Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:48

Op een manege zijn weinig verplichtingen. Je neemt een dienst af...of niet.
Bij een verzorgplek rekenen ze op je. Komen ook taken erbij ipv alleen te rijden (manege soms ook zadelen/afzadelen)
Het kost je meer tijd dan op een manege. Bijrijdpaard met luxe, waar je soortgelijke situatie hebt als op een manege, is vaak niet gratis. Velen vinden het dan al snel te duur.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:03

Dat speelt bij mij dan helemaal weer niet mee. Bij mijn bijrijdpaard kon ik binnen anderhalf uur klaar zijn (reed meestal maar halfuurtje), op de manege was ik 8.00 aanwezig, 8.30 rijden, 9.30 klaar, dan rond 10.00 klaar met mijn lespaard, daarna ging ik paarden helpen zadleen voor de volgende lessen, ik rende mee met kindjes die niet alleen konden draven of galopperen, ik zette de stalpaarden buiten en als er wedstrijd was las ik voor, ringmeester, en hielp weer met de paarden binnen zetten, ik hielp de stallen mesten, veegde de plek waar de paarden stonden, hielp achter de bar. Als ik om 2 uur thuis was, was het vroeg.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:22

Klinkt als een leuke plek op die manege.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:31

Ik vond het heerlijk. Ook een reden die een heel klein beetje heeft meegespeeld, mijn bijrijpaard was puur pakken, poetsen, zadelen, rijden, klaar. Stallen en paddocks waren altijd net gemest en geen hulp nodig. Terwijl ik dat juist een van de leukere dingen met paarden vind haha

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:39

Maar met je verzorgpaard zijn er veeeel meer dingen die je kunt doen dan alleen poetsen en rijden hè... Maar goed, dat is natuurlijk je eigen keuze en daar kan ik niet over oordelen.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:48

Dat mag je vragen hoor Pernilla!
Ik ben op mijn 13e begonnen bij diezelfde manege en ben na een tijdje een verzorgpony gaan zoeken. Om precies de reden die jij zegt. Wat vaker per week rijden/knuffelen/poetsen etc. Ik kon het helaas niet beide doen.

Ondanks dat ik en Chanel echt sprongen maken met het rijden, moest ik even eerlijk zijn en kwam ik tot de conclusie dat we simpelweg niet de beste combi zijn. Chanel is een leuke pony, maar de klik (net dat beetje extra) voelde ik gewoon niet. Daarbij doe ik paardrijden voor ontspanning, en dat was het met tijden totaal niet.
In mijn buurt zijn verzorgpony's ontzettend schaars. Chanel staat op 10-15 minuten rijden met de auto. Ik zit nu in VWO5 en dan is die reistijd heel onhandig, het is al zo druk. Dit is overigens geen reden om te stoppen, wel een reden om niet een nieuw verzorgpaardje te zoeken.

Ik voel me heel erg thuis op die manege en ik denk dat het voor nu de beste beslissing was. Ook om even mijn springvaardigheden omhoog te krikken voordat ik op ponykamp ga van de zomer. Wat me ook heeft overgehaald zijn toch echt de meiden die daar nog rijden. Ik heb de gezelligheid van de manege erg gemist. (Weer dat stukje ontspanning en lol)

In het begin was het wel een beetje tegenstrijdig voor mezelf. Teruggaan naar de plek wat 1,5 jaar geleden niet voldoende voor me was. Maar ik denk dat ik de juiste beslissing heb gemaakt. Mocht het niet zo uitpakken als gehoopt, kan ik altijd weer voor een ander pad kiezen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:51

Ik mis de gezelligheid van verzorgsters die liefst de hele dag blijven.
Hier is genoeg te doen, niemand hoeft zich te vervelen.

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:53

Ik kom zo ineens dit topic tegen. Helaas heb ik het juist andersom..

Door werk, studie en babytje heb ik minder tijd voor mijn pony's, maar een verzorgster /bijrijdster vinden lukt maar niet.

