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:35

Ik lees ook al een tijdje mee, je mond valt open van sommige verhalen zeg :o

ik dacht ik moet even reageren nu we het toch over blokkeren hebben...

Ik heb een tijd een eigen paard gehad, daar ook een top bijrijder voor gehad waar het super mee klikte dus was helemaal goed! Paard werd al wat ouder en uiteindelijk is hij verkocht aan mijn bijrijder omdat ik naar het buitenland ging, een succesverhaal +:)+

toen ik terug kwam begon het weer te kriebelen en heb ik verschillende paarden van anderen gereden waarvan 1 verhuisde en 2 verkocht werden in 2 jaar tijd.... erg balen want je steekt er toch 2 jaar lang geld en tijd in om iets op te bouwen maarja dat is het leven natuurlijk :) Heb in de vakantie wat paardjes van kennissen gereden tijdens hun vakanties, en ben vanaf vandaag weer op zoek. Heb vanmiddag een bokt advertentie geplaatst en kreeg na 5 minuten al een appje (heb m'n nummer erbij gezet, betwijfel nu erg of dat een goed idee was)....

ik kreeg een berichtje van iemand zonder naam/foto met enkel ''hoi wil je betalen voor een paard'' dus ik vragen naar meer info/foto's oid, maar de persoon zei dat hij op het terras zat en in de avond meer zou sturen. Hij zei ook dat hij het paard op een privestal stond maar op zoek was naar een andere stal, die ik zelf ook uit zou kunnen kiezen. Ik heb een aantal keer gevraagd waar dat dan precies was maar daar praatte hij overheen, later stelde hij voor om deze week af te spreken om te kijken.

Nou ik vertrouwde deze persoon eigenlijk vanaf het eerste berichtje al totaal niet dus zei niet af te spreken voordat hij meer informatie kon geven (bijvoorbeeld foto's, wat voor paard het was, welke stal hij stond etc.) omdat ik niet in ga op zoiets aangezien er veel rare dingen gebeuren over het internet. Ik kreeg een reactie van hem dat hij het in de avond zou sturen, dat het hem niet om geld ging maar dat hij puur iemand zocht die goed is voor zijn paard.

Dusss vanavond kreeg ik een berichtje, met een wel heel seksueel verzoek wat ik hier niet zal herhalen... ik had al een donkerbruin vermoeden bij deze persoon vanaf het eerste berichtje.... ik heb hem gemeld dat ik hier niet op in ging en hem meteen geblokkeerd. Omdat ik zijn nummer niet had opgeslagen is het gesprek dan ook meteen weg helaas maar echt wat een rare mensen zijn er....

Deze persoon heeft zeker weten mijn nummer via bokt en zit hier dus ook dus vandaar dat ik dit bericht hier plaats. Ik weet helaas zijn boktaccount niet omdat hij mij rechtstreeks via WhatsApp benaderde. Wees gewaarschuwd....

Dus, zo ver mijn nieuwe zoektocht weer :P
Laatst bijgewerkt door Laura01234 op 13-08-17 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:54

Sowieso je nummer er niet bijzetten.
Rare mensen bestaan er hoor!

Meisje vandaag was geen succes.
Op naar donderdag :+

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:00

Laura01234 schreef:
Ik lees ook al een tijdje mee, je mond valt open van sommige verhalen zeg :o

ik dacht ik moet even reageren nu we het toch over blokkeren hebben...

Ik heb een tijd een eigen paard gehad, daar ook een top bijrijder voor gehad waar het super mee klikte dus was helemaal goed! Paard werd al wat ouder en uiteindelijk is hij verkocht aan mijn bijrijder omdat ik naar het buitenland ging, een succesverhaal +:)+

toen ik terug kwam begon het weer te kriebelen en heb ik verschillende paarden van anderen gereden waarvan 1 verhuisde en 2 verkocht werden in 2 jaar tijd.... erg balen want je steekt er toch 2 jaar lang geld en tijd in om iets op te bouwen maarja dat is het leven natuurlijk :) Heb in de vakantie wat paardjes van kennissen gereden tijdens hun vakanties, en ben vanaf vandaag weer op zoek. Heb vanmiddag een bokt advertentie geplaatst en kreeg na 5 minuten al een appje (heb m'n nummer erbij gezet, betwijfel nu erg of dat een goed idee was)....

----

Dus, zo ver mijn nieuwe zoektocht weer :P


Ontzettend goed dat je dit deelt! Het is misschien handig om dit ook te delen in topic voor de mensen die een bijrijdpony zoeken. Dit is eerder iets wat een zoekende bijrijder tegen kan komen dan een eigenaar :)
Het topic heet 'Ook zo moeilijk om eem verzorgpony te vinden'

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:03

Oke ik zal het daar ook delen!

En ja, heb mijn 06 er inderdaad vanaf gehaald, ik dacht ik zet het er bij, dat is wat makkelijker contacten dan via bokt, het zal wel meevallen met rare berichten wat kan er immers misgaan... nou het was na 5 minuten dus meteen raak :P

succes nessa! wat was er gebeurd ?