Het zijn dan ook "maar" shetten en dat vinden "ze" vaak niet goed genoeg omdat ze niet kunnen rijden. Daarintegen mogen ze hier mennen, vrijheidsdressuur, fietsen etc alles met ze doen..
En zelfs voor iemand die een rijbewijs heeft en eerst een poosje komt trainen, mag dan ook met mijn trailer en de ponys naar het bos..

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 00:19


Nalonyda

Berichten: 544
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:59

Kan ergens wel snappen dat soms de 'gezelligheid' gemist word. Ik had mijn verzorgpaarden nog en ben toch gaan paardrijden op een 'manege'. Ik kon dit niet op mijn huidige stal. Ik miste een beetje de passie rond mij te delen en gewoon wat 'paardenvriendinnen'. Ik ben ook een van de jongste op stal.

Ben alsnog gestopt en heb nu een verzorgpaard erbij die ik kan rijden. Ik hang nu nog langer op stal dan wat ik soms kan veroorloven.. kom altijd overal te laat als ik eerst naar stal ben geweest :') . Ondanks dat ik er voor de paarden ben, vind ik het toch ook erg fijn als je op een stal bent, waar je praktisch niet weg wilt!

De tweede verzorger van mijn lespaard gaat stoppen per half maart. Dus ik neem de 2de dag over. :) Eigenaar heeft het eerst aan mij gevraagd of ik een extra dag wou, voordat ze verder ging zoeken. Sta ik zeker voor open *\o/* Kan ik misschien af en toe mee rijden in de springles, naast mijn wekelijkse Centered Riding lessen :)

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:23

Het enige wat ik aan de manege mis is het paard waar ik altijd op reed en sommige mensen uit de les. Ik vond heel veel mensen op de manege echt vreselijke mensen, ik ben niet snel iemand die zeikt maar als ik zag hoe sommige mensen met de paarden omgingen (zowel eigen als manegepaarden) dan ben ik héél blij dat ik lekker in iemands achtertuin rijd :o
Qua gezelligheid mis ik niet per se iets. Ik ben niet iemand die continue m'n mond open heeft en met diegene waar ik altijd in de les mee omging, daar spreek ik nog wel eens af en ze gaat ook wel eens mee naar mn verzorgfjordje. Verder vind ik het soms wel fijn dat er even niemand is, dat je gewoon lekker je gang kan gaan en alles lekker langzaam en uitgebreid kan doen zonder dat er steeds iemand in je nek staat te hijgen :D

Met mijn huidige adresje gaat het trouwens nog steeds wel goed. Het is een totaal ander paard en ik merk dat ze erg stug is gereden dus dat is wel een opgave om haar lekker soepel en ontspannen te laten lopen. Het enige waar ik wel moeite mee heb ik hoe strak de neusriem zit. Je kunt hem nauwelijks op het eerste gaatje doen en je krijgt nog geen vinger tussen neusriem en neus, maar ik durf het nog niet zo goed te zeggen := Verder gaat alles goed, maar ik mis mijn vorige bijrijdpony wel heel erg! Nu pas merk ik hoe fijn ze was met rijden en dat ik toch wel erg dol ben op die pony, dat ik gewoon echt kan genieten als we op buitenrit gaan en ik zie hoe blij die pony daarvan wordt.... dan denk ik weer van, waarom stopte je nou? Maar dan zie ik het weer en denk ik, tja... je had nu weer 3 weken niet kunnen komen. Maar we hebben het goed uitgepraat en ik mag gelukkig wanneer ik wil komen en haar even pakken en mag ook altijd appen om een buitenrit maken, dus dat ga ik binnenkort maar weer eens doen :)

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:53

Zijn er hier mensen die ik een pb'tje mag sturen? Zou graag willen weten hoe jullie zit aan zouden pakken.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 02:59

stuur maar

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 07:20

enamorada schreef:
Zijn er hier mensen die ik een pb'tje mag sturen? Zou graag willen weten hoe jullie zit aan zouden pakken.

mij mag je ook een pbtje sturen :j

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 08:04

Jongens pas alsjeblieft op als je een advertentie op mp hebt (zoals ik) met wie je in zee gaat.