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:29

@laura01234 Ow dat klinkt heel bekend! Ik heb ook zoiets gehad. Alleen ging het toen over evt eigen stalling beginnen. Maar ook heel vaag geen naam, geen foto en zeer weinig info, en dat is graag iemand wilde helpen starten. Kreeg ook geen normale antwoorden, en dus ook heel snel geblokt... had mijn nr dus ook van bokt geplukt.

Edit: terug in topic! Bijrijdster is inmiddels ook aantal x op de nieuwe stal geweest, heel happy dat ze mee verhuist is en er half uur reistijd voor over heeft!

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 08:43

Hier begint ons lieve schatje enorm te puberen... Nieuwe bijrijder is er gelukkig nog steeds wijs mee en vind t niet erg dat ze soms de Spaanse Rijschool na probeert te doen :D

Lijkt allemaal goed voor zo ver...

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 08:51

Meelezer vraagt zich af of het misschien een idee is dat de 'zoekers' dit in hun onderschrift zetten met regio? Ik begrijp dat het niet de bedoeling is dat mogelijke bijrijders zich hier voorstellen toch?

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:12

Ik wil me hier ook graag eens melden, heb een iets andere situatie voor bijrijders dan als er iemand een paard van een eigenaar rijdt, ik heb 5 grote pony's die ik gebruik om les op te geven 1 dag in de week. de andere dagen kun je als bijrijder op de pony rijden, je mag er veel mee doen en krijgt behoorlijk veel vrijheid, nu heb ik weer een advertentie staan voor 1 pony,vorige week iemand geweest om kennis te maken en ze wilde graag nog een keer terug komen, dus nieuwe afspraak gemaakt, die zegt ze af met een bericht dat ze contact opneemt om een nieuwe afspraak te maken. vervolgens hoor ik er niets meer van, ik snap niet dat mensen dan niet gewoon melden dat ze ervanaf zien, ook goed.

Wat vervelend Laura01234, snel je nummer eraf dan!

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:22

Yvonne we zitten met dezelfde situatie, er zijn veel bijrijders die het tegenstaat dat de paard of pony gebruikt wordt voor de lessen.
Ik vermeld het altijd duidelijk in de advertentie dat het om een lespaard/pony betreft en dat ze mogen rijden buiten de lesuren/dagen om.

Waar ik ook tegen aan loop is dat mensen niet bereid zijn om les af te nemen. Ik pieker er niet over om dit voor een bijrijder te betalen. Gratis les krijgen ze wel eens van mij als verjaardagscadeau of wanneer ze ergens voor slagen. Maar voor de rest is het zelf betalen.

Als ik op stal ben en ik zie dat ze ergens mee worstelen help ik ze uiteraard wel, maar dan praat je niet over Les, maar even aanwijzingen geven en dan ga ik weer verder met mijn eigen taken

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:35

Er lessen voornamelijk jonge kinderen mee, die geven de pony's meer beweging dan dat ze rijden, pony's worden daar niet moe van :+ . de mijne zijn 1 ochtend per week 'bezet' en verder mag je gewoon rijden. les nemen verplicht ik zelfs niet eens. als je maar lief bent voor mijn pony en je aan de gemaakte afspraken houdt kan er in overleg veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:10

Helaas is het ook al zo moeilijk om een bijrijdpaard te vinden. Ik ben nog wel bereid om te betalen.


Het maakt niet uit hoeveel filmpjes je laat zien, waarop te zien is dat mijn rijstijl toch aardig goed is. Natuurlijk kan er altijd een boel verbeterd en ik weet ook waar ik hard aan moet rijden, maar ik rijd absoluut niet slecht (en nee, er is niets mis met mijn zelfreflectie). En dan, zodra het woord "manegeruiter" valt, wordt er niet meer gereageerd, terwijl ze eerst enthousiast waren! :j

Het lijkt wel alsof er een soort cirkeltje is. Men wil alleen zeer ervaren ruiters voor hun paarden die al tal bijrijdpaarden hebben gehad, maar zo'n ruiter wordt je niet als je niet aan een bijrijdpaard kan komen. :+ Ik word er een beetje wanhopig van.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:28

Zijn genoeg eigenaren die iemand een kans geven. Mits de inzet maar optimaal aanwezig is.
Echter ook een lading die de tijd er niet in willen stoppen en een kant-en-klare ruiter willen die gelijj zelfstandig op niveau kan trainen.
Het wisselt.
Ik merk bij mezelf door negatieve ervaringen, ik zelf steeds kritischer wordt om iemand met weinig ervaring een kans te geven en op te leiden.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:32

Ik zoek iemand die zelfverzekerd is, eerlijk, rustige energie, willen leren, afspraken nakomen.
Perfect kunnen rijden vind ik niet belangrijk. Dat doe ik ook niet.

Punt is. Ik krijg allemaal dressuur ruiters die niet open staan voor natural horsemanship (weet echt niet waarom ze nog reageren). Of onzekere ruiters. Of constant afzeggen.

Ik heb inderdaad geen paard die je vanaf alleen manege ervaring ff kunt rijden. Wel iemand laten komen met alleen manege ervaring. Ging gewoon niet goed.