Gaat om het volgende:
Zojuist een sms ontvangen van een onbekend nummer: +31 6 23 10 40 58. NIET op in gaan. Is een meneer die seksueel getinte gesprekken aan wil gaan, zo staat op het internet. Hij heeft mij per sms benaderd maar bij het tweede sms'je wist ik al aan te voelen dat het geen 'Linda' was.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 08:57

enamorada schreef:
Zijn er hier mensen die ik een pb'tje mag sturen? Zou graag willen weten hoe jullie zit aan zouden pakken.


Mij mag je ook een pb sturen :)

Cocodox, wat vervelend dat je met zo'n iemand te maken krijgt! Het helpt denk ik al veel als je geen nummer of mailadres in de advertentie zet, want dan kan niemand je zomaar benaderen. Maar wel goed dat je het ook in dit topic zet, er zullen vast meisjes zijn die er wel in zullen trappen :)

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:03

Gerpiegorp, geen nummer plaatsen voorkomt zulke praktijken al voor een deel inderdaad. Ik doe het echter bewust, omdat ik het niet erg vind als mensen mij willen bereiken via mijn mobiele nummer. Ik kom er toch wel gauw achter of iets serieus is of niet, zoals vandaag :=

Afbeelding

Hierna vroeg ik wie die persoon was en zocht ik het nummer op waar meteen uit bleek dat deze persoon al meerdere mensen heeft lastig gevallen. Hilarisch, want ik reageerde dus dat ik al weet wie diegene is en dat de poging mislukt is :+
Heb verder niks meer ontvangen, kan daar best wel om lachen hoor.. Wat een droeftoeter :=

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:07

Voor de mensen die ik een pb'tje mocht sturen: ik zat/zit me weer eens druk te maken om niks, dus het hoeft even niet meer, maar dank jullie wel!

Goed dat je het even meld Cocodox, vervelend zeg.

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:10

Daarom zet ik ook nooit mijn nummer erbij.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:47

Ja dat voel je gelijk al.
Klopt niet.

OokGestoptX
Berichten: 37
Geregistreerd: 27-01-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:47

Jeetje Cocodox lijkt me best spannend en eng eigenlijk zeker dat "wat ben je stil x" ik zou helemaal flippen |o

Ik ben al best lang opzoek naar een verzorgpony maar ik kan niks vinden. Binnenkort weer eens rond gaan fietsen dan maar... Er zijn vast wel plekken waar ik nog niet ben geweest (ik ben niet in mn eentje hoor) :Z

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 08:20

Nynke2003, haha ik baalde eerder enorm. Ik dacht echt: yes, reactie! En dan blijkt het zo'n vies ventje te zijn := (althans, ik verwacht een vent)

Ik kan wel smakelijk lachen om die debiele types hoor. Ik trap daar gelukkig niet in, het liefst probeer ik ze zelfs aan te pakken en dat ze dan schrikken ~~}>

lovejulia
Berichten: 32
Geregistreerd: 19-01-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:18

Voor de meiden in Friesland, ik ben nog opzoek naar een bijrijdster/verzorgster voor mijn pony. Bij interesse mag je mij een berichtje sturen.

Eloya

Berichten: 5193
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:46

Ik heb een plekje gevonden waarschijnlijk :D
Bij mensen die hier net naar toe verhuisd zijn, 3 paarden en 3 ponies en ik ga mij bezig houden met de ponies. erg leuk

Voor als mensen in de omgeving raalte/lemelerveld nog een plekje zoeken met binnenbak weet ik ook nog wel iets denk ik. kan ik mee in contact brengen

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:38

Klinkt heeeeel leuk!

Hier komen er morgenmiddag 2 meiden.
Ben benieuwd